Jump to content

Photo

Batman v Superman: Dawn of Justice


  • Please log in to reply
122 replies to this topic

#26 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 December 2013 - 20:46

 

Sant. Fast samtidigt kan man förstå deras tvekan då varända försök att på sista tiden göra något med karaktären har blivit en flopp. Animerade filmen t ex som var tänklt att bli en serie filmer floppade så pass att de la ner alla planer på att göra fler. För att inte tala om TV-serien vars pilot floppade och deras försök att göra en annan.

 

Det är inte vad jag har hört. Den ska visst vara den fjärde bäst säljande av de animerade DC-filmer som hittills kommit ut, något som flera har använt som argument när de sagt att de borde ge WW en live action-film.

 

http://en.wikipedia....les_performance

 

Annars ska tydligen Flash också vara med. Vilket känns en smula udda, med tanke på att han ska vara med i Arrow och få en egen TV-serie.

 

http://www.comicbook...s/news/?a=90959


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#27 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 December 2013 - 21:38

Verkar ju dock inte vara bestämt ännu vad som ska hänga ihop med vad. Verkar ju svårt att få den här filmen att hänga ihop med både Arrow och Green Lantern, eftersom de har var sin version av Amanda Waller.



#28 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 December 2013 - 18:30

 

Sant. Fast samtidigt kan man förstå deras tvekan då varända försök att på sista tiden göra något med karaktären har blivit en flopp. Animerade filmen t ex som var tänklt att bli en serie filmer floppade så pass att de la ner alla planer på att göra fler. För att inte tala om TV-serien vars pilot floppade och deras försök att göra en annan.

 
Det är inte vad jag har hört. Den ska visst vara den fjärde bäst säljande av de animerade DC-filmer som hittills kommit ut, något som flera har använt som argument när de sagt att de borde ge WW en live action-film.
 
http://en.wikipedia....les_performance

 

Hmm, verkar som att du hade rätt. Märkligt.
 

Annars ska tydligen Flash också vara med. Vilket känns en smula udda, med tanke på att han ska vara med i Arrow och få en egen TV-serie.
 
http://www.comicbook...s/news/?a=90959

Ja, planerna är att samma som spelar Flash i TV-serierna ska även spela i filmen men det hela beror på hur fansen tar imot karaktären i Arrow så inget är 100% bestämt.



Och de senaste ryktena säger att de vill ha en svart Lex Luthor men ännu inte har bestämt om han kommer vara med i filmen eller ej. Ingen hade trott på ryktena om det inte var för att det var samma källa som sa att där skulle bli en Batman vs. Superman film och att David S. Goyer skulle skriva manuset. Men ta det ändå med ett kilo salt.


Källa


Edited by Crusader, 06 December 2013 - 18:34.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#29 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 December 2013 - 11:25

 

 

Sant. Fast samtidigt kan man förstå deras tvekan då varända försök att på sista tiden göra något med karaktären har blivit en flopp. Animerade filmen t ex som var tänklt att bli en serie filmer floppade så pass att de la ner alla planer på att göra fler. För att inte tala om TV-serien vars pilot floppade och deras försök att göra en annan.

 

Det är inte vad jag har hört. Den ska visst vara den fjärde bäst säljande av de animerade DC-filmer som hittills kommit ut, något som flera har använt som argument när de sagt att de borde ge WW en live action-film.

 

http://en.wikipedia....les_performance

 

Annars ska tydligen Flash också vara med. Vilket känns en smula udda, med tanke på att han ska vara med i Arrow och få en egen TV-serie.

 

http://www.comicbook...s/news/?a=90959

 

 

När det gäller DCs Animerade filmer så är Warner Brothers ute efter snabba pengar. WW filmen sålde "långsamt" i jämförelse med de filmer man gör med Batman och Superman.  Den tjänade in bra med pengar, men WB har inte visat något intresse(hittils) att göra fler filmer med henne.  

 

Tror inte det är något "udda" med WB/DCs planer. 

 

Om Grant Gustin som spelar Barry Allen i "Arrow" blir populär(vilket verkar bli fallet) så får han en egen TV-serie och kanske blir den "Flash" som har en cameo i BvS.  Om det floppar så tar de nån annan. 

