Jump to content

Photo

Filmer producerade av SyFy (Sci-Fi Channel)


  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#51 Loch Lomond

Loch Lomond

    Lieutenant

  • Members
  • 88 posts

Posted 03 June 2011 - 16:06

Imorgon sänds Red Faction: Origins på Syfy, undrar om det är något att se även om man inte spelat spelen. Tycker inte att den ser så hemsk ut som deras andra filmer



#52 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 June 2011 - 16:18

Trailern var ju inte så tokig. Jag skulle kunna tänka mig att se den, trots att jag inte ens har hört talas om spelen.

Håller med om att den här hamnar på den undre halvan av SyFy-filmerna.

Svårt att säga vad du skulle tycka om boken - du kanske skulle gilla den. Jag har för mig att jag upplevde den som aningen tjejig, men kanske kom jag bara inte in i den. Hittar du den billigt (eller på biblioteket) ge den en chans - och jag tror det är en hel serie böcker idag.


Jag tycker att den hittills bästa SyFy-filmen är Robin Hood: Beyond Sherwood Forest. Den lär bli svårslagen. :)

Då får jag hålla ögonen öppna efter boken och se om jag får chans att läsa den någon gång.

#53 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 June 2011 - 19:53

Android Apocalypse (2006)

Det är i framtiden och Jorden har gått under förutom en liten stad. För att klara sig bygger de människoliknande robotar som gör deras hundjobb. En galen vetenskapsman mixtrar med att göra en robotarmé som är 100% mänsklig, som ska mörda alla människor som är kvar. Men vad han inte räknar med är att de då kan vända sig mot han, vilket är precis vad som händer.

Det här lät ju riktigt spännande tyckte jag när jag upptäckte filmen på rea hos Discshop. Ikväll var det så dags att se denna sci-fi rulle som skulle bjuda på lite skön apokalyptisk underhållning. Trodde jag. Började hyfsat, inte bra men hyfsat, när vi fick lära känna huvudpersonen Jute lite närmre och även få ta del av mannen som utvecklat androiderna. Men sedan när Jute transporteras genom öknen till fängelset så börjar den stora nedgången. Massor med saker som störde något otroligt och här kommer ett axplock: Androiderna. Vissa var känslosamma (aggressiva, skadeglada) och rörde sig som människor medan andra var stela som robotar (:P) och hade nollställt ansiktsuttryck. Och deras sätt att föra huvudet på sned för att höra bättre var bara skrattretande. Sedan kan man ju även fråga sig i detta högteknologiska samhälle varför de fortfarande körde med gamla jeepar och lastbilar? Varför sonderna, som härjade hejvilt ute i öknen, sköt med några slags pilar och inget mer tekniskt avancerat. Bäst av allt: den enda skillnaden mellan en android och en människa var hjärnvätskan! Yeah right. :lol:

Bonus: den elake forskaren påminde starkt om gamla filmers Dracula med sitt utseende, den höga kragen och ljussättningen.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#54 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 June 2011 - 20:08

Georgia har också sett den.

Jag tycker som vanligt att det låter superintressant. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#55 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 June 2011 - 09:44

Aha! Missade den tråden. Tack, XC. Du får väl se den och berätta vad du tyckte om den!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#56 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 November 2011 - 22:40

Monsterwolf (2011) [US]
Även om storyn inte är överdrivet bra så är den ändå relativt bra för att komma från Syfy produktionsled. Gillar skarpt kopplingen till indianerna, det finns ett och annat farthinder men inget som stör allt för mycket . Cgin är antagligen bättre än vargmodellen. OK skådespelar insatser - tror inte någon av dem kan beskyllas för att karaktärerna verkar fyndade på en rea någonstans. Största behållningen är att vi får se en kvinna i huvudrollen som har lite muskler - coolt. Mindre coolt är karaktären Coughlin: löjligt skägg och hela karaktären svettas fördomsfullhet. Hade man inte kunnat gå på ett annat spår än den biffige afro-amerikanen med löjlig attityd? Undrar förresten om det är medvetet att filmhistoriens gulligaste Stargate är med i samma film som Robert "Woolsley" Picardo... En helt OK monsterrulle som inte försöker vara mer än den är: trevlig att spendera 1½ timme i hop med.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#57 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 January 2012 - 17:27

The Lost Future (2010)

Jag tycker att den här tv-filmen signerad SyFy var över förväntan. Jag gillar hur man sakta men säkert får veta i vilken tidsera som handlingen utspelar sig. Den biten hade jag ingen som helst aning om innan jag såg filmen och jag är glad att dom inte serverade svaret på ett silverfat redan i början av filmen. Rent visuellt så tycker jag att filmen var riktigt bra. Speciellt mot slutet av filmen då miljön ändras och svaren på i vilken tidsera som vi befinner oss i, bli mer påtaglig. Då är det postapokalysm när den är som allra bäst. Sett till handlingen och dess karaktärer så är det lite mer ojämnt. Man hade säkert kunnat putsa till manuset lite innan man började filma. Men samtidigt så är det över medel. Skådespelarna är nog ännu mer ojämna och ett av filmens svagare kort. Det är väl bara Sean Bean som verkligen levererar, medans dom andra går på tomgång. Men jag tycker som sagt var att filmen var klart över förväntan trots en del brister.

#58 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 January 2012 - 21:07

Låter som en intressant film. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#59 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 January 2012 - 15:48

Jag tror att du skulle uppskatta den. Dels är den snyggt gjord, men det som sticker ut är handlingen och hur/var (beroende på hur man tolkar det hela) man har förlagt den. Jag hoppas att du får chansen att se den vid något tillfälle. :)

#60 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 January 2012 - 18:02

Red: Werewolf Hunter (2010) [CA/US]
Bröderna Grimm tillhör en kategori storylines som i likhet med den store Shakespeare tydligen kan användas och modifieras in i det oändliga med riktigt bra resultat. Nu är kanske inte den här filmen den ultimata tolkningen av Rödluvan försatt i modern tid - men det är ett godkänt försök. Det faller på manuset - visst cgin man använder för varulvarna är inte perfekt den heller - som inte riktigt har det där extra lilla lyftet. Det är en ättling till en känd karaktär. Igen. Det är pojkvännen som presenteras för familjen. Igen. Det blir kris i förhållandet. Igen. Det går åt skogen. Bokstavligen. Igen. Det är tuffa beslut. Igen. Det är stereotypa storylines, och karaktärer som känns standardmässiga. D.v.s. Lite som man förväntar sig av ett "Syfy Original".
Det är lite synd på det taffliga manuset och att man inte lyckas ta det till en egen nivå för Felicia Day gör en riktigt bra roll (även om hon inte riktigt väcker sympati på slutet som hon kanske borde) och det är trist att man inte vågar göra något av Mormor Röd, allt var ju upplagt för något skoj där. Vi som gillar B-film och Syfy-filmer i största allmänhet ser den här med viss underhållning men precis som resten av massan så erkänner vi att det också kunde varit bättre.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#61 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 February 2012 - 19:42

Black Forest (2012) [US]
Bröderna Grimm är väldigt på ropet just nu och SyFy är inte sena med att prångla sagor. Här har man faktiskt skrapat fram en riktigt intressant infallsvinkel vars slutkoncept kanske inte osar perfektion men väl av produktionsglädje. Som vanligt när det gäller karaktärerna så är det lite kliché och lite hafsverk. Dock så är storyn så pass bra att bristerna i karaktärerna blir ointressanta. Visst blir det lite skrikande emellan åt och delar av dialogen känns som saker vi hört tidigare men filmen är f.ö. välskriven och snyggt designad. Man har dessutom lyckats rekrytera skådespelare som är helt godkända i sina roller. Twisterna på slutet (tidsförskjutningen och slutscenen) är kanske mer underraskande än överraskande men knyter ihop säcken rätt väl.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#62 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 March 2012 - 14:46

Både Red: Werewolf Hunter samt Black Forest verkar vara sevärda. Jag får se om inspiration infinner sig framöver, för båda ligger och väntar på att ses.

#63 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 March 2012 - 19:50

Mysterious Island (2010) [US]
Jules Verne är en av de där författarna som man lite genant tvingas erkänna att man kanske borde läsa men aldrig orkat sig för. Den här versionen är inte den med Dwayne "Karisma som en sten" Johnsson (bara så ni vet). Man har delvis lyckats med storyn. Gillar tidskrocken och generellt hur den är skriven, den känns väldigt klassisk i sitt koncept. Dialogen är kanske inte tipptopp - tvärt om så är den på sina håll nästan sämre än vanligt i Syfys filmer. Lite besviken på Abbys lilla svarta väska - hade väntat mig något tyngre än makeup i den om jag ska vara ärlig. Man har lyckats riktigt bra med skådespelarna som sätter sina roller rätt bra. Klassiskt matiné äventyr som kanske inte är perfekt, men väl värd en titt om man gillar äventyrs sci-fi. Och jag vill även slå ett slag för de grymt tjusiga postrarna man tagit fram till filmen - snyggt jobbat Syfy!

Posted Image

Posted Image

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#64 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 March 2012 - 12:48

Snygga posters. :)

Filmen verkar sevärd. Jag får väl lägga till den på listan över filmer som jag vill se.

#65 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 April 2012 - 21:00

Witchslayer Gretl / Gretl: Witch Hunter (2012) [CA/US]
En avgjort tilltalande spinn på den klassiska sagan om Hans och Greta som snabbt klättrade på listan över de vassare SyFy-originalen. Långt ifrån perfekt, erkännes. Men klart godkända skådespelare (där Paul "SGA-Carson" McGillion tillhör de störrenamnet förutom Shannen Doherty i en mindre roll). Bra miljöer och avgjort bra rekvesita. Kanske undrar man val av titel (då Gretl inte kommer in i bilden förrän på slutet) kanske ville man göra en beginning/origin-story med fler filmer på lut? Vilket som så lägger den här filmen sig över genomsnittet för sin kategori.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#66 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 June 2012 - 18:21

Aztec Rex / Tyrannosaurus Azteca (2007) [US]
[13.06.2012] [SFN]
VAD? Cortes och ett gäng äventyrare utforskar Mexiko och möter en liten grupp/by azteker vars liv centreras kring gudarnas utsände: en livs levande Tyrannosaurus Rex.
VEM? Ian "Känd från Bevvan" Ziering gör rollen som Cortes i en extremt oövertygande peruk.
VAR? Inspelad på betryggande avstånd från eventuella Mexikanska dinosaurier på Hawaii.
HUR? Oj, oj, oj oj oj. Ingen kan beskylla Syfy för att inte hitta roliga koncept att bygga sina originals på. Storyn är faktiskt riktigt bra med inte allt för stora eller för många luckor dock är den ojämnt skriven och blir lite småseg på sina ställen. Lite synd är det kanske att man valt att inte hoppa över den där krystade Romeo & Julia-storyn. Extra kul att man väljer att låta Cortes vara en bifigur i filmen - och samtidigt låta honom vara lite jordens avskum. Special effekterna är väl godkända, de är inte direkt snygga eller sömlösa men animeringen är hur som haver rätt bra. Ingen film som jag kanske skulle välja att kalla "bra" men man kan inte kalla den dålig heller.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#67 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 June 2013 - 18:50

Star Runners (2009) [US]
#Genre: Science-fiction äventyr med en hel del action.
#Koncept: Den f.d. militären (och numera expressbudet) Tycho Johns uppdrag är enkelt: plocka upp ett paket på punkt A och leverera det till punkt B. det går som ni redan gissat: helt åt pipsvängen.
#Förväntningar: Har sett den tidigare och minns den som ett underhållande sci-fi röj med en massa godis från svunna tider.
#Ögon&Öron-godis: Med inlån av mesta från det bästa så är det här inte mer än vad SyFy-originalen låtsas om att vara: underhållning för stunden. Storyn är enkel och rak innehåller inga krångligheter och med en lagom transparent twist mot slutet. Likheterna med Starship Troopers är slående.
#Bäst: Snygg rent visuellt, når kanske inte upp till Peter Jacksons och James Camerons standard men cgin är trevligt välgjort.
#Sämst: Det telekenetiska mumbojumbot på slutet hade kunnat hoppas över.
#XC Konstaterar: En trevlig omtitt; mer än så behöver jag egentligen inte säga.
#PS: Den här filmen har en poster på IMDb med en logga annorlunda än filmen, i filmen är den tjusigare och plankar BSG rakt av. Underligt nog så är det inte huvudkaraktären som är på postern heller.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#68 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 October 2013 - 23:53

Firefight / Monsterwolf (2010)

 

Undrar vilken som är filmens korrekta titel. I filmens förtexter så är det Firefight men överallt annars så verkar det vara Monsterwolf. Jag gillar kopplingen till indianerna i handlingen, utan den så hade filmen varit mycket tråkigare. Och hade man tagit med lite mer av den biten så hade det här kunnat bli riktigt bra. Nu blir det mest okej, men det är väl inte fy skam det heller. Specialeffekterna är som dom är, men ibland så ser det faktiskt rätt bra ut. Skådespelarna är helt okej, jag gillar framförallt Jason London i rollen som Yale. Tyvärr så tycker jag att Robert Picardo kändes fel i sin roll, jag tycker om när han får mer lättsammare roller där han är lite mer av en comic relief. När han som här bara ska spela elak så blir det sällan bra eller övertygande. Men han får godkänt. Någon som inte får det är Jon Eyez i rollen som Coughlin. Fast det är svårt att göra något med en sådan klichéfylld roll. Felet med den karaktären uppstod nog redan på manusstadiet. Bästa scenen i hela filmen måste vara när vargen hoppar upp och ska attackera en flyende helikopter och precis när man börjar fundera på vad som kommer att hända vargen när han närmar sig rotorbladen så förvandlas han till någon form av energi som sprider sig över hela helikoptern och får den att explodera och sedan återgår han vargen till sin ursprungliga form och landar på marken som om ingenting hade hänt. Inte illa pinkat. ;)



#69 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 November 2013 - 07:52

Mmm. Jag gillade (tydligen) också Monsterwolf, och nu när jag läser om mitt omdöme så tror jag att vi hade ungefär samma problem med den.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#70 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 November 2013 - 16:17

Jupp, jag visste att du redan hade sett den så jag letade upp och läste ditt omdöme efter att jag hade skrivit mitt. Det låg ju lite längre upp på denna sida såg jag. Jag tycker också att vi tycker ungefär lika kring filmen. :)



#71 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 November 2013 - 18:05

(Area) 51 (2011) [US] ¤ Tack Crusader!
?: Den är omgärdad med myter, ruta  51 ute i Nevadaöknen som Usas millitär lägger ned en massa engergi på att hålla dold. Nu släpps för första gången allmänheten in i Area 51. Och eftersom den amerikanska militären inte kan tugga tuggummi och gå på en gång; så går det åt pipsvängen - som vanligt.
Riktigt bra story som grundar med en solid monsterjakt och kryddar med mytomspunna Area51. Späckad med influenser från storheter som Alien och Rovdjuret ...MEN... J-ROD skulle jag nog vilja kora till den chamigaste charmigaste rymdgubbe någonsin i en b-film.
Väl castad är filmen med förvånansvärt hög status på skådespelarna. Alltså visst - det här är inte Bergmans 7e Insegel ...MEN... för en Syfy film sitter dialogen märkligt nog väl filmen igenom. Guldstjärna att man dessutom lyckas casta "marknivå"-soldaterna så det verkligen syns och känns att det är lite "tomtarnas förening" och arméns "skamvrå".
Specialeffekterna är även dem förvånansvärt bra, det är bara några scener med J-ROD som masken känner lite lätt på svaj ...MEN... slutet må vara passande men också den enda scen som känns riktigt krystad och forcerad.
!: Syfys filmer har stadigt blivit bättre och bättre, den här är både välproducerad och underhållande. Slår man på den här och förväntar sig något nydanande som Alien och Rovdjuret kanske var på sin tid blir man kanske något besviken. Men är man beredd och sugen på "veckans science fiction röj" från Syfy så får man sig kanske lite mer än man väntar sig. (Jag skulle kunna nämna det ologiska i att "Patient Noll" även kopierar kläderna när han imiterar folk. Men väljer att avstå).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#72 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 March 2014 - 17:21

Stonados (2013) [US]
VAD? Boston måtte ha mucket rejält med vädergudarna för inte bara anfalls de av spontana tornados. De kastar dessutom stenar; och hagel bestående av fryst kolsyra.
VEM? Tornados som kastar stenar och fryst kolsyra? "The Cigarette Smoking Man" (William B. Davis) är givetvis på första parkett.
VAR? Boston förflyttades helt tillfälligt till Canada för den här filmen. ;)
HUR? Konceptet är riktigt kuligt tycker jag, väderkatastrofer funkar ju i princip alltid på film... Syfy är det som serverar det här och under deras ömma omsorg så får vi en hel del av vad de serverat i tidigare filmer. Manuset är helt OK i all sin standardmässighet och det finns försök till att låta dialogen vara mjuk och följsam. Det har de vanliga milstolparna: trasig familj, alienerad förälder, fd kollegor och Hollywood-logik. Själva intrigen känns det som om man uppfunnit allt eftersom man spelat in filmen. Skådespelarna bjuder upp på en härlig mix av överspel och överdramatik. Skoj film om man är nyfiken på Syfys Original-filmer men annars kan man hoppa över den med grönt samvete.
NÄR? Syfy Channel sköt på premiären av den här filmen från 15 april till 27e efter bomdådet under Boston Marathon.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#73 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 June 2014 - 18:00

Stonehenge Apocalypse (2010) [CA]                                                     
¤ Dedicerad till Crusader.
VAD? När en grupp arkeologer hittar och öppnar en begravd pyramid i Maine, Usa går sänds en elektromagnetiskpuls till Stonehenge, Storbritannien och startar en urgammal mekanism som en gång lade grunden för allt liv...
VEM? Huvudrollsinnehavaren Misha Collins är inte den enda i gänget som gjort Förhäxad/Charmed: även birollsinnehavaren Peter Wingfield har gästat serien.
VAR? Vancouver är British i "British Columbia".
HUR? Konceptet är hur som haver riktigt bra, speciellt om man som mig knarkar "Ancient Aliens" då och då. Visst kan man slå ned på en del frågetecken längs resans gång, som t.ex. hur en amerikansk major kan bli högsta militära hönset på brittisk mark. Men det är egentligen bara petitesser man gör bäst i att bortse från, för i det stora hela (och nu säger jag det i SyFy-filmernas vida bemärkelse) är den välberättad och lyckas med att vara riktigt intressant. (Även om det vetenskapligt kanske inte håller ihop). Filmens "hjälte" (Jacob) för tankarna till Stargates "Dr. Jackson", vilket funkar förvånansvärt väl. Den amerikanska majoren gör vad amerikanska majorer gör i science fiction-filmer: spränger saker de inte kan använda för egen vinning och kräver atombomber när gängse dynamit inte funkar. Klart en sevärd film om man som mig (och Crusader) gillar SyFy Originalen. SyFy har (f.ö.) precis som Asylum börjat bli riktigt hyfsade på det där med manus.
NÄR? Jo faktiskt så finns det ett avsnitt av Ancient Aliens som tar upp ett liknande tema, dock utan apokalypser, terraformering och EMPs.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#74 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 June 2014 - 15:30

Alla Sharktopus fans kan glädja sig. En 3:e filmen i serien har nu pressenterats (innan den 2:an, "Sharktopus vs. Mermantula", ens har kommit ut) under and "Sharktopus vs. Pteracuda"! (Lite oklart vilken av dem som kommer släppas först då Mermantula pressenterades först men Pteracuda är den ända med datum) Roger Corman har postat en bild på sin Facebook sida där han även passade på att poängtera att trotts vad alla tror så har de flesta av hans filmer alltid varit idiotiska och att orsaken CGIn är så dålig är för att det är dåliga filmer. Och ville också göra det klart att han givetvis bara gör det för pengarna. :P

10463033_10152562389279994_3526225574904
 
Filmen visas 2 Augusti på SyFy!



 

Stonehenge Apocalypse (2010) [CA]                                                     
¤ Dedicerad till Crusader.

Kul att du gillade den. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#75 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 June 2014 - 21:05

Och nu, mina damer och herrar, det första klippet från Sharktopus vs. Pteracuda för att visa filmens fantastiska CGI:

 


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif