Jump to content

Photo

X-Men 3


  • Please log in to reply
513 replies to this topic

#1 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 July 2004 - 10:27

Where Does X3 Stand Without Singer? Source: Superhero Hype! Wednesday, July 28, 2004

'a1ant' from X Ultimate with some updates on X-Men 3 now that director Bryan Singer is no longer on board (or at least it seems that way)...

Our top source has updated us with new info regarding X3's status, and the deals with Industrial Light & Magic to do the film effects:

"An update I am sending about ILM possibly doing the visual effects for X-MEN 3. The offer has been made, but ILM has not recieved any official news from Fox that there is going to be an X-MEN 3. Despite promises here and there. My sources tell me that the actors have not been approached about doing a third movie. There is no script for the movie, and Bryan's [Singer]story idea for the third movie seems to have gone missing. I don't know what to make of it. However, over at Marvel's official website, Avi Arad is supposed to be giving a Marvel Movie update, with a special webcast on July 29. This appears to be the only real, solid news I can give you."

We contacted John Ottman (X2 composer, editor) regarding the recent news that Bryan Singer was attached to do SUPERMAN. Seeing as how Ottman has worked with Singer on most of his films as composer/ editor, we also asked about his involvement with the film:

"I wish I knew the answers to your questions [re: X3], believe me! I don't think anyone knows the state of X3 right now given the SUPERMAN situation. Obviously I very much want to continue with my score to X-MEN and expand upon established, etc. As for anything else, I really can't discuss any specifics for a few weeks as things conjeal."

We'll keep you updated as more comes in, stay tuned.



*Snyft* :(

Edited by Kermit, 26 May 2006 - 00:39.

*Hockey och superhjältar*

#2 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 28 July 2004 - 10:59

*Gråter* :(

#3 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 29 July 2004 - 20:40

Jag vill inte verka okänslig, men tänk såhär: Singer har redan gett os två bra X-Men filmer. Nu är det högst sannolikt att han kommer göra en riktigt bra Superman-film. Vad anser ni vara viktigast, en till uppföljare till X-Men eller den första filmen om Stålmannen sen det fragranta misslyckandet med Superman IV: The Quest For Peace?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 July 2004 - 21:42

Helt klart en tredje film i X-Men sviten. Jag bryr mig inte ett enda uns om Stålmannen. Det får mgi bara att gäspa, så... sorry :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 22:32

Innerst inne? En ny X-Men film tack.. :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 July 2004 - 00:08

Innerst inne en Superman film. Eller igentligen en Superman film nu direkt tack!. Men ser inget skäl varför jag/vi inte skulle kunna få både en X3 och en Superman film.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 30 July 2004 - 01:44

Innerst inne en Superman film. Eller igentligen en Superman film nu direkt tack!. Men ser inget skäl varför jag/vi inte skulle kunna få både en X3 och en Superman film.

Jag tycker samma.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 July 2004 - 02:12

Man kan inte bara säga att "X-Men fick två bra filmer". Det är urbota dumt IMHO. Tvåan slutade med en cliffhanger, och som Singer sa så finns det saker redan i X-Men 1 som antyder om saker som komma skall i en trea och kanske t. om fler filmer.

Självklart anser jag X-Men 3 vara viktigare. Delvis för att jag precis som Capshaw inte bryr mig ett uns om Stålmannen, men också för att X-Men i Singers version inte var färdig. Singer sjölv sade t. ex att X2 var en "mellanfilm". Inte i kvalitet, utan då så klart att berättelsen inte var klar.
Om Singer hade lämnat X-Men och varit klar med det han ville berätta hade det varit en helt annan sak, men nu är det ju inte så. Det lär vara svårt för ett nytt team att spinna vidare på vad Singer och gänget ville visa.



Men ser inget skäl varför jag/vi inte skulle kunna få både en X3 och en Superman film.


Ptja, att franchisen nu mer eller mindre verkar vara i "kaos", skulle inte det kunna vara ett skäl till att en X3 känns fjärran?
*Hockey och superhjältar*

#9 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 July 2004 - 09:08

Jag ser inget skäl att en tredje X-men film inte skulle kunna genomföras på ett bra sätt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#10 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 July 2004 - 09:49

X-Mens regissör och hela hans team har flytt sin kos. Det spekuleras ju t. om om en spricka mellan FOX och Singer.
Ska de då hitta en ny regissör, om det blir så, så är det ju en helt annan människas vision av X-Men och hela grejen som Bryan ville berätta lär med all sannolikhet gå förlorad. Kanske blir det t. om andra skådespelare i viktiga roller som Xavier och Wolverine.
Det är bara spekulationer, vet det mycket väl, men sådana småsaker kan här spä på den dåliga känslan man har om detta.

Bryan Singer och hela hans "gäng" valde att berätta en "saga" med X-Men. En trilogi som är så populärt nu, och han jämförde X2 med "Empire Strikes Back".

Tänk er det resonemanget Swedishsuperhero hade applicerat på Star Wars-filmerna. Lucas hoppade av (nu vet jag att det inte är samma sak för att det är hans filmer, men lek lite med tanken här bara) efter Episod 5. Mitt i berättelsen. Folk fick inte veta hur det gick för Han Solo där han låg där infrusen i Karbonit. Ingen hade då kanske fått veta om Imperiet besegrades, om Darth verkligen var Lukes far, ja....ni fattar.

Hur låter då "Vi har ju fått två bra Star Wars-filmer, är det inte bättre att vi får en annan film av Lucas nu?"
*Hockey och superhjältar*

#11 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 July 2004 - 12:03

Om Fox skulle tro att framtiden med franchisen skulle vara i stor fara skulle de ha bett Arad att ta bort X-men 3 från listan eller lägga den på 2007 eller 2008. T ex som de gjorde med Daredevil för något år sedan när Afflecks rad av floppar började komma. Vad jag vet så vill Fox att Singer fortfarande ska vara inblandad i produktionen av X3. Hur det löses med det möjliga "bråket" med Singer och Singers pre-produktion/produktion med Superman vet jag inte. Fox vill ha ut X3 2006.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 July 2004 - 13:20

Ja, men på drygt två år ska de hitta inte bara en ny regissör, utan ett helt team som sagt. Singer kanske kommer vara "inblandad", men det blir väl i någon slags flummig producentroll. Sen ska de så klart skriva manus och hoppas på att så många skådespelare återvänder.

Om den verkligen kommer ut 2006 finns det en stor risk att den är avsevärt sämre än ettan och tvåan och att den inte alls tar upp de trådar nämnda filmer hade.
Vilket inte heller är särskilt bra. Mardrömmen vore en "actionregissör" som gör X3 till endast ett stort actionspektakel. :P
*Hockey och superhjältar*

#13 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 30 July 2004 - 14:54

Hur låter då "Vi har ju fått två bra Star Wars-filmer, är det inte bättre att vi får en annan film av Lucas nu?"

Tjaa, men vi Star Wars-fans fick faktiskt vänta 16 år på episod I. ;)

Dessutom så var ju Lucas bara "flummig producent" för Empire och Jedi (de regisserades av Irvin Kershner och Richard Marquand) ...
... eller nåja, han skrev ju storyn också.

Bryt inte ihop än, Kermit, mycket kan hända!
Posted Image

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 July 2004 - 15:27

Tjaa, men vi Star Wars-fans fick faktiskt vänta 16 år på episod I.

Är också ett Star Wars-fan, men detta var ju del ett i en ny trilogi, och var verkligen väntan värd det i detta fall? :P

Dessutom så var ju Lucas bara "flummig producent" för Empire och Jedi (de regisserades av Irvin Kershner och Richard Marquand) ...
... eller nåja, han skrev ju storyn också.


Ja, jag vet. Tanken om det har slagit mig också, men det är lite annorlunda här eftersom Lucas var kvar, och det väl förutom nya regissörer och och lite pill i manus var ungefär samma gäng som gjorde episod V och VI?

Bryt inte ihop än, Kermit, mycket kan hända!


Tack för de uppmuntrande orden. :)
Men jag skulle inte alls bli förvånad om det blev ett uselt actionspektakel av X3. :(
*Hockey och superhjältar*

#15 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 30 July 2004 - 16:59

Jag drömde om att X3 blev en komedifilm och att Wolverine börjat jobba för presidenten eller nått och att X-Men ville ha honom tillbaka. Sen var det billiga skämt och repliker i stil med med de 2 sista Batman filmerna, fast lite bättre och ännu fler.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 July 2004 - 18:25

X-Men filmerna har ju haft en hel drös med manusförfattare , både ettan och tvåan. Nu har ju Singer tagit med två av killarna till Superman projektet. Men flera av de som skrev en del är ju tillgängliga.


Tror Fox skulle våga satsa på Joss Whedon?, Han har jobbat för Fox, och skriver Astonishing X-men för Marvel. Och han var en av manusförfattarna på första X-men filmen men han komm inte med i creditsen eftersom i stort sätt allt från hans draft skrotades, eller det ryktas att dialogen mellan Cyclops och Wolverine "your a dick!" var det enda som lämnades kvar. Sen gick ju Joss till WB med sin Batman synopsis, WB sa "Nä!" eftersom det var typ dagen efter att Nolan och Goyer hade fått grönt ljus på Batman Begins. Joss sa förresten att det var en väldigt dålig vecka eftersom Firefly laddes ner då också...


Nästa Wizard X har en artikel om hur Joss skulle göra den "Ultimata Batman filmen". Enda skälet att jag beställde ett ex.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 July 2004 - 18:41

Tittar man på den lilla listan av filmer som Arad nämnde så var 2006 året den skulle ut, men den saknar både manus och regissör!

Jo, har hört om att Whedon var inblandad i manuset till X-Men 1. Hörde också ett rykte om att "do you know what happens to a toad that´s struck by lightning?" skulle ha varit Whedons bidrag också. :P

Han skulle vara ett alternativ iaf. Det finns helt klart sämre val. Vad jag inte förstår är hur du kan vara så övertygad om att X3 genomförs på ett bra sätt, jag menar hade t. ex du reagerat så om det var Nolan och Goyer som hade hoppat av strax före att de skulle göra en Batman 2?
*Hockey och superhjältar*

#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 31 July 2004 - 09:06

Om Nolan och Goyer hoppar av uppföljaren till Batman Begins (något som värver hjärtat extra mycket är att Goyer kallar Begins för "the movie version of a reboot". Underbart!) Så skulle jag bli ledsen i ögat lite grann. Men jag själv kommer bli riktigt nöjd redan med Begins. Jag nämner ju ofta att jag skulle klara mig utan filmer för resten av mitt liv sen när jag sett Batman Begins :) . Nolan och Goyer har inte kontrakt för uppföljare heller, i allafall inte än.

Jo, jag skulle troligtvis inte uppskatta det så mycket. Men tror nog att Fox vill följa vad som etablerats i de två första X-men filmerna.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 31 July 2004 - 10:49

Är också ett Star Wars-fan, men detta var ju del ett i en ny trilogi, och var verkligen väntan värd det i detta fall?


O ja.... :wub: Även om de inte är i samma nivå som de 3 klassikerna så var det filmer som man verkligen ville se göras.. :D

Kermit: Dont Worry, be Happy! B)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#20 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 31 July 2004 - 19:16

Star Wars episod ett var minsann ingen höjdare iaf. Inte direkt så illa att de har "vanhelgat" de gamla filmerna som en del t. om verkar tycka, men inte alls i samma klass. Tvåan var riktigt skaplig, det måste jag tillstå. Trean blir nästa års filmhändelse för mig. :thumbsup:

Hela grejen med X-Men 3 stinker, så jag kommer inte vara nöjd tills eller om man får se en bra trea. Som troligtvis ändå kommer vara klasser sämre än Singers filmer. :(
*Hockey och superhjältar*

#21 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 August 2004 - 11:05

Jag måste väl medge att jag var något naiv i mitt tidigare inlägg. Jag tog för givet att alla såg fram emot nästa Superman och jag förbisåg det faktum att det faktiskt är synd att Singer inte gör X-Men 3. Hur bra Bryan än må lyckas med det projekt han nu tagit sig an ändrar det inte det faktum att den film han skulle gjort från början förmodligen kommer att kännas en smula fattigare. Så går det när man utgår alltför mycket från sina egna tankebanor och glömmer bort att alla har sin egen uppfattning om saker och ting.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#22 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 August 2004 - 11:45

Jag kan väl tillägga att det inte finns några "good guys" eller "bad guys" i allt det här. "Hatar" väl inte Bryan för detta, om vad man nu har hört stämmer hoppade han ju på ett drömprojekt. (Ja, jag har sansat mig) (och ja, jag har nyligen upptäckt hur man får fet och kursiverad text) :P

Det finns som vi har konstaterat bara vinnare och förlorare. Och eftersom jag då står på den förlorande sidan känns det extremt frustrerande att i stort sett veta att X3 kommer vara en skugga av de andra två filmerna när man fick så stora förväntingar på den bara av slutscenen i tvåan. :P
*Hockey och superhjältar*

#23 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 01 August 2004 - 12:06

Även om det finns en klar logik i det här med att "Det blir inte lika bra utan Singer" argumentet så bör det påpekas att det kan mycket väl vara att Fox har talanfullaa regissörer som ska ersätta X3. Och innan någon är anlitad så kan man ju klart tro att det blir sämre, men igentligen är det omöjligt att veta hur det blir innan vi vet vem som regisserar, hur manuset blir, hur casten blir etc.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#24 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 August 2004 - 12:09

Att i stort sett veta syftar på intuition, ungefär som Mara Jade har pratat om. Det hade inte varit ett problem med ny regissör, nya manusskribenter och skådespelare om det nu inte var så att X2 slutade med en cliffhanger som väl bara Singer och grabbarna som flydde/stack eller vad de nu gjorde till Superman vet hur det ska bli.
*Hockey och superhjältar*

#25 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 01 August 2004 - 12:12

Tom Desanto har haft ett finger i manuskskrivandet av både X-men filmerna, tror att han är creddad(en av de som är det) för storyt i dem också. Så jag tror att de vet hur trean skulle se ut på ett ungefär (vilket givetvis då är tråkigare för X-men fansen än att de skulle veta exakt vad som skulle göras)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight