Jump to content

Photo

Avengers: Infinity War


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 01 May 2018 - 14:55

Okej, hittade bara ett gammalt ämne (http://scifinytt.se/...showtopic=11292) så jag skapar ett nytt.. :P

 

Nån mer än jag som sett? Antar att det inte kan vara många, med tanke på hur smal film det är.

 

Väl värd all väntan, måste jag säga. Känns som kulminationen av det som alla filmer hittills arbetat mot, ännu mer än första Avengers-filmen, och givetvis början på något nytt.

 

Skall bli rktigt intressant hur nästa Avengers-film kommer att lösa de små problem som uppstår i och med den här filmen. 

 

 


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#2 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 02 May 2018 - 11:27

Det verkar som om du hade rejält fel i din förmodan att det inte var så många som sett filmen. "Tidernas största bioöppning i USA" är inte fy skam. Kanske procentuellt sämre i Sverige, men du är nog inte ensam här heller. Själv bor jag dock så långt ifrån någon premiärbiograf så det dröjer nog för min del. Troligtvis inte förrän till hösten när filmen släppts på DVD och Blueray. För mig är det ett egenvärde i att ha filmerna i min egen hylla.

Skulle också vara intressant att höra vad du menar med "smal film"? Du får inte glömma att det finns både 40- och 50-talister som är uppfödda på Marvelfilmernas föregångare i pappersformat. Det finns alltså 80-åringar som är lika roade av de här filmerna som dagens ungdom. Ränderna går aldrig ur hur gamla vi än blir.



#3 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 02 May 2018 - 21:06

Jag såg den i torsdags och gillade den.

Gillade också slutklämmen efter eftertexterna

 

Där det stod Thanos will return, istället för Avengers will return



#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 May 2018 - 22:08

Jag var givetvis ironisk i mitt inlägg ovan.

 

Infinity War kommer nog att bli den största filmen i år, och även om den nog inte slår Avatar i WW boxoffice, så är nog chansen att den kommer tvåa rätt stor.

 

Disney måste vara väldigt lyckliga över att ha två gigantiska kassakor... (MCU och Star Wars).


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 May 2018 - 00:48

Jag har precis sett filmen. Jag gillade det mesta av filmen men där var saker jag inte gillade.
 
Jag gillade inte Thanos och hur han nu var en antihjälte som ville rädda universum på ett väldigt extremt sätt. Att hans personlighet var annorlunda och hans planer verkade annorlunda när vi tidigare hade sett honom förklaras bort med att han hade förlorat sin väg ett tag. Jag är rätt trött på hela antihjälte skurkar som egentligen har nobla slutmål och jag gillar definitivt inte att de senaste par Marvel filmerna har haft den typen av skurkar.
 
Jag gillade inte heller saker med Thor, nämligen hur filmen ignorerar saker från Thor: Ragnarok och hur Asgardarnas öde gör hela den filmen mer eller mindre meningslös då den gick ut på att rädda Asgardarna från att utrotas. Den handlade också om att Thor skulle insé att han inte behövde något vapen utan krafterna kommer från honom själv som gud, men plötsligt så har han inte sina krafter längre utan måste ha ett nytt vapen. Och att ge tillbaka hans öga. Och Banner var rädd för att bli Hulk för han kände på sig att nästa gång så kommer han inte tillbaka för Hulk ville stanna ute. Inget av det fanns med här. Tvärtom så vill Banner bli Hulk men Hulk vill inte. Och Loki's heroiska död kändes inte heller som att det passade honom. Och alla nya karaktärer som presenterades i Ragnarok som de hade sagt skulle vara med i den här var som bortblåsta. Lite som att regissörerna inte gillade Ragnarok och ville ogöra det som hade hänt där.
 
Sedan när det gäller slutet så tycker jag att de valde fel karaktärer att radera. De valde just de karaktärerna som har egna kommande filmer under de närmaste par åren istället för att välja några av de andra. Det tar bort spänningen och sorgen för man förstår att de kommer att lyckas vända på det så att de alla kommer tillbaka. Annars så hade iallafall illusionen av att de kanske var helt borta funnits där.
 
Sedan så undrar jag, som så många andra, var var Hawkeye. Han nämndes inte ens. Efter att redan ha fått en massa kritik för att de använde karaktären för lite så förstår jag inte det här. Om han hade dragot sig tillbaka så kunde de iallafall ha nämnt det. Ant-Man fick iallafall en ursäkt även om jag önskade att han iallafall hade fått en cameo. Jag undrar just hur de ska hantera händelserna från den här filmen i Ant-Man and the Wasp för de kan ju inte precis ignorera det.
 
 
Men annars så gillade jag, som sagt, verkligen filmen. Fighting scenerna var nog de bästa de har gjort och de lyckades ge alla karaktärerna plats och dela upp det på olika ställen utan att man kände att något gick förlorat. Och de lyckades skapa några riktigt roliga team ups, några som dessutom var precis vad fans hade bett om (Thor och Rocket t.ex ) och att se Spider-Man, Dr. Strange, Guardians of the Galaxy och Iron-Man kämpa mot Thanos tillsammans var verkligen awesome.
 
Sedan så ljög (eller kanske mer vita lögner) ju Marvel om nästa film, vilket jag ärligt talat är tacksam om. De sa att Avengers 4 skulle vara ett fristående äventyr och att den här filmen med Infinity War var sin egen avslutande film. Nu är det ju tekniskt sant att filmen inte slutar mitt i allt som en part 1 of 2 och Infinity War är tekniskt sett slut men de fick det verkligen att låta som att den här filmen skulle avsluta hela Thanos arken. Troligen för att inte spoila slutet (fast det gjorde ju Mark Ruffalo förra året ;) ).
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 31 May 2018 - 00:49

Håller med dig om hela Thor-grejen Crusader.

Tyckte filmen hade sina roliga ögonblick men på det stora hela så tyckte jag den var rätt tråkig faktiskt.
Tycker oftast att desto fler superhjältar är med desto ytligare blir filmen, finns inte tid att gå djupare eftersom där är så många karaktärer som ska synas.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.