Jump to content

Photo

Stargate Universe - säsong 2 | Spoilervarning


  • Please log in to reply
185 replies to this topic

#1 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 19 August 2010 - 08:04

STARGATE UNIVERSE — Season 2 Premieres Tuesday, September 28, at 9PM (NEW NIGHT) — Stargate Universe returns with 20 all-new episodes for season two. SGU follows a band of soldiers, scientists and civilians, who must fend for themselves as they are forced through a Stargate when their hidden base comes under attack. The desperate survivors emerge aboard an ancient ship, which is locked on an unknown course and unable to return to Earth. In the new season, the team fights to take back the ship from the Lucian Alliance, who transported themselves on board Destiny with plans to take control. The team also discovers their true mission. It's not about going home, it's about going further. Season two guest stars include Robert Knepper (Heroes, Prison Break) and Julie McNiven (Supernatural, Mad Men) for a multi-episode arc in which they portray members of the Lucian Alliance. Also, series star Robert Carlyle makes his directorial debut in episode 4, Pathogen. Robert Cooper and Brad Wright, of Stargate SG-1 and Stargate Atlantis, serve as executive producers and writers. SGU is produced and distributed by MGM Worldwide Television Distribution.


Edited by GaterGirl, 19 August 2010 - 08:04.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 September 2010 - 22:54

Och i väntan på...


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 September 2010 - 00:05

Man börjar få lite sug efter SGU nu :D

Winter is Coming


#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 September 2010 - 00:13

Me 2. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 24 September 2010 - 01:04

Ja eller snarare efter McKay. :D

Edited by Wylie Times, 24 September 2010 - 01:04.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 September 2010 - 21:10

Well...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#7 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 24 September 2010 - 22:04

Well what? Han är awesome. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#8 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 September 2010 - 22:16

Nu ska vi inte överdriva... :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#9 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 24 September 2010 - 22:17

Överdriva? Det är en underdrift. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#10 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 26 September 2010 - 17:49

Det visste jag inte, men om McKay ska vara med så blir SGU intressantare att titta på.

#11 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 September 2010 - 19:20

Säsong 2 ska tydligen få mer äventyrsavsnitt och ha mer humor. (har inte läst artikeln) länk
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 26 September 2010 - 21:33

Äventyrsavsnitt? Mer humor? Hm... låter en aning oroväckande kan jag tycka... (Har inte heller läst artikeln)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 26 September 2010 - 22:04

Låter som.... :o gamla Stargate!

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#14 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 26 September 2010 - 22:10

Tack, Wylie. Precis min tanke, men försökte vara lite diskret för att inte bli ovän med fansen... :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#15 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 02 October 2010 - 00:44

201 - Intervention

Och vilken cliffhanger... Jag gissar att Johansen överlever men förlorar barnet. Telford är väl troligast att dör om någon av dom dör och det skulle kännas lite billigt om alla klarade sig.


Näpp ingen dog. Men jag hade rätt om Johansen och barnet. Visst, barnet dog inte men hon förlorade det. I called it! :) Hur som helst tycker jag väl inte nödvändigtvis att dom fegade ur här. Jag gillade verkligen Johansens out of body experince som man hela tiden undrade om det verkligen hände. Jag tycker nästan att slutscenen var lite onödig på det sättet. Dom hade inte behövt bekräfta det. Men det lär iaf ge en intressant kontrast mellan hur hon och Young hanterar det här.

Men hur läkte Chloes sår? Aliens?

Och nu har dom alltså tre faktioner ombord, dom civila, dom militära och Lucian Alliance. Hur länge kan dom hålla dom inspärrade? Det verkar ju iaf finnas två vettiga personer bland dom.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#16 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 October 2010 - 20:16

1. Intervention

Vad kan jag säga? SGU har fått mig på kroken. Jag gillar den. Känner att jag kommit närmare karaktärerna och storyn. Gillar fotot, scenografin, musiken... Och den mörka tonen som genomsyrar serien jämfört med SG:1 och SGA som är mer lättsamma. Men nog om det, tillbaka till avsnittet.

Spänningen och dramatiken fortsätter. Samtidigt som Young & Co kämpar mot alliansen har de hotet från pulsaren att tampas med. Under tiden får vi följa TJ och hennes upplevelser med "den andra världen". Gillar verkligen den delen som är en härlig kontrast till det som utspelar sig på Destiny. Mörkret och den hotfulla atmosfären har bytts ut mot en fridfullare miljö med mjukt, gult ljus. Känns nästan religiöst. Min nyfikenhet och intresse väcks för dem som blev kvar på planeten. Vad händer där egentligen? Vilka är "de"? Misstänker att det inte är det sista vi ser av dem...

...

Wylie: Ok. You called it. Good for you. :P

Även jag är fundersam över den snabba och plötsliga läkningen av Chloes sår. Vad hände där? Måste ju varit inblandning från aliens eller nåt? Hoppas de plockar upp det i nästa avsnittet för annars är det otroligt dåligt gjort då vi inte fick den minsta hint till förklaring... Ja, hur blir det med de inspärrade människorna från alliansen? Som du noterade så finns det ju några vettiga personer där...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#17 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 October 2010 - 21:31

Vad kan jag säga? SGU har fått mig på kroken. Jag gillar den. Känner att jag kommit närmare karaktärerna och storyn. Gillar fotot, scenografin, musiken... Och den mörka tonen som genomsyrar serien jämfört med SG:1 och SGA som är mer lättsamma.

Jag håller med dig förutom story och vissa karaktärer. :P Visst var säsongsfinalen och premiären riktigt bra men frågan är hur bra det fortsätter nu när vi förmodligen återgår till mer stand alone avsnitt. Rush är fortfarande riktigt bra men utöver honom så är det inte många karaktärer jag gillar. Eli stör mig mer och mer.

Under tiden får vi följa TJ och hennes upplevelser med "den andra världen". Gillar verkligen den delen som är en härlig kontrast till det som utspelar sig på Destiny. Mörkret och den hotfulla atmosfären har bytts ut mot en fridfullare miljö med mjukt, gult ljus. Känns nästan religiöst.


Håller med om att det skapade en intressant konstrast.

Min nyfikenhet och intresse väcks för dem som blev kvar på planeten. Vad händer där egentligen? Vilka är "de"? Misstänker att det inte är det sista vi ser av dem...


Jo dom introducerade ett intressant arc där. Snyggt sätt att återintroducera dom som blev kvar på planeten. För jag antar att dom återkommer.
...

Wylie: Ok. You called it. Good for you. :P


Thank you. :)

Även jag är fundersam över den snabba och plötsliga läkningen av Chloes sår. Vad hände där? Måste ju varit inblandning från aliens eller nåt?


Jag tänkte också att det måste vara aliens men samtidigt är det tråkigt om det är förklaringen till allt mystiskt som händer.

Edited by Wylie Times, 03 October 2010 - 21:32.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#18 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 October 2010 - 21:49

Jag är chockad :o
Synon tittar på Internetkanalen; dubbel :o
Orkar du inte vänta 5-6 veckor tills s.2 börjar på TV6 ;)

Edited by Georgia, 03 October 2010 - 21:49.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#19 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 October 2010 - 22:01

Nooooooo, busted! :lol:

Men jag måste ju se vad det är för kanal som ni alla så frekvent utnyttjar... Om den är nåt att ha. :P

Pst. Georgia, du väntar väl själv tålmodigt på 6:an? ;)

Edited by Synon, 03 October 2010 - 22:08.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#20 Loch Lomond

Loch Lomond

    Lieutenant

  • Members
  • 88 posts

Posted 03 October 2010 - 22:06

Åhh, såg precis Intervention. Fint fint!

Och vad sjukt att "T-Bag" bara syntes till lite med Telford, när jag först såg honom trodde jag han skulle ha en större roll. Men det kanske kommer?

Har en fråga, är det någon som på rak arm vet eller vill ta reda på vad låten som spelades i slutet heter? Vågar inte gå in och råka läsa spoilers på t.ex gateworlds forum.

#21 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 October 2010 - 22:14

After the Storm (Mumford and Sons) enligt TV.com

Jag är också lite besviken att inte T-Bag hade en större roll men det kommer väl förhoppningsvis,

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#22 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 October 2010 - 22:58

Nja tyckte väl säsongspremiären var sådär, synd att de inte vågade döda nån karaktär när de var upplagt för storslakt typ. Jag hade inte saknat Chloe t.ex. Men jag känner på mig att det blir denna säsong som jag kommer att börja älska SGU. Jag tror de kommer att försöka att gå ifrån att vara en BSG-lookalike denna säsong och försöka bli nått eget.

Winter is Coming


#23 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 October 2010 - 08:41

Jag tycker det är skönt att de inte förvandlade avsnittet till ett slakthus. Själv fastnade jag för SGU i de sista avsnitten av första säsongen. Känns som att den börjar hitta sin egen form, både vad gäller story och karaktärer (ok, vissa har lång väg kvar att gå..). Men hoppas verkligen att de inte förvandlar den till en kopia av SG:1 och SGA med tanke på det GaterGirl nämnde tidigare...

Rick, hoppas även du kommer att fastna för den. Ja, och alla andra för den delen. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#24 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 04 October 2010 - 18:09

Själv börjar jag bli trött på denna anti-action som hela tiden pågår i universe.
Har tidigare tittat på och njutit av både SG-1 och Atlantis men har mycket svårt för denna (vill nästan dra en paralell till Star Trek DS9).

Om jag ska fortsätta följa serien så behövs fler avsnitt där saker faktiskt händer och saker som har med sci-fi att göra.

Poletik och liknande kan visst vara intressant i mindre grad men jag tittar för:
1: utomjordingar och relaterat till dem
2: tidsresor eller saker relaterat till tidigare (eller kommande sådanna)
3: andra saker speciellt relaterade till pungt 1 och 2.

Saker som skulle kunna härstamma från vilken tråkig såpa som helst är jag inte intresserad av i en serie som denna...

Kom igen få igång den här serien precies som dom lyckades med i star trek ds9 säsong 4 och fram.

#25 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 October 2010 - 21:22

2. Aftermath

Bra att de så snart tar upp frågan om vad de ska göra med människorna som de har inlåsta. Camille står självklart för den mjuka sidan i frågan och Young motsatsen. Den senare vill prompt lämpa av dem på första, bästa planet. Får väl se vem som går segrande ur striden.

Och Rush: hjärnspöken eller något övernaturligt?

Spännande att se vad det är för något de är på väg att möta...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.