Jump to content

Photo

Battlestar Galactica - Säsong 3


  • Please log in to reply
424 replies to this topic

#26 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 16 October 2006 - 07:57

FX: Starbuck var med i en kort sekvens där hon pratade med sitt(?) barn.


Sant ! det var så kort jag glömde bort den frekvensen.

Ja der var lite för mycket med från förra avsnittet, men annars bra fixat :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#27 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 21 October 2006 - 18:31

3.04

Kanonavsnitt förstås där förmodligen halva säsongsbudgeten gick åt. :P Grymt häftigt anfall både på mark och i rymden.
Jag tyckte det var lite småtrist att dom förstörde Pegasus även om jag förstår varför ur storysynpunkt. Det är lite svårt att hålla samman allt om besättningen delas upp på skepp. Men man kan ju fråga sig varför dom valde att anfall med Galactica in the first place? Jag menar, visst är old man Adama förälskad i Galactica men han är ju inte dum heller. Pegasus bode ju rimligen ha betydligt bättre chans att klara sig mot två base stars. Inte för att det spelade nån roll när det nu dök upp två till...

Scenen med Saul och Ellen var nog den bästa i avsnittet. Väldigt tragisk scen även om jag inte kommer att sakna Ellen direkt.

Men vad händer med Baltar nu? Stannar han med Cylonerna? Eller bara Caprica Six? Hmm..

Spoiler framtida avsnitt
I nån av säsongstrailerna fick man ju se Baltar ombord på Colonial One igen så det kan väl inte vara nån långvarig visit hos Cylonerna

Jag hoppas verkligen att det händelserna på New Caprica kommer att få mer långtgående konsekvenser som kommer att kännas av i resten av säsongen. Många karaktärer har förändrats en hel del och jag ser nästan mer fram emot nästa avsnitt än vad jag gjorde det här.

Edited by Wylie Times, 21 October 2006 - 18:33.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#28 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 21 October 2006 - 20:35

Kan bara instämma med Wylie :D

Fast scenen när Kasey blir tagen från Starbuck och hon förstår att hon blev manipulerad av Leoben var hjärtskärende . Stackars Starbuck.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#29 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 21 October 2006 - 21:18

Fast scenen när Kasey blir tagen från Starbuck och hon förstår att hon blev manipulerad av Leoben var hjärtskärende . Stackars Starbuck.

Ja faktiskt, t.o.m jag börjde tro på det fastän dom tidigare etablerat att manliga Cylons är typ sterila. Men det var just det att dom hade opererat bort hennes äggstockar om fick mig att ändå tro att dom lyckats på nåt sätt.

Edited by Wylie Times, 21 October 2006 - 21:19.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#30 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 22 October 2006 - 10:44

Min teori visade sig korrekt , jag trodde med en gång att det var en human flicka Leoben taget från en mamma.

Och Baltar stannade med The Cylons , kanske lika bra det.Men han er nog inte kvar så länge med dem.

D*Anna påminnar lite om en fanatiker ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#31 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 October 2006 - 22:34

Åh så bra de senaste två avsnitten var! Den häftigaste och mest detaljrika rymdstrid jag sett som gjorts för tv tror jag! Många starka hjärtkrossande scener! Sauls scen med Ellen och givetvis Starbuck & ungen. Även slutscenen där alla hyllar Adama och Saul går med tunga steg sakta bortåt.

Det verkar som de flesta kom undan i alla fall och resan till Jorden fortsätter...

Edit. Det är lite intressant med det 1138:e inlägget faktiskt

Edited by Rick Hunter, 23 October 2006 - 22:36.

Winter is Coming


#32 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 29 October 2006 - 03:09

3.05
Yes! Back in space och det är bättre än någonsin. Tillbaka på ruta ett? Kanske, men det här är definitivt en helt annan ruta ett än vad dom var på sist. Det här var en av dom mörkaste avsnitten hittills. Jammer... han klarade sig igenom allt på New Caprica men här tog det slut. Så grymt. Kara verkar verkligen vara helt förstörd nu. Anders verkar av nån aneldning vara den som klarade sig bäst rent psykiskt i mostståndsrörelsen. Och stackars Gaeta. :( All skit han har fått ta och ändå var det han som låg till grund för att allt skulle lyckas. Jag tror inte vi har sett slutet på hatet mot the collaborators bara för att Roslin gav dom amnesti.

Och Baltar är i en base star. :) Scenen då han vaknar upp var hur bra som helst. (För att inte tala om hans dröm :D ) Nu verkar det som Three är mer vänligt inställd till honom än Six är.

Baltar: You need me! Admit it you need me! ...and I need you too. Did you hear me? I need you too! ... Maybe I should've started with that. :lol:

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#33 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 29 October 2006 - 09:37

Suveränt avsnitt.

Tigh och Starbuck verkar vara på det samma mörka ställe i huvedet.Hat och hämnd är deras primäre anledningar till at leva.

Det var bra Gaeta överlevde the tribunal. The tribunal er inte helt opartiska om man får säga så.

Inga mera Starbuck och Anders :(

Baltar får det inte lätt på the basestar :blink: :evil:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#34 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 October 2006 - 01:27

Nu har jag kollat på 3x01-3x05. Jag gav upp på BSG i början av säsong 2, men visste genom spoilers ungefär vad som hänt resten av säsongen. Tänkte jag skulle ge den en ny chans nu inför säsong 3.

Intressant att se Irakkrigen från "andra sidan". Självmordsbombningar, fanatiska ledare (Tigh, eller hur han nu stavas), och allmänt elände.

Dessutom fick vi i säsong 5 se lite Guatamo-action.

Nån vidare vilja att se 3x06 har jag dock inte. Serien är alldeles för dyster och hopplös för min del. Dessutom har de flesta huvudpersoner blivit så svåra att gilla att man så gott som hoppas att nån Cylon kommer och gör oss av med karaktären. Samtliga i den där tribunalen, bland annat. Utom karlen som fick nog och gick.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#35 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 30 October 2006 - 07:08

Jamen Peak :lol:

Många säger det er Irak krigen , jag tycker det kan vara vilken som helst krig, typ andra världskrig etc, som porträtteras.I Frankrike blev inte heller collaborators så snällt behandlat efter krigen ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#36 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 30 October 2006 - 09:06

När det gäller Collaborators tänkte jag också mest på andra världskriget som Moore själv oftast säger ligger som förlaga till dom krigsmoment som förekommer i serien. Fast självmordsbombare för ju dock helt klart tankarna till Irak.

Nån vidare vilja att se 3x06 har jag dock inte. Serien är alldeles för dyster och hopplös för min del.


Där tycker jag faktiskt precis tvärtom. Att det är just så dystert och mörkt är vad som gör serien så bra. (Därför tyckte jag väldigt bra om 3.05 :) )

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#37 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 31 October 2006 - 08:57

Där tycker jag faktiskt precis tvärtom. Att det är just så dystert och mörkt är vad som gör serien så bra. (Därför tyckte jag väldigt bra om 3.05 smile.gif)


Instæmmer och den har ljusa stunder i bland.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#38 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 31 October 2006 - 11:43

Jo det är klart. Det skulle bli jobbigt om det var helt nattsvart.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#39 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 31 October 2006 - 16:07

Det ska bli väldigt intresant att se vad som händer med Baltar (om han någonsin återvänder till flottan)

Intresant moraliskt dilema kalla honom för kollabotör för att han skrev under papperna under pistolhot.....

#40 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 November 2006 - 16:05

Skådis känd från Alias dyker upp i avsnitt 7. För att få veta vem det är och i vilken roll, kolla in David Eicks video blog.

Vansinnigt långt klipp (nästan 40 minuter)från TV Guides photo shoot Inkluderar intervjuer med Katee Sackhoff, Michael Trucco (Anders), Lucy Lawless, Tricia Helfer och Grace Park. Mellan intervjuerna är det mest tråkiga set up bilder samt själva fotograferingen. Jag har för mig att Lucys intervju började ungefär 15 minuter in och Tricia och Grace ungefär 35 minuter in. Intervjerna är egentligen inte så intressanta ur seriens synpunkt. Dom berättar inget nytt eller så men det var rätt kul att se ändå tyckte jag.. :)

Det finns ett till klipp med Jamie Bamber från (antagligen) samma photo shoot men jag orkade inte kolla på det just nu.

Edited by Wylie Times, 03 November 2006 - 16:06.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#41 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 04 November 2006 - 21:26

3.06
Så otroligt bra. Även fast jag tycker att New Caprica delen avslutades lite för snabbt så är det faktiskt ännu bättre nu än..? Någonsin. Alla scenerna inne i Cylon Basestar var sååååå coolt. Jag visste ju om grejerna med hybrids och att dom 7 kända modellerna inte pratar om dom 5 okända. Men när jag läste det blev jag bara otroligt nyfiken på att få se det och jag blev inte besviken. Att få veta mer om Cylonernas kultur och samhälle har man ju väntat på hur länge som helst och det här känns så mycket starkare än i Downloaded. Jag vill bara se om avsnittet direkt. Hur kan den 13:e kolonin skapat ett virus mot cylons långt innan cylons själva skapades?

Dean Stockwell dök inte upp i det här avsnittet...dyrt att ha med alla Cylons samtidigt...

Även storyn kring Starbuck och Tigh är grymt bra. Det känns som båda dom karaktärerna har en lång väg tillbaka. Lämnar t.o.m Starbuck Galactica nu?

Undrar vad Apollo använde för bantningsmetod? ^_^

Jag börjar också få känslan av att vi kommer att få se jorden redan i den här säsongen. Kanske i slutet som cliffhanger... Cylonerna vill ju tydligen göra jorden till sitt nya hem. :)

Edited by Wylie Times, 04 November 2006 - 21:38.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#42 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 05 November 2006 - 09:58

Jag kan bara hålla med dig Wylie , med var endda ord, fast jag tror Starbuck stannar kvar på Galactica , vart skal hon annars ta vägen ?

jag fattade inte rigtigt det der med hybrids och varför vill de 7 cylons inte prata om de resterande 5 ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#43 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 November 2006 - 20:39

Jag fick bara känsklan av att Starbuck tänkte sticka till ett annat skepp (som Adama sa åt henne att göra) eftersom hon hade nån packning med sig i slutet där med Casey.

Precis som Cylon Raiders så är själva Basestars cylons också, eller det finns en "hybrid" som sitter ihopkopplad med skeppet och styr alla dess funktioner själv. Jag tyckte det var en väldigt cool grej.

Varför dom 7 inte vil prata omdom 5 är anyone's guess. Jag antar att vi kommer att få veta det tids nog. Det är iaf en inledningsvis bra förklaring till varför vi aldrig sett dom förrut.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#44 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 05 November 2006 - 21:57

Jag fick bara känsklan av att Starbuck tänkte sticka till ett annat skepp (som Adama sa åt henne att göra) eftersom hon hade nån packning med sig i slutet där med Casey.


Sant , men hade hon inte uniformen på sig ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#45 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 November 2006 - 18:57

Finns der inga bra spoilersites för BSG ??

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#46 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 November 2006 - 20:02

Det gör det säkert men jag försöker iaf att inte medvetet leta upp dom. Om jag råkar komma över en intervju på TV Guides hemsida eller liknande så läser jag den. Men jag vill egentligen helst inte vara spoilrad när det gäller BSG.

Men googla och se vad du hittar.

Edit: Jag antar att du sett den här intervjun eftersom den kommer från en Lucy Lawless sajt. ;)

Edited by Wylie Times, 06 November 2006 - 20:07.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#47 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 November 2006 - 22:51

Jo , jag har googlad men hittar inga bra spoiler sites för bsg :P ja jag vet man skal inte låta sig spoila :lol: men jag er en spoilerfreak :P

Edit: Jag antar att du sett den här intervjun eftersom den kommer från en Lucy Lawless sajt.


nej faktisk inte , så tack för länkan :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#48 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 November 2006 - 23:15

Ah, då var det synd att jag inte tipsade om den för en vecka sen då den var mer spoilrig ;)

Tydligen ska det ju bli nåt triangeldrama mellan Three, Six och Baltar :)

Edited by Wylie Times, 06 November 2006 - 23:16.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#49 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 06 November 2006 - 23:19

:lol:

Why am I not surprised . Mistänkte nåt sånt , nu får vi se vad som händer :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#50 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 November 2006 - 17:15

Har nu sett avsnitt 1&2

WOW säger jag bara.
Först slutet av avsnitt 1 och nu slutet av avsnitt 2

Det känns som om Cylons ska porträttera nazisterna, speciellt med lastbilskaravanen ut till ödemarken för avrättning av en massa människor.

Kan inte tro att Roslin är död

Lee har blivit en lönnfet surgubbe. Inte ens Dualla verka så förtjust längre.

Vilken chock jag fick när jag såg Lee :o
Men han verkade skärpa till sig i avsnitt 2.


*inte läsa vad ni har skrivit efter avsnitt 2*
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.