Jump to content

Photo

Dr Who - Spoilers säsong 4/30 | Spoilervarning


  • Please log in to reply
331 replies to this topic

#51 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 January 2008 - 14:26

De slutgiltiga tittarsiffrorna för Voyage of the Damned har dykt upp, och det visar sig att VotD kom 2:a på listan "årets mest sedda program"

Top 10 most watched programmes of the year

01..14.38m - EASTENDERS (25/12/07) BBC1
02..13.31m - DOCTOR WHO (25/12/07) – BBC1
03..13.13m - RUGBY WORLD CUP 2007 (20/10/07) - ITV1
04..13.08m - CORONATION STREET (15/01/07) - ITV1
05..13.08m - THE VICAR OF DIBLEY (01/01/07) - BBC1
06..12.23m - THE X FACTOR (15/12/07) - ITV1
07..12.22m - CONCERT FOR DIANA (01/07/07) - BBC1
08..12.09m - STRICTLY COME DANCING (22/12/07) - BBC1
09..11.58m - BRITAIN’S GOT TALENT (17/06/07) - ITV1
10..11.19m - MATCH OF THE DAY LIVE (21/11/07) - BBC1


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#52 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 18 January 2008 - 07:09

Ni som är intresserade av mannen bakom nuvarande Doctor Who-serien, Russell T. Davis, kan ju hålla utkik efter programmet "Mark Lawson talks to Russell T. Davies" som är en entimmesintervju med mycket snack om RTD:s gamla, nuvarande och kommande serier.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#53 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 01 February 2008 - 18:40

Biotrailern för säsong 4:


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#54 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 February 2008 - 00:39

Blev lite förvirrad där över musiken eftersom jag förknippar den med The Master. :P
Synd att det var så usel kvalitet men intresant trailer ändå även om den inte sa något nytt till mig. De som inte visste om Rose lär bli överaskade. :)

Edited by Crusader, 02 February 2008 - 00:39.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#55 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 02 February 2008 - 21:48

Oooooh!
Undrar om den finns med bättre kvalitet någonstans..? Hmm.

Exakt när är det säsong fyra börjar? Är det i mars någon gång?
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#56 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 February 2008 - 22:02

Vad jag förstår: Direkt efter Torchwood säsong 2 är slut.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#57 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 March 2008 - 12:28

SpoilerTV - Season 4 Info

Here are some episode titles for the upcoming 4th Season.

401 Partners in Crime w-Russell T. Davies D-James Strong
402 The Fires of Pompeii w-James Moran D-Colin Teague
403 Planet of the Ood w-Keith Temple D-Graeme Harper
404 The Sontaran Stratagem w-Helen Raynor D-Douglas Mackinnon
405
406 w-Stephen Greenhorn D-Alice Troughton
407 The Unicorn and the Wasp w-Gareth Roberts d-Graeme Harper
408 Silence in the Library w-Steven Moffat d-Euros Lyn
409
410 Midnight w-Russell T. Davies d-Alice Troughton
411 w-Russell T. Davies d-Graeme Harper
412 w-Russell T. Davies d-Graeme Harper
413 w-Russell T. Davies d-Graeme Harper



#58 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 March 2008 - 12:52

Lite nyheter. Kanske inte så trevliga sådana.

Spoiler TV - Major changes coming to Doctor Who & Torchwood

Despite mega-ratings for both respective series, Sci-Fi Pulse reports that both "Doctor Who" and "Torchwood" will undergo some massive casting and storyline changes in the near future, including the loss of both key cast members.

The site reports that David Tennant will continue with his role as The Doctor through the entire upcoming fourth season, this year's Christmas Special and three specials slated to air in 2009. The 2009 Christmas special (the third of the three specials commissioned) will see the character regenerate again, this time played by actor Robert Carlyle.

They also say that Burn Gorman (Owen Harper), Naoko Mori (Toshiko Sato) and even John Barrowman (Capt. Jack Harkness) will leave "Torchwood" next season, though Barrowman will make guest appearances. Former "Doctor Who" companion Freema Agyeman, who reprised her role for three episodes of this season's "Torchwood", will join the cast full time next year.

The show itself will apparently also lose its adult-themed content and be geared more toward "Doctor Who" style audiences - essentially working as sort of a filler series for off periods of "Doctor Who" - and only five episodes instead of the usual thirteen have been commissioned.

The news sounds questionable. Tennant's tenure in the role was expected to finish up by the end of the specials so his being replaced is not news (especially as it remains unconfirmed), whilst Carlyle is one of the two names - the other being James Nesbitt - being cited most often as the most likely to takeover the role.

Carlyle himself however dismissed such talk on Monday saying no-one has approached him, however he'd certainly consider it if they did. More questionable is that the report says that filming has been underway on the four "Doctor Who" specials for the last few months already - surprising considering filming on the fourth season wrapped only a few weeks ago.

In other and more solid news, the BBC is unhappy with the leak of scripts for a two-part episode of Who's fourth season to The Sun. The tabloid reports that the story, penned by the series strongest scribe Steven Moffat ("The Girl in the Fireplace," "Blink"), is set on a 'library planet' in the 51st century where books give away SPOILERS about people's life stories and creatures such as data ghosts and Vashta Nerada (who're described as "piranhas of the air -- shadows that melt the flesh") wander the halls.

The fourth season of "Who" is scheduled to premiere sometime in April, until then however for those who don't live in the UK be sure to view the upcoming season trailer below which aired in cinemas last month (someone had to film it bootleg-style with a camera which explains the quality).


Source: SyFy Portal



#59 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 14 March 2008 - 15:38

Varför bara fem avsnitt av Torchwood? Serien har väl fått bättre tittarsiffror den här säsongen än förra? Sedan är ju frågan om allt det där stämmer, och isådana fall huruvida TW skulle kunna fortsätta om Owen, Tosh och Jack alla försvann från serien, på samma gång.

Robert Carlyle är en bra skådis (i alla fall lyckades de bitar av "28 Weeks Later" jag såg när jag inte gömde ansiktet bakom händerna övertyga mig om det) så det där med "Carlyle himself however dismissed such talk on Monday saying no-one has approached him, however he'd certainly consider it if they did" låter lite halvlovande. Ni vet, om många, många säsonger. Jag gillar Tennant, han kan gärna få stanna kvar ett tag till. :)

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#60 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 March 2008 - 15:54

Jag hoppas att det inte ligger så mycket i det där för det där låter riktigt sugit.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#61 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 March 2008 - 16:13

-Jo, betrakta allt som rykten tills officiella uttalanden finns. Själv hoppas jag givetvis att det inte ligger så mycket sanning i detta men man vet ju aldrig...

#62 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 March 2008 - 16:33

Vad som händer med Torchwood bryr jag mig inte så mycket om. Men det låter ju inte som dom tänker göra serien bättre vilket egentligen inte borde vara så svårt. (Sparka alla utom John Barrowman)

Vad gäller den 11:e doktorn som ju kommer förr eller senare tycker jag förvisso att både Carlyle och Nesbitt är väldigt bra skådisar men jag vet inte om jag skulle vilja se någon av dom som Doktorn. Robert Carlyle känns inte som den sortens person som skulle stanna kvar i serien i flera säsonger (och det vill man ju helst. Ingen ny Eccleston sejour tack.) James Nebitt tycker jag bara inte passar. Inte i mina ögon. Helst skulle jag vill faktiskt vilja se någon mindre känd skådis i rollen.

Edited by Wylie Times, 11 May 2008 - 02:59.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#63 Pedobear

Pedobear

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 22 posts

Posted 15 March 2008 - 00:35

fan jag blev mest deppig av att läsa det där. allt bara förändras till det sämre :/
david försvinner (=ögongodiset försvinner) och ersätts av någon mindre het som jag inte tycker passar som the doctor, inte av vad jag sett Robert Carlyle i iallafall.
Torchwood mister de sina mest intressanta roller och ska bli barnvänligt och färre episoder! Att episoderna blir färre gör kanske att kvalitén på avsnitten blir bättre, deras nuvarande stories är inga höjdare, men det kräver jag inte heller. Det är lite kul med Dr Who's sämre vuxenupplaga :( Den serien lär ju tappa tittarsiffror rejält!


jaja jag får bita ihop och se det som dumma rykten och istället se fram emot säsong fyras alla kommande avsnitt
Martha:"Like in films! You step on a butterfly, you change the future of the Human Race!"
Doctor:"Well then don't step on any butterflies!-What have the butterflies ever done to you!"

#64 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 March 2008 - 02:28

Ny trailer:


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#65 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 March 2008 - 04:18

OK, då är det officiellt. Daleks kommer vara med i nästa säsong (som om någon tvivlade på det. :P )
Är det bara jag eller hade hon The Masters ring på fingret där i slutet?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#66 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 March 2008 - 05:49

Ett heads up att BBC7 kommer att göra en Doctor Who-tie in under 13 veckor på söndagar:

Doctor Who: The Commentaries
David Tennant and Catherine Tate discuss Partners in Crime, Episode 1 of the new TV series. Episode 1 of 13 [Rptd Mon 12.00am].


Den går direkt efter repriser av 8:e doktorns radioäventyr, för er som missat den. Avsnittet går att lyssna på i en vecka framåt genom "Listen Again"

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#67 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 April 2008 - 23:12

4x01 - Partners in Crime

Jag vet inte vad jag ska tycka. Jag gillar inte henne som en ny companion i alla fall, tycker hon bara är jobbig. Det var hon ju i julspecialen också. Men vi får väl se, kanske blir bättre ju fler avsnitt man ser och vänjer sig med henne.

Rätt kul i början när dom sprang om varandra hela tiden.
Göra barn av fett :lol2: dom var ju i alla fall söta, men jag undrar hur dom ser ut som vuxna :ph34r:
Men dom var väldigt lika den där reklamen med bakterierna som kom springande :lol: (tror det var Valio mejeriprodukter)

Rose! Men hon bara försvann som ett spöke. Har hon ett helt annat sätt att kunna resa på? eller är det en framtids Rose?
Ska bli intressant att se.



Nästa vecka verkar det bli ett spännande avsnitt.

Edited by Georgia, 05 April 2008 - 23:13.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#68 Pedobear

Pedobear

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 22 posts

Posted 06 April 2008 - 01:08

1 Partners in Crime

har gått hela veckan och bara väntat på det här avsnittet och jag blev glatt överaskad! Säsongsstarten måste vara nått lite extra och den här lyckades med det! Adipose-figurerna var ju hur söta som helst, men dom var ju inte direkt farliga. hade väntat mig jättegulliga men elaka monster men dom gick bara omkring och var söta hela tiden :/ gillar inte riktigt den nya verisionen av signaturmelodin

Catherine Tate var inte lika jobbig som i Runaway Bride, men hon känns fortfarande lite för skränig och knasrolig-hela-tiden-aktig. Hennes och doktorns mimande mellan rutorna var iaf riktigt kul! Sött att han inte vill ha några fler kärleksproblem och konstigt av Donna att vara helt säker på att hon inte kommer bli kär i honom (vem skulle inte bli det liksom :wub: )

och ROSE! har aldrig varit ett rose-fan och lär aldrig bli men när hon plötsligt bara stod där blev jag helt paff. hade räknat med att hon skulle komma mycket senare. åker hon ofta över och står och väntar på doktorn? och hur tog hon sig dit? ska bli så kul att få se henne och martha tillsammans, bråka om doktorn :thumbsup:
Martha:"Like in films! You step on a butterfly, you change the future of the Human Race!"
Doctor:"Well then don't step on any butterflies!-What have the butterflies ever done to you!"

#69 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 06 April 2008 - 09:30

Partners in Crime

Avsnittet dök in i hårddisken när jag satt vid datorn precis så kunde inte låta bli att direkt kolla in den. :) Dessvärre så föll den inte mig i smaken. Lite kul var det ändå, som när de hela tiden var på samma plats men gick förbi varandra. Och sen när de ser varandra genom fönstrena. De där fett ungarna var ju rätt gulliga. :D Men annars var det inte så bra som jag hoppats. Donna som companion är jag inte alls förtjust i och jag saknar redan Martha. Det där med Rose på slutet var oväntat ja. Ska bli intressant att få veta hur hon kommer tillbaka. Nästa vecka ser dock mer intressant ut.

#70 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 April 2008 - 10:57

8.4 miljoner tittare i går. Programmet med störst tittarsiffror under gårdagen. Allt är som vanligt, trots den lite tidigare tiden.

Om man jämför med de första avsnitten säsong 2-4:

Partners in Crime : 8.4m 39.4%
Smith and Jones : 8.2m 39.5%
New Earth : 8.0m 38.6%


Det går uppåt.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#71 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 April 2008 - 12:24

30.01 - Partners in Crime
Nja lite tveksamt första avsnitt. Nursery storyn var inte så bra och det känns som man sett alldeles för liknande upplägg i för många avsnitt. Doktorn och hans companion springer runt i ett hus för att stoppa den elake utomjordingen. Det gjordes bättre i förra säsongens premiär.

Däremot gillade jag också början när Doktorn och Donna springer om varandra. Snyggt och roligt och deras kommuniktion när dom ser varandra för första gången genom fönstren var riktigt bra. :) Catherine Tate var på det hela mycket bättre här än i Runaway Bride. Jag tror faktiskt hon kan bli en bra companon.

Edited by Wylie Times, 11 May 2008 - 02:59.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#72 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 06 April 2008 - 13:09

30.01/4.01

Doctor Who är äntligen tillbaka!

Fettungarna var jättesöta. :) Jag vet inte riktigt vad jag tycker om Donna, vissa scener tyckte jag hon var jättebra i, i andra scener var hon lite halvjobbig. På det hela taget tror jag att jag gillar henne. Scenen när hon och Doktorn först får syn på varandra var riktigt rolig! :D

Det är verkligen farligt att vara överviktig i Doctor Who-världen. Först the Slytheen, nu det här... om dessutom har A+ som blodgrupp så ligger man risigt till!

I början av avsnittet, med en mystisk kvinna med sonisk penna tillverkade små fettbebisar, satt jag och hoppades på att det skulle vara The Rani (what? It could have been!). Jag har bara sett ett avsnitt med The Rani, men jag gillade henne (fast jag var lite tveksam till skådisen som spelade henne i avsnittet jag såg...). När Mrs. Foster sedan presenterade sig med sitt riktiga namn suckade jag besviket, tills "Super-Nanny"-kommentaren. Då blev jag nöjd igen. Heeeh, supernanny. :D

Det var ett helt okej avsnitt, men inte riktigt lika bra som Smith and Jones. Eller New Earth. Eller Rose.
Speaking of which... Rose!!! :)

Edited by Restless, 06 April 2008 - 13:13.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#73 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 April 2008 - 13:27

4.01 Partners in crime

Håller med alla andra början var rolig hur de missade varandra. Sen efter att de sett varandra och Donna upptäcker att de andra stirrar på henne var roligt. Donnas morfar, när han sitter där med sitt teleskop och skeppet åker förbi bakom honom tyckte jag var roligt med. :lol:

Doctorn: "...Only if they have a sonic device (eller vad han sa)" så har hon det. :P

Fettungarna var ju söta.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#74 Pedobear

Pedobear

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 22 posts

Posted 06 April 2008 - 21:01

för den som vill se mer av billie piper börjar serien Secret diary of a callgirl klockan 22 på femman ikväll. Lät det inte lite som ett TARDIS-swoosh när hon försvinner bort där i slutet av parters in crime?

någon mer som märkte att Donnas morfar var samma gubbe som stannade kvar över julen i London i Voyage of the damned? enligt komentatorspåret ska detta inte vara helt oviktigt i storyn...
Martha:"Like in films! You step on a butterfly, you change the future of the Human Race!"
Doctor:"Well then don't step on any butterflies!-What have the butterflies ever done to you!"

#75 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 07 April 2008 - 20:19

30.01/4.01 Partners in Crime
Jag gillade också biten när det missade varandra hela tiden i början, det lyckades dessutom sluta i tid med det, det höll inte på för länge.
Gillade hennes morfar.
Nu när Pedobear nämnde det såg kom jag ihåg han från jul-avsnittet också ska bli intressant ifall det stämmer att det var viktigt för jag kan inte lista ut hur det kan vara viktigt.
Vad mer, just det ja, jag trodde att jag kanske inte skulle gilla donna så mycket men jag hade faktiskt ingenting alls emot henne i det här avsnittet.
Sedan all packning hon hade förberedd i bilen :P
Också när doktorn sa något i stil med "It's bigger on the inside" och hon bara vinkade förbi det och sa I know, I know det var också roligt en annorlunda reaktion mot alla andra ;p
.
Hade kanske inte väntat mig så mycket men jag gillade iallafall avsnittet, jag visste ju att Rose skulle komma tillbaka men det här kom som en överraskning.
Min teori som säkert är helt fel:
Eftersom Rose har vistat ganska länge i både universumen så kan hon nu färdas mellan de.
Alternativt, när det gamla universumet har saknat Rose så länge så försöker de dra henne tillbaka till rätt universum men lyckas bara för små tidsperiod och/eller när Doktorn/Tardis är i närheten.

Edited by Magnus, 08 April 2008 - 14:33.