Jump to content

Photo

Allmän TV-Serie Tråd!


  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#51 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 April 2012 - 16:51

Adam Baldwin och Nathan Fillion tillsammans igen, nu i Castle. Var roligt att se dem, i lite omvända roller. :lol: avsnitt 4x21.

Missing sänds f.ö på Kanal 5 också, upptäckte det bara för några dagar sedan, de är bara 1 vecka efter USA.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#52 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 April 2012 - 17:09

The Hitch Hikers Guide to the Galaxy (1981)
Liftarens guide till galaxen

Första gången jag ser den här tv-serien. Och jag gillade det jag såg, trots att tiden inte alltid har varit så snäll mot innehållet.

Jag tillhör den (säkert) försvinnande lilla skaran människor som fortfarande inte har läst Douglas Adams epos. Men jag får nog överväga det nu känner jag. Och av vad jag har hört så gillar fansen varken den här tv-serien eller filmen som kom 2005. Den har jag bara sett delar av och inget imponerade direkt på mig. Det finns väl en del saker i denna tv-serie som inte heller imponerar mig, men jag tycker att den har hjärta och är väldigt lekfull och charmig, samtidigt som den känns rätt b. Tror till och med att XC skulle kunna uppskatta den här, vi har så lika smak. Och den här fyller dom flesta kriterier som vi båda har när det är dags att utforska något från förr.

Jag skulle till och med kunna tänka mig att köpa tv-serien på DVD.

Edited by Piranhaconda, 23 April 2012 - 17:09.


#53 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 April 2012 - 17:31

Jag har läst några sidor ur Liftarens Guide till Galaxen och gillade då vad jag läste iaf. Skulle gärna läsa hela - men aldrig kommit till skott.

Filmen från 2005 är OK men ingen film som sticker ut i mängden. Visste inte ens att det fanns en TV-Serie... Kanske ger jag den här en chans någon gång. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#54 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 April 2012 - 17:55

Det finns en trailer/preview från den tiden då tv-serien skulle sändas. Den ger en liten försmak av vad du kan vänta dig.

Det finns visst upplagd på yotube, kan dock inte svära på att det är i sin helhet. Jag trodde att DVDn skulle vara OOP nu, men den