Jump to content

Photo

Green Lantern


  • Please log in to reply
230 replies to this topic

#1 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 August 2006 - 14:21

Green Lantern script review, hoppas eländet aldrig blir filmat...

Här är en länk till en script review på ett första utkast till en film om Green Lantern. Fast om ni frågar mig är det mer Green Latrine än Green Lantern och det faktum att Jack Black är tilltänkt för huvudrollen säger en hel del. Inte för att jag egentligen ogillar honom som skådis, tycker han är rätt kul, men om de verkligen överväger att filma detta så kan man lugnt säga att de är ute och cyklar.


Edit: Ny rubrik, men har lagt originalrubriken överst i detta inlägg / Georgia

Edited by Georgia, 18 October 2011 - 19:16.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 August 2006 - 14:32

Har hört rykten om att Jack Black ska spela Green Lantern förrut också :urk:


Fast om ni frågar mig är det mer Green Latrine än Green Lantern

Instämmer.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 August 2006 - 15:44

Låter ju inte så kul...men "Green Latrine" var i alla fall kul :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 August 2006 - 18:20

Hörde för längesen att det där inte skulle bli något av, så...
*Hockey och superhjältar*

#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 August 2006 - 18:59

Det skrämmande är att fortfarande idag så betalar Hollywood folk att skriva den här typen av hemsk skit. Som totalt ser ner på karaktärerna och gör allt till låg komedi med tights-skämt. Att Adam West Batman serien hade 2 framgångsrika säsonger på 60-talet gör att trots man gör många seriösa superhjältefilmer som Batman,Batman Begins,Superman The Movie,.Superman Returns, X-men filmerna, Spider-man filmerna..etc, och när de mer "roliga" som "Catwoman" och "Batman and Robin" blir söndersågade och i Catwomans fall rakt av floppar...så fortsätter de att betala folk för att skriva den här typen av smörjan?. Enligt Jack Black själv så var ryktena inte sant och jag har för mig att WB genom Variety eller något skrev att de inte skulle göra någon komedi-GL film. Att manuset verkar vara så nytt är skrämmande. Skit som det här ser jag enbart som dåligt för superhjälteserier och superhjältefilmer.


Tragiskt egentligen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 07 August 2006 - 20:44

Filmen är ju inte gjord än, och skönt att åtminstonde någon verkar ha nån slags distans gentemot superhjältar.
I love the smell of napalm in the morning

#7 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 August 2006 - 21:06

Tja, tycker att alla de där bra filmerna som Super85 räknade upp har en hel del självdistans...och parodier finns det ju också, Incredibles och My Super ex girlfriend t. ex...
*Hockey och superhjältar*

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 August 2006 - 21:10

Ned

Så du tycker att det är uppfriskande att någon i Hollywood igen tar den enklaste och den mest klyschiga vägen när man försöker adaptera något från en superhjälteserie och samtidigt garvar och visar sin överlägsenhet mot alla de män och kvinnor som jobbat i den branchen i 70 år?.Eller tolkar jag ditt inlägg fel?.

Väldigt få serier var menade att ta på 100 stoneface allvar,men väldigt få,speciellt i superhjälte-genren var menade att göras som komedier som driver med karaktärerna. Om man ska göra något sådant här löjligt så ska man inte använda existerande concept och mytologier och karaktärer.

Edited by super85, 07 August 2006 - 21:12.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 07 August 2006 - 21:58

ja du tolkar fel super. läs om mitt inlägg och tolka inte.
I love the smell of napalm in the morning

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 August 2006 - 22:22

Hur ska jag tolka det då?,var inte menat att kränka dig eller något.


/Jani

Edited by super85, 07 August 2006 - 22:37.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 August 2006 - 23:04

Green Lantern låter ju inte helt fel om man tar det seriöst, men en komedi variant med Jack Black? Nej för fasen!

Winter is Coming


#12 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 08 August 2006 - 05:17

Jo, jag tycker att allt för många tar sina superhjältar på alldeles för stort allvar, och därför är det skönt med någon som tex Jack Black som avdramatiserar dem.
I love the smell of napalm in the morning

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 August 2006 - 12:55

Så om man vill se en filmversion av sin favoritsuperhjälte som är lik serierna istället för en parodi så tar man det på för stort allvar? Gäller det även fans till böcker? Borde man tycka om att Jack Black är med i en parodiversion?
*Hockey och superhjältar*

#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 August 2006 - 14:48

Nu lugnar vi oss lite här, innan det spårar ur...

Klart att fans av serietidningarna vill ha en seriös tolkning av den. Trots allt, de gillar ju förlagan. Och de som inte gillar trikåhjältar i grunden kan ju tycka att det inte är så kul när de är überseriösa. Det handlar ju om tycke och smak där.

Personligen föredrar jag de mer seriösa tolkningarna. Ser man till vilka filmadaptioner som slagit dessutom kan man också finna ett klart överläge för de mer seriösa tolkningarna också i fråga om lyckade filmer.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 08 August 2006 - 16:20

Om man inte kan adaptera nånting på ett seriöst sätt,då när förlagan den nu ska basera sig på är seriös,då ska man hålla sig långt borta. Eller göra en parodi i stil med "My Super Ex Girlfriend" eller något liknande.

Finns flera superhjälteserier från både DC och Marvel som varit humoristiska och varit gjorda på ett komiskt sätt. Men Hollywood verkar aldrig vara intresserade av dem,utan istället vill ta etablerade karaktärer och göra dem till skämt,samtidigt som de ser ner på genren som ska ge dem miljontals dollar.

Edited by super85, 08 August 2006 - 16:22.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 08 August 2006 - 16:56

Kermit, vill du misstolka med flit? Jag säger bara att jag tycker det är kul med lite drift av superseriehjältarna, inget annat. Jag är själv ett stort fan av många seriehjältar.
I love the smell of napalm in the morning

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 August 2006 - 19:25

Och jag tycker vi alla gör bäst i att komma ihåg att även om Neds åsikter inte är riktigt konventionella så är inte de nödvändigtvis fel. Alla har rätt att tycka vad de vill. Nu börjar ämnet slinka lite Off Topic och påväg att kunna nå ett stort flamewar. Styr det nu tillbaka till diskussioner om Green Lantern och manuset - inte en allmän diskussion om hur man bör hantera adaptioner.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 08 August 2006 - 23:52

Manuset låter som fullständigt skräp tycker jag. Det enda jag och Kermit (jag gillar prata för honom också,är lite av en mindreader som ni märkt) säger är egentligen att om man ska driva om genren så gör dett parodier, inte genom att använda namnet på något som är menat att vara seriöst.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 August 2006 - 00:03

Du får byta namn till "Kermit's mindreader" ;)

I alla fall, ni har gjort en rätt klar poäng i det i tidigare - och alla har rätt till sina åsikter, även om de inte stämmer med ens egen. Så istället för att låta det löpa ut i långa gräl (som det har en tendens att göra på serier-tavlorna) så tänkte jag vi kunde undvika det den här gången.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#20 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 August 2006 - 00:56

Jag gör mitt bästa.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#21 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 09 August 2006 - 16:40

Ids inte ens titta på länken, även om jag bara brister ut i skratt när jag tänker på Jack Black i GL-dräkten så skulle jag nog gråta mig till sömns om det vore det enda vi skulle få se av GL. :P

#22 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 August 2006 - 19:55

Manuset låter som fullständigt skräp tycker jag. Det enda jag och Kermit (jag gillar prata för honom också,är lite av en mindreader som ni märkt) säger är egentligen att om man ska driva om genren så gör dett parodier, inte genom att använda namnet på något som är menat att vara seriöst.



Super85 läste mina tankar alldeles utmärkt där.
*Hockey och superhjältar*

#23 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 30 October 2006 - 17:43

Enligt en ny artikel blir visst den här filmen inte av ändå.

TACK OCH LOV!!!


Här är vad Jack Black har att säga:

Speaking with Jack Black today, during the Tenacious D: Pick of Destiny junket, we had to ask for an update on The Green Lantern.

He admits that there was a script written for him, but, the fans had not reacted favorably to the idea of him playing the hero. So, as of now, it’s not something that is moving forward. Can you say big sigh of relief for the fans?


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#24 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 30 October 2006 - 20:14

Betyder det att bönräknarna lyssnade på fansen för en gångs skull?! Hallelujah moment!!! :blink:

#25 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 October 2006 - 20:29

:lol2:

Jag vet några fans här som sitter och firar i sina stugor i alla fall :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«