Jump to content

Photo

Wonder Woman på svenska?


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 proud2b

proud2b

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 16 March 2009 - 11:00

Hej!

Jag är spritt ny på det här forumet och är inte så bevandrar i serietidningarnas värld. Kan desto mer om film, men det hör inte saken till...

Jag jobbar som undertextare och försöker alltid vara så korrekt som möjligt i min översättning. Jag sitter med en amerikansk såpa där en man kallar en kvinna för Wonder Woman.
Jag känner ju till tv-serien med Linda Carter och att Joss Whedon ska göra långfilm någon gång under 2009, men har hon ett vedertaget namn på svenska? Eller kallas hon för Wonder Woman i Sverige också?

Tacksam för hjälp!
T

#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 March 2009 - 11:43

Hej.

Mirakelkvinnan är väl namnet som används på henne här i Sverige.

Någonstans på forumet ska det finnas en tråd om översättning till svenska namn på superhjältar. Men tyvärr hittar jag inte den just nu.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.