Jump to content

Photo

Officiella trailer-tråden


  • Please log in to reply
528 replies to this topic

#151 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2008 - 16:13

Cinematecals 'Killer B's on DVDs' är en riktig guldgruva ibland. :D

The Atlantis Interceptors {Filmtipset} {Vujer} {Wikipedia} {Cinemanatical}

Release: Uhh... Mja... Inte såvitt jag vet...
Genre: Action / Sci-fi
Officiell Hemsida: :blink:
Synopsis: "Hårdingarna Mike Ross och Mohammed är på båtsemester efter ett hemligt uppdrag när de råkar ut för en storm. Radioaktiva substanser läcker från en rysk atomubåt, vilket lyfter upp det mytomspunna Atlantis ur havet. Atlantis härskare - en man i läderkläder och dödskallehjälm i kristall - och hans armé hämnas på mänskligheten med våld. Det är våra hårda mänskliga hjältars uppgift att sätta stopp för honom." — Källa
Kommentar: Namnet "Atlantis" drar till sig min uppmärksam het som getingar attraheras av sockerstinn saft...

Trailer:
Google Video

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#152 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 January 2008 - 16:22

:thumbsup:

Italiensk film är min grej. Speciellt om filmen är gjord på 1970- till 1980- talet och är inom exploitation genren eller iaf delvis. Även italiensk skräckfilm och euro crime går hem. Har sett flera av Ruggero Deodato's filmer men inte denna.

Oftast har dessa filmer något som andra filmer från samma era saknar, nämligen ett stort hjärta. Plus ett härligt soundtrack givetvis samt i många fall en riktigt usel dubb... ;)

Nu blir jag sugen på att gräva fram någon bra trailer inom detta område. Ska söka lite och återkommer om jag hittar det jag vill posta.

Go XC. :D

Edited by Cartman, 30 January 2008 - 16:27.


#153 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2008 - 16:32

Kul att du gillade den. :) Faktum var att jag kände igen små snuttar i trailern, undrar om den där kan ha visats på svensk tv någon gång... :unsure:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#154 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 January 2008 - 16:48

Det är mycket möjligt, det gavs ut mycket italiensk film i sverige under 70- och 80- talet på olika bolag och det var i samma veva som censuren slog bakut och började sin häxjakt på bolagen som gav ut filmerna i sverige samt filmuthyrarna och folket som hyrde dom. Jag har inte sett just denna film och vet inte om den gavs ut men jag har en ENROM samling med italiensk film liknande denna och inom andra genrer på svenskutgiven VHS. :D

Kultfilmer från 1970 - 1980- talet på VHS och DVD är en av mina stora passioner.

Har börjat gräva runt lite på Youtube och letar efter andra coola trailers som jag vill visa er andra. :lol:

#155 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2008 - 16:57

Kultfilmer är kul :) Då känner du redan till kult-movies.com antar jag? (Sprang på den nyss när jag säkte länkar för The Atlantis Iterceptors.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#156 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 January 2008 - 17:19

Kultfilmer är kul :) Då känner du redan till kult-movies.com antar jag? (Sprang på den nyss när jag säkte länkar för The Atlantis Iterceptors.


Nope, det var en ny sida för mig. Ska kolla upp den. :)



Jag börjar lite smått.

Ett bra arkiv på Youtube för denna typ av trailers är ju utan tvekan XploitedCinema. Även om inte alla trailers jag postat kanske är jättebra så bjuder dom på antingen cool musik eller riktigt skum engelsk dialog och dubb. :lol:

Off Balance (Delitto poco comune, Un (1988)) ~ Discshop

Youtube - Off Balance

-

The Barbarians (1987)

Youtube - The Barbarians

-

The Tough Ones (Roma a mano armata (1976))

Youtube - The Tough Ones

-

Eyeball (Gatti rossi in un labirinto di vetro (1975))

Youtube - Eyeball

--

Seven Blood Stained Orchids (Sette orchidee macchiate di rosso (1972))

Youtube - Seven Blood Stained Orchids

--

The Iron Master (Guerra del ferro - Ironmaster, La (1983))

Youtube - The Iron Master

--

Almost Human (Milano odia: la polizia non può sparare (1974))

Youtube - Almost Human

Edited by Cartman, 30 January 2008 - 17:23.


#157 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2008 - 17:40

*Snabbuppdaterar listan bara för och imponera*

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#158 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 January 2008 - 17:46

:o

Var det någon av dom trailers jag postade som föll fröken i smaken? :lol2:

Har forumet någon tråd och B-film / kultfilm?

#159 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2008 - 17:58

Jodå. Hann inte så långt bara... Vi kan ju definitivt konstatera att man inte gör trailers som man gjorde dem förr. Trailern för Eyeball har faktiskt ett ganska intressant upplägg.

The Barbarians. Jag har/hade spel på min gamla commodore 64 som hette så... Två barbarer med varsitt svärd som pucklar på varandra för glatta livet... Jag är lite svag för 80-tals muskel-fantasy faktiskt...

Ironman. Hmm. 10'000 B.C. anno 1983? :P För sjutton. Värd och hålla ögonen öppen efter.

Sedan har vi ju:
Battle of the Amazons /Amazzoni - Donne D'Amore e di Guerra, Le (Trailer @ Google Video).
(Ordet "Amazon" har ungefär samma inverkan på mig som "Atlantis"). :P

B-Film har diskuterats både här och där på forumet... Finns en tråd till och med ser jag nu när jag öker:
B-filmer, Älskade eller hatade!

Edited by XC, 30 January 2008 - 18:02.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#160 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 January 2008 - 18:13

:lol:

Jag det tycker jag att vi kan slå fast. Utvecklingen för dagens trailer är annorlunda, i en del fall vill jag påstå att utvecklingen inte alls har gått framåt. ;)

Jag har spelet Barbarians till min C64. Kommer dock inte ihåg så mycket av det. Är det inte i det spelet som det kommer in en "dvärg"? och sparkar bort huvudet på motståndaren om man har besegrat denne? Kanske är helt fel ute nu.

Tycker att klippet till Battle of the Amazons var rätt häftigt. Helt klart en film jag kan tänka mig att se.

"Their battle cry strikes terror in the heart of every man"

"The Amazons. Shock troops of a civilisation of superwoman"

"Women in love and war. Better at both than any man"

:lol2: x infinite

Edited by Cartman, 30 January 2008 - 18:13.


#161 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2008 - 18:17

Jag har spelet Barbarians till min C64. Kommer dock inte ihåg så mycket av det. Är det inte i det spelet som det kommer in en "dvärg"? och sparkar bort huvudet på motståndaren om man har besegrat denne? Kanske är helt fel ute nu.

Joooo... tror det var någon form av dvärg/ödleman/alien (jag vill bestämt minnas att det var något grönt) som kom in och hämtade kroppen och sparkade till huvudet så det for iväg. :D


Tillägg:
Posted Image

Edited by XC, 30 January 2008 - 18:23.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#162 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 January 2008 - 18:18

Jag hittade bevis på att jag delvis hade rätt om min förfrågan angående spelet Barbarian. Det spelet har jag haft många timmars glädje med. :thumbsup:

EDIT: Ditt tillägg syns inte för mig.

Edited by Cartman, 30 January 2008 - 18:19.


#163 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2008 - 18:29

Pah. Det där var ju videon som jag postade ovan... :lol:

Jag har fixat bildlänken... tror jag... Försök gå in på denna sida i annat fall.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#164 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 January 2008 - 18:48

Ooups, jag trodde att det var understruken text och såg inte att det var en länk. Visst var det en dålig bortförklaring? :D

Nu syns bilden bra. C64 FTW

Youtube - Rats: Night Of Terror

Postapokalyptisk råttskräck. :lol2:

Jag är helt förstörd på ett positivt sätt. XC's injektion kommer göra att jag den närmsta tiden enbart kommer att botanisera bland underbara och mindre underbara B-filmer och andra kultklassiker.

Tack för det. :thumbsup:

Edited by Cartman, 30 January 2008 - 18:48.


#165 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 January 2008 - 19:36

Ohh. Första gågen som jag ser någon jaga råttor med pumphagel. :lol:

Edited by XC, 30 January 2008 - 19:37.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#166 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 January 2008 - 15:53

Eden Log

IMDb ~ MovieWeb ~ Bloody Disgusting

Premiär: Frankrike 26 December 2007 // Sverige ?
Genre: Skräck / Sci-Fi / Thriller
Officiell Hemsida: http://www.bacfilms.com/site/edenlog/
Synopsis: A man regains consciousness at the bottom of a cave. Tolbiac has not got the slightest idea what events brought him there, nor what has happened to the man whose corpse he discovers next to him. The only way to escape the creature that pursues him: climb to the surface through a series of paths with the atmosphere of a graveyard, abandoned by a mysterious organization, Eden Log. (Källa)

Trailer

Youtube - Eden Log: English Teaser
Youtube - Bande Annonce Officielle (franskt tal, ingen sub)

Kommentar: Fransk skräck är bra, det vet jag inte minst tack vare Them (Ils) och High Tension (Haute Tension) och denna film verkar inte vara något undantag. Riktigt snygg trailer och väldigt fin musik. OM jag får chansen att se den så gör jag det gärna.

#167 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 January 2008 - 18:00

Fransk skräck? Min första ifall jag får chansen. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#168 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 January 2008 - 18:03

Det finns mycket bra fransk skräck, mina två exempel är just det, bara exempel i en stor sjö av bra filmer.

Tyckte du trailern var bra?

#169 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 January 2008 - 18:07

Ja, jag gillade trailern.

HIttade den på Stage6 med bättre kvalitet (dock bara den fransk-talande verisonen): http://www.stage6.co...488895/Eden-log

Och sedan ytterligare en fransk trailer (eller kanske TV-Spot?): http://www.stage6.co...967663/Eden-Log

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#170 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 January 2008 - 19:10

Tack för dom länkarna. :)

Du kan få tips på två till franska filmer som IMO verkar intressant. Även om många trailers till filmen är med franskt tal och saknar engels sub så känns den intressant iaf.

--

Frontier(s) (Frontière(s))

IMDb ~ Bloody Disgusting ~ Gomorrahy.Com

Premiär: Frankrike 23 Januari 2008 // Sverige ?
Genre: Skräck / Thriller
Officiell Hemsida: http://www.frontieres-lefilm.com/
Synopsis: While an extreme right-wing candidate advances to the second ballot of the presidential election, a group of young armed robbers holes up in a backwoods inn. The inn is located in an old mining wasteland, and its managers are a particularly sordid lot (to wit, (neo-)Nazi cannibals). (Källa)

Trailers: (dock är dom flesta med franskt tal och saknar sub)

Bloody Disgusting - Teaser (engelsk sub)
Youtube - Trailer från After Dark Horrorfest (engelsk sub)
Movies for the Masses - Teaser & Theatrical Trailer (Flash)
Blairwitch.De - Teaser.Mov
Youtube - Trailer
Youtube - Teaser
Youtbe - Teaser
Youtube - Teaser 2
IMDB Lista över trailers

--

Inside (À l'intérieur)

IMDb ~ Bloody Disgusting

Premiär: Frankrike 13 Juni 2007 // Sverige ?
Genre: Skräck / Thriller
Officiell Hemsida: http://www.alinterieur.fr/ (verar ej vara i bruk längre)
Synopsis: Still grieving over her recently deceased boyfriend, a pregnant woman becomes haunted by a mysterious woman. (Källa)

Trailers:

Youtube - Trailer (censurerad men med engelsk sub)
Dvdrama.Com - Trailer (ocensurerad men utan engelsk sub)
Youtube (samma som ovan)
Blairwitch.De - Trailer (ocensurerad utan engelsk sub QT)

Kommentar: Otäck trailer som gör att jag vill se mer eftersom det är få filmer som skrämmer mig i dagsläget. Bloody Disgusting har recenserat (spoilers) filmen och skrev följande:

"INSIDE is terrifying, one of the scariest movies I have ever seen in my life... What you are about to witness is a film that can be compared to a classic painting by Michelangelo or Leonardo DeVinci... that's painted in blood."


Edited by Cartman, 31 January 2008 - 19:13.


#171 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 January 2008 - 19:14

Frontiers: Hmm. Intressant som du sa, även om den första trailern var mer intressant än begriplig. :P Smaskljuden andra var riktigt charmiga... *ångrar att jag inte köpte en chipspåse ändå*

Inside: Intressantast av de som du postat idag. :)

Edited by XC, 31 January 2008 - 19:17.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#172 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 January 2008 - 19:17

Jag vet, det är nackdelen med Youtube. :lol2:

#173 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 31 January 2008 - 23:34

Dead Like Me The Movie

Premiär: USA, sommaren 2008/Sverige, ???
Genre: Drama/Komedi
Inofficiella hemsidor: Deadlikemeonline.com/Ellen-Muth.com
Synopsis: Förutom de vanliga problem Georgia "George" Lass (Ellen Muth) får tampas med som lieman, blir hon nu även tvungen att stå ut med en ny gruppledare, Cameron Kane (Henry Ian Cusick), medan Reggie Lass (Britt McKillip) tycks vara nära att upptäcka sanningen om sin avlidna storasyster.


Edited by SwedishSuperhero, 31 January 2008 - 23:40.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#174 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 February 2008 - 09:13

Superhero! » /Film » ComingSoon.net » joblo.com » Bloggywood.se » movies.yahoo.com

Release: 28.03.2008 (usa) | ? (se)
Genre: Action/Komedi
Officiell Hemsida: superhero-movie.net
Synopsis: "A send-up of superhero films, from Batman Begins to Fantastic Four." — Källa

Trailer:
/Film.com (Flash)
hd-trailers.net (QT/HD)
apple.com/trailers (QT/HD)
movies.yahoo.com (Flash/QT/HD)

Edited by XC, 12 February 2008 - 10:09.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#175 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 February 2008 - 11:47

Waz / WΔZ » comingsoon.net » Cinematical.com » bio.nu » Biotider.nu

Release: 2008-04-18 (Sv)
Genre: Kriminal / Skräck / Thriller
Officiell Hemsida: wazthemovie.com
Synopsis: Utsliten efter åratals hårt arbete som kriminalpolis är ärrade Eddie Argo (Stellan Skarsgård) stolt över att alltid ha följt reglerna. Men hans lojalitet sätts på spel när han och hans gröngöling till partner snärjs in i en härva av våldsamma och vidriga mord. Morden hänger samman med ett ökänt lokalt brottssyndikat – och med ett tidigare fall som Argo helst vill glömma men som han känner sig tvingad att öppna igen. Ett av den kallblodiga mördarens mål är nämligen att se till att Argo får betala för sina tidigare misstag och besvara den svåraste frågan av alla: skulle du vara beredd att döda den du älskar för att själv överleva? — Källa
Kommentar: Halvintressant så där... Stellan Skargård är med...

Trailer:
TerrorFeed.com (Flash)
ComingSoon.net (QT/WMV/Real)

Edited by XC, 01 February 2008 - 12:00.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)