Jump to content

Photo

Smallville Säsong 11 i serietidningsform


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 February 2012 - 12:13

SwedishSuperhero postade ju en tråd om Smallville säsong 11 i bokform, men det blir serier istället, digitala och sen i vanlig pappersform. Skrivna av Bryan Q Miller. Tänkte först att eftersom det är Smallville så skulle alla nummer gå ut på att Clark har på sig civilkläder och är mesig, men som tur är så verkar de faktiskt göra tidningen så att Clark faktiskt är Stålis.

Sen har de valt att ge Clark nya Superman-dräkten också.

http://www.bleedingc...n-11-as-comics/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2012 - 13:09

Det där låter betydligt mer logiskt, och roligt, än romaner. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 February 2012 - 15:00

Jaha, ja. Jag var ganska inställd på att det skulle bli i bokform, men jag är knappast besviken för att det blir en serietidning istället. Så länge det blir en fortsättning i någon form är jag nöjd. Och det är en snygg bild, så förhoppningsvis blir det lika snyggt tecknat i serien.

Annars var jag ganska intresserad av hur det hade varit som bok. Mest för att jag hade väntat mig ett stream of consciousness som hade utforskat vad som pågår i huvudet på figurerna i Smallville. Det kan förstås en serietidning också göra, men skälet till att jag gillar böcker som It's Superman! och Enemies & Allies är deras sätt att skildra figurer som oftast syns till i serietidningar och andra medier.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2012 - 15:59

Och det är en snygg bild, så förhoppningsvis blir det lika snyggt tecknat i serien.

Hoppas kan man ju men av min erfarenhet så brukar det inte vara så när det är någon annan som gör framsidan. Tycker det är nästan lite falsk marknadsföring att det alltid är en anna (oftast konstnär) som gör framsidan. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 February 2012 - 17:43

Intressant.

Förvisso försvinner väl själva Smallville-grejen lite om Stålmannen ska vara Stålmannen. Det finns ju redan serier där Stålmannen är Stålmannen. Men ännu mer försvinner nog Smallville-grejen om tidningen inte stämmer överens med tv-serien. Jag har inte sett de sista avsnitten, så jag vet inte om det, i och med vad som hände i dem, hade blivit svårt komma undan med att Stålmannen inte är Stålmannen. Och även om man hade kunnat det, hade det kanske blivit tjatigt att dra ut på saken för länge.

Frågan är nu om det här kommer att leda till att Smallville-världen växer vidare på längden och bredden. Och är det så att den har en siffra någonstans mellan 14 och 49?

En annan fråga är: Har det inte funnits Smallville-tidningar redan?

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 February 2012 - 20:00

Jo, men de blev inte långvariga.

För att svara på din fråga om de kan göra serierna utan Superman utan att krocka med slutet av TV-serien så är svaret nej, det hade passat dåligt med slutet på serien.
Visst finns det ju redan serier om Superman men det är inte i samma universum som TV-serien var och Smallville versionerna är rätt annorlunda än de vanliga versionerna av karaktärerna. Så något problem att känna Smallville tror jag inte det blir. De var ju knappt i Smallville under de sista säsongerna ändå och planer fanns på att byta namn till Metropolis.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 February 2012 - 22:16

En annan grej... Finns det nån möjlighet att Bruce Wayne/Batman kommer synas till? Det kanske är ett rätt uttjatat ämne vid det här laget, men med tanke på att det var i TV-serien som den figuren inte fick användas, så kanske det faktumet att det här blir en serietidning skulle kunna innebära ett slags kryphål? Det är i alla fall vad jag hoppas på.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 February 2012 - 22:56

Kul att få se en fortsättning även om jag fortfarande hoppas på den där tv-filmen.

Winter is Coming


#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2012 - 02:58

Ja, en TV-film hade varit bra. Och det hade den varit värd efter 10 år. Nästan så man hoppas på att den nya Superman filmen floppar för annars lär det väl inte bli av. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 February 2012 - 10:21

Smallvile hade flera tillfällen att göra TV-filmer (också något det tjatades om från ca slutet av säsong 8 och framåt) och de gjorde ju "två" TV-filmer, eftersom "Justice" dubbelavsnittet gjordes som en film och kallades för ett "Movie Event" , och sen var ju finalavsnittet också likadant att det var film-längd på det. Smallville hade så många kassa säsonger så jag själv hoppas verkligen inte att Man of Steel floppar för att de ska få nån chans att försöka förbättra/lägga till grejer till den TV-serien.*
*
*
*
SPOILER* Welling själv ville ju aldrig ha på sig dräkten i serien , och t ex därför fick vi mes-kompromissen i sista avsnittet, något som t ex Millar och Gough var fundersamma över, eftersom WB/DC hade lovat mer Superman-screentime till Smallvilles sista avsnitt.

Kan gissa att omslagen kommer vara mer fotorealistiska för tidningen för att markera att det är en del av TV-serien. En intressant grej är ju att se hur man gör häftiga stora Superhjälte-äventyr utan att behöva tänka på en TV-budget.

Och jag tror att det är en bra chans att både Batman och Wonder Woman dyker upp i serietidningsversionen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 February 2012 - 14:56

Jo, men de blev inte långvariga.

Var de kanon i någon mening, tro?




De var ju knappt i Smallville under de sista säsongerna ändå och planer fanns på att byta namn till Metropolis.

Jaså, det fanns det alltså? Jag tänkte på att det hade varit ett logiskt namn på en fortsättning, men kom fram till att den titeln liksom var upptagen.



En annan grej... Finns det nån möjlighet att Bruce Wayne/Batman kommer synas till?

Jag tror faktiskt att vi kan räkna med det. Åtminstone om tidningen inte blir nerlagd innan de hinner dit. Frågan är: Hur snyggt kommer de få till hans introducering?

#12 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 13 February 2012 - 16:58

Var de kanon i någon mening, tro?



Enligt de som skrev den (ibland manusförfattare till TV-serien) så var det äventyr som hände mellan avsnitten, men det var ju aldrig något som refererades i TV-serien precis. För mig att första nummret var en one-shot med någon dinosaurie skapad av kryptonit och typ Lex Luthors forskare, sen gav de ut en rätt så tråkig bi-monthly tidning som höll i nåt/några år.


Producenterna blev tillfrågade om inte "Metropolis" vore ett mer passande namn, och de sa typ att det vore det, men jag vet inte om de nånsin hade konkreta planer på att faktiskt göra ett namnbyte.


Batmans och Wonder Womans gästspel är ju logiskt med tanke på att en grej av Smallvilles format blev "nu introducerar vi en DC karaktär!" (som de gjorde typ konstant de senare säsongerna), så att jag hoppas att de är riktigt snyggt gjorda.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight