Jump to content

Photo

Senast inköpta SF/F/S boken


  • Please log in to reply
329 replies to this topic

#26 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 February 2005 - 18:16

Har inte börjat läsa Sanningens Svärd ännu, jag bara köper böckerna ;) , skämtar bara, har så mycket annat att läsa så jag har bestämt mig för vänta och att ha så många böcker som möjligt innan jag börjar läsa dom.

Snart ska jag börja läsa om Jordans böcker, på svenska den här gången, nu när jag har alla som kommit ut.
Eller jag kanske ska ta och lyssna på dom, fick tag på ljudböckerna (svenska) för ett tag sedan, men där har jag ett litet problem, hon som talar, uttalar inte namn och orter som jag läser dom. Hon säger säkert rätt, men för mig blir det fel :rolleyes:
Man kanske ska ta och skaffa dom som e-books också?
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#27 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 24 February 2005 - 20:04

De engelska audioböckerna är bra (men lååånga). Håller just nu på att gå igenom Discworld som audiobok (och ebok). (Jag lyssnar samtidigt som jag läser. Man får väldigt mycket mer information då. Måste hitta på nåt för att undvika att skumläsa som jag vanligtvis brukar göra).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#28 Angelina

Angelina

    Commander

  • Members
  • 170 posts
  • Location:Nyköping
  • Interests:Angel, Alias, Star Trek, Starwars , Sagan om Ringen, böcker i massor m. m.

Posted 26 February 2005 - 11:36

åh...har äntligen fått mina böcker....Liftarens guide here I come!
"I'm sneakier than I give myself credit for."

#29 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2005 - 16:11

Beställde de 3 böcker jag inte fick tag på i Tad Williams - 'Minne, Sorg & Törne' och Roger Zelazny's 10 böcker i 'Amber' serien i början på veckan och igår damp lappen ner i brevlådan för hämtning.
Självklart gick jag iväg och hämtade dom direkt :)
Nu ska jag bara hitta tid och börja läsa alla nya böcker jag köpt och de som ligger på min läsa lista.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#30 Angelina

Angelina

    Commander

  • Members
  • 170 posts
  • Location:Nyköping
  • Interests:Angel, Alias, Star Trek, Starwars , Sagan om Ringen, böcker i massor m. m.

Posted 18 March 2005 - 18:49

läser...The Vampire lEstat nu..skitbra..älskar språket...känns som om jag redan har skrivit det här hmm... :unsure:
"I'm sneakier than I give myself credit for."

#31 Tom

Tom

    Lieutenant

  • Members
  • 111 posts

Posted 03 April 2005 - 14:58

Senaste Scifi boken jag köpte var Polaris av Jack McDevitt. Jag har nästan läst klart den men är lite besviken. Jag har hört McDevitt ska vara jättebra. Jag kanske valde fel roman att börja med.

#32 Lady Dragonheart

Lady Dragonheart

    Senior Captain

  • Members
  • 799 posts
  • Gender:Female
  • Location:Vännäs

Posted 03 April 2005 - 15:34

Senaste boken jag köpte var Sagan om ringen trilolgin

 


#33 Ripper

Ripper

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 26 posts

Posted 05 April 2005 - 17:44

Senaste inköpen var nog George RR Martin's "A Game of Thrones" (har bok två och bok tre sedan tidigare...lånade då första boken (aGoT) på bibblan) och fjärde boken i samma serie "A Feast for Crows" som ännu inte är helt färdig.

#34 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 April 2005 - 15:23

David Eddings "Äldre Gudar" och Weiz/Hickmans "Storm över Ansalon". Skall investera i de senare delarna av Robert Jordan.

Annars läser jag mycket eBöcker just nu - älskar Fan Fiction av olika slag.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#35 Ripper

Ripper

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 26 posts

Posted 06 April 2005 - 19:20

En kul sak angående den här bokserien. Håller för närvarande att läsa om den (på PDA) och passade även på att bränna första boken som audiobok på DVD i går. Den oförkortade versionen av första boken är nästan 30 timmar som audiobok..
[

<{POST_SNAPBACK}>


Mmmmm, det kunde jag verkligen tänka mig. Laddade i höstas ner en hel del WoT-audiobooks, och började lyssna på dem i sängen innan jag somnade. Lyssnade flera timmar varje natt ett helvetes tag, och kom någonstans till Shadow Rising. Det var riktigt mysigt (även om det inte gick att ligga så bra med hörlurarna på utan att det skaver) men vilken tid det tog. Trodde faktiskt att det skulle gå snabbare än att läsa, men så kändes det verkligen inte. Finns ju även nerkortade versioner, men då missar man en del vilket kanske inte är så kul.

När du brände ut det på DVD...hur många DVD-skivor krävdes det? Gick en bok på en? Att bränna på CD verkar ju helt omöjligt, det blir typ 25 skivor för en bok eller någonting sådant, även om det vore soft att sitta och lyssna på det i bilen (om jag nu skulle ägt en bil) eller på tåget under en lång resa...

#36 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 07 April 2005 - 00:33

Jag använder Audio-DVD-Creator, vilket gör att man får plats med nästan 50 timmar audio på en DVD:

http://www.audio-dvd-creator.com/

Han gör en "vanlig" DVD som består av 99,9% audio och som går att köra i (tror jag) alla DVD-spelare.

Jag gör även om dem till ogg för att kunna köra dem i min PDA.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#37 Kidnero

Kidnero

    Commander

  • Members
  • 225 posts
  • Gender:Male
  • Location:Köping
  • Interests:Böcker (mest sci/fi och fantasy, men även annat som deckare m.m.), film, musik och min älskade yngsta dotter. Fiske och skogsliv är inte dumt heller.

Posted 22 April 2005 - 10:10

Beställde de 3 böcker jag inte fick tag på i Tad Williams - 'Minne, Sorg & Törne' och Roger Zelazny's 10 böcker i 'Amber' serien i början på veckan och igår damp lappen ner i brevlådan för hämtning.
Självklart gick jag iväg och hämtade dom direkt  :)
Nu ska jag bara hitta tid och börja läsa alla nya böcker jag köpt och de som ligger på min läsa lista.

<{POST_SNAPBACK}>


Mycket bra köp, jag har hela Minne, Sorg & Törne också. Var lite förvånad när "sista" boken i tredje delen närmade sig sitt slut. Kollade då noggrannare och såg då att det fanns två böcker till. Läste dess och insåg då i slutet av den 5:e att det även fanns en 6:e, som de inte hade fått in på bokhandeln ännu. Så, efter två veckors väntan kunde jag äntligen läsa färdigt hela serien.

Köpte även in Amber-serien på nytt förra året, hade haft bok 1-8 på engelska innan, men de gjorde jag mig av med tillsammans med alla andra böcker under en mörk period i mitt liv. Älskar den serien och saknar Zelasny's författarskap. Undrar om det hade blivit fler böcker om han hade fått fortsätta leva?
Oh... and at six o'clock every day, without fail, with no excuses, he must go home and read Where's My Cow?, with all the right farmyard noises, to his little boy.

There are som things you have to do. (Terry Pratchett - Thud!)

#38 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 August 2005 - 18:12

Köpraid av pocketböcker på Bokus alldelse nyss :D
Det blev:

Draklandskrönikan av Margaret Weis & Tracy Hickman
1. Höstmörkrets drakar
2. Drakarnas natt

Draksommar av Margaret Weis & Tracy Hickman
1. Den grå diamanten
2. Trolldomsmästarens återkomst
3. Kaos hämnd

Sanningen Svärd av Terry Goodkind
9. Vindarnas tempel
10. Månens budskap
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#39 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 August 2005 - 07:47

Fallna Solens Drakar 2: Silvanestis Härskare (M. Weiz & T. Hickman)

(fortsättningen på draksommar som G köpte) :)

Dragonlance är grymt bra serier.

Edited by XC-SE, 06 August 2005 - 07:48.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#40 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 06 August 2005 - 12:38

Fynd på myrorna :) 5 kr styck..
William Shatner: Star Trek, The return
Ben Bova: Moonrise
Ben Bova: Voyagers
Julian May: Perseus spur
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#41 The wiz of dark magic

The wiz of dark magic

    Ensign

  • Members
  • 36 posts
  • Location:hemstad norrköping

Posted 06 August 2005 - 16:13

senaste inköpet för mig var: av Terry Godkind Sanningens svärd del 9 vindarnas tempel.
sen var det tredje delen av klanen otori: under bar måne av jag kommer inte ihåg
ett visdoms ord: morgonstund har guld i mun

#42 oXo

oXo

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 154 posts

Posted 27 August 2005 - 09:17

senaste för mig var:
Natural Selection
Assumption of Risk
Ideal War
Main Event
Blood of Heroes

samtliga tillhör Classic Battletech, jag håller på och köper upp så jag har hela serien.

#43 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 27 August 2005 - 09:45

Har inte köpt en bok på länge :(

Måste ut och handla snart ! " Marie " vart er du ? min shopping kompis :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#44 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 28 August 2005 - 17:42

2 Discworld-böcker; Colour of magic & Carpe Jugulum. Håller på att försöka läsa alla på engelska.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#45 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 18 September 2005 - 11:55

Två pocket från "bokus"
Michael Crichton: "Rovdjur" (Prey)
Michael Crichton: "Passagen" (Timeline)
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#46 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 September 2005 - 13:46

Blommornas Krig 1: Sista Avfarten till Älvalandet (Tad Williams)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#47 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 September 2005 - 13:12

En massa Anita Blake böcker och den senaste av Jaqueline Carey + den senaste av Robin Hobb , de er på den speciella hyllan ( böcker jag sparer ;) )

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#48 Bobbo Viking

Bobbo Viking

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 72 posts
  • Interests:Supa, slåss och ragga brudar förstås. Höhö. Nej men en lite bättre beskrivning längre ner:<br /><br />Musik, Uggla, brudar självklart, polare, spel i alla former, ränna på stan, klippa gräs, glo på tv, störa festande grannar.. Kommer inte på mer för tillfället :)

Posted 22 September 2005 - 20:48

I sanningens namn läser jag inte så mycket fantasy. Men det är kul om det blir över tid :) Men senaste måste nog varit någon gammal Harry Potter. Funderar på att låna/köpa och läsa Kalabaliken i hm.. glömt namnet. Såg den i ett gammalt nummer av Fenix.
Posted Image

Min engelska Uggla-sajt. Njut :)

Jag vill inte gå hit..

#49 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 September 2005 - 13:57

Legender Från Drenai: Vinterkrigarna (David Gemmel)

Via FantasyBokklubben. Har alla delarna i serien men har inte läst dem ännu! :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#50 Rhaegar

Rhaegar

    Cadet Fourth Year

  • Members
  • 23 posts
  • Interests:Umgås med vänner Böcker, Festa, Musik

Posted 23 September 2005 - 23:40

Senaste boken jag köpte var Hobb's nya Shaman's Crossing. Den var helt ok, så tråkigt att man måste vänta ett år på nästa del bara <_<