Jump to content

Photo

Fem anledningar att leva


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 04 January 2007 - 14:18

1. Jag vill uppleva att världen finns kvar den 22 december 2012... och veta vilket nästa kvasiofficiella domedagsdatum blir.

2. Jag håller hoppet uppe att Star Trek & Star Wars kan återfå något av sin forna värdighet med den nya filmen respektive TV-serien.

3. Jag vill veta om Google hinner kvantifiera och Wikipedia katalogisera hela universum under min naturliga livstid... och om resultatet i så fall blir en spontan kollaps och uppkomsten av ett nytt där Larry Page och Jimmy Wales är Alfa & Omega.

4. Jag vill ta examen och bidra till samhället på något sätt utöver finansiellt stöd till upphovsmän av populärkultur som intresserar mig.

5. Jag önskar att nå det slutgiltiga stadiet av manlighet. För detta ändamål behöver jag en kvinnas samtycke och hjälp.
(skratta på bara men fråga dig sen hur mycket honungsgrotta du hade fått som 21-åring med Aspergers)

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 January 2007 - 22:24

Punkt 2 håller jag med om delvis.
Punkt 1 däremot får du gärna utveckla :blink:

Winter is Coming


#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 January 2007 - 22:58

Världen skall gå under då enligt... Var det maya eller aztekindianerna? Nåja, någon av deras kalender tar slut där, vilket skulle vara slutet på världen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 05 January 2007 - 01:30

Världen skall gå under då enligt... Var det maya eller aztekindianerna? Nåja, någon av deras kalender tar slut där, vilket skulle vara slutet på världen.



Enligt Nostradamus är det mycket senare.
"There once was a man from Nantucket..."

#5 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 January 2007 - 01:38

Enligt Negrodamus då? :lol:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 January 2007 - 02:41

Enligt Nostradamus är det mycket senare.


Ja, men han har inget med den kulturen att göra. Det är något helt annat som inte har något med årtalet som nämndes ovan att göra.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 05 January 2007 - 08:58

Det finns ju en hel del intressant omm just 21a December 2012, även utanför Maya-folkets tideräkning. Kolla, om ni har möjlighet, in Terrence McKennas film Time Wave Zero, den är väldigt intressant! :)
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#8 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 05 January 2007 - 10:03

Honungsgrotta? Ett jävla mysterium att du inte får mer sånt som använder så finurliga ord ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#9 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 05 January 2007 - 12:44

Mayafolket i all ära men det var tänkt att folk skulle posta sina egna fem anledningar. Eller lever ni bara för att? ;)

#10 Kenny Starfighter

Kenny Starfighter

    Lieutenant

  • Members
  • 102 posts
  • Location:Cork, Irland
  • Interests:Serier, Film, Musik, Tv-Serier, Tv-Spel (men *inte* TV) samt läsa böcker. Bland annat.

Posted 05 January 2007 - 13:29

Jag har bara en anledning; För att folk skulle sakna mig om jag slutade med det.

Jag vet att det är ganska trist, men jag tycker att resten i princip kan kvitta. Jag ställer mig ganska likgiltig inför det "fortsatta livet". Med det inte sagt att jag är suicidal eller deppig. ;)
Posted Image Posted Image

I do not always think I'm right, I do not have a problem admitting I'm wrong, and I don't consider my opinion to be "fact". If I don't write IMO in front of everything I say or I don't tuck my tail between my legs everytime someone disagrees with me it's simply cause...I mean what I say. I don't say something unless I believe it to be true. So if someone tries to police my opinion or pick an arguement over something trivial all I'll simply say is "read the fine print" I also don't care If I make a grammatical or spelling error. Thank you, have a nice day, Hakuna Matata, Live long and Prosper.

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 January 2007 - 02:34

Mayafolket i all ära men det var tänkt att folk skulle posta sina egna fem anledningar. Eller lever ni bara för att? ;)


Det underlättar ju om du skriver det också i posten ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Freja42

Freja42

    Senior Commander

  • Members
  • 369 posts

Posted 17 January 2007 - 16:38

Mayafolket i all ära men det var tänkt att folk skulle posta sina egna fem anledningar. Eller lever ni bara för att? ;)


Efter att ha haft depressionsproblem i över 20 år, så är denna fråga mycket intressant för mig. :)

1. Jag lever därför att jag vill leva.
Sen vet jag inte om jag kan rada upp några speciella orsaker...
Jag vill uppleva livet, helt enkelt. :D Oavsett om jag föds igen eller inte så kommer jag aldrig att vara JAG igen (efter vad jag själv tror alltså), om jag tar livet av mig. Detta liv är det enda som jag har att vara just jag.
Jag vill leva mera, uppleva mera. Det finns inga bättre anledningar, inte vad jag kan komma på.
Sen att få mer och bättre sex är väl aldrig helt fel...vore kul att ha en riktigt bra relation med en man som jag kan älska på många plan: fysiskt, emotionellt, intellektuellt osv. ;)
--Freja
**************
Daniel Jackson: "Haven't you ever had a feeling that made absolutely no logical sense and it turned out to be right?"

*
Jack O'Neill: "Does it say 'colonel' anywhere on my uniform?!"

*

#13 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 January 2007 - 16:47

Jag ska ge dig en SJÄTTE anledning Mjolnir... :o 2007 kommer nämligen Marvels THOR tillbaka! :D

Annars är det väl, FF2, Spiderman3, The Transformers, och Nintendo Wii för mig.

PS: Kenny, är du ett transformer-fan? Du är nämligen ohyggligt lik en annan TF-fan snubbe här i sverige.

Edited by PredaBot, 17 January 2007 - 16:49.


#14 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 17 January 2007 - 19:05

1. Familjen, en kliché men så är det. ^_^

2. Böcker, film och musik :wub:

3. Nyfiken på hur framtiden ser ut.

4. Döden är ett ganska osäkert kort. ;)

5. Hjälper inget av ovanstående, kostar en god wirre runt 300 spänn... :P
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?