Jump to content

Photo

Monsters: Dark Continent


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 May 2011 - 10:44

Uppföljare till Gareth Edwards "Monsters" är på g och den innovativa titeln lyder för närvarande "Monsters 2". smile.gif

Gareth Edwards kommer vara inblandad i projektet, dock ej som regissör denna gång. Och budgeten blir större sägs det. Jag tycker själv inte att den första filmen blev helt lyckad, men storyn är intressant. Kanske de lyckas få till det än bättre denna gång? Helt klart lär jag se den iaf.

Följande finns att läsa på Dread Central:
 

Monsters 2 will be directed by emerging hotshots Brent Bonacorso and Jesse Atlas with original director Gareth Edwards serving as executive producer alongside actor Scoot McNairy and Vertigo’s Rupert Preston. Vertigo’s Allan Niblo and James Richardson have also brought in Ben Pugh and Rory Aitken from Between the Eyes as producers.

This story will continue by introducing a teacher living in a protected walled city, who has to go into the infected zone to find his long-lost brother, a former military man who is now a Col. Kurtz-esque figure. Niblo promises “lots more creatures” than the original.

No cast is attached yet, but Niblo confirms there is “quite a lot of interest.”

Vertigo told Screen that the project could shoot (for six weeks) in Argentina or the Dominican Republic.

Niblo assures fans that the sequel won’t betray the spirit of the original: “We wouldn’t have done it if we didn’t find the right talent [in the two new directors]. Gareth loves their vision. People want to see more of this world.”

The film will be delivered at the end of 2012. Ingenious is also financing with Vertigo.

The budget will be bigger than Monsters but still under $5m with Preston noting that like the original the sequel would deliver “massive bang for its buck.”



Första filmen "Monsters" på forumet


Edited by Synon, 04 October 2013 - 05:51.
Ändrade titeln.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 October 2013 - 07:48

Du såg att det för ett tag sedan kom en teaser till uppföljaren kallad Monsters: Dark Continent?

 

Jag har helt missat att man släppt en första teaser/trailer till uppföljaren på Gareth Edvards Monsters.

 

 

Helt klart ser det ut att vara en film att se fram emot, trots att det både är ny regissör (=Tom Green) och manusförfattare (=Jay Basu).

 

(Någon moderator kanske kan uppdatera titeln?)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 October 2013 - 15:03

Så vi hade en tråd om den, där ser man. Jag sökte förvisso inte när trailern kom och jag delade inte heller artikeln. Men bra att jag kom ihåg den nu när du såg om den första filmen. Det verkar inte som att det är så många av dom ursprungligen inblandade personerna som är kvar till uppföljaren, men det betyder ju inte att den behöver vara dålig för det. Och teasern var avgjort bra i all sin enkelhet. Får jag chansen att se filmen så kommer jag nog att ta den. Det känns som en film som mycket väl kan komma att ges ut här hos oss, troligtvis direkt till hemmamarknaden. Jag skickade ett PM till Synon så byter hon säkert titel på tråden.


Edited by Garm, 02 October 2013 - 15:06.


#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 May 2014 - 23:48



Trailern var inte lika bra som teasern, men jag ger den fortfarande en chans när jag kan. Gillade i varje fall slutet på trailern med dom tentakelliknande monstren.



#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 May 2014 - 15:24

Mmm. Håller med sig. Hade det inte varit för den där sista snutten med monster så hade man lätt kunnat avfärda den här som vilken actionfilm som helst.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 May 2014 - 20:44

Jag tycker snarare att om det inte var för sista delen så hade man kunnat avfärda det som ett krigsdrama alá The Hurt Locker.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 May 2014 - 21:26

Krigsdrama är kanske mer träffande ja.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 May 2014 - 03:54

The Hurt Locker är förvisso en bra film, men det är ju inte den typen av film som man vill se när det gäller en uppföljare på Monsters. Får hoppas att slutresultatet är betydligt bättre än det som vi fick se i trailern.

#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 September 2015 - 16:38

Grattis forumet! Jag har sett den!

 

 

**
Monsters: Dark Continent (2014) [UK]
¡Oi! Spoilers rakt föröver!
Sedan försöket med att ta mig igenom Meet the Spartans för några år sedan har jag inte skådat en film som fått mig att vilja stänga av lika mycket. Nu kanske jag helt enkelt inte var på humör för film idag men de första 16 minuterna är som att se filmen självdö innan den kommer igång. Jag visste givetvis att chansen var stor att jag skulle ogilla den -- trailern skvallrade om ett krigsdrama med föga science fiction-inslag. Och sällan har väl en trailer träffat så rätt.
Det här är ett långsamt tungrott drama i krigsmiljö, aptråkig intrig och jag betvivlar starkt att det här ens skrevs som en uppföljare på den moderna klassikern Monsters. Tvärt om det här måtte varit ett manus som man till och med på skrivbordet konstaterat att det aldrig skulle gå att sälja; och då kladdade man på lite småsaker från en nylig kassasuccé vars upphovsman inte ville göra en uppföljare.
Det finns en del trevliga scener med monstren i sig, men för det mesta är det soldater i krig i en trist ökenmiljö som håller på med saker som det är väldigt svårt att avdela energi att sätta sig in i. Det är nästan så jag önskar den varit filmad i slowmotion, då hade det iaf varit lite fart i den. Kanske sammanfattade en av filmens karaktärer filmen bäst: "vi är inte här för att jaga monster utan för att stoppa gerillaverksamheten".
Tråkig, träig och typ bara män som gormar och skriker (manliga känslor är tydligen att skrika åt andra män), jag tänker inte ens förära den ett betyg.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 September 2015 - 00:40

Yikes! Det var ju lite det här som man befarade efter att man såg fullängdstrailern som var långt ifrån lika intressant som teasern. Jag har inte läst något om att man har tagit ett annat filmmanus och sedan förvandlat det till denna film, men det går ju inte att utesluta då det har gjorts tidigare i filmhistorien. Däremot så verkar manuset ha sl'ngts ihop på rätt kort tid och man verkar ha velat göra exakt den film som du beskriver, vilket självklart är trist då det inte är en sådan film som man efterfrågar om man talar om en uppföljare till Monsters. Jag har den här liggandes men aldrig haft ett störrre sug av att se den och nu funderar jag ärligt talat på att göra mig själv en tjänst och inte slösa bort tid på att se den. Vår filmsmak är ofta lika och det är så mycket som pekar på att den här inte är värd att se, så varför utmana ödet. ;)



#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 September 2015 - 08:22

Jag "satte av den" mer eller mindre för att rättfärdiga ett omdöme, ärligt så var jag sugen på att stänga av redan efter 16 minuter. Det var dock en del fysisk split-vision involverat då bitvis spelade en del på mobilen. Så det här omdömet ligger lite i en gråzon.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 September 2015 - 23:17

Helt otroligt. Trodde nog att du skulle ha gjort som med Meet the Spartans och bara stänga av. Strongt av dig att se klart filmen. Kanske att Meet the Spartans får en ny chans nu med ditt nyfunna mod? :duckar: ;)



#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 September 2015 - 10:22

Problemet med att stänga av en film innebär att jag inte kan klassa den som sedd och skriva ett omdöme; och den här var så dålig att jag inte ville hålla tyst. :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)