Jump to content

Photo

Dredd [3D]


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 January 2009 - 13:29

Har missat helt att det tydligen är en ny film om Judge Dredd på gång.

First Showing har lite mera information här och idag trillade det in lite tidig concept art.

Om det görs rätt så är det ju riktigt intressant. Dredd har alltid varit en bra serie och den här filmen kan väl knappast bli mycket sämre än det tidigare försöket med Sly.


Edited by Garm, 29 October 2014 - 04:11.
Tillägg av tagg.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 January 2009 - 13:41

Jag tyckte faktiskt inte att den var så dålig. Det ända var att sidekicken var för irriterande och Dredd hade hjälmen på sig aldeles förlite samt ett par meningslösa plots och scener. Men Sly var annars en perfekt Dredd.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 13 January 2009 - 16:08

Judge Dredd är ju en gammal "barndomsvän"... så jag är kräsen. :)

Filmatiseringen med Sly är dålig, basta. Inte på grund av Sly, utan på grund av att den missar helt vad som är grejen bra med Judge Dredd. En bra Judge Dredd-filmatisering bör vara en mix av Hellboy, Doomsday och Escape from New York. Humor, action och subtila samhällskommentarer.

Och Judge Dredd utan hjälm är en dödssynd! :)

Edited by dukeofnewyork, 13 January 2009 - 16:09.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#4 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 January 2009 - 16:45

"I AM THE LAW!!!!!" :D

Haha, ja vad säger man? Kanske kan bli nåt. Även om den hade sina problem så hade den förra Dread-filmen ändå ett visst underhållsvärde, den var som underhållande på ett lite hjärndött vis.

Hur DNA Films ska få nog pengar för att göra en HÖGbudget film som Dredd dock, det vette fan. Förvisso var det ju ett företag som hette Hollywood Pictures som gjorde den förra, tror jag. Och vem har hört talas om dom förr? Antar att det handlar om stora företag som kommer in och gör avtal med dom här små.

#5 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 13 January 2009 - 17:02

Att se en Dredd-film utan att han tar av sig hjälmen tror jag är omöjligt.

Han tar ju dessutom av sig hjälmen massvis med gånger i serien. Sedan att serieskaparna har ett injoke där de har ansiktet i skugga och sånt hela tiden (eller ett stort censur-märke som första gången detta hände), är ju inte filmskaparnas problem. Att Stallone skulle kuta omkring och gömma ansiktet när alla ändå vet hur han ser ut är ju rätt meningslöst, imho.

Gillade för övrigt Stallone-filmen. Förvånades över hur trogen den var förlagan, både till utseende och storyline (även om det var flera storylines ihopbakade till en. Men å andra sidan så slapp vi ju "Judge Fish".. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 January 2009 - 18:32

Även jag gillade Judge Dredd filmen med Sly, brukade ha en en stor affisch med den filmen på min vägg för inte så jättelänge sen :P Enda minuset med den gamla filmen var ju sidekicken, extremt irreterande :angry:

Winter is Coming


#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 May 2010 - 20:08

Filmning startar i höst och filmen blir i 3D.


Judge Dredd to Start Filming this Fall

Earlier this week, it was announced that a 3D adaptation of Judge Dredd is moving ahead. We now have the official press release, which includes more information regarding the production: Reliance BIG Pictures, together with IM Global, the international sales company that Reliance acquired only last week, will finance DNA's 3D production of JUDGE DREDD, a $45 million film adaptation of the iconic 2000 AD comic-book character created by John Wagner and Carlos Ezquerra.

Filming will take place over the fourth quarter of 2010 in Johannesburg.

JUDGE DREDD is being made by the writer/producer partnership behind The Beach, 28 Days Later, 28 Weeks Later, Sunshine, and Never Let Me Go. Alex Garland, Andrew Macdonald and Allon Reich will produce a script written by Garland.

Pete Travis, director of Omagh, Vantage Point, and Endgame will direct. Wagner will be a creative consultant on the film.

DNA has engaged Michael Murphy (District 9) as South African co-producer.

Jason Kingsley and Chris Kingsley, owners of Rebellion/2000 AD, will co-produce.

Said John Wagner: 'Alex Garland's script is faithful to the original concept that made Judge Dredd a favourite bad-ass hero. It's a high-octane slay ride through the dark underbelly of the vast future city. A fan pleaser. With their track record, I have every faith in Alex Garland, Andrew Macdonald and Allon Reich.'

Said Alex Garland: 'I grew up reading Judge Dredd. The incredible writers and artists of 2000 AD were formative influences on me. Andrew, Allon and I have developed this adaptation of Judge Dredd with an emphasis on adrenaline and realism, but with all the scale and spectacle of Mega-City One. We think Pete's propulsive, edgy style is a perfect match for the project.'

The deal was negotiated on behalf of Reliance by IM Global CEO Stuart Ford assisted by attorneys Strook and Strook with DNA principals Macdonald and Reich, DNA head of business affairs Jo Smith, and Miles Ketley of Wiggin & Co. Ford's IM Global will handle international sales on the project.




Judge Dredd Ramps Up Towards 3-D Production - ComicMix news


Cannes Pre-Sales Look Strong
Posted Image

Judge Dredd's return to the silver screen has accelerated with DNA Films cutting a deal with India-based Reliance Big Entertainment and IM Global to finance a 3-D film. The 2000 AD star last was seen in the movies via the 1995 Sylvester Stallone bomb.

According to an exclusive report at Deadline, the movie has a new script from Alex Garland (The Beach), and will be directed by Pete Travis (Vantage Point). The report indicates the film creators are going back to the original 1970s adventures as envisioned by writer John Wagner and artist Carlos Ezquerra.

This version is budgeted at under $50 million which will be stretched by the needs of 3-D production.

One of the reasons the first film failed is that the vision of Mega City One and the world of Judge Dredd had been usurped years earlier by Ridley Scott in Blade Runner and had been oft-imitated, making the adaptation seem dated. Additionally, the things that made Dredd Dredd were largely absent.

No casting or release date for the new film was announced.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 May 2010 - 22:31

Kul, ser jag framemot :)

Winter is Coming


#9 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 July 2010 - 21:37

Karl Urban den nye Judge Dredd?

Judge Dredd Gets Gritty - Movies News at IGN

Karl Urban vows his take will be "uncompromising."

UK, July 27, 2010
Karl Urban confirmed rumours that he is close to signing on the dotted line for the forthcoming Judge Dredd movie, and promised an "uncompromising" and "gritty" take on the character.

Speaking to ReelzChannel, Urban said "I've been offered the role of Judge Dredd. I'm in a frame of mind where I'm going to do it."

He also assured fans that the film would bear little resemblance to Sylvester Stallone's disastrous 1995 adaptation, and that Dredd creator John Wagner is giving the project his full support.

And to further placate aficionados, Urban promised "This Judge Dredd will be the film that Judge Dredd fans have so richly deserved for the last 40 years."


Karl Urban Won’t Remove Judge Dredd’s Helmet For Film

Karl Urban says HIS Judge Dredd won't make you puke in your popcorn | Blastr

Karl Urban Interview JUDGE DREDD, STAR TREK 2, RED Comic-Con; Confirms DREDD, Describes Character, TREK Sequel Shoots Next Summer

Karl Urban to Star in Judge Dredd Remake? | WorstPreviews.com

SDCC 10: Judge Dredd Cast? - Movies News at IGN

Writer/Director Duncan Jones Talks THE SOURCE CODE and JUDGE DREDD
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#10 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 13 August 2010 - 21:08

Verkar som om det är Karl Urban som blir den nye Dredd

Karl Urban Confirmed For Judge Dredd
And he will NOT remove his helmet
Source: Exclusive

Karl Urban has been confirmed for the leading role in Judge Dredd by producers Andrew Macdonald and Allon Reich of the new film. Urban had been rumoured for the role already, but in a Movie-Con Q&A this evening the pair confirmed that he has been cast for the film, shooting in South Africa soon.

“The main thing about Dredd is that it’s a fantastic comic that was completely messed up 20 years ago," said Macdonald. "Our idea is to make a very hard, R-rated, gritty, realistic movie of Dredd in Megacity, so we’ve got to get the tone right. He’s not going to take off his helmet. His bike is going to feel real. He’s going to hit people and it’s going to feel real."

"There’s been a change in comic-book movies; they were treated unseriously and now they’re treated seriously. We’ve cast a guy called Karl Urban to play Dredd. We’ll be shooting in Johannesburg, it’s being directed by Pete Travis, we’re shooting with the people who did District 9 – and if we get it right, Alex has a couple of ideas for other stories as well. It’s not based on any one comic, and John Wagner is involved in every decision."

Ladies and gentlemen who are Judge Dredd fans, that sound you hear is music in your ears.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 August 2010 - 21:15

Antar att det är ursäkt nog för att se filmen...

Antar också det är dags att sätta sig in i projektet att se den förra filmen? :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 13 August 2010 - 22:17

Man kunde så lätt ha gjort förra filmen så att Sly skulle ha spelat en dubbelroll (Om man skrivit om lite i manuset) att Dredd skulle ha haft hjälmen på och skurkrollen skulle inte ha haft det. Men jag antar att det var alldeles för svårt att komma på (eller att bry sig) ett sätt att respektera karaktären.

Dredd har potential till en riktigt kul våldsam film. Vissa av de klassiska serierna är jäkligt roliga, diggar verkligen crossoversen de gjorde med Batman också.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 September 2010 - 08:51

Läser på io9 att filmen nu bara heter Dredd, kort och gott.

»The 2012 Judge Dredd film starring Karl "Éomer Bones" Urban has a new title — Dredd — and a new plot synopsis. Also, Olivia Thirlby of Juno has signed on as the psychic Judge Anderson. Here's the synopsis of the $45 million film from IM Global:

DREDD takes us to the wild streets of Mega City One, the lone oasis of quasi-civilization on Cursed Earth. Judge Dredd (Karl Urban) is the most feared of elite Street Judges, with the power to enforce the law, sentence offenders and execute them on the spot - if necessary. The endlessly inventive mind of writer Alex Garland and the frenetic vision of director Pete Travis bring DREDD to life as a futuristic neo-noir action film that returns the celebrated character to the dark, visceral incarnation from John Wagner and Carlos Ezquerra's revered comic strip.«[Källa]


Edited by XC, 05 September 2010 - 08:53.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 19 November 2010 - 19:49

Första bilden från filmen har letat sig ut på Internet

DREDD Movie Image Karl Urban Judge Dredd
The first image of Karl Urban as Judge Dredd has gone online. Actually, it's the first image of Karl Urban's lower-face an that's all of his visage that you'll see in the movie since the character won't be removing his helmet. The image is from rehersals and was posted in the Twitter feed of comic artist Jock, who is working as a concept artist on the film.

Hit the jump to check out the full image along with the synopsis. Directed by Pete Travis (Vantage Point) and costarring Olivia Thirlby (Juno), the 3D film is currently shooting in Johannesburg. According to Urban, this new adaptation will be more faithful to the comic than the 1995 version that starred Sylvester Stallone.



Image via Jock via @Schofizzy.

Posted Image

Here's the synopsis for Dredd:

DREDD takes us to the wild streets of Mega City One, the lone oasis of quasi-civilization on Cursed Earth. Judge Dredd (Karl Urban) is the most feared of elite Street Judges, with the power to enforce the law, sentence offenders and execute them on the spot – if necessary. The endlessly inventive mind of writer Alex Garland and the frenetic vision of director Peter Travis bring DREDD to life as a futuristic neo-noir action film that returns the celebrated character to the dark, visceral incarnation from John Wagner and Carlos Ezquerra's revered comic strip.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#15 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 19 November 2010 - 20:59

Mer trogen serien? Jag vet inte jag... Dredd's hjälm och uniform etc var ju verkligen likt i Stallone-filmen, men den här versionen ser ganska annorlunda ut, känns det som. :\

Vi får väl se, när det släpps lite mer bilder, den här var ju väldigt mörk.

#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 November 2010 - 00:41

Första bilden ser rätt cool ut tycker jag :). Men ja, bilden är ju rätt mörk. Hittills verkar det här projektet intressant.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 November 2010 - 16:14

Min första tanke när jag såg bilden var att Dredds nya hjälm var fulare än den Stallone bar, men då insåg jag att det faktiskt är bra. Judge-uniformen ska inte vara snygg och strömlinjeformad utan hotfull och ha smått fascistiska undertoner, vilket jag tycker stämmer mycket bättre på den här dräkten.
På tal om det gillar jag att Urban har skäggstubb istället för att vara slätrakad. I serierna är han ju knappast nåt poster child för Gillette.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#18 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 November 2010 - 22:18

Jag gillar också den där bilden. Snygg design av det lilla man kan se.

Winter is Coming


#19 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 November 2010 - 23:35

På tal om det gillar jag att Urban har skäggstubb istället för att vara slätrakad. I serierna är han ju knappast nåt poster child för Gillette.



Jag vet inte riktigt. Alltså jag har inget speciellt emot att han har en skäggstubb i filmen, förstår det också kanske på den nivån att det här är en ny "uppdatering" på karaktären och man kör något med mer "realistiskt" ton. Men för mig känns det lite som att Dredd skulle vara den typen av karaktär som skulle ha svårt med att någon bär en sådan uniform och har skäggstubb.Han är ju ändå The Law och ingen skägghippie!.Och jo jag har också sett en del omslag och så där han har lite skäggstubb. Sen passar den mer "Färgglada" uniformen från serierna (och den rätt kassa förra filmen) karaktären, det funkar lite som en kontrast, den världen och huvudkaraktären är mörk och dyster, men sen har han en färgglad dräkt på sig liksom.

Som sagt, jag tycker den bilden vi sett från filmen ser helt ok ut.

Edited by super85, 25 November 2010 - 23:39.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#20 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 26 November 2010 - 19:51

Lite tidiga bilder på Mega City

http://www.comicbook...s/news/?a=25644
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#21 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 July 2011 - 13:49

SuperHeroHype har fångat in omslaget och 8 bilder från senaste Empire.

Jag tycker att det ser bra ut. Undrar när vi får se en första trailer till filmen.

#22 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 May 2012 - 22:33

En kort videointervju med producenten Stuart Ford, som pratar om Karl Urban och hur den kommande filmen skiljer sig från den första.

http://www.comicbook...y/news/?a=58904
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 June 2012 - 15:57

Trailer!



Usel trailermusik. Ska de tvunget köpa trailermusik så kan de väl köpa någon bra?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 June 2012 - 23:15

Fult och skitigt precis som det ska vara, men jag tyckte det såg en aning billigt ut.

Winter is Coming


#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 April 2013 - 18:17

Dredd (2012) [UK/US/IN/ZA]
#Genre: Science Fiction, Post-Apokalypsism, Action, Remake, Reboot, Filmer med Karl Urban i huvudrollen, Sylvester Stallones gamla avlagda och Filmer XC hade för avsikt att se under filmturneringens första rond.
#Koncept: Dredd, Mega-City 1s mest fruktade domare hamnar mitt i en gänguppgörelse. Med endast en rookie till sidekick måste han röja upp bland gängmedlemmar, narkotika och fullständig anarki.
#Förväntningar: Karl Urban lovade på förhand att hans Judge Dredd minsann inte skulle ta av sig hjälmen.
#Ögon&Öron-godis: Jag gillar storyn. Hur man bygger upp den i början utan att dalta med tittaren och kickar in en novis som lite extra krydda. Fullt ös från början och det passar riktigt bra här. Kanske kan jag tycka att twisten att ta in 4 korrupta domare är aningen i överkant men samtidigt känns det bra att veta att domarna inte är perfekta och även det bästa av äppelträd fäller ett och annat dåligt äpple. Man har lagt den en del arbete på karaktärerna och de flesta av dem känns naturliga och inte diaboliska och överdrivna. Man har gjort ett bra arbete med det visuella och effekten man använder under slo-mo-sekvenserna kan inte kallas för annat än snygg. (Visst är det lite som Matrix-originalet "bullet mode", men avgjort mycket snyggare). Sedan gillar jag att man inte pimpar teknologin för mycket, man futuriserar omgivningen lagom mycket. Soundtracket gillar jag och är ett sådant där som man genast vill lyssna igenom ordentligt utan distraktioner.
#Bäst: Lena Headys "Ma-Ma" är en av de "trevligaste" skurkarna på länge. Välavstämd och med en bra skådespelare som fyller ut rollen.
#Sämst: Jag har svårt för att bestämma mig för om Anderssons psykiska/synska-förmåga var ett bra tillskott eller inte.
#XC Konstaterar: Motorcyklarna är snyggare här än i filmen från 95; där kändes de plastiga och med löjligt underdimensionerade däck. Här känns de mer som ett vettigt färdmedel.
#PS: Attans att den här filmen inte gick bättre på bio, jag hade gärna sett mer.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)