Jump to content

Spacer's Content

There have been 118 items by Spacer (Search limited from 25-April 23)


By content type

See this member's


Sort by                Order  

#251784 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 15 April 2012 - 13:42 in Off Topic

Inga mer miljoner i Malmö från Stenbeck. Verkar vara stort kaos i Malmö just nu, iaf om man läser kvällstidningarna.


Stort kaos känns i underdrift! Vilket virrvarr av kaos!!!!!! Kanske inte är någon mening att spekulera, men eftersom alla andra gör det så kan även jag. Firma Olson/Nyman/sjögren verkar naturligtvis helt j¤vla skum. Varför har man bokfört "agent fees" som något annat och på så vis dolt de stora arvodena i bokföringen? Vem som helst kan förstå att det här inte har gått helt rätt till. Som många är inne på ser det ut som trion blåst Stenbeck på pengarna. Å andra sidan är ett frågetecken i denna härvan att Stenbeck handplockat både Nyman och såvitt jag förstått även Olson. Redan innan säsongen drog igång pratades det ju, från framförallt Percy Nilsson att det var viktigt att bromsa Stenbeck och trycka på att satsa långsiktigt medan Stenbeck gärna ville gå snabbare framåt. Kanske har Stenbeck satsat dessa pengar "vid sidan om" i tron att de skulle gå till att värva spelare och undvika att styrelsen bromsade honom, medan väldigt stora summor tycks ha gått till Sjögren/Nyman/Olson istället? Därmed har den här trion isf blåst Stenbeck samt klubben på över 35 miljoner. Kan det ens vara möjligt? Nåväl. Det kommer väl fram.



#251620 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 01 April 2012 - 16:57 in Off Topic

Lider med Djurgården för man vet ju hur det känns! Men samtidigt kan man ju fråga om de fortfarande tycker Elitserien ska stängas? De har ju varit största förespråkarna för detta. ;)



#251305 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 21 March 2012 - 12:37 in Off Topic

Ren njutning att se Silfverberg i Brynäs. Även om jag tror att Kermit och Frölundafansen just nu inte håller med. :) Brynäs är ju mitt "andralag" så hoppas på dom. Måste kännas snöpligt för Luleå. Undrar om det inte ibland är så att de som vinner serien lider lite för mycket av favorittrycket. Men nu när det är sju matcher brukar ju alltid det lag som är i bäst form och spelar bäst vinna i längden. Och sedan är det ju så, att när slutspelet väl börjar spelar den där serielunken ibland mindre roll, mer än att man just tagit sig till slutspel. Samt att man får någon mer hemmamatch som är bra för ekonomin.

Örebro lär nog få spela i Allsvenskan igen nästa år. Rögle är ju Kvalseriens smällkaramel såhär långt. Var kanske inte så konstigt att de slog Oskarshamn med 7-0 ändå. :)

Händer mycket i Malmö. Känns bra att man inte gör någon tokutrensing utan att man endast tycks göra det på backsidan där det verkligen behövs. Lite kontinuitet är ju bra. Känns också helt rätt att Sylvegård blir sportchef och att Lusth är tillbaka i tränarstaben. Samt att man ska tillsätta en sportkommitté med Malmöprofiler.



#250838 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 09 March 2012 - 13:16 in Off Topic

Är taggad så jag håller på att smälla av inför kvällens match!

Det vore kul att möta Djurgården i ett eventuellt kval förövrigt.



#250789 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 08 March 2012 - 00:07 in Off Topic

Så fantastiskt härligt att se att Malmö spelar som ett lag, och kämpar och står upp för varandra.. När hände detta sist? Jag tror Patrik Sylvegård varit viktig i att bygga denna stämningen. Och det är härligt att se honom i båset måste jag säga. Där ser man vad det kan betyda med folk som känner för klubben. Engagemanget smittar av sig. Jag har en mycket bra känsla över detta som jag haft sedan man satte den där pucken mot Almtuna. :)

Nu gäller det att ta match för match här. Är kniven mot strupen spännande, men nu har man det i egna händer. Nu j#vlar kör vi. :)



#247966 Batman: The Dark Knight Rises

Posted by Spacer on 22 December 2011 - 16:09 in Filmer

Får jag väl gå mot strömmen och konstatera att jag tyvärr inte är jättepeppad ännu som med de två första filmerna. Tycker fortfarande inte Bane är någon jättelockande karaktär.. Trailern var ungefär vad jag förväntade mig, bra trailer, men den nyfikna känslan från dom två första filmerna är borta. Både att få se hur Batman uppstod berättad för första gången på ett bra och mer ingående sätt filmatiserat, samt få se Jokern och en bra Twoface var helt enkelt mer lockande än Bane... Catwoman ska bli spännande att se, men var för lite av det i trailern. Vi får väl se. Får kanske äta upp detta så småningom.



#247901 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 18 December 2011 - 20:55 in Off Topic

Peter Forsberg erkänner att OS matchen 2006 mot Slovakien i Turin var en läggmatch. Visar på Foppas storhet att han öppet kan snacka om sådant många spelare, och konstigt nog vissa fans vägrat prata om eller erkänna. Den matchen var ju så tydlig läggmatch det kan bli. Sen att man spelar så ibland, att man med flit inte gör sitt bästa och sparar på krafterna är en sak. Men man måste ända kunna vara så pass ärlig att erkänna sådant efteråt.

Länk om ämnet

http://hockey.expres...ar-en-laggmatch



Håller med. Och nu när Forsberg erkänt blir det tramsigt när en del andra ledare eller spelare ska förneka det! :cool2: Självklart var det en läggmatch. Sedan håller jag med Forsberg, det är ju systemet det är fel på att det blir sådana situationer, och isf det man ska skylla på. Även om man inte uttalar att man ska lägga sig, ens inom gruppen, så blir det ju omöjligt att köra för fullt. Finns helt enkelt noll i motivation.



#247874 Vad lyssnar ni på v.3

Posted by Spacer on 17 December 2011 - 17:08 in Musik




#247873 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 17 December 2011 - 14:43 in Off Topic

Väldigt roligt att Calle Söderberg gjorde så bra ifrån sig mot Tjeckien i Channel One Cup, och blev matchens lirare! Var detta hans genombrott på internationell nivå? Ska bli intressant att följa mer av Calle i landslaget. Det gjorde nog Söderberg bra att komma ifrån allsvenskan. Om Malmö varit i Elitserien hade nog chanserna varit stora att han fortsatt spela i Malmötröjan. Får hoppas Malmö går upp i överskådlig tid så kanske han kommer tillbaka till Malmö. Bra match mot Sundsvall för Redhawks häromdan. Sundsvall är ett utav bottenlagen, och man ska vinna den här matchen. Man har mycket kvar att bevisa, men Sundsvall verkar vara på väg uppåt, har en serie bra matcher bakom sig nu. Klasen var bra. Kanske var bra med den där urladdningen förra veckan och rensa luften.



#247811 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 13 December 2011 - 13:17 in Off Topic

Usch vilken cirkus i Malmö just nu. Tror jag ska köpa ett par biljetter till Cirkus Scott istället. Där får man iaf högkvalitativ cirkus.



#247774 Vad lyssnar ni på v.3

Posted by Spacer on 12 December 2011 - 17:55 in Musik

Lite "guilty pleasure" signerat "Spagna" - This Generation.... :cheer:




#247773 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 12 December 2011 - 17:49 in Off Topic

Strömberg lyckades ju förresten med Södertälje i kvalserien, glömde bort det. Det blir lite sandlåda över det med ordkriget i media, samtidigt förstår jag att man vill förklara sig om arbetsmiljön varit som det påstås. Ingenting ändrades i laget matchen efter Strömberg sparkades, samma taktik och laguppställning, vilket jag tycker ändå ger en hint av att Strömbergs teori att han inte fått leda laget som han borde är sanningsenlig? Varför köra på i samma taktik, matchning och uppställning som under Strömbergs ledning? Dessutom har hockeyn inte haft en tydlig "Strömberg prägling" som i tidigare lag han tränat.

Börjar bli tjatigt när man läser alla läsarkommentarer i tidningar om köpelag hit och dit. Malmö är inte mer köpelag än något av de tolv elitserielagen. Trots de massiva värvningar har man ändå fem spelare som är fostrade i den egna skolan, vilket är mer än en stor del av elitserielagen. Alla lag är mer eller mindre "köpelag" idag. Det viktigaste är nog för klubben att sätta sin prägel ha en egen värdegrund och få spelare att komma in i klubben på ett bra sätt. Många av de spelare man värvade när man gick upp till Elitserien samt tog SM-Guld har ju blivit utpräglade Malmöspelare. Och även en hel del andra spelare... Sandström, Näslund, Helminen, Pekka Lindmark, Mats Lusth, Riihijärvi och Sylvegård. Alla med hjärtat i Malmö trots att de är fostrade i en helt annan skola. Så visst går de att skapa ett bra lagbygge med en Malmöidentitet genom mycket värvningar.



#247718 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 11 December 2011 - 14:33 in Off Topic

Skönt med den där urladdningen i gårdagskväll. -_-

Den största katastrofen är nog Stefan Nyman som sportchef. En sportchef som enskilt bestämmer över värvningar, för att sedan ta plats i båset och ser till att hans värvningar får mest speltid är så dumt att man inte kan tro att det är sant, men i Malmö är det sant. Vi har olika tro på Leif Strömberg, han gjorde ett ganska bra jobb i Leksand, även om man misslyckades och kom trea i kvalserien. Men i en kvalserie är det så oerhört jämt och små marginaler. Men visst, det är fullt möjligt att man behöver en mer meriterad tränare i Malmö. Det är en väldig press med de målen och förutsättningarna man har. Å andra sidan har många mer meriterade tränare gått fullständigt bet i Malmö. Sedan tycker jag det känns som att Strömberg inte riktigt fått någon ärlig chans. Man börjar ju trots allt säsongen bra, och dominerar t.o.m. de flesta lagen. Sedan värvar Nyman in fler spelare, som Umicevic, och börjar styra coachingen mer och det tycks som någonstans där försvinner rytmen och det går utför.

Wikegård, som ändå har relativt bra insyn i föreningen, sammanfattar det bra.

http://wikegard.hock...2011/12/10/lhc/



#247698 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 10 December 2011 - 22:06 in Off Topic

Det är iaf aldrig ointressant att vara Malmösupporter. Det här måste nog vara den särklass sämsta säsongen någonsin hittills. Kan inte komma på något djupare bottennapp någonsin för Malmö. Linus Klasen är alltså den mest betalade spelaren någonsin i Malmö, och han har gått poänglös i två veckor nu. Men i grunden är det ju något större fel än så, uppenbarligen sitter felet djupare i organisationen. Stefan Nyman har ju varit en fullständig katastrof som sportchef. Strömberg hade säkert kunnat vara bra för Malmö under andra förhållanden, men detta är långt ifrån normala arbetsförhållande, när sportchefen (Nyman) helt plötsligt hoppar ner i båset och tar över arbetsuppgifterna som solklart ska ligga på huvudtränaren. Helt bisarrt. Jag tror Klasen är alltför tyngd av favoritrycket, och C:et på bröstet. En situation som tyvärr Malmö och Klasen själva får skylla sig över. Denna gången känns det verkligen som det är på väg käpprätt ner i avgrunden då t.o.m. fansen på allvar verkar ha fått nog den här gången, och de har varit oerhört tålmodiga. Jag förstår ju de som tycker att man ska stötta inte bara i medvind, men det är skillnad att se sitt lag förlora och ändå visa upp någon form av jävlar anamma och kämpaglöd, till att förlora så halvljummet som det här välbetalda gänget. Till slut orkar man helt enkelt inte se på eländet längre. Det är upp till laget och organisationen att förtjäna en publik värd namnet. Vad är det för fel på klubben? Varför underpresterar varenda spelare och tränare de senaste 15 åren så fort de tar på sig Malmötröjan?



#247678 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 10 December 2011 - 13:55 in Off Topic

Ett till namnbyte, Asplöven HC i Div 1 Norra byter till Haparanda/Tornio HC. Inte ännu bestämt när det tas i bruk.


Är detta den största nyheten idag? :whistle:



#247301 Vad lyssnar ni på v.3

Posted by Spacer on 26 November 2011 - 19:04 in Musik

Går alltid igång på gitarr-riffen som börjar 2:10: :thumbsup2:




#247058 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 12 November 2011 - 11:53 in Off Topic

När Finland vann VM 1995 så spelade de rätt usel Hockey i ett par år innan de skärpte sig i Nagano OS 1998.

Jag har för mig att det var en period mellan 95 - 98 som det var väldigt svårt att få hem bra spelare från NHL till VM, och Finland hade väl en ordentlig spelarflykt till NHL efter VM-Guldet? kanske spelade in i att man hamnade i en svacka. Minns fortfarande känslan att bli utspelad inför hemmapublik av ett intensivt och väldigt taktiskt Finland i en VM final. Det var en ny och olustig upplevelse... :)



#246901 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 03 November 2011 - 13:01 in Off Topic

Grejen är ju att Malmö har varit favoriter i ganska många år nu väl? Med undantag för några perioder av "Babyhawks", då jag personligen trodde att de var på rätt väg


Jag håller med att värvningarna har gått för långt. Nu vann man ju många matcher i början och då stannade den kritiken av, men som skrevs tidigare, tanken när Stenbeck gick in var ju att värva ihop en ordentligt bra förstafemma, och sedan bygga runt det med en stor del av "babyhawks". Det kändes som ett bra koncept. Sedan någonstans på vägen flippade det ut så fort pengarna från Stenbeck landade på kontot. Stenbeck själv uttalade ju att han ville se en renodlad NHL meriterad förstafemma sedan bygga med mestadels egna "produkter". Nu har man istället värvat hit 80% av gamla Södertäljespelare.


Spännande derby ikväll då, som någon sa så är det verkligen två olika mentaliteter som möts i Mif och Rögle, och jag kan fortfarande minnas den där dagen som Malmö missade att gå upp i sista omgången och Rögle tog platsen istället. Det stod en ensam Malmö-supporter kvar (i Leksand var det va?) och slog så hårt på trumman att den nog skulle gå sönder när som helst.


Tja, det blev ju en halv urladdning, men inte åt det hållet jag hade hoppats. 4 - 1 till Rögle. Vad är det som händer?? Jo jag minns den ensamme Malmösupportern, och det var också en sådan där märkligt lam match av Malmö, där Leksand inte hade något alls att spela för, och faktiskt såg ut att gå på halvfart, och backen som satt sista målet för Leksand bad ju i princip om ursäkt efteråt till Malmö. :lol2:


Jo, det är lite en av farhågorna jag har kring Malmö, de har så många jädrans långsamma spelare som mest var stora för några år sedan?


Den här gången är det kanske inte så farligt med just den biten. Är väl egentligen bara Mattsson som är uppe i de sista hockey-åren, och han har ju trotts allt varit väldigt värdefull i powerplay hittills. Iaf inledningsvis. Brukar vara bra med en mix av yngre och mer rutinerade spelare. Men med förvandlingen till SSK-Syd har man suddat ut Malmöidentiteten för mycket är jag rädd. Positivt är det iaf att Malmöpubliken håller Elitserieklass. Även Leksand drar mycket publik.

Tjeckien känns som de i princip kan köra på samma spelare i Landslaget en 20 - 30 år och hålla en väldigt hög nivå. Deras spelstil passar sig kanske rätt bra för rutinerade spelare. Att möta Tjeckien är ungefär som en rutinerad boxare, man tror att man har dom, och man kan nästan få för sig att de vilar sig under matcherna för sedan smälla till med ruggigt effektiva kontringar. Blir intressant att följa Euro-hockey tour i år. Sedan blir det intressant i VM längre fram att se hur Slovakien kommer tillbaka efter fjolårets dunderfiasko. Ryssland med ny Coach blir också väldigt intressant. Och Finland så klart, klarar de att försvara sin mästartitel, eller är de för höga av seger-ruset fortfarande? Är ju inte så ofta de vunnit. ;) Oundviklig pik till super85. Sverige ser bra ut, men tycker också som Kermit ett litet frågetecken på målvaktssidan.



#246867 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 02 November 2011 - 12:40 in Off Topic

Är inte kul att vara favoriter i Allsvenskan. Hårdare press än att vara favorittippade i Elitserien vill jag hävda då mycket mer står på spel!! Men psykologin att klara av sådant också är ju nästan en del av spelet. Umicevic är ett sort frågetecken. Känns inte kul just nu, man ligger femma i tabellen. Börjar faktiskt känna mig nervös redan.

En annan stor målvakt har fått sin tröja hissad, Pekka Lindmark i Malmö.

Hoppas på en riktig urladdning mot Rögle ikväll.

Edit: Läste precis att Umicevic ska upp och spela tillsammans med Mattsson och Kollar, medan Morten Green flyttas upp tillsammans med Klasen och Robert Carlsson. Intressant omstuvning. Mattsson och Umicevic skulle kunna bli en väldigt kreativ kedja, desto långsammare dock. Gissar att man vill få lite mer intensitet i förstakedjan.



#246806 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 31 October 2011 - 15:09 in Off Topic

Undrar om Gatergirl var med i publiken och sjöng med? ;)

Umicevic gjorde väl ingen glad i Frölunda, och han kommer säkert trivas i SSK-kolonin nere i Malmö. Hur det går för dem är en annan fråga.


Går väl sådär just nu, men som du skriver, upp och nergångar får man räkna med, och man har ju trots allt haft en ganska bra start. Finns mycket positivt som powerplayet. Men man är för ojämna just nu för att det ska kännas riktigt bra. Man gör jättebra matcher och spelar ut Leksand, för att nästa match förlora halvlamt mot jumbon... Har inte sett så mycket av Umicevic hittills.. Nu ligger man fyra i tabellen.. men det är väldigt, väldigt jämnt i Allsvenskans övre del.

Verkar förövrigt som Färjestad har kommit igång ordentligt nu.



#246701 Lista över påtänkta skådespelare för roller som gått till andra...

Posted by Spacer on 26 October 2011 - 12:15 in Filmer: Övrigt

Så hade Tom Selleck spelat Indiana Jones och så hade vi skrivit hur otänkbart det vore att någon annan skulle kunna spela den rollen! Det är ofta svårt att tänka sig någon annan skådis när en roll spelats så bra tidigare. Kanske framförallt för en karaktär som skapats med filmen.. till skillnad från Batman eller Spindelmannen.. Var ju dock många som aldrig skulle kunna tänka sig någon annan än Jack Nicholson i rollen som Jokern t ex.. Men jag tror Selleck kunde blivit en väldigt bra Indiana Jones.. även om jag är medveten att det är minerad mark att beträda. ;) Men Ford är definitivt en utav mina favoriter och det blev ju igen väldigt bra ändå..

Aldrig hört att Ford skulle varit aktuell som Grant? Men det är ju en passande roll för honom..



#246679 Lista över påtänkta skådespelare för roller som gått till andra...

Posted by Spacer on 25 October 2011 - 13:30 in Filmer: Övrigt

Ja och vissa saker var ju också så att det i princip var en helt annan film skådisen var påtänkt för innan man bytte rollbesättning. Som den "Snuten i Hollywood" Sylvester Stallone var påtänkt för var visst baserad på manuset som sedan blev "48-timmar".

Jo Spielberg hade nog Harrisson Ford som förstaval, och Lucas Tom Selleck. Har för mig att det skulle varit Sean Young som spelade Marion om det blivit Selleck som Indiana Jones? Det hade säkert blivit bra. Säkert lite annorlunda också, Selleck är lite mer dramatisk och utsvävande. Harrison Ford mer "sammanbiten och hård." Det är en intressant "casting som aldrig blev" Men som du skrev, nu blev det ju väldigt bra ändå, och Harrison Ford var ju naturligtvis en grymt bra Indiana Jones och jag tror inte kan skulle blivit toppad på något sätt, bara att det skulle blivit annorlunda. Lite halvtaskigt för Tom Selleck bara, men gick ju okey för honom också till slut. Magnum blev ju en ganska stor hit, och gjorde några bra filmer också.

Det är nog värre att bli utbytt när man väl börjat spela in filmen, som med Eric Stoltz i Tillbaka till Framtiden. Hade inte sett de här klippen innan... Lite scener med Stoltz som Marty McFly. J"klar vad lik han är Michael J. Fox egentligen.. Betydligt mörkare framtoning dock.. Eric Stoltz är en bra skådis men känns inte alls lika passande som J. Fox... Jag tror inte filmerna blivit lika populära om man behållit Stoltz.. J. Fox känns mer eller mindre född i den rollen.




#246678 Hockey-säsongen 2011/2012

Posted by Spacer on 25 October 2011 - 12:55 in Off Topic

Är delad gällande den här lagen. Det kan tyckas vara lite absurt att en hockeyklubb ska betala för vad någon på läktaren gör. Gäller det enbart när det kommer från de egna fansen? Blir lite för mycket kollektiv bestraffning över det. Å andra sidan tycks det vara något sådant här som ska till för att få stopp på dumheterna. Jag tror att på sikt kommer den här lagen få bort tramset på läktarna. Och då är det väl positivt antar jag. Men fortsätter våldet eller tramset och klubb på klubb tvingas ner i ekonomisk brygga bör man kanske fundera på att utforma straffet på något annat sätt.



#246629 Lista över påtänkta skådespelare för roller som gått till andra...

Posted by Spacer on 23 October 2011 - 14:53 in Filmer: Övrigt

Jag hörde att det var O.J. Simpson som skulle ha spelat Terminator, men att Arnold plockade åt sig den rollen för att han tyckte att den var roligare än Kyle Reese.


We’ve all heard the stories of O.J Simpson (James Cameron’s favourite to take on the role before coming to the humorous conclusion that America wouldn’t believe such a ‘nice guy’ could be a killer)


Ironiskt.

Dustin Hoffman som Rick Deckard? Hm...


Ytterst tveksamt. Men som det stod på sidan avböjde Hoffman visst för att han själv kände att han mest hade blivit vald för att han vid tiden kanske var ett välkänt namn, mer än den mest passande för rollen.

Många är definitivt passande och inte förvånande. Eric Stoltz är ju väldigt porträttlik Michael J. Fox.. Lite mer allvarsam framtoning än J. Fox, som gör att jag tycker sistnämnde ändå känns hetare för just den rollen. Läste någonstans att både Nick Nolte...och Chevy Chase!! varit påtänkta för Indiana Jones.. Lite mer otroliga än Tom Selleck..

Posted Image

Nick Nolte.. :cool2:

Posted Image



#246624 Lista över påtänkta skådespelare för roller som gått till andra...

Posted by Spacer on 23 October 2011 - 13:06 in Filmer: Övrigt

En lista från "moviehole" över skådespelare som varit påtänkta för roller som sedan av olika anledningar gått till andra skådespelare. Den kanske mest omtalade "castingen som aldrig blev" och intressanta tycker jag är Tom Selleck som Indiana Jones. Måste ändå vara lite bittert att varit förstahandsval för en sådan klassisk filmserie men fått avböja. Eric Stoltz som Marty McFly i Tillbaka Till framtiden var ju också en sådan som i princip var klappad och klar. Dock känns det som Michael J. Fox är roligare, och mer passande i den rollen. Däremot hade Tom Selleck säkert kunnat blivit en väldigt bra Indiana Jones. Även om det naturligtvis inte känns som han givet skulle triumfera Harrison Ford på något sätt. Ganska öppet där. Den mest udda kanske är Sylvester Stallone som "Snuten i Hollywood" ... Eller Michael J. Fox som Batman? Mel Gibson som Twoface eller Bond? Ser honom mer som James Bond än Two-Face...

50. The Terminator (1984) – Sylvester Stallone as ‘The Terminator’
49. The Hunt for Red October (1990) – Kevin Costner as ‘Jack Ryan’
48. American Gigolo (1980) – John Travolta as ‘’Julian Kay”
47. Top Gun (1986) – Matthew Modine as “Pete ‘Maverick’ Mitchell”
46. Scooby Doo (1996) – Jim Carrey as ‘Shaggy’
45. The Godfather (1972) – Burt Reynolds as ‘Sonny Corleone’
44. Star Wars : A New Hope (1977) – Christopher Walken as ‘Han Solo’
43. Raiders of the Lost Ark (1981) – Tom Selleck as ‘Indiana Jones’
42. Boxing Helena (1993) – Kim Basinger as ‘Helena’
41. The Godfather Part 3 (1990) – Winona Ryder as ‘Mary Corleone’
40. Beverly Hills Cop (1984) – Sylvester Stallone as ‘Axel Foley’
39. Die Hard (1988) - Arnold Schwarzenegger as ‘John McClane’
38. Batman Forever (1995) – Mel Gibson as ‘Harvey ‘Two Face’ Dent’
37. Kill Bill Vol. 1 (2004) – Warren Beatty as ‘Bill’
36. Ghost Busters (1984) – John Belushi as ‘Peter Venkman’
35. Batman (1989) – Michael J.Fox as ‘Bruce Wayne/Batman’
34. Alien 3 (1992) – Arnold Schwarzenegger as ‘Unnamed Marine’
33. Candyman (1992) – Eddie Murphy as ‘Candyman’
34. Batman Returns (1992) – Annette Bening as ‘Catwoman’
33. X-Men (2001) – Dougray Scott as ‘Wolverine’
32. The Lord of the Rings (2001) – Stuart Townsend as ‘Aragorn’
31. Superman Returns (2006) – Anthony Hopkins as ‘Jor El’
30. Silence of the Lambs (1991) – Michelle Pfeiffer as ‘Clarice Starling’
29. Sleepless in Seattle (1993) – Julia Roberts as “Annie Reed”
28. The Matrix (1999) – Tom Cruise as ‘Neo’
27. Back to the Future (1985) – Johnny Depp as ‘Marty McFly’
26. Ghost (1990) – Paul Hogan as ‘Sam Wheat’
25. Total Recall (1990) – Richard Dreyfuss as Douglas Quaid
24. “Grease” (1977) – Henry Winkler as Danny Zuko
23. “Beetlejuice” (1988) – Sammi Davis Jr as ‘Beetlegeuse’
22. “The Karate Kid” (1984) – Charlie Sheen as ‘Daniel LaRusso’
21. “When Harry Met Sally” (1989) – Molly Ringwald as ‘Sally’
20. “Wall Street” (1988) – Richard Gere as ‘Gordon Gecko’
19. “Romancing the Stone” (1984) – Christopher Reeve as ‘Jack T.Colton’
18. “Spider-Man” (1988) – Michael Biehn as ‘Peter Parker’
17. “True Lies” (1994) – Jodie Foster as ‘Helen Tasker’
16. “Buffy, The Vampire Slayer” (1992) – Allysa Milano as ‘Buffy’
15. “Face/Off” (1996) – Sylvester Stallone vs. Arnold Schwarzenegger
14. “Basic Instinct 2” (2004) – Robert Downey Jr as ‘Dr. Michael Glass’
13. “Iron Man” (2008) – Tom Cruise as ‘Tony Stark’
12. “Hulk” (2002) – David Duchovny as ‘Bruce Banner’
11. ‘’48 Hours’’ (1982) – Mickey Rourke as ‘Jack Cates’
10. “Masters of the Universe” (1987) – Sylvester Stallone as ‘He-Man’
9. “The Fugitive” (1993) – Alec Baldwin as ‘Dr. Richard Kimble’
8. “Blade Runner” (1982) – Dustin Hoffman as ‘Rick Deckard’
7. “The Doors” (1991) – John Travolta as ‘Jim Morrison’
6. “Ghost Rider” (2007) – Johnny Depp as ‘Johnny Blaze’
5. “The Expendables” (2010) – Wesley Snipes as ‘Hale Caesar’
4. “American Psycho” (2000) – Leonardo DiCaprio as ‘Patrick Bateman’
3. “Interview with the Vampire” (1993) – River Phoenix as ‘Molloy’
2. “Man on the Moon” (1999) – Edward Norton as ‘Andy Kaufman’
1. “Psycho” (1998) – Joaquin Phoenix as ‘Norman Bates’

http://www.moviehole...casting-choices
http://www.moviehole...-choices-part-2