Jump to content

Photo

Mass Effect: Andromeda


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 June 2015 - 08:09

AHMAGAAAD!!!

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 June 2015 - 14:00

Rätt cool teaser och det verkar som många av de rykten som omgärdat spelet verkar stämma, och de är både kul och samtidigt lite tråkigt.


Winter is Coming


#3 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 July 2015 - 15:01

Jo, det finns en hel del att leva upp till. ME 1-3 var ju väldigt mycket karaktären Shepards förtjänst (skriver nästan Jennifer Hale's, men det är ändå att ta i: bra manus också). Samtidigt har de ju nu en väldigt cool värld att bygga vidare på. Samma gäller action-rpg-motorn. Sen är det ju Bioware vi pratar om; jag har rätt goda förväntningar.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 January 2017 - 23:35

Spelet släpps 21 mars på andra sidan havet så vi lär få det här några dagar senare. Det man fått se från spelet har mestadels sett riktigt bra ut. Men jag undrar om jag inte kommer vänta några veckor innan jag köper det ändå. 


Winter is Coming


#5 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 January 2017 - 14:34

Jag kommer inte kunna hålla mig! Tycker det ser ut att leverera, och blir en bra utbyggnad av ME-universat.


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#6 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 January 2017 - 22:19

Verkar för övrigt som om det släpps samtidigt över hela världen via Origin, blir möjligt att börja ladda ner från 17/3.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#7 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 15 February 2017 - 22:50

Allt jag sett hittills av Andromeda ser riktigt bra ut! Känns lite som de tagit idéer från alla de tre tidigare spelen och kokat ihop dem. Även Multiplayer ser ut att bli ett liknande upplägg som ME3 vilket jag gillar (klockade väl lätt in 1200 timmar på den). Kan mycket väl bli en förbokning på denna :thumbsup:


Winter is Coming


#8 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 26 February 2017 - 17:14

Kan mycket väl bli en förbokning på denna :thumbsup:


Check :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#9 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 February 2017 - 02:04

Men nu när systemkraven kommit ut är jag inte lika säker på om det blir förbokning, tror jag precis kommer upp i Minimikraven. Undrar hur väl spelet flyter med endast dem?

 

MINIMI-SYSTEMKRAV
 
OS: 64-bitars Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10
PROCESSOR: Intel Core i5 3570 eller AMD FX-6350
MINNE: 8 GB RAM
GRAFIKKORT: NVIDIA GTX 660 2GB, AMD Radeon 7850 2GB
HÅRDDISK: Minst 55 GB ledigt utrymme
DIRECTX: DirectX 11
 
REKOMMENDERADE SYSTEMKRAV
 
OS: 64-bitars Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10
PROCESSOR: Intel Core i7-4790 eller AMD FX-8350
MINNE: 16 GB RAM
GRAFIKKORT: NVIDIA GTX 1060 3GB, AMD RX 480 4GB
HÅRDDISK: Minst 55 GB ledigt utrymme
DIRECTX: DirectX 11

Winter is Coming


#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 March 2017 - 22:07

En annan har förbokat till PS4. ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 04 March 2017 - 18:21

Men nu när systemkraven kommit ut är jag inte lika säker på om det blir förbokning, tror jag precis kommer upp i Minimikraven. Undrar hur väl spelet flyter med endast dem?
 
MINIMI-SYSTEMKRAV
 
OS: 64-bitars Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10
PROCESSOR: Intel Core i5 3570 eller AMD FX-6350
MINNE: 8 GB RAM
GRAFIKKORT: NVIDIA GTX 660 2GB, AMD Radeon 7850 2GB
HÅRDDISK: Minst 55 GB ledigt utrymme
DIRECTX: DirectX 11

Tror du kommer kunna spela även om du "bara" uppfyller minimikraven, de borde vara satta så att man har fullt acceptabel spelbarhet. Jag utgår från att de är lite som tvättråd, dvs ingen som har en maskin som uppfyller kraven ska kunna klaga. Sen får du antagligen offra de flesta grafiska finesserna, köra på rätt låg upplösning och så. Om du kör Windows 10 Kanske M$ hinner släppa sitt Gaming Mode, det borde kunna hjälpa en hel del :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#12 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 March 2017 - 19:00


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 March 2017 - 22:27

Blir inget köp den närmaste tiden, måste skaffa ny dator helt klart för att kunna lira detta. Eftersom jag inte spelat nå nya spel de senaste 3-4 åren har jag inte direkt prioriterat att skaffa bättre burk. Min CPU är 9 år gammal, det säger en del bara det :duh: 

 

Sen har spelet fått extremt mycket kritik för sina animationer, jag har sett en del skräckexempel på youtube så helt obefogade verkar de inte vara 


Winter is Coming


#14 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 March 2017 - 22:00

Blir inget köp den närmaste tiden, måste skaffa ny dator helt klart för att kunna lira detta. Eftersom jag inte spelat nå nya spel de senaste 3-4 åren har jag inte direkt prioriterat att skaffa bättre burk. Min CPU är 9 år gammal, det säger en del bara det :duh:

Min börjar också att bli lite till åren. Tror jag köpte den 2010. Mass Effect: Andromeda hade den nog aldrig klarat. Precis att den klarade XCOM 2 när det kom förra året. Du har ingen konsol? 

Sen har spelet fått extremt mycket kritik för sina animationer, jag har sett en del skräckexempel på youtube så helt obefogade verkar de inte vara

Fast det kan jag intyga är en extrem överdrift. Många av de som de visade var antingen uppgjorda (de letade upp små glitchar och såg till att de hände mer), i slo-mo (i spelet är de så korta att man inte märker dem) eller rent fejka. Visst har den några problem ibland och det kan rycka runt munnen ibland på dem men inget som stör. Det kan vara så att jag har haft en ovanlig tur men jag har sett någon av alla de hemska buggar som vissa snackar om och bara vissa lätta varianter. Inga jag känner som har spelat spelet har haft större problem mer än några roliga ansiktsuttryck ibland. Men inget värre än vad som har varit i tidigare spel.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 02 April 2017 - 17:32

Spelat igenom hela main questen och jag tyckte spelet var helt fantastiskt! Man blir verkligen investerad i storyn och alla karaktärer! Rekommenderar det varmt!

Tror inte jag märkt mer än någon enstaka glitch på 60h+ spelande så vad det än varit är det antingen fixat eller så var det aldrig så extremt.


Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#16 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 April 2017 - 20:12

Blir lite avis - hinner bara med några timmar i veckan, och ingår en hel del MP (som jag tycker är jäkligt skoj det med även om jag suger ;)). Samtidigt är så klart kul att höra att du gillar historien så mycket, vet en nåt att se fram mot. Jag gillar den också, det lilla jag hunnit.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#17 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 11 April 2017 - 09:51

Men då kan du ju njuta av spelet längre eller vad man ska säga! :)


Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#18 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 April 2017 - 21:28

Eh jo, man kan nog säga att jag suger länge på karamellerna. Tex så blev jag precis "klar" med sista DLC:t till The Witcher 3 veckan innan MEA släpptes :o.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#19 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 April 2017 - 23:06

Crusader, nej nån konsol har jag inte ägt sen SNES tiden B)

 

Annars är det vanligaste jag hör om Andromeda är att gameplay är asgrymt, samt ett trevligt utformat MP men att storyn och framförallt dialogen är usel. Och alla tekniska problem som fortfarande kvarstår.


Winter is Coming


#20 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 25 April 2017 - 09:36

Storyn är ju jättefin!

Enda problemet jag har med dialogerna är att ibland så väljer man ett alternativ, men när ens karaktär säger det låter det inte som man föreställt sig. Att meningen i det man säger är något annat än vad man trodde.
Men inget stort problem, utan något som hände några gånger kanske.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#21 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 31 May 2017 - 19:50

Crusader, nej nån konsol har jag inte ägt sen SNES tiden B)
 
Annars är det vanligaste jag hör om Andromeda är att gameplay är asgrymt, samt ett trevligt utformat MP men att storyn och framförallt dialogen är usel. Och alla tekniska problem som fortfarande kvarstår.

Usel är att ta i, men jag håller med om att det är gameplay (och MP) som får mig att återkomma. Storyn i spelet får inte fart (än, ska jag väl säga - gissar att jag är strax under halvvägs).
Dialogen pendlar mellan OK och riktigt bra, tycker att kvinnliga Ryder står upp rätt bra mot sin föregångare, på ett eget sätt.

Men gameplay är som sagt fantastiskt! Fart, flyt och variation. Toppbetyg på den punkten.

Återkommer när jag spelat klart - om nåt år eller så ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#22 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 June 2017 - 21:49

Det väldigt svaga mottagandet av Andromeda lär ju även ha gjort det är oklart om det blir en fortsättning också, har kollat en del på walkthroughs på youtube och jag fattar en del av kritiken, spelet är snyggt som tusan men ansiktsanimationerna ser ju ut att vara gjorda 1997 typ, ibland i alla fall och det är fan inte okej för en sån stor spelserie 2017. Sånt stör jag mig på rejält. Fast jag kommer helt klart pröva det en dag, när det kostar en hundring eller så.


Winter is Coming


#23 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 July 2017 - 21:36

En hundring är det ju definitivt värt :). Tycker det är intressant att fundera på mina egna reaktioner: när spel inte är helt hundra känslomässigt som här irriterar jag mig mer på småsaker som minspel, buggar, laddningstider mm. Samtidigt kunde jag förlåta nästan vad som helst i Life is Strange, just for att det var så överj*vla bra skrivet.

Du kan för övrigt tycks det är värt det bara för MP, för det är i strider som spelet skiner och MP är en bra uppgradering från ME3.

Edited by Fiskrens, 23 July 2017 - 21:39.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin