Jump to content

Photo

SPX09


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 10 February 2009 - 20:34

Förra gången var första gången jag hade varit på en mässa, och jag njöt av upplevelsen. Viktor (Darkpaladin300) och jag möttes på den senaste utan att veta om det först efteråt, och nu undrar jag ifall någon här på forumet kommer att vara där i år? Jag missade SSS-båset sist, sorgligt nog.

Jag är kortväxt i jämförelse med många, lätt skäggig, antagligen skäggigare då det är dags, och har för vana att bära keps så ofta som möjligt.

Edited by Virtus, 10 February 2009 - 21:05.


#2 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 10 February 2009 - 20:42

Jag är också lite lätt skäggig. Och tänker vara på SPX09 och sälja SSS, träffa tecknare och läsare, köpa serier och knyta kontakter. Man kan även festa med seriefolk! Kanske kommer Fredrik Jelcander också.

För er som inte vet så är SPX09 en fanzine- och seriemässa som äger rum i Stockholms kulturhus vid Sergels torg sista helgen i april. En mycket gemytlig tillställning och man kan få tag på alla möjliga serier och träffa seriefolk. Boka tågbiljett så snart som möjligt så blir det billigare! Kom dit allihop!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#3 DanielOlsén

DanielOlsén

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 63 posts

Posted 11 February 2009 - 00:02

Jag kommer vara där tillsammans med både Serieskolan i Gävle, Serieföreningen Comic Royale (nummer #3 utav Comic Royale kommer bli ser tokballe) och med ett eget fanzin (som jag allvarlig måste bestämma namnet på nu så jag kan marknadsföra grejen).

Kommer bli roligt. :cool2:

Länk till Comic Royale.

#4 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 11 February 2009 - 06:42

Härligt! Då ses vi där!

(Men DanielOlsén, man måste berätta om man har skägg också ;) )
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#5 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 12 February 2009 - 14:08

Jag har mustasch (och hatt)! Men kommer troligtvis inte vara där...
(Fast jag är oerhörd sugen på diit fanzin DanielOlsén)

Edited by Sir-L, 12 February 2009 - 14:13.


#6 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 12 February 2009 - 16:19

Jag brukar ha en hatt, en långrock (det beror på vädret) och ganska tungt byggt. Jag har även glasögon vilket ger runt +4 i nördighet. XD

#7 Chu

Chu

    Ensign

  • Members
  • 42 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg

Posted 14 February 2009 - 14:29

Är det kulit där? Värt att åka genom halva svedala?

#8 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 February 2009 - 14:39

För mig som tecknare och utgivare av serier är det ju mycket kuligt. Trevlig stämning. Som läsare så får man träffa tecknare, andra läsare och får chansen att handla nya serier direkt av dem. Det finns även seriebutiker och förlag på plats, alltså mycket att köpa. Och så pågår det en del serieaktiviteter som jag inte har riktig koll på, typ föredrag och paneler. På kvällarna festas det på diverse olika ställen, eller så kan man hälsa på sina släktingar i Stockholm. När man ändå är i Stockholm kan man ju passa på att göra annat också. Så boka helgen! We wanna meet U Chu! ^_^
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#9 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 14 February 2009 - 20:05

Värst vad folk svärmar kring vissa ämnen... :rambo:

Och stig på bara, Chu! Jag kan personligen intyga att MITT första besök var mycket roligt!

Jaha, och vilka dagar siktar var och en på? Jag försöker själv hålla mina resor på helgerna så ofta som möjligt.

#10 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 14 February 2009 - 20:16

Jaha, och vilka dagar siktar var och en på? Jag försöker själv hålla mina resor på helgerna så ofta som möjligt.


Tja, jag satsar på alla dagar i helgen ^^

#11 Chu

Chu

    Ensign

  • Members
  • 42 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg

Posted 15 February 2009 - 15:54

Jag såg just att SPX var inbokat på skolschemat, vet inte om det betyder att vi har ledigt för att åka dit eller om vi SKA åka... antagligen det första. Men jag ska nog åka den här gången, tror ja. Vet att klasskompisarna hade kul förra året. Brukar ni ha med fanzin?

#12 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 February 2009 - 18:36

Svenska Superserier tar ju med alla nummer och står och säljer förstås. Om du vill sälja egna fanzines så ska du kontakta Christina Kohlemainen eller vad hon nu heter på Kulrurhuset. Då ordnas en plats åt er. Vore ju kul om vi kunde ha platser bredvid varandra!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#13 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 February 2009 - 16:48

Är det någon som har koll på hur årets program ser ut?

Edited by Chrille, 16 February 2009 - 16:48.


#14 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 16 February 2009 - 19:38

Man får veta det mesta här:

Kulturhuset - spx09

#15 Chrille

Chrille

    Senior Captain

  • Members
  • 769 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 February 2009 - 10:27

Tackar ;)

#16 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 12 March 2009 - 18:03

Viktor (Darkpaladin300) och jag har börjat snacka ihop oss om en mötesplats för vår kult av SSS-are när vi väl anländer till spx09 och tågar mot det lilla båset. Nån som vill hänga på och känna gemenskap? Vi leker även med idén att göra en stor skylt med Nordens Stjärnor. Vi tänkte om vi kunde ta förslagen till omslagen vi höll på med förut och förstora dem? Vi inser dock att vi är sent ute, och kan tänka att hålla merchandise-idéerna i baktanke till nästa år istället. Vi har även samspråkat med Daniel, som trots att han inte kommer vara närvarande, tycker att det är en god ide. Vi hörde ett rykte om att det kan bli rätt tråkigt att sitta ensam i båset för Thomas, och det kan då bli bättre om man har någon att samspråka med när det går trögt.

Så vi tänkte göra upp om en tid och samlingsplats på mässan. Någon som är intresserad?

Listan på intresserade så långt:

Viktor Mathiesen (Darkpaladin300)
Sebastian Sandberg (Virtus)

#17 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 March 2009 - 19:57

Kul att ni dyker upp! Jag är ju där förstås och skulle uppskatta sällskapet och eventuell hjälp med avlösning och liknande. Tror att även vår egen Fredrik SuperJelcander kommer. Vore ju najs om ännu fler anslöt sig!

Själva fanzinemarknaden är på lördagen och söndagen. Jag kommer nog på lördag förmiddag, tror jag. Återkommer om detta. Som sagt, är det fler intresserade? Fyll på på listan i så fall:

Viktor Mathiesen (Darkpaladin300)
Sebastian Sandberg (Virtus)
Thomas Fels (TFels)
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#18 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 14 March 2009 - 18:08

Jag var på serieteket idag förresten och snackade med Kristiina Kolehmainen angående att få plats på seriemässan, och hon förklarade att allt vi behöver göra, är att vi skickar henne ett email och "bokar" ett plats på mässan. Så jag ska skicka henne ett mail nu, så att vi kanske får ett bra plats.

#19 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 March 2009 - 18:17

Svenska Superserier har redan en plats sedan några veckor tillbaka. Fast det är bara jag och Fredrik som är anmälda. Kolla du med Kristiina om vi kan vara fler anmälda till vår plats.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#20 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 14 March 2009 - 18:42

Svenska Superserier har redan en plats sedan några veckor tillbaka. Fast det är bara jag och Fredrik som är anmälda. Kolla du med Kristiina om vi kan vara fler anmälda till vår plats.

Jaha men dåså, jag skrev ned namnen på de som ville vara med hittills, så ag tror nog att det går bra

#21 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 15 March 2009 - 20:02

Funkar det med mitt schema så kommer jag att titta förbi på lördagen tänkte jag!

#22 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 March 2009 - 21:22

Trevligt! Ta gärna med lite fina teckningar/serier/idéer ni jobbar med, allihop som vill. Kan vara kul att kolla!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#23 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 24 March 2009 - 17:30

Med drygt en månad kvar till roligheterna börjar (Och ett försök att ge fler personer chans att se tråden innan nåt annat knuffar sig före i rangordningen), så tar jag mig tid att berätta hur mitt schema ser ut för lördagen den 25:e april.

Torde anlända vid tågstationen runt 10.16, och därigenom ta mig en långsam promenad mot Sergels torg i tid till att mässan öppnar för dagen.

Blir kvar i stort sett hela dagen ut, tar med skissblocket som önskat.

#24 DanielOlsén

DanielOlsén

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 63 posts

Posted 27 March 2009 - 20:13

(Fast jag är oerhörd sugen på diit fanzin DanielOlsén)


Det ska nog kunna gå att ordna på något sätt.

Jag kommer att vara i Stockholm en bra bit och hänga på mässan från och till på Lördag och Söndag. Har med mig en liten drös hursomhelst. :cool2:

#25 Curtvile

Curtvile

    Cadet Second Year

  • Members
  • 13 posts

Posted 20 April 2009 - 17:22

Jag missar den här ny.
Jag var i arbetsplatsolycka efter påsken, arbetskamrats kniv fell ut och direkt till mitt vänster ögan. Men nästä gang då.