 

Alla måste inte följa Marvels modell på att göra grejer.  

 

Green Lantern filmen lär WB totalt ignorera eftersom det inte var en framgång.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#30 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 19 December 2013 - 11:59

Så tunga nyheter/rykten rullar in.

 

WB förhandlar med Joaquin Phoenix om en skurkroll. Folk gissar Lex Luthor.  Skulle vara ett lysande val. 

 

http://www.superhero...s-superman-role

 

"Argo" manusförfattaren Chris Terrio gör rewrites på David Goyers manus. Lysande nyheter.  

 

http://www.superhero...man-vs-superman


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#31 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 December 2013 - 15:47

Joaquin Phoenix är en bra skådespelare. För egen del så tror jag dock att det kan bli lite som jag upplevde Michael Shannon som Zod i Man of Steel, att det känns så ovant att se dom i sådana roller att det förtar lite av upplevelsen. Men givetvis ska man aldrig ta en sådan sak för givet, utan ge det en chans.

 

Att Terrio arbetar vidare med Goyers manus låter toppen.

 

Och på det hela taget så är jag pepp på den här filmen.



#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 31 January 2014 - 23:31

Nu är det klart att rollen som Jesse Eisenberg har i filmen är Lex Luthor. En minst sagt överaskande och för många shockerande beslut som fans faktiskt skämtade om innan.
 
Det är också klart att Jeremy Irons kommer att spela Alfred.

 

Källa

 

 

Sedan finns det också ett litet rykte från en vecka tillbaka som är så löst att jag inte ens brydde mig om att posta för att nämna bara det och det är att Ben Affleck inte längre kommer att spela Batman. Enligt ryktet så ska den sagda orsaken vara den negativitet som fans gav men den som "läkte" ryktet trodde det hade med shema konflikter att göra.

Men det hela ska tas med ett ton salt. Själv tror jag inte en sekund på det.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 February 2014 - 00:53

Eisenberg som Lex Luthor? Snacka om urflippat val! Castingen till denna film har hittills varit en av de mest chockerande någonsin.


Winter is Coming


#34 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 04 February 2014 - 16:30

Ganska oväntad nyhet, men på sätt och vis kan jag förstå vad som gjorde att han fick rollen. Han är skicklig på att spela nördiga figurer, d.v.s. intelligenta och pajasaktiga. Så om han tonar ner pajasbiten och håller sig till den intelligenta delen, finns nog en liten Lex i honom. Plus att han även är bra på att spela arg och bitter, en mycket viktig del av Lex Luthors personlighet.


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 February 2014 - 09:59

Warner Bros. har registrerat en webdomain kallad Man of Steel Fight or Flight så undrar många om det kan vara titlen på filmen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 February 2014 - 11:31

En fejktrailer bestående av klipp från Man of Steel och flera av Jesse Eisenbergs filmer.

 

 

Lustigt nog hjälper det här mig att föreställa mig Eisenberg som Lex Luthor eftersom den understryker de där personlighetsdragen jag nämnda i mitt förra inlägg.


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#37 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 14 April 2014 - 10:33

Filmen börjar få en väldigt bra rollbesättning 

http://www.imdb.com/title/tt2975590/

 

 

Något jag tycker är lite av DC Comics/Warners varumärke. 

 

Tror att detta kan bli ett riktigt boxoffice monster.  

 

Tror också de senaste skådisarna som fått roller,  Holly Hunter, Callan Mulvey och Tao Okamoto kommer för det mesta spela karaktärer vi känner igen från serierna, även om enligt pressreleasen så skulle det vara "nya karaktärer".  Bara att Snyder använder sig av samma hemlighetsmakeri som  Nolan använde med sina Batman-filmer.  Liknande grejer gör ju andra regissörer också, som t ex vem Cumberbatch skulle spela i Star Trek, och Snyder själv totalnekade att Shannon skulle spela Zod i "Man of Steel".

 

Gissningar

 

Holly Hunter = Leslie Thompkins

Mulvey = någon skurk, typ Metallo, eller en blandning av skurkar, att det är någon som förvandlas till Doomsday eller likande.

Okamoto = h typ Lady Shiva? skulle vara lite små-lame om det vore ännu en exotisk kvinna som hugger Bruce Wayne i ryggen. 


Edited by super85, 14 April 2014 - 10:42.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#38 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 May 2014 - 21:51

Snyder teasar nya Batmobilen 

 

http://www.superhero...erman-batmobile


Edited by super85, 12 May 2014 - 21:52.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 May 2014 - 22:32

Ser bättre ut än den i Nolan's filmer men lite svårt att se.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 May 2014 - 18:56

Den första bilden på Batman och en liten titt på bilen.

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 13 May 2014 - 21:41

Jag diggarr hur Snyder lyckas med sina designers hålla kvar mycket av Nolans stil på dräkten och bilen samtidigt som han lagt in mycket från både Frank Millers Batman och Batmans nuvarande dräkt från serietidningarna. Sen ser Affleck mäktig ut som Batman här .


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#42 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 May 2014 - 19:20

Bättre bild på Batmobilen och jag gillar inte vad jag ser.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 May 2014 - 20:24

Batman goes Beachbuggy? :P ^_^

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 May 2014 - 23:24

Filmen har nu fått en officiell titel: 'Batman v. Superman: Dawn of Justice'!

Ett bra val, tycker jag. :) Kanske en mod kan ändra namnet på tråden?

 

Källa

 

 

I andra nyheter så var David Goyer med i en podcast igår och visade sitt sanna jag, något som shockerade de flesta (inkluderat mig). Bla. kallade han She-Hulk för en porrstjärna skapad för nördars våta drömmar eftersom de inte kunde få tjejer själva och att hon skapades för att Hulk skulle kunna ha sex med någon (han verkar inte medveten om att de är släkt) då han är en nörd och inte kan få någon annan. Och han var väldigt grov i orden, om jag säger så. Något som fick en massa kvinnliga serietidnings fans att reagera starkt då She-Hulk är en stor favorit för dem pga att hon är en intelligent kvinna som kämpar mot just den typen av inställningar och för att vara en kvinnlig superhjälte bland män.

 

För att göra det hela ännu värre så sa han att alla som kände till Martian Manhunter uppenbarligen fortfarande var oskuld.

Han berättade också att han tyckte karaktären som den var, rätt så löjlig så istället för att vara en varelse från Mars som förklär sig till polis och aldrig använder sina krafter (hans ord) så kommer han troligen vara odlad på Area 51 från DNA hämtat från en annan planet liknande Jorden. Han kommer bli arg, rymma och sedan ha sex med She-Hulk. Och han kommer aldrig kallas Martian Manhunter för det är bara löjligt.

Destu mer han pratar om hur han arbetar destu större idiot verkar han. Vad iallafall jag innan trodde tog lång tid att arbeta fram hur det skulle göras på bästa sätt så verkar han rent ut sagt bara hitta på från vad han gillar utan att ha någon respekt för orinalet. När jag tänker efter så har alla hans Superhjälte-filmer tagit stora friheter och hållt sig långt från orginalet men jag trodde alltid att det fanns en större orsak till det mer än att han tyckte något var löjligt och bara ville hitta på som han själv ville.

 

Han är fortfarande en bra manusförfattare men han har helt förlorat min, och många andras, respekt!

 

Källa


Edited by Crusader, 22 May 2014 - 00:42.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#45 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 May 2014 - 10:58

Batmobilen blir nog riktigt cool. Ser bra ut.  TIteln känns lite som en "mouthful" och som en varian av "Justice League Begins" typ. 

 

Den där Podcasten är menad att vara "skojfrisk" och "rolig", vilket Goyer misslyckades med rätt grovt. Hela programmet är elitist-nördar som försöker vara roliga.  Så onödiga kommentarer och jag väntar med intresse hur (om han ens försöker) ska förklara bort det.  

 

Goyer tar inte mer friheter med sina superhjälte-manus än någon annan som jobbar inom genren, folk verkar missa att trotts att uttalanden är klumpiga och barnsliga så är det menat att skapa garv och "skojig stämning". Liksom hur gammal är inte klichén om serienördar som inte får ligga?

 

Som manusförfattare så är Goyer medelmåttig. Som en snubbe med stora idéer och koncept så är han riktigt bra. Av de manus han skrivit så är Batman Begins riktigt bra. I andra fall så har han antingen fått hjälp av någon/några duktiga (bröderna Nolan) författare/regissörer, eller så har regissören rakt av räddat grejer som inte är riktigt hundra. T ex Blade II eller varför inte Man of Steel. 


Edited by super85, 22 May 2014 - 10:58.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#46 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 May 2014 - 14:43

Jo, jag lyssnade lite på den sedan och insåg det själv att han försökte vara rolig även om She-Hulk delen verkar vara delvis en teori han hade om varför hon skapades. Jag blev bara väldigt shockad när jag läste det och var lite förbannad när jag skrev om det. :P

Martian Manhunter delen var visst en del där de blev tilldelade en varsin superhjälte att reboota på skoj så det ska man deffinitivt ta med en nypa salt.

Det är som du sa, klumpiga och barnsliga utalande i ett grovt misslyckat försök att vara rolig.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#47 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 June 2014 - 02:28

Filmen har nu fått en officiell titel: 'Batman v. Superman: Dawn of Justice'!
Ett bra val, tycker jag. :) Kanske en mod kan ändra namnet på tråden?


Jag har fixat det nu.



#48 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 03 July 2014 - 14:09

Första bilden på Superman från BvS. Han besöker Gotham  :batman:

http://www.usatoday....-look/11310229/


Edited by super85, 03 July 2014 - 14:09.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#49 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 July 2014 - 18:14

Det här är lite konstigt nästan... men jag känner mig trots allt inte så taggad för den här filmen. Kan bli historisk, men ändå, på nåt vis känns det inte pepp, att se en till film med det här film-teamet som skapare.

Man of Steel var bara så... deprimerande, och den vision som visades upp av Clark och Jonathan Kent var verkligen inte hur jag själv ser på karaktärerna. : |

Kan det verkligen bli underhållande det här...? DC's tilltänkta filmuniversum känns inte riktigt som ett ställe man vill fly in till, i bio-mörkret.

Är det bara jag som är överdrivet negativ ( nån sorts superman-depression?? ), eller är det nån fler som känner så här?



#50 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 July 2014 - 19:21

Jag håller väl lite med. Jag gillade Man of Steel men den var för "alternativt universum" för att vara den "officiella" versionen som ska räknas i framtiden. Och hela Batman v Superman och Justice League känns hastigt gjort utan den uppbygnad som t ex Avengers hade. Vi får en gammal Batman som redan har varit hjälte i många år och därmed redan har träffat alla sina huvudfiender, med Nightwing redan existernade och flera Robins i bakgrunden och han presenteras inte ens i sin egen film. Vi blir också plötsligt presenterade för en hög andra superhjältar som redan existerar utan att få se deras origion. Dessutom tyder nu allt på att Arrow och Flash TV-seriena inte kommer kopplas till filmerna så de karaktärerna kommer också säkerligen bara dyka upp.

Jag vet att vi alla har väntat på en Batman v Superman film och en Justice League film och framförallt ett gemensamt DC universum men det här är helt utan uppbygnad. De gjorde en Superman-film och sedan var det allt. Plötsligt så ska där nu finnas ett gemensamt filmuniversum med en massa superhjältar och istället för att presentera dem i sin egen film så får de flesta en cameo i Batman v Superman.

 

Tänk om Marvel hade gjort samma sak och bara gjort Iron Man innan Avengers. Filmen hade fortfarande varit lika bra men hade man brytt sig så värst mycket om karaktärerna då man inte fått någon chans att lära känna dem först eller se deras origin?

 

Filmen blir säkert bra men inte den Batman v Superman jag ville ha där vi genom filmer tidigare hade lärt känna Batman och Superman och sedan fick en film som handlar om dem som en duo, istället för en stor prequel till Justice League för att presentera de andra superhjältarna utan att behöva ge dem en egen film.

 

 

Edit: Fast lite goda nyheter. Batman har ingen body armor i filmen utan det är bara en dräkt. Så för första gången i Batman's filmhistoria så är han som han ska vara!


Edited by Crusader, 07 July 2014 - 16:45.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif