Jump to content

Photo

Presentationstråd


  • Please log in to reply
75 replies to this topic

#1 Mäc

Mäc

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 07 November 2006 - 00:03

Hej! Tänkte att det vore bra med en presentationstråd.

Namn: Marcus
Ålder: 18 år
Bor: Småland
Intressen: Musik (främst reggae och hiphop), serier och att umgås med vänner osv.
SSS-syssla: Har skrivit manus till "Mardrömmen" som just nu håller på att tecknas av en väldigt duktig tecknare (och nej, det är verkligen inte jag). Håller också på att klura ut storyn till nästa del av den serien, samt en annan superhjälteserie som än så länge bara är lite klotter på baksidan av kuvert.
Är det någon tecknare som är utan manus, så tveka inte att kontakta mig, jag har rätt mkt idéer i huvudet hela tiden och skulle bara må bra av att tvingas få ner lite av dem på papper.

Måste fö säga att detta verkar vara ett mkt bra forum!

#2 Rasmus

Rasmus

    Cadet Second Year

  • Members
  • 10 posts
  • Location:visby

Posted 07 November 2006 - 19:18

Rasmus Heter jag.


Har gjort serien BLAZE som man kan läsa i Svenska SuperSerier.
Har precis gjort klart Blaze och dom sista 33 sidorna kommer med i nästa nummer.
Så nu gäller det att komma med nått nytt.

Förutom serier håller jag på med animation, då främst med dockfilm.
Försöker hålla på med musik en del också men det är på experiment nivå än så länge.

Allt tar mycket tid men det är så fruktansvärt roligt att det är svårt att hålla sig borta.

Hej Svejs!

Attached Files



#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 07 November 2006 - 19:48

Thomas Fels.
Göteborg.
39 år.

Medlem i redaktionen för SSS.
Tecknar+författar serierna Plågaren och Mutagen Talent. Författar serien Halvhjärtat (som tecknas av Erika Johansson).

Jobbar som fritidspedagog och har givit ut ett stort antal fanzines i min ungdom. Kan en hel del om myror.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 08 November 2006 - 19:05

Namn: Fredrik Jelcander
Alias: Redaktör och manusförfattare i Svenska Superserier
Kön: Man
Ålder:31
Hemvist: Helsingborg
Superkrafter: Skriver otroligt intressanta berättelser som blir väldigt bra serier.
Svaghet: Min sambos onda blick när jag suttit för länge vid datorn och visst storhetsvansinne.
Hjältedåd: Har sedan födseln (tidningens alltså) varit med och skött och matat Svenska Superserier med ett antal manus tecknat av olika tecknare.

#5 Robrocker

Robrocker

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 62 posts
  • Interests:Musik, fotboll, serier, teckna m.m<br />Och familjen så klart!

Posted 08 November 2006 - 21:48

Namn: Robrocker
Ålder:26
Bor: Nynäshamn

Jag tecknar serier på amatörnivå. Nu tecknar jag humorstrippar för tillfället men älskar ju superserier så det finns i planerna.
First we take Manhattan...then we take Berlin! / L. Cohen

#6 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 November 2006 - 22:44

Namn: Chrille
Ålder: 18
Bor: Jönköpings-trakten
Intresse: Teckna, Tv-spel, läsa serier

Jag tecknar mycket på min fritid och siktar på att bli en bra illustratör, serie-tecknare osv. i framtiden. För SSS gör jag inte mycket mer än att hänga omkring på deras MSN grupp. Skulle dock vara skitkul att vara med och skapa nåt kul.

#7 Yaumi

Yaumi

    Cadet First Year

  • Members
  • 2 posts
  • Location:Karlskoga/Svartå
  • Interests:Teckna, skriva, datorer, spel, umgås med vänner :'3

Posted 08 November 2006 - 23:41

Yo! :D

Namn: Alexandra
Ålder: 16 år (fyller 17 i December)
Bor: Värmland/Närke
Intressen: Teckna, skriva, musik, umgås med vänner. ^-^
SSS-syssla: Håller på med en egen serie som för tillfället kallas "Angels and Demons", men jag ska nog byta titel på den. <_< Sen har jag börjat fila på två manus: "Höger om Mars" och "Skrotens hjältar" (vet ej om denna titel är godkänd, för jag har för mig att det finns nåt som redan heter så... :huh: )
Hursomhelst.... :rambo: Jag gör mest Sci-Fi blandat med lite fantasy, och ska satsa på lite alternativa universum-serier. Hjälper gärna till med tecknande hos annat folk, dock skulle jag vilja göra åtminstone två av mina egna först, om möjligt. :P Jaaaa.....det var väl det. xD

Lite exempel på mina bilder (nyast överst):
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

Såå......det var allt tror jag :ph34r: Frågor? ^_^

Posted Image
Det blir bra snart
Sluta va dum!

-Kenny


#8 Neuter

Neuter

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 09 November 2006 - 11:56

Hej, hej.

Jag är en 23-årig konststudent. Väldigt skicklig på att teckna och måla. Var i kontakt med herr Fels i sommar, och disskuterade om at eventuellt bidra med något till er tidning. Tycker Svenska Superserier låter som en väldigt bra idé. Kul att se att det släpps Svenska serier som inte är renodlade humorserier.

Gillar serier. Några av mina favoriter är: Hellboy, Lobo, Judge Dredd, Hulken. Tycker också om gamla pulp-serier (heter det så?) typ: "Time Warp", "Weird Mystery Tales" och "From Beyond the Unknown"

Kan tänka mig att bidra med någon kort serie. Brukar ofta spåna på serieidéer, och har en hel del på gång Tyvärr är det sällan mina grejer tar sig ur planeringsstadiet så jag kan tänka mig att samarbeta med någon annan (författare) om de har något som fångar mitt intresse.

Edited by Neuter, 27 August 2008 - 23:05.


#9 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 November 2006 - 21:28

Tjena, Jag heter Viktor Matiesen som bor i Stockholms området.

Jag är en 24 årig kille som vill att bli en serietecknare på heltid, har gått på Serietecknarskolan i Hofors 2002-2004. jag har inte gjort så mycket sedan dess, men jag har hjälpt Esbjörn Jorsäter med sin följetongsartikel Teckna Manga i Shonen Jump med varierande uppgifter, som upplägg, skrivit artiklar och bidragit ett par bilder.

jag jobbar för tillfället med en webserie som bygger sig på de senaste Prince of Persia spelen och kallas The SandWraith och kommer snart ut på Prince of Persia Legacy, men jag söker även andra ställen att vara deltagen på, och det här verkar ett bra plats att vara på.

Ni kan även kolla in på min sida hos DeviantArt http://darkpaladin300.deviantart.com/ det är inte så mycket och det är mest lite slarvigt skiss och klotter, men jag hoppas att ni gillar det vad jag har gjort hittills.

Edited by DarkPaladin300, 09 November 2006 - 21:30.


#10 KuroKame

KuroKame

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 12 November 2006 - 10:48

Ossu!

Jag heter Sofie Magnusson, men kallas allmänt Kame på internet ^^
Kommer från Norrbotten, men bor just nu i Malmö.

Jag tecknar Marcus' serie "Mardrömmen" (se första inlägget), och arbetar också på en egen längre piratmanga.
Går första året på Serieskolan på Kvarnby Folkhögskola i Malmö tillsammans med 20 andra serietecknande galningar, och kämpar som alla andra med deadlines och art blocks ^^

Det mesta av det jag tecknar sätts upp på min deviantArt-sida: crunchturtle.deviantart.com, och första utkastet av de första 30-eller-så sidorna av min manga finns på kurokame.deviantart.com. De sidorna kommer att göras om så snart jag har skrivit klart manuset för dem, och så snart jag har tecknat klart första avsnittet av mardrömmen... -sneglar på Marcus- :lol:
Posted Image

#11 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 17 November 2006 - 17:38

Jag heter Daniel Schenström och är en av SSS-veteranerna.

Jag har tecknat serien Avatar som publicerades i första numret och tecknat Endeavour som var med i nummer 2.

Jag har tecknat och skrivit Slaveri som var med i nummer 4. Den är en av flera korta berättelser jag planerat med samma superhjältegäng. Andra delen är klar och inskickad. Jag har också tecknat men inte tuschat andra delen i Endeavour-serien och tecknat och skrivit en kort nonsensserie kallad Anti-Ninjas-Man.

Just nu arbetar jag inte på någon serie då jag väntar tills Slaveri:s uppföljare publicerats.

Jag jobbar som IT-tekniker på dagarna och på kvällarna klär jag mig i min frilansillustrationsdräkt och bekämpar vita papper med tusch och akvarellfärger. Frilansandet ligger dock i stort nere nu då jag håller på med ett stort klubbprojekt för min rollspelsklubb.

Jag prenumerar på en bunt X-titlar men läser det mesta jag kommer över, just nu samlar jag på Sandman, Cerebus och Love Hina förutom superhjälteserierna.

På fritiden ägnar jag mig annars åt tv-spelande, rollspelande och allmänt kunskapsinsupande.

Är 32 år gammal.

#12 Erkegris

Erkegris

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 71 posts
  • Location:Lysekil
  • Interests:teckna, fantasy, djur, psykologi, etologi, film, spel, musik, fotboll... mm.

Posted 18 November 2006 - 10:59

Hej!

Namn: Alexandra Alexandersson
Ålder: 20
Bor: Lysekil
Sysslar med: Jag tecknar mestadels fantasy men vill verkligen bli bättre på serier, tycker det är jätteintressant. Min hemsida finns på erkegris.com där finns lite mer om mig och mina bilder, tyvärr är det väldigt dåligt med serier ännu, men jag hoppas det ska komma upp några snart. Jag har hittills inte bidragit med något till SSS men jag bidar min tid och väntar på ett roligt projekt, antigen från mitt eget huvud eller en annan författares :D

Edited by Erkegris, 18 November 2006 - 11:01.



Om jag var en loppa, tänk va jag skulle hoppa!

Min deviantart


#13 Ola Larsson

Ola Larsson

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 25 posts

Posted 20 November 2006 - 09:33

Mitt namn är Ola Larsson - har förnärvarande inte gjort en enda serieruta till SSS ännu, men vi arbetar på det...
Annars frilansar jag som illustratör, designer, konceptartist (ja, egentligen samma sak alltihop kan det tyckas, men ibland måste man vara petig), framförallt då mot spel och animationsindustrin.
Har pluggat fri konst, 2D-animation och 3D-animation. Vill ni se lite "prylar" har jag en filmad showreel på you tube:http://www.youtube.com/profile_videos?user=coffebell

Öppnings-scenen är från "Nicodemus the ratcatcher" och vill ni se åtminstonde den med lite bättre kvaliteet kan ni trycka på bilderna under:

Attached File  nicologo.JPG   27.99KB   22 downloadsAttached File  nicoone.JPG   101.97KB   34 downloads[attachment=882:attachment

Attached Files


Edited by Ola Larsson, 21 November 2006 - 12:56.


#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 November 2006 - 10:32

Jag kan ta bort tråden. :)
*Hockey och superhjältar*

#15 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 23 November 2006 - 21:34

Tja!
Nu är jag lat och kopierar min presentation från pres.tråden i sci-fi, eftersom den säger det mest väsentliga om mig ändå...


Är helt ny här, och är en skräckfantast som hamnade här när jag igår halkade på ett blodindränkt bananskal smile.gif
jag är 25 år och huserar i Uppsala där jag pluggar till sjuksyrra samtidigt som jag tar in all skräck som jag kommer över (både film, bok och serieform). Annars tecknar jag och skriver egna serier, länkar finns längst ned om någon är intresserad.

Favoritgenre inom skräckfilm är kannibalrullar och zombiefilmer. Klassiska slasherfilmer kan vara ack så härliga ibland. Svartvita guldkorn som Dracula, The Brain that would'nt die, WolfMan och många fler får inte glömmas.
Jag tackar aldrig nej till en film med Vincent Price i, han pryder för övrigt min högra underarm där affischen från underbara House on Haunted Hill är tatuerad.

Vad gäller serier så är Steve Niles min husgud och jag kämpar förtvivlat med att komma över allt som han har gjort. Annars läser jag ett flertal titlar fråm IDW och BOOM!, även nått från OniPress och Image. DC och Darkhorse dyker även upp titt som tätt. Superhjälteserier har jag dock nästan helt slutat läsa, förutom vissa mörka Batmanhistorier.

Jag har precis upptäckt en sida med gamla skräck och sci-fi radioteatrar där bla Vincent Price spelar flera hvuudroller och jag försöker förtvivlat finna tid att lyssna på dessa. Är ni nyfikna så kolla in på: http://www.themonste...adiolibrary.htm Rekommenderas starkt!

Vet inte vad mer jag ska säga... fråga om det är nått.

#16 moonis

moonis

    Cadet Third Year

  • Members
  • 21 posts

Posted 04 December 2006 - 20:57

Namn: Adam
Ålder: 17
Bor: Motala
Intresse: Skriva (sker väl inte hela tiden, men kul) Datorn, kompisar fotboll.. det vanliga ;D

Jag är ny här så jag tänkte att jag kunde droppa en presentation direkt. Till skillnad från många andra här är jag urusel på att teckna, men hitta på historier är lite mer min grej. Serier har jag alltid gillat även om jag inte är någon direkt inbiten fantast i något, gillar lite töntiga serier som Fantomen och Spiderman. Är personligen väldigt förtjust i välritad manga, fast det finns även många andra stilar som är snygga. Jag hade tänkt skriva ett manus, håller på med det lite nu så vi får se vad ni tycker sen.

#17 JoakimBurholm

JoakimBurholm

    Ensign

  • Members
  • 49 posts
  • Location:Härnösand

Posted 13 December 2006 - 15:32

Hallå!!!

Namn: Joakim Burholm
Ålder: 17 år
Bor: Härnösand (måste därifrån, fort)
Intressen: teckning, filmskapande, animation, skriva (manus & vanliga berättelser), TV- dataspel, MTB-freeride cykling (har börjat tappa intresset lite för det sistnämnda dock)

Ja, vad borde jag säga mer... jag älskar serier. Är inte så värst "världsvan" då det gäller klassiska serier och milstolpar och vad man nu vill kalla det, men jag slukar gärna allt som kommer i min väg, förutsatt att de har en engererande story.
Jag är kanske inte något underbarn då det gäller teckning, men man ser i alla fall vad saker föreställer :P Men jag tycker fortfarande att det är überkul att rita serier och har producerat en del i mina dar, opublicerat såklart. Fast jag har haft två seriestrippar i skoltidningen, om det nu räknas.
Skriva historier är också mycket roligt, och jag har en hel del berättelser i huvudet som vill bli nedskrivna (och nedtecknade) problemet är dock bristen på tid, och min tendens att tänka "jag ska bara göra det här först, jag hinner skriva sedan"
Min stora dröm är att jobba inom media. Göra film, animationer, serier och skriva, några andra yrken känns inte som att jag skulle trivas med. Vet inte om det är jag som är naiv, men det känns som ett genomförbart mål.
Vet inte vad mer jag borde skriva... så jag slutar här.

#18 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 January 2007 - 12:54

Jaha, ja...
Så drevs jag in i det fördärv som kallas "att registrera sig på ett forum till".
Vem jag är?
Hm... Jag överlåter till Nicce Lemonsson att besvara den frågan.
Ibland misstänker jag att han har bättre koll...

#19 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 20 February 2007 - 20:08


Heter Mario Toro och tecknar, skriver och tecknar...
STHLM-Utopias fader o s v
Som alla andra gillar jag serier i Marvel/DC format och brinner för SSS som kommer att bli en stark konkurent till dessa

#20 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 01 January 2008 - 17:48

Verkligt namn: Sebastian "Sebbe" Sandberg
Ålder: 17 år
Bor: Sala, Västmanland
Andra alias: Speedslide (Deviantart), Virtus (här, bland annat.)
Smeknamn: Sebbe, Brosken (har ingen aning om varför)
Intressen: Serieskapande (Tecknar lite, men skriver mest och hittar på stories om originalkaraktärer), skådespeleri, chatta etc.

Hallå där, alla moderatorer, redaktörer och jag vet inte vad. Här ser ni ett nytt ansikte i amatörserievärlden, till skillnad från alla proffs som jag ser här. Har tyvärr inte fått tag i något nummer av SSS, men är ändå ett fan. Har även skickat in eget bidrag till Jelcander och väntar just nu på negativ/positiv feedback med korsade fingrar och hållda tummar.

#21 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 January 2008 - 20:32

Hallå där, alla moderatorer, redaktörer och jag vet inte vad. Här ser ni ett nytt ansikte i amatörserievärlden, till skillnad från alla proffs som jag ser här. Har tyvärr inte fått tag i något nummer av SSS, men är ändå ett fan. Har även skickat in eget bidrag till Jelcander och väntar just nu på negativ/positiv feedback med korsade fingrar och hållda tummar.


Hallå Sebastian. Jelcander är väldigt upptagen just nu så han bollade över dig till mig, men han glömde att skicka med din mailadress så om du kan pm:a den, maila den till mig (snabbast på slokum@hotmail.com) så ska jag skicka dig det jag skrivit om Virtus och arbetsgång här hos oss på SSS och så.

#22 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 01 January 2008 - 21:37

Hallå där, alla moderatorer, redaktörer och jag vet inte vad. Här ser ni ett nytt ansikte i amatörserievärlden, till skillnad från alla proffs som jag ser här. Har tyvärr inte fått tag i något nummer av SSS, men är ändå ett fan. Har även skickat in eget bidrag till Jelcander och väntar just nu på negativ/positiv feedback med korsade fingrar och hållda tummar.


Hallå Sebastian. Jelcander är väldigt upptagen just nu så han bollade över dig till mig, men han glömde att skicka med din mailadress så om du kan pm:a den, maila den till mig (snabbast på slokum@hotmail.com) så ska jag skicka dig det jag skrivit om Virtus och arbetsgång här hos oss på SSS och så.


Förstår precis. Det är rätt mycket man måste hinna med så här efter jul och nyår. Okej, jag ska maila adressen på en gång!

#23 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 29 March 2009 - 00:07

Hej alla.

Verkligt namn: Elof (Snälla, inga ordlekar om mitt namn, jag har hört de flesta av dem ändå och ingen av dem är rolig. Ja det är mitt riktiga namn)
Ålder: 21
Bor: Falkenberg Halland
Andra alias: Gorghat (Helgon.net och Bilddagboken) Remoniq (youtube) Sret (här)
Smeknamn: Whiskey, Trollet, loffe, Meat Loaf, Loaf och Limpan.
Intressen: Fantasy både läsa den och skriva den. Gillar det mesta onaturliga och övernaturliga saker. Har idéer till tre olika serier, även om jag inte kan teckna så gillar jag att hitta på handlingar till serier.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#24 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 29 March 2009 - 08:57

Välkommen hit Sret! Hoppas du gillar SSS då och att du lyckas förverkliga några av dina idéer!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#25 Curtvile

Curtvile

    Cadet Second Year

  • Members
  • 13 posts

Posted 30 March 2009 - 23:59

Namn Curtvile
Ålder: nästan 40
Kön: man
Bor: Åbo Finland

javisst, en finne. Men varför är han här då?
Jag var nägra veckor sen i Stockholm och fanns Svenska superhjälte i Staffans serier-butik.
När jag har skrivit manus för den finska superhjältar(och, tyvärr ritat också) och tog det som en lärning.
Jag hade läst SH3 men annatvis sverige ser ut lite densamma som finland: majoritet av hembrukt serier är som Galago eller 91:an.
Inte så flera action eller superhjälteserier.

Jag hoppas att du stannar min ganska dåligt svensk men det ses ut att du har väldigt mycket potential här.

intressen: serier, superhjälte, skreck, filmer, SF, historia, teknologi.