Jump to content

Photo

Ash vs Evil Dead


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 July 2015 - 23:28

Bruce Campbell är tillbaka som Ash i den här TV-serie uppföljaren till filmerna, efter att planerna på fler filmer gick i kras. Bla. Lucy Lawless kommer att vara med i serien och den kommer att ha premiär under Halloween på Starz.

Mycket har förändrats sedan Bruce Campbell berättade om handlingen i December. Där berättade han att det skulel vara en seriös TV-serie liknande den nya filmen (både han och Sam Raimi har velat ta serien tillbaka till sina skräck-rötter i första filmen i många år vilket var orsaken de producerade den nya filmen) där Ash inte riktigt skulle passa in med sin föråldrade humor och konstiga sätt. Den skulle också handla om hur Ash lärde upp sin dotter och en ung man hur man dödar Deadites och Mia (från den nya filmen) skulle vara med på något vis.

När man ser trailern så ser man att inte mycket av det stämmer längre. Serien är klart åt det komiska hållet med mycket sarkasm och Ash-fjanterier (fast betydligt nedtonar från Evil Dead 2-3), hans dotter är inte med och inte iheller Mia verkar vara med.

Hur som helst så verkar serien bli mycket bra och jag ser fram emot den. Sam Raimi och Bruce Campbell hoppas på en lång serie med flera säsonger så vi får väl hoppas att den blir väl motagen. :)




Jag får mycket Supernatural (fast med mer humor) vibbar av trailern men det kan vara sättet den är klippt och musiken. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 July 2015 - 17:33

\m/ Oh yeah! Det här lär (förhoppningsvis) bli årets höjdpunkt för min del när det kommer till tv-serier. Det ser mycket lovande ut. :thumbsup: Jag har följt utvecklingen av detta sedan det först utannonserades och att nu (äntligen) ha fått en (väldigt bra) trailer är helt kanoners. Räknar redan ner till Halloween och kommer att hänga på låset till Internetkanalen så fort det första avsnittet letar sig ut.



#3 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 July 2015 - 23:29

Jag funderade på om det har framgått hur han kom tillbaks från framtiden, men det kanske var i en apokryf version han hamnade där...



#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 July 2015 - 14:57

Det var ett alternativt slut (som igentligen skulle vara orginalslutet) som aldrig menades att uppföljas. De valde att följa orginalslutet där han hamnar tillbaka i sin egen tid istället.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 28 July 2015 - 22:07

Jag hade önskat mer "riktig" våld (även om överdriven givetvis) och mörker blandat med sjuk humor, något som är svårt att göra men Evil Dead lyckats med. Det är en svår balansgång för att få det att funka, men i den här franchisen så har det ju gjort det. Trailern här känns mest bara som komedi, men jag är absolut lite nyfiken på det. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 November 2015 - 01:35

Och man har redan gett klartecken för en andra säsong. Inte så förvånande då Starz brukar göra det och förhandssnacket inför den här tv-serien har varit positivt.

 

Någon som har hunnit med att se det första avsnittet? Bra/dåligt? :)



#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 November 2015 - 09:32

CMore bjuder alla på första avsnittet via fejjan, kan vara något som kommer från Starz sida då jag har för mig att de bjöd på öppningavsnitten på alla Spartacus säsonger med (iaf första säsongen vet jag att ajg såg de två första på deras webbplats).

 

Och Starz brukar vara snabba med att plocka upp serier för nya säsonger, an av de saker som jag gillar med dem.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 05 November 2015 - 16:09

Såg  första avsnittet för ungefär en vecka sedan. Underhållande helt klart. Vissa grejer kändes skönt klassiskt Raimi (han har ju som sagt regisserat pilotavsnittet) medan vissa grejer såg billigt modernt ut. Men kul var det.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2015 - 23:41

Det var ju lovande. :) Jag ska ta mig en titt med, men jag väntar med att göra det tills säsongen är slut så att jag kan ta alla avsnitt rakt av.