Jump to content

Photo

Mockbusters! Den Officiella Asylum/Halcyon-tråden


  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#76 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 December 2009 - 20:22

Princess of Mars finns nu på vissa kanaler nära dig ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#77 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 December 2009 - 20:46

*Yay*

Då måste jag försöka ratta in rätt frekvens! :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#78 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 January 2010 - 13:24

Fler filmer på gång:
Sherlock visste vi ju om.


SHERLOCK HOLMES Coming January 26, 2010

Sir Arthur Conan Doyle's famous detective faces the ultimate challenge when enormous monsters attack London.

METEOR APOCALYPSE Coming February 23, 2010

A gigantic meteors enters Earth's orbit and begins to disintegrate, showering the entire planet with debris.

6 GUNS Coming March 30, 2010

A young woman enlists the aid of a bounty hunter to teach her to be a gunfighter so she can hunt down the men who killed her family.

MEGAPIRANHA Coming April 27, 2010

A mutant strain of giant ferocious piranha escape from the Amazon and eat their way toward Florida.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#79 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 January 2010 - 20:16

Sherlock Holmes blir bara mer och mer intresserad av ju mer jag läser om den. Sista budet så fick jag det till att det är lite steampunk parat med dinosaurer. :D

6 Guns har en intressant synopsis, liksom de andra två.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#80 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 January 2010 - 18:04

(The Asylums) Princess of Mars (2009)
Visst är det så att vi alla längtar lite efter hunkar i höftskynken och prinsessor i guld-tekopps-behån ibland? Filmen bygger på en gammal klassiker av Edgar "Father of Tarzan" Rice Burroghs - har varit på G några gånger med att läsa böckerna faktiskt. Har aldrig tagit mig längre än första stycket innan jag blivit distraherad av annat. Storyn tycker jag är bra, det är en typ av story som känns igen. Special effekterna och makup är väl kanske inte 100% övertygande (men ändå tycker jag kvalitén gått upp lite för Asylums filmer i överlag). Som vän av Stargate så gillade jag ju givetvis ljustunneln i början av filmen. ;) Hyffsade och acceptabla skådespelarinsatser, även om jag för mitt liv inte kan begripa fixeringen vid Tracy Lords (men å andra sidan så distraherades jag inte av hennes "kläder"). Den är inte episk på något sätt, men den duger till att slå ihjäl en och en halv timme med. -- OK.

Edited by XC, 17 January 2010 - 18:04.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#81 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 May 2010 - 23:10

Nästa storfilm från Asylum blir Titanic 2

The Asylum | TITANIC 2

On the 100th anniversary of the original voyage, a modern luxury liner christened "Titanic 2," follows the path of its namesake. But when a tsunami hurls an ice berg into the new ship's path, the passengers and crew must fight to avoid a similar fate.

Street Date: August 24, 2010

Titanic 2 Sets Sail | theasylum.cc

Principal photography on TITANIC 2 has just wrapped (literally… about two hours ago) and the first set of images from the production are online here. On the 100th Anniversary of the original voyage a modern luxury liner, “Titanic 2,” follows the same path as its namesake. What could possibly go wrong?

TITANIC 2 stars Bruce Davison, Brooke Burns, Shane Van Dyke, and Marie Westbrook and will be released on DVD on August 24, 2010.


Titanic 2 Is Coming Soon | /Film

Edited by Georgia, 07 May 2010 - 23:12.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#82 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 August 2010 - 20:41

Trailer för Titanic 2

http://www.youtube.com/watch?v=bKn-NdqSkU4

----

Den här har jag missat att det är en Asylum

The Asylum | AIRLINE DISASTER

When the President learns that domestic terrorists have skyjacked the passenger jet her brother is flying, she must choose between family and the safety of the people in the cities below.


http://www.youtube.com/watch?v=GxwaD56uBG0
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#83 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 August 2010 - 07:18

Hmm. Undrar om man skule ta tag i problemet "Jag har inte sett James Camerons Titanic än"-problemet innan man ser Asylums Titanic 2... :P

Airplane Disaster verkar ju intressant de också. :) Inte heller hört talas om den tidigare.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#84 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 August 2010 - 10:11

"Seems like history is repeating itself" som de säger i Titanic II-trailern. Kanske lite för träffande :P.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#85 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 October 2010 - 20:33

Lyckades posta mitt omdöme om Titanic II i fel tråd. (Eller ja - diskussionen om Titanic hölls där så jag tyckte det var bäst de var i samma tråd=). Den är rätt insyltad i tråden och mår nog bäst där. :)


--
2012: Doomsday (2008) @Voddler.com
Den är mjäkig; det går inte att sticka under stolen. Filmen är skriven helt enligt "katastrof film, klass b, mall 1A". Alla kriterierna uppfylls både framför, bakom och bredvid kameran. (Som tex inledningsscenen där den nyanlända forskaren givetvis har ett förflutet med den redan på plats. Och den senare som beter sig allt annat än vuxet i frågan). Storyn är väl egentligen OK, ett antal "twister" som är mer i vägen än engagerar. Största problemet storyn lider av är att det helt enkelt ägnas för mycket tid åt religiöst trollande med knäna. Och folk köper det hela allt för lätt, att en arkeolog skulle följa en profetia så blint - det köper jag sällan utan för Stargate-universet. Den tänder helt enkelt aldrig. Skådespelarna är rent ut sagt miserabelt överdramatiska filmen igenom, tror till och med några av dem är dubbade. Och apropå dubb, överdramatiken till trots så finns ingen inlevelse i dialogen. Alls. Slutet är löjeväckande dåligt. Men det är klart det finns ljuspunkter - musiken tex är riktigt bra.


--
Edit: Missade en sak.

Edited by XC, 08 October 2010 - 08:33.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#86 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 October 2010 - 19:07

2012: Supernova (2008) #Voddler
Brian "Leo i Förhäxad" Krause spelar huvudrollen i denna Pre-Apocalyptiska film. Storyn är riktigt bra, tight och genomarbetad; Mjolnir skulle säkert kunna skriva en väldigt intressant avhandling om exakt ur mycket de är ute och snedseglar - men de tekniska aspekterna struntar däremot jag i. Bra skådespelare, alla gör sitt bästa och ingen spelar över ... allt för mycket. Sochinsky-karaktären gav lite "Farbror Yu"-vibbar, men i övriga så sköter alla sig bra. Lika bra som idén med två parallella historier är, lika trist blir bilscenerna i slutet på filmen. Man måste ju inte köra av vägen så fort något sker framför en. Bonus däremot till två rätt bra scener som involverar kvinnor och bilreparationer; Heather McComb spöar lätt somligas berömda scen ur transformers. Bonus utlämnas för twisten på slutet - sentimentalt kanske men den är lyckad och en välkommen styvmor/styvdotter-relation som inte skaver i kanterna .

Edited by XC, 09 October 2010 - 19:07.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#87 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 October 2010 - 19:33

Lyckades posta mitt omdöme om Titanic II i fel tråd. (Eller ja - diskussionen om Titanic hölls där så jag tyckte det var bäst de var i samma tråd=). Den är rätt insyltad i tråden och mår nog bäst där. :)

Titanic II. :P Får mig att tänka på Sunset Beach när de åkte med en båt vid namn Titanic II på dess jungfrutur och en flodvåg välter båten. :lol:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#88 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 October 2010 - 21:00

Det är ju också ett scenario. :) Antar att det var lite svårt att skriva in ett isberg utanför Kaliforniens kust. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#89 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 October 2010 - 21:13

Det är ju också ett scenario. :) Antar att det var lite svårt att skriva in ett isberg utanför Kaliforniens kust. :P

Heh, ja. Och det passade istället så bra med Jordbävningen i avsnitten före. :P
Minnen. :) En av de bästa scenariona i serien efter Jungfru Maria Juvelerna med förbannelsen som gjorde att alla som rörde dem åldrades jättesnabbt och dog som i sig vaktades av en Scorpion-Demon. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#90 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 October 2010 - 21:18

Det där sista lät ju nästan intressant. :blink:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#91 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 October 2010 - 22:35

Det var faktiskt väldigt fängslande. :P De elaka karaktärerna i serien använde Juvelerna till att kasta förbannelser på folk de hatade t ex en tjej som ville ha en kille gjorde så att hans flickvän slutade att se honom (vilket blev att hon plötsligt blev blind). En annan favorit var när de skulle fira Halloween i ett gammalt slott på en öde och blev anfallna av en Dödskalle-maskerad psykopatisk mördare som dödade dem alla en efter en.
Sedan var det ju det vanliga med psykopatisk ond tvillingbror (samma snubbe som härjade på ön) som tog över sin brors liv och mördade hans vänner, en tjej som pratade med sin pappa som var i helvetet, en mördare som klär ut sig till sin okända Engelska farbror för att kunna stanna vid sin familj och de vanliga intrigerna med att mammans spädbarn kidnappas och ges till hennes äldre dotter som vill dölja att hon har fått missfall, en tjej som vill göra slut mellan en kille och hans flickvän genom att göra henne gravid med hjälp av en grej som man sticker in i Kalkoner för att de ska få sås i sig när man tillagar dem, en polis som förfalskar sitt eget mord och sätter dit sin bror, Prästen, för mordet för han hade sex med polisens flickvän när de trodde att de skulle dö.
Du vet, det vanliga. :D
Jag brukar ibland undra vad de hade kommit på nästa gång om serien inte hade blivit nedlaggd. (Jag hoppades på Zombies) ;)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#92 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 October 2010 - 07:02

Det vanliga... :lol: Det är kul att höra att det finns dagsåpor med intressanta storylines. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#93 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 03 December 2010 - 19:42

Mega Shark Versus Crocosaurus

http://twitchfilm.co...aus-trailer.php

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#94 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 December 2010 - 20:18

Flyttar den till Asylum tråden ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#95 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 03 December 2010 - 20:21

Aha, det fanns en sådan också. Nåväl, det är väl ungefär samma sak. Sci-Fi Channel brukar ju visa Asylum-filmer som "sina"...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#96 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 December 2010 - 22:34

2010: Moby Dick @MZ
Asylum kan ju göra rätt underhållande filmer - så varför den här smörjan ens fick lämna skrivbordsstadiet övergår mitt förtånd. Och det skulle vara kul att få reda på vad Reneé O'Connor gick på när hon skrev på för filmen. Hon gör så gott hon kan, men hennes fotnot till karaktär kan tyvärr inte rädda det här blysänket till film. Man gör ett försök att föra över den klassiska storyn med den stora vita valen till vår tid - och på ett sätt kan jag uppskatta det. Tyvärr så känns kanske inte idén med en urtidsval så där väldans originell utan mer som ytterligare en spin-off till den betydligt bättre Megashark vs Gigant Octopus. Det funkar helt enkelt inte och de logiska luckorna - som inte ens jag kan ha överseende med - gör filmen i det närmaste omöjlig att uppskatta. Störst problem (efter de logiska luckorna) är själva karaktären "Arab", man ger sig på att försöka skapa en vansinnig take på BSG'03s William Adama men han blir mest skissartad och fånig. Uppe på det så har vi de logiska luckorna som att ingen lär kunna köpa att någon som blivit av med ena benet skulle få ha en aktiv tjänst, och sannerligen inte att en Marin-officer skulle få skräddarsy en ubåt för valjakt. Inget av dem är särskilt köpbart. Och slutet är… tja slut? Det är mer som att luften går ur en ballong faktiskt. Som avslut så måste jag säga att filmen dessutom innehåller en väldigt konstig dubb. Det är en replik (ganska lång) i början av filmen som är dubbad, det märkliga är att trots att den är tekniskt övertygande så verkar den gjord av någon annan än skådespelaren. Så mitt i en dialog så byter en karaktär plötsligt röst. Under en replik.

Edited by XC, 14 December 2010 - 22:34.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#97 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 January 2011 - 21:35

Sherlock Holmes (2010)
Asylums take på en av våra mest kända detektiver. Storymässigt är den lite medelmåttigt, storyn är över lag bra och jag gillar konceptet med att det är ett av Sherlocks okända äventyr. Det jag inte gillar är att man tycks få ledtrådar slumpmässigt utplacerade och bitvis utan rim och reson, och med en briljerande Sherlock Holmes när slutet närmar sig. Filmens starka sida är den sista halvtimmen med all underbar steampunk. Och förövaren listar man ut på förhand vem det är, inte med hjälp av ledtrådar utan därför att det är mest logiskt - rent storymässigt. Bra skådespelar prestationer, snäppet bättre än Asylums vanliga medel. Specialeffekter och cgi får godkänt. Det är inte James Cameron-bra men är inte heller helt miserabla. Ljudet är bitvis aningen burkigt, där det märks tydligt att man är inne i en studio. Sedan finns det en och annan scen där man kan misstänka att herr Sherlock dessutom är dubbad. Musiken däremot är genomgående bra.


--
Edit: Som vanligt glömde jag hälften. Lade till två rader som jag missade nämna igår kväll.

Edited by XC, 16 January 2011 - 10:13.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#98 Vicky

Vicky

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 63 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 January 2011 - 16:21

Jag minns att jag har sett trailern. Asylums filmer är ojämna och man vet inte riktigt vad man får. Jag skulle vilja se den här då jag uppskattar Sherlock Holmes. Det kan vara roligt att få se Asylums tolkning.

#99 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 January 2011 - 16:46

Den har sina brister på manusnivå - men jag tycker helt klart den är sevärd. :)

Som du säger är Asylum aningen ojämna, men deras filmer är oftast underhållande iaf. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#100 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 October 2011 - 16:39

Dragon Crusaders (2011) [US]
Det skulle inte förvåna mig alls om denna är inspelad i samma krokar som Merlin and the War of the Dragons. Tyckte mig känna igen klippformationen i början av filmen iaf, och förutom den ointressanta färgsättningen så har filmerna regissör och produktionsbolag gemensamt. Till och med ett par av skådespelarna från MatWotD återanvänds faktiskt. Storyn bygger på ett rätt bra koncept som innehåller fler saker som jag uppskattar: magi, tempelriddare, förbannelser, drakar och en tjej som sparkar rumpa. Den saknar det där riktiga lyftet i sitt berättande den är inte dålig men den suger heller inte tag i en. Den känns väldigt vanilj och det är väl inte något fel i det. Kanske känns fightscenerna lite halvklumpiga filmen igenom men de känns inte överkoreograferade heller (som jag gnäller över ibland). Cecily Fay är kanske ingen svärdsmästare - men hon klarar sina scener riktigt bra. Visuellt handlar det inte om något extraordinärt, färgsättningen är trist - hela filmen verkar filmad genom ett filter som gör det svarta svartare och vita vitare och fräter bort lystern i resten av färgerna. Cgin är OK men den är inte så övertygande så som kan kanske skulle vilja. Överlag godkänd rekvisita och kläder - jag antar att man får leva med att krigiska kvinnor föredrar boxerskorts och pälslinne som rustning?


--
Omdömme nummer 600 btw. :)

Edited by XC, 10 October 2011 - 16:40.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)