Jump to content

Photo

Fantastic Four rykten


  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#26 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 15 July 2004 - 07:18

En komedi? Låter inte speciellt lyckat. Vill mycket hellre se en seriöst film där dom kan ha med komedi i små inslag, som SM2 till exempel.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#27 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 July 2004 - 08:07

Och komedier har inte möjlighet att vara seriös? ;)

Kan se FF som komedi utan problem - särskilt om man tänkeer de tidiga avsnitten i serien. Dock hoppa jag bara att det inte blir kiss- och bajshumor för då blir jag förgrymmad :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 July 2004 - 15:26

Vad jag hört så vill regissören tona ner på de komiska delarna, vilket är bra. Filmen skriker lite "Jaha,ja" istället för den hype jag skulle önska den skulle ha. Lite som med Punisher och DD... synd, jag vill verkligen gilla den här filmen,hoppas nu att någon talangful castas som Dr Doom.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 July 2004 - 17:38

Jo, jag tror det är rätt viktigt för att fånga det speciella osm Dr. Doom har. :)

Jag väntar och ser fram mot dne här filmen - oavsett vad som sägs om den :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#30 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 July 2004 - 17:40

Känner inte till någon av de andra skådisarna förutom Jessica Alba, som är riktigt, riktigt snygg i Dark Angel och inte helt kass, så varför inte? Michael Chiklis, är det han i the Shield?
*Hockey och superhjältar*

#31 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 15 July 2004 - 18:58

Jo, Alba är snygg i seriern, men hade inte en lite äldre tjej passat bättre? Iofs utspelar detta sej när dom precis får sina krafter, men hon ser väl ändå något för ung ut för att spela Sue Storm?
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#32 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 July 2004 - 18:59

Jo, det gör hon kanske. Men skulle gissa på att även Reed kommer att se yngre ut. Och i serien var väl Sue (iaf i de tidiga serierna) avsevärt yngre än Reed?
*Hockey och superhjältar*

#33 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 July 2004 - 13:52

Ja Grodboy det är han i Shield. Han blir säkert en bra Thing men han ser inte ut som någon Ben Grimm jag sett i serierna. Och jo, Sue är mycket yngre än Reed. Lite småkul att casten i Fantastic 4 filmen från 1993, den som inte ens var menad att visas för publik, ja de såg alla rätt jäkla lika serieversionerna, de som spelade Reed och Grimm var faktiskt helt ok, dock han som spelade Johnny Storm var hemsk, likaså Dr Doom :rolleyes: :D
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#34 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 July 2004 - 14:19

Det är liksom inget speciellt med Ben Grimms utseende i serierna, så om de ändrar det gör det inte så mycket egentligen. Eric Bana var inte särskilt lik seriens Bruce Banner heller.
*Hockey och superhjältar*

#35 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 July 2004 - 04:21

Han ser fortfarande inte ut som karaktären från serietidningarna. Ingen i hela casten är speciellt lik de som de ska spela.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#36 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 July 2004 - 09:02

Ben Grimm har inget direkt särskilt utseende alls, så det spelar ingen roll.
*Hockey och superhjältar*

#37 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 July 2004 - 11:24

Han ser fortfarande inte ut som karaktären från serietidningarna. Ingen i hela casten är speciellt lik de som de ska spela.

Tycker för övrigt att det spelar mindre roll. Michael Clarke Duncan passade perfekt som Kingpin i Daredevil - trots sin hudfärg.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#38 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 July 2004 - 11:36

I vissa fall spelar det stor roll, i andra mindre. Tycker också Clarke Duncan var ett bra val som Kingpin, och egentligen var hudfärgen det enda som inte "stämde".
Tobey Maguire är lik Peter Parker, men han har inte bruna ögon eller det lite vågiga håret Peter har i serierna. Han är som gjuten för rollen ändå.
Christian Bale har mörkbrunt hår, Bruce Wayne har väl korpsvart i serierna. Så länge det blir någorlunda och det känns bra. Tycker Gruffud som ska vara Reed nog kan bli ett bra val t. ex.
*Hockey och superhjältar*

#39 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 July 2004 - 11:38

Precis - som du säger med MCD var det hudfärgen som inte stämde. Det är viktigare att ksådisen klarar av att förmedla "känslan" och "personligheten" kring rollen, än att den är en exakt kopia. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#40 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 July 2004 - 12:07

Känslan och personligheten är viktig, men också ett iaf någorlunda likt utseende. En asiatisk eller blond Peter Parker skulle kännas fel t. ex.
*Hockey och superhjältar*

#41 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 July 2004 - 12:28

Jag skulle enkelt kunna köpa en blond Peter Parker - men just hårfärg är så enkelt att fixa, så det är inte speciellt svårt att ordna. En asiatisk Peter Parker? Tja, det stör mig inte så mycket (eller jo, nu när Tobey gjort sig själv till Spider-Man så ;) ) - precis lika lite som MCD är svart. I alla fall så länge han känns som Spider-Man rent känslo och personlighetsmässigt.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#42 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 July 2004 - 12:35

Någorlunda likt måste det vara. Detta är karaktärer som vi fans har läst om i åratal som nu får liv på vita duken. Det är ett ansvar, och att hitta någon som i alla fall ser någorlunda lik ut är en del av det ansvaret. Peter Parker är varken blond eller asiat. Tobey Maguire är tillräckligt lik för att det ska funka och klarar känslobiten utmärkt också.
Men självklart ska de ha seriefiguren som en mall i alla fall.
*Hockey och superhjältar*

#43 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 July 2004 - 13:30

I vissa fall har utseendet väldigt mycket att göra med att göra karaktären trovärdig och med att få fram personligheten, Jessica Alba som Invisible Woman känns bara fel. Nu kanske hon totalt överraskar alla, inklusive mig, men det känns bara "njäe".
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#44 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 July 2004 - 13:42

Alba är inte helt värdelös som skådespelerska, och bryr de sig bara om att fixa till henne så att hon t. ex är blond kan det nog bli bra.
Har svårare att se t. ex Josh Hartnett i Sin City eller Katie Holmes i Batman faktiskt. Även om jag vet att den sistnämnda inte bygger på någon serieförlaga.
*Hockey och superhjältar*

#45 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 July 2004 - 13:59

Det handlar inte om någon skådespelares värdelöshet, handlar mest om hur de passar in i rollen. Michael Keaton är en bra skådis och gjorde en fin insats som Batman, även om hans Bruce Wayne sög. Grejen är att han var tio år för gammal, lite flintis, typ 1.75 lång och sen i Batman Returns började han bli lite gubbfet(skulle t ex ha lättare för honom om han skulle ha tränat inför rollen som Reeve,Macguire och Bale har gjort). Jag syftar bara på att det säkert finns skådespelare och skådespelerskor som passar in i rollerna bättre bara regissörerna tar tid att hitta dem, finns olika faktorer där med. Men om man säger att Tobey var en perfekt Spider-Man, Christopher Reeve en perfekt Superman etc, jag tvivlar jäkligt starkt på att någon kommer säga "Fan vad Alba var lysande som Invisible Woman! helt perfekt!!!" eller om de andra skådespelarna heller, Chiklis däremot kan vara jävligt bra som Thing om de får till utseendet som det ska.

Hartnett med i SIn City, har ingen aning om varför(eller vem han spelar), men Miller, Rodriguez och Tarantino säkert har en poäng. Katie Holmes i Batman? svårt att se någon ha så extremt svårt för henne, just för att ..vem skulle nu passa bättre till rollen? förslag? (kom ihåg att åldern på karaktärerna har en tendens att ändras lite i manusen innan filmen går i gång, vet att filmmanuset för Begins är ett tredje draft)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#46 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 July 2004 - 14:13

Jag menade att hon faktiskt kan skådespela, och det är något som är viktigt, även i serieadaptioner. Ingen jävla dokusåpabimbo som Jessica Simpson, oavsett om hon skulle vara lik någon eller inte.
Visst kan de ibland hitta någon riktig lyckoträff, som då Reeves eller Maguire var, men jag tror faktiskt Alba kan bli bra också, om det bara fixar till utseendet.
Det är förresten också viktigt om de kan spela en sådan roll som filmen kräver. Och Jessica kan iaf vara tuff, det vet vi.

Har hört att Hartnett ska spela Dwight. Och oavsett om de har en tanke bakom det eller inte har jag faktiskt svårt att se det hela.
Samma med Katie i Batman. Hur man än vriuder och vänder på det ser hon fortfarande ut som en liten flicka, inte som en relativt mogen distriktsåklagare. Jag skulle kunna tänka mig många i den rollen, men eftersom jag bara är skeptisk och inte dömer ut det så väntar jag och ser, precis som med FF.
*Hockey och superhjältar*

#47 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 17 July 2004 - 14:37

Om en skådespelare lyckas personifiera en karaktär på ett bra sätt så spelar inte hud eller hårfärg så stor roll egentligen. Och Parkar har varit blond ett tag (inte Parker själv, men en klon ;) ).
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#48 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 July 2004 - 15:32

Jag menade att hon faktiskt kan skådespela, och det är något som är viktigt, även i serieadaptioner. Ingen jävla dokusåpabimbo som Jessica Simpson, oavsett om hon skulle vara lik någon eller inte.
Visst kan de ibland hitta någon riktig lyckoträff, som då Reeves eller Maguire var, men jag tror faktiskt Alba kan bli bra också, om det bara fixar till utseendet.
Det är förresten också viktigt om de kan spela en sådan roll som filmen kräver. Och Jessica kan iaf vara tuff, det vet vi.

Ja. Jag om någon vill att skådespelarna ska vara kapabla att spela den roll som de väljs till. Det första man tänker på med Sue Storm är att hon om någon ska vara något elegant, i Keatons fall ja, han var kapabell att spela Batman, men han är inte den typen som är riktigt bra på att spela en charmig rik playboy som alla kvinnor tycker är snygg etc, finns skådespelare som inte är typexemplet på vad som anses snyggt etc som klarar av det, de få aspekten av Bruce Waynes playboy stil försvann under filmningen eftersom Keaton helt enkelt inte kunde spela rollen så(han har själv sagt t ex att han är glad att i Batman Returns så var Bruces roll skriven annorlunda vilket underlättade hans skådespel), hans Bruce framstår ju mest som konstig för många, lite klantig etc. Min åsikt är att ingen av de som castat,med kanske undantaget Chiklis framstår direkt som den typen av skådisar som jag skulle casta i filmen och sa ju själv att kanske de överraskar mig, sådant har hänt några gånger.




Samma med Katie i Batman. Hur man än vriuder och vänder på det ser hon fortfarande ut som en liten flicka, inte som en relativt mogen distriktsåklagare. Jag skulle kunna tänka mig många i den rollen, men eftersom jag bara är skeptisk och inte dömer ut det så väntar jag och ser, precis som med FF.



Hon spelar inte en mogen distriktsåklare, hon spelar en ny rätt oerfaren "Assistent DA" som är rätt ny till jobbet.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight