Jump to content

Photo

Wheel of Time


  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2005 - 11:50

Nån mer än jag som är jätte förväntansfull inför filmatiseringen av Robert Jordans fantastiska verk? :thumbsup:
Bättre fantasy serie har inte gjorts sen J.R.R Tolkien gjorde LotR och nu ska den bli film.
För tillfället finns det 11 böcker på engelska (Varje bok är uppdelad i 2 delar på svenska så det finns 22 svenska) samt 3 prequels eller så. Detta gör WoT till den längsta ihop hängande (Alla böckerna är som en låååång roman uppdelad i böcker) fantasy serien någonsin och populäraste sen LotR. (Om man inte räknar Harry Potter) :P

Dessa böcker ska de nu sätta ihop till en film på ca 1h 40 min.!




:lol: Skojar bara. De har lovat att de ska göra en film per bok. Först ut är första boken "The Eye of the World" ("Farornas väg" och "Tidens Hjul" på svenska) men när den blir klar eller ens påbörjad är ännu oklart. Eftersom de bestämde sig för att göra filmerna för ett år sen har det varit fullt upp med planeringar och skaffa partners till projektet, antar jag. De har lovat samma kvalitet som Lord of the Rings och Harry Potter och med miljontals fans i hela världen så har de mycket att leva upp till.

Handlingen är för komplex för mig att förklara för icke fans men i början handlar det om Rand, Mat och Perrin som måste fly deras hemstad för att ta reda på varför ondskans makter är ute efter dem. Sedan utvecklas det mycket och tidigare mindre karaktärer får en större roll och större får en mindre roll. Men alla har den en viktig roll i storyn.
En utvald ska leda världen i ljus och mörker.

Jag ser verkligen fram mot filmerna och kan knappt vänta till de kommer på bio men det lär nog ta ett par år till.

Vill höra lite vad andra fans tycker. Vem borde regisera?, göra musiken?, designen?, skriva manuset?... och vilka skådespelare borde spela huvudrollerna???


Själv vet jag inte om regisören. Många tycker säkert Peter Jackson men han var ett fan till LotR. Den som jag vill ska regisera måste vara ett stort fan av serien så att jag vet att den inte blir förstörd. :cool2:

När det gäller musiken så vet jag vem jag vill ha: Michael Kamen. :thumbsup: Mannen som gjorde ett av de bästa soundtracken i filmhistorien (Och perfekt fantasy) till "Robin Hood: Prince of Thieves". Tyvärr dog han för 2 år sen så den drömmen går för evigt i kras. :(
Bara det inte blir samma som gjorde soundtracket till böckerna. Det soundtracket suger och passar inte alls. För mycket metal och den låter som ett soundtrack till en 80-tals b-film. (Speciellt de låtar de sjunger i) :skull:

Designen är samma sak som med regisören... nån som har en klar bild hur det ska se ut och verkligen gillar böckerna. ^_^
Samma med manuset. Hade varit kul om Robert Jordan själv kunde ha gjort det men han har ju tyvärr ingen erfarenhet med att skriva film manus och det är ju stor skillnad mellan roman och manus. (Dessutom hade han gjort ett 8 timmars manus, skulle jag tro. :P ) Men nån som känner till böckerna bra och får med alla viktiga delar i filmen.
Skådespelare är en svår del. De måste ha rätt ålder och inte se för gammla ut sen i de sista filmerna. Så erfarna unga skådespelare hade nog varit bra. Bra skådespelare som ser rätt ut och passar för rollen.
Vad tycker ni andra?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 December 2005 - 12:26

Kan man få fråga varifrån denna information har hämtats? :unsure:

Givetvis ser jag fram emot filmerna, om de nu blir av. Jag tycker inte att Jordan själv skall skriva manuset - han skulle nog frestas ändra för mycket, men han borde defenitivt vara delaktig i produktionen. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 December 2005 - 12:50

Skulle också vilja veta var infot kommer ifrån.
Låter lite väl mycket att göra en film per bok, skulle inte tro att det blir bio filmer utan att det lutar mer åt TV filmer.

Flyttar denna tråd till spoiler forumet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 06 December 2005 - 15:03

Personligen har jag läst spekulationer men mestadels önsketänkande om dessa böcker. Jag tror att det nästan måste vara omöjligt att täcka dessa böcker till film. Jag har inte läst dom men jag har vänner som är inbitna fans av böckerna som älskar dom och dom har själva sagt att det är alldeles för mycket att täcka.
Jag är också väldigt intresserad av att få reda på var du fått reda på denna informationen.
"There once was a man from Nantucket..."

#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 December 2005 - 15:10

Jag tror att bökerna skulle göra sig bäst som TV serie... :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 December 2005 - 15:51

Jag tror att bökerna skulle göra sig bäst som TV serie... :)

Jag med, 2 avsnitt per bok kanske? Det skulle täcka en säsong :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 December 2005 - 15:57

Jag är hoppläst förtjust i siffran 3... :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 09 December 2005 - 17:24

Jag vill gärna se en tv serie , det skulle vara underbart :D

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#9 Adama

Adama

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 19 July 2006 - 00:53

ujuj låter spännande. en kompetent screenwriter skulle nog kunna komprimera det till fyra spelfilmer.

#10 Nille

Nille

    Commander

  • Members
  • 187 posts

Posted 19 July 2006 - 08:21

Jag har läst alla böckerna i serien så det skulle vara grymt om de filmatiserades. Men hur mycket kan man lite på det här ryktet egentligen?

Håller med om att böckerna skulle göra sig bäst som TV-serie. Lite mindre budget då och sämre effekter tyvärr, men hur många år skulle inte 11 böcker ta att göra?

Edited by Nille, 19 July 2006 - 08:22.

Lose your dreams and you will lose your mind - Ruby Tuesday, Rolling Stones

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 July 2006 - 12:51

Jo, en högbudjet serie hade nog varit bäst. Men långfilmer är vad som planeras eftersom de vill ge sig in i Fantasy filmernas värld och konkurera med Harry Potter och Lord of the Rings. De vill ha en chhans att visa upp sig.
Sen är inte detta ett rykte. Det är Red Eagle Entertainment som har skrivit det på deras hemsida. De äger rättigheterna till bla WoT serietidningarna samt filmrättigheterna.
Det hela handlar om hur lång tid det tar för dem att få sponsorer och budjet samt företag som är villiga att skriva upp sig på att göra så här många filmer.
Det kan ju sluta med att de gör en högbudjet TV-serie istället eller miniserie, det viktiga är att de görs och att de görs bra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 July 2006 - 13:26

Och URL dit är?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 July 2006 - 14:23

Oj, sorry. Red Eagle Entertainment
Men de håller på att uppdatera WoT film-sidan så jag länkade till announcement-sidan från 2004.

De håller också på att göra Pilot Whale Fog som är en Amerikansk familje film som utspelar sig under ett år om en 17 årig pojke vid namn Brandur Johanssen som bor på de Skandinaviska Färöarna tillsammans med pappa Thor, and äldre systern Astrid och lever på att fiska Lax.
Brandur är en musikant i hemlighet och trivs inte med den Färöiska kultur som alla de andra älskar.
Tonåriga Moana och hennes mamma Maile kommer till ön från Hawaii för att göra en dokumentär och förändrar familjens liv.
Samtidigt kommer en Grindval (Pilot Whale) och, dess beskyddare, en gigantisk vit Kaskelot till ön och hjälper dem alla att finna sig själva.

Låter helflummigt men samtidigt lite intresant. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 19 July 2006 - 14:40

Lite gammal nyhet kanske, undrar om de fortfarande håller på att pyssla med den?

"New Spring"-tidningen gick väl i graven ofärdig pga distrubitionsproblem, eller vad det nu var...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 July 2006 - 16:06

Jo, de 2-3 sista nummerna har blivit försenade nu när Red Eagle Entertainment har sagt upp sammarbetet med Dabel Brothers Production som gjorde serierna.
Det hela hade med att DB Pro hade problem med de som tecknade och övervakade serierna och i slutändan så slutade tecknarna. Sen kunde de inte hitta tecknare som kunde följa samma stil (Så att serierna inte helt plötsligt skulle byta stil). Förhandlingar med DB Pro för att göra klart seriena misslyckades och tillsist så blev det för mycket för Red Eagle Entertainment och de var tvugna att säga upp sammarbetet.
Sen så har inte Red Eagle Entertainment rättigheterna att sammarbeta om det med ett annat företag.
Men DB Pro har sagt att de kommer släppa de sista delarna men det kommer ta lite tid. (Kanske inte fören nästa år)
Men för att visa att de fortfarande jobbar med det så har de släppt nya bilder från det kommande nr 7.

Filmerna är, vad jag vet, fortfarande på G. Pre-prodocution är det längsta stadiet. Speciellt om det bygger på en lång populär bokserie.
T ex så tog det 6 år att förbereda Batman Begins innan det ens kunde börjas med att anställa skådespelare eller regisör (Och Superman Returns tog mycket längre). Lord of the Rings tog över 15 år (Om jag inte minns fel) och Narnia nästan lika länge.
Productionen lär inte börja före 2010.

Robert Jordan är ju dessutom känd för att vara överbeskyddande av WoT. Hade han t ex skrivit manuset så hade det blivit 8 timmar långt per bok och allting hade varit exakt som i böckerna och inget hade saknats. (Tvärt om hade han lagt till nya saker)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Adama

Adama

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 31 August 2006 - 15:28

Så länge som storyn fokuserar på Rand Althor och dem skippar mycket av sidstoryn tex Tjejerna, senchan, children of light, mat och perrin så behöver inte filmena bli så extremt långa. Räcker med att ta med de viktigaste händelserna. Böckerna är ju proppfulla med detaljerade miljö och kläd beskrivningar samt många onödiga sidestories.

E ju helt onödigt o ta med saker som när nyaneve och dem reste med karnivalen etc.

#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 August 2008 - 09:33

Time For Wheel Films

Universal Pictures has acquired film rights to the late Robert Jordan's best-selling Wheel of Time series of fantasy novels in a seven-figure deal, Variety reported.

Big-screen adaptations of the books will begin with the first book in the cycle, The Eye of the World.

Rick Selvage and Larry Mondragon will produce for Red Eagle Entertainment, which published graphic-novel adaptations of Jordan's books.

The Wheel of Time follows, among its dozens of characters, Rand al'Thor, the latest incarnation of a force for good called "The Dragon." Rand is born to fight an evil character called Shai'tan.

The Wheel of Time books have sold 44 million copies worldwide and have spawned computer, trading-card and role-playing games; a soundtrack; comic books; and numerous fan sites. The four most recent installments have reached number one on the New York Times best-seller list.

Jordan died last year at 58, but the final book in the series is still set for publication in fall 2009, with fellow fantasy scribe Brandon Sanderson writing the novel's conclusion from Jordan's notes and tapes. (Universal is owned by NBC Universal, which also owns SCIFI.COM.)

Fast jag tror fortfarande att serien gör sig bäst som TV-serie. Men vad vet jag - LotR funkade ju. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 August 2008 - 09:38

LotR var tre böcker å andra sidan, inte sjuttielva. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 August 2008 - 11:10

Har fortfarande inte läst böckerna. Började men tappade intresset rätt snabbt. Dock följer jag gärna denna utveckling med intresse.

#20 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 August 2008 - 14:22

Håller med XC (fortfarande). Hellre en TV-serie än film/er.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 August 2008 - 14:46

LotR var tre böcker å andra sidan, inte sjuttielva. :P

Överdriv lagom. :P 12 böcker. :)

Håller med om att en bra gjord TV-serie hade funkat bäst men 12 långa filmer funkar också väldigt bra. Bara de inte ändrar en massa i storyn så att det bara blir WoT till namnet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 August 2008 - 15:34

LotR var tre böcker å andra sidan, inte sjuttielva. :P

Överdriv lagom. :P 12 böcker. :)

Håller med om att en bra gjord TV-serie hade funkat bäst men 12 långa filmer funkar också väldigt bra. Bara de inte ändrar en massa i storyn så att det bara blir WoT till namnet.

LoTR:s samtliga böcker har totalt ungefär lika många sidor som en av Jordans böcker. Så jag tycker nog att SoD är närmare sanningen :P . Och om vi leker med tanken att en av Jordans böcker blir c:a 9 timmar film (som LoTR) så har du ett sömnpiller på över 100 timmar att "se fram mot" ;) . Så jag hoppas från min sida verkligen at de "ändrar en massa i storyn" - dvs. kapar en en del.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 December 2008 - 01:07

ÄNTLIGEN börjar det röra på sig! :thumbsup:

De planerar att göra minst 3 filmer. (så troligen blir flera böcker hoptryckta till 1 film. :( ) Troligen gör de först 1 film av första 2 böckerna för att se hur väl motagen den är och sedan beslutar sig för hur de ska göra sen.

Utöver filmerna (där den första planeras preliminärt vara klart 2011) så kommer de dessutom släppa ett gäng TV-spel sammankopplade till filmerna och letar nu efter passande folk i hopp om att hitta riktigt bra spelutvecklare som är fans av böckerna så att spelen blir mer lyckade än vad licensspel brukar bli.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 December 2008 - 10:40

Kul att det börjar röra på sig. :)

Att storyn kommer att komprimeras är inte förvånade egentligen. Jag skattar böckerna högt, men det är många sidospår och karaktärer och hålla reda på. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)