Jump to content

Photo

Black Sheep


  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#26 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 July 2007 - 13:18

Vad jag vet så är det bara Stockholm, Göteborg, Uppsala och Örebro som gäller. Noble Entertainment är inte världens bästa på att distrubera sina filmer alternativt att SF och andra biografkedjor inte är världens bästa på att visa intresse för deras filmer.

Jag vet att minst två av Noble Entertainments filmer har hittat hela vägen till Linköping vid två olika tillfällen, så helt omöjligt är det väl inte, men jag skulle inte våga satsa några pengar på att filmen kommer visas i några andra städer än dom ovan.

Edited by Cartman, 23 July 2007 - 13:19.


#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 July 2007 - 13:21

Hittade den nu på SF.se där det stod att den har premiär om 18 dagar så det måste väl betyda att de kommer visa den i sina biografer också?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 July 2007 - 13:42

I värsta fall är det bara SF's biografer i dom ovanstående städerna som avses. Fast det faktum att det finns en svensk hemsida för filmen styrker ju chanserna att filmen går upp nationellt och inte bara i ett fåtal städer. :)

Via Noble Entertainment's hemsida går det inte att se i vilka städer filmen får premiär. Man kanske borde ringa eller maila sin lokala biograf och se om den kanske inte går upp där? :)

EDIT: Har skickat ett mail till info@sf.se nu och hoppas få svar snart. Återkommer om och när jag får det.

Edited by Cartman, 23 July 2007 - 13:47.


#29 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 July 2007 - 12:14

Har fått svar på mitt mail nu. Hoppet är inte helt kört men det ser inte direkt ljust ut.

===

Hej!

Tack för ditt mail.

Till premiären stämmer tyvärr ryktet du hört om vilka städer den går upp i. Det är dock mycket möjligt att kopior av filmen sen flyttas runt mellan olika städer så att fler har chans att se filmen. Programmet sätts en vecka i taget och är baserat på föregående veckas besökssiffror. Lite beroende på hur populär filmen visar sig vara bestäms sen vilka städer som får se filmen och när.

Med vänliga hälsningar,
Henrik

SF Bio AB
Kundtjänst & Helpdesk
Postadress: Box 7404, 103 91 STOCKHOLM
Tel dir: 08-56 26 00 00
www.sf.se

===

#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2007 - 13:03

:(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 July 2007 - 13:21

Inte kul alls. :( Får hoppas på ett snabbt släpp på DVD så Bio-XC kan köpa in den iaf. :D

Edited by XC, 24 July 2007 - 13:22.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 July 2007 - 15:25

Black Sheep tävling hos SF-Bokhandeln

Frågan var inte speciellt svår att svara på direkt. :lol:

#33 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 24 August 2007 - 15:38

Obs, Black Sheep har börjat komma ut nu via diverse kanaler, rippad och klar.

Så ni vet vad ni inte ska göra. :P
Climbing to the Moon...

#34 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 August 2007 - 15:44

Obs, Black Sheep har börjat komma ut nu via diverse kanaler, rippad och klar.

Så ni vet vad ni inte ska göra. :P

Check B)

Winter is Coming


#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 September 2007 - 10:04

Julen kommer tidigt i år:
Discshop.se - Black Sheep

Preliminärt releasedatum: 2007-10-10

YES! :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 05 September 2007 - 10:38

Nån som vill ge mig den i födelsedagspresent? :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#37 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 September 2007 - 13:50

Julen kommer tidigt i år:
Discshop.se - Black Sheep

Preliminärt releasedatum: 2007-10-10

YES! :D


Trevligt. Får se om jag köper denna utgåva eller satsar på den kommande R1 utgåvan. Det beror lite på om Noble Entertainment kommer ha något extramaterial på sin utgåva eller inte.

R1 DVD Specs

* Audio Commentary by Director Jonathan King and Actor Nathan Meister
* The Making of Black Sheep Featurette
* Five Deleted Scenes with Optional Commentary
* Blooper Reel
* Early Morning: Surprise Scene Shot Exclusively for the DVD


Edited by Cartman, 05 September 2007 - 15:39.


#38 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 05 September 2007 - 15:36

Mycket trevligt. :D Starkt rekommenderad, baaaara att krypa under närmaste filt i soffan och ryckas med.
Climbing to the Moon...

#39 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 05 September 2007 - 17:41

Såg filmen för ett tag sen, och jag gillade den! Inte något mästerverk men helt klart underhållande och sevärd. Bääh! :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#40 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 05 September 2007 - 19:17

Hur är det nu: bää eller baa? Åker förbi en liten gård på väg till jobbet och fåren där håller sig generellt till "baa", men allmän konsensus landar ändå oftast vid "bää".

Utesluter inte att det är mina får det är fel på, dom står alltid på samma ställe och väntar på mig med sina döda ögon. Utan tvekan planerar dom något... en attack så småningom. <_<
Climbing to the Moon...

#41 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 05 September 2007 - 20:50

Det är "bää" som gäller :) När vi ändå är inne på samtalsämnet får måste jag rekommendera den underbara TV-serien Fåret Shaun (Shaun the sheep). Avsnitten är sex minuter långa och leranimerade av samma gäng som gjorde Wallace and Gromit. Bästa TV-serien som gick i somras, utöver Life on Mars. Finns också att ladda ner! Mycket, mycket sevärt! :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 November 2007 - 17:15

Såg filmen för ett tag sen, och jag gillade den! Inte något mästerverk men helt klart underhållande och sevärd. Bääh! :D

Såg den nu till maten ( :P ) och eftermiddagskaffet. Håller helt och hållet med. Det var länge sedan jag såg en film som jag satt och smålog igenom. Och jag gillar upplösningen där på slutet när fåren står och äter/fiser och Henry kastar tändaren mot fåren. PotC och HP i all ära, men det här kan kanse till och med vara årets bästa film. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 November 2007 - 17:26

Ojdå, det var inget dåligt omdöme. Jag har min R1:a liggandes här hemma men som med så mycket annat har jag inte kommit till skott ännu. Har mest kollat igenom extramaterialet och så. Ska försöka se filmen snart. :D

Edited by Cartman, 27 November 2007 - 17:33.


#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 November 2007 - 17:32

Tycker jag absolut att du skall göra. :) Själv köpte jag import-utgåvan (släpps en svensk nu faktiskt) och fick lyxen att äga en DVD med finskt omslag. :lol:

Och vad gäller Angus så kan jag bara säga: Urk! Värsta pervot!

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 November 2007 - 17:37

Jag har en liten mental hangup som gör att jag ibland måste se filmerna i den ordningen jag köper dom. Det gör att Black Sheep måste vänta då den ligger lååångt ner i högen med filmer. Om jag bara hade någon som kunde ändra om ordningen lite när jag vänder ryggen till... :rolleyes: :lol:

Allvarligt talat. Ska se om jag inte kan se den under veckan om inte annat.

Heh, en sådan har jag också. Tror det är till filmen Wonderful Days. Den svenska utgåvan verkar ha med lite extramaterial men den amerikanska utgåvan verkar hittills vara det bästa köpet. Det passar perfekt till en "extramaterials-nisse" som mig. :D


Stämmer det att filmen innehåller mycket "Creature Effects" och inte så mycket CGI effekter? Jag är ett fan av gammal hederlig Creature Effects framför CGI måste jag säga.

Edited by Cartman, 27 November 2007 - 17:38.


#46 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 November 2007 - 17:42

Skall jag vara ärlig så är jag inte så säker på att det var någon CGI iöht i filmen... :unsure: Jag gillar också den klassiska formen av specialeffekter, men jag tänker sällan på det... Fanns det CGI-effekter så var det inget om jag märkte av. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#47 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 November 2007 - 17:48

Ingen CGI alls? Wow! Om det stämmer (vilket jag tror det gör) så lär filmen bli en riktigt högtidspunkt för sådana som gillar "old school" effekter. :thumbsup:

#48 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 December 2007 - 17:17

Nu har även jag tagt mig tid och sett filmen. Den är ju utan tvekan klart underhållande och för en gammal skräckfilmsfantast som mig så är den ett välkommet element i den rådande skräckfilmsvärlden.

Hela tanken bakom får som löper amok är ju egentligen helt briljant, jag var till en början aningen tveksam om man verkligen skulle få ihop en fungerande film som helhet och inte bara en film där det är fåtalet scener som är sevärda. Tycker att dom har lyckats riktigt bra med helheten.

Människorna är lite av stereotyper och passar bra som det medans fokus läggs på fåren.

Tycker att dom använt sig av bra effekter, mycket creature effects och lite CGI. Finns det mycket CGI så har dom lyckats att dölja det bra och jag märkter då inget som man kan haka upp sig på.

Scenen när Henry kommer till Angus för att göra upp affären om att han säljer sin del i farmen är kul. Henry är ju inte lite rädd för får eller så. ;)

Att sedan utgå från genetiskt framtagna/förbättrade får är ju något som inte ligger så extremt långt bort från verkligheten. Även när den där gruppen med aktivister fritar ett lamm kan man ju härleda till vår verkligehet en aning. Kul att dom inte hittat på en "over the top" historia som oftast är vanlig att ta till inom denna genre.

Fåren bli ju något av "superfår" men vad ska man kalla hybriden med människor som blir smittade?

"man-sheep" :lol:

Att filmen har glimten i ögat och inte tar sig själv på för stort allvar ser jag bara som positivt och att dom inte försöker att överträffa filmer inom samma genre av Raimi och Peter Jackson är tydligt. Man kan se denna film mer som en hyllning. Vi får väl se om det blir en del 2 eller vad regissören Jonathan King hittar på framöver.

Ser fram emot att få ta del av extramaterialet samt kommentarspåret vid ett lämpligt tillfälle. :)

Bra film och en av dom roligaste i år.

#49 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 December 2007 - 14:34

Har jag kommenterat på den här filmen? Jag såg den för ungefär två månader sedan. Uh. Den var helt okej. Rolig, småläskig, väldigt underhållande, stundvis väldigt äcklig... en bra filmupplevelse, med andra ord. :thumbsup:

Fåren bli ju något av "superfår" men vad ska man kalla hybriden med människor som blir smittade?

Jag röstar på "weresheep"! Då borde det vara möjligt att komma på lite skämt* om, typ, varulvar och ulv i fårakläder osv. :thumbsup:
Plus, sättet som fåren satte tänderna i folk och rev loss stora bitar av kött känns ju lite som det skulle passa i en varulvsfilm.



*Fast förmodligen inga roliga.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#50 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 December 2007 - 14:40

Har jag kommenterat på den här filmen? Jag såg den för ungefär två månader sedan. Uh. Den var helt okej. Rolig, småläskig, väldigt underhållande, stundvis väldigt äcklig... en bra filmupplevelse, med andra ord. :thumbsup:


Inte vad jag kan se, men alla inlägg är lika välkommna! :D

Kul att du gillade filmen. :)


Fåren bli ju något av "superfår" men vad ska man kalla hybriden med människor som blir smittade?

Jag röstar på "weresheep"! Då borde det vara möjligt att komma på lite skämt* om, typ, varulvar och ulv i fårakläder osv. :thumbsup:
Plus, sättet som fåren satte tänderna i folk och rev loss stora bitar av kött känns ju lite som det skulle passa i en varulvsfilm.

*Fast förmodligen inga roliga.


It's settled then, weresheep it is. :lol:

Finns det were-rabbit, så kan det utan tvekan finnas weresheep också. Iaf i min egna lilla värld. ;)