Jump to content

Photo

Billigare Buffy DVDs på väg


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 08 April 2004 - 17:20

Budget Buffy Season DVD Box Sets
From Bbc.co.uk - 2004-04-7th









Budget Buffy

Cheaper versions of the DVD box sets are coming soon.

Many of you have spotted that budget versions of the Buffy season DVD box sets of seasons one to six are available in other territories such as Australia.

Well, the good news is that as of 24th May Buffy fans in the UK can also get hold of the cheaper sets.

Here at the BBC we’re loath to talk about such dirty subjects as money, but suffice to say the new releases mark a significant saving. Previously, the sets have retailed at around £80. Now, some sites are quoting the new sets as significantly under the £40 mark.

So, it’s good news all round; whether you’re a fan who wants to replace his VHS copies or someone new to the series.


och jag som just har köpt alla Buffy säsongerna :rolleyes:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 08 April 2004 - 17:23

Ännu billligare är det att bränna ner dem :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#3 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 08 April 2004 - 17:34

Ännu billligare är det att bränna ner dem 


Posted Image ju det är klart Posted Image

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#4 Lady Dragonheart

Lady Dragonheart

    Senior Captain

  • Members
  • 799 posts
  • Gender:Female
  • Location:Vännäs

Posted 08 April 2004 - 20:32

Det är klart billigare att göra så än att köpa dem

 


#5 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 April 2004 - 20:50

Fast gillar man en serie är det ju bäst att köpa och därmed stödja serien.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#6 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 08 April 2004 - 21:22

Fast gillar man en serie är det ju bäst att köpa och därmed stödja serien.. :)

Den logiken känns lite skum egentligen.. :huh:

Och så givmilda är inte CSN att de betalar ut en massa extra tusenlappar för inköp av dvdfilmer.

Edited by Mara Jade, 08 April 2004 - 21:24.

Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#7 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 April 2004 - 21:35

Mat är övervärderat... ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#8 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 08 April 2004 - 21:38

Jag har svår att se på dvd när jag svälter...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#9 tommie

tommie

    Senior Commander

  • Members
  • 381 posts

Posted 09 April 2004 - 09:28

Fast gillar man en serie är det ju bäst att köpa och därmed stödja serien.. :)

Den logiken känns lite skum egentligen.. :huh:

Varför är den logiken skum? :huh:

Posted Image
I heal and hide...


#10 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 09 April 2004 - 15:26

Att stödja en serie genom att köpa dess avsnitt känns fel..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#11 tommie

tommie

    Senior Commander

  • Members
  • 381 posts

Posted 09 April 2004 - 15:34

Att stödja en serie genom att köpa dess avsnitt känns fel..

Tjae, det var ju det som fick Family Guy i produktion igen och uppenbarligen Firefly en film, så jag protesterar inte... :)

Posted Image
I heal and hide...


#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 April 2004 - 23:20

Att stödja en serie genom att köpa dess avsnitt känns fel..

Umm... Nej, nu tycker jag du cyklar här. Det skumma i det hela tycker jag snarare att det känns fel att stödja en serie genom att köpa dem? Kan du utveckla vad som känns fel?

Jag menar, hade du inte bränt dem hade jag kunnat förstå det - för då hade argumentet med att de sänts på teve kunna användas, men jag tycker det faller bort nu. :blink:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 12 April 2004 - 00:07

Tycker inte att det är någon större skillnad mellan att bränna en serie än att spela in den från teven. Det enda man betalar är materialet man använder för att behålla avsnitten d.v.s videokasset eller cd-r...och givetvis tevelicence eller internetkostadaden.

Att jag ska behöva spendera pengar på någonting jag gillar bara för att stödja någonting som inte är välgörande, för det är det inte, pengarna räddar inte precis liv, utan ramlar snarare i någons plånbok och det känns inte speciellt lockande.

Men om jag köper dvd vare sig det är boxar eller vanliga enkla filmer så måste det intressera mig, och kännas värt att investera i, och Btvs boxarna känns inte så väredfulla för min del eftersom jag till stor del har tröttnat på serien. Men när det gäller klassiska serier som Kung Fu eller Beauty and the Beast så vet jag att det är serier som jag fortfarande efter flera år gillar och då kan jag tänka mig att köpa boxarna...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 April 2004 - 15:55

Du har en poäng i att det inte är någon skillnad mellan bränna en serie på skivor och spela in den från teven - men jag tycker fortfarande att du kan applicera samma sak.

Men en liten sidnotis rörande analogin med teven - du kan inte spela in den ifrån amerikanska marknaden, utan du gör det då den går i Sverige. Alltså stödjer du tittarsiffrorna - det gör du inte då du laddar ned avsnitt på datorn.

Observera att det är en skilnad mellan att bränna serien på CD-skivor och bara se dem för att sedan kasta dem.

Och det där med att spendera pengar för att det inte är välgörande... Det är det visst det. Går det till några spinka barn som är dödsjuka och utan mat i ett U-land? Givetvis inte. Men försäljningen av t.ex. DVD-boxar påverkar visst serien - det kan mycket väl vara välgörande att stödja något man gillar. Och att det verkligen gör det kan vi ta Firefly som ett exempel. Den blev cancelled på teven, men tack vare bra DVd-försäljning fick man en film...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#15 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 21 April 2004 - 16:05

Om nu få ut mera Firefly på marknaden är en välgörenhet...

TV är föråldrad jag ser inte längre serier på den. Om jag spelar in så är det filmer.

Men givetvis så gillar jag tanken på att äga vissa serier på dvd. (som du vet) Bara inte Buffy, jag är nöjd med att ha säsongerna som jag gillar brända, jag kan ta fram och se på dem, jag kan göra screencaps och jag behöver inte känna att jag har slängt ut på tok för mycket pengar som jag känner när jag ser på mina Buffy VHS boxar..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#16 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 April 2004 - 20:05

Det är det.

Det resonemanget tycker jag håller... om du laddar ned dem varje gång. Annars så tycker jag nog det är lite omoraliskt ;)

Men jag tror vi har bjäbbat klart om det här, eller vad säger du? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#17 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 21 April 2004 - 20:25

Tack, det har vi :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 April 2004 - 14:30

Ännu en sak att vara överrens om :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«