Jump to content

Photo

Skickliga Imitatörer


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 August 2013 - 07:13

Christina Bianco klämmer skickligt in 19 mer eller mindre kända popdivor i Bonnie Tylers klassiska slagdänga "Total Eclipse of the Heart". Slår man på "annotations" så visas i bild vilken Diva som hon imiterar. Hon är väldigt skicklig på i vissa gestalter (tex Celine Dion och Christina Aguilera) skrämmande spot-on.

 


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 August 2013 - 15:23

Det var en hel del artister som jag inte ens hört talas om, än mindre vet hur dom låter i original. Men en del av dom som jag har hört var spot-on. Judy Garland och framförallt Julie Andrews för att välja ut några.
 
Inte musik, men ändock relaterat. Något jag sprang över när jag förr häckade på dvdforum.nu. Samma sak där, en del är verkligen spot-on.
 
Imitationer kan för övrigt vara riktigt underhållande.



#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 August 2013 - 22:17

Rätt gjort så är det underhållande. :)

 

Killen du hittade till var riktigt duktig han med, lite underligt filmad video - lite mörk och han tittar inte in i kameran.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 August 2013 - 22:40

Om jag inte minns helt fel så var anledningen att han över huvud taget filmade sig själv för att han först postade en imitation av Prins John och genast blev ifrågasatt om det verkligen var han som gjorde den. Så han tog den och andra imitationer och lät filma när han gjorde dom i ett försök att bli trodd. Så jag tror inte att han brydde sig om finliret med belysning och att titta in i kameran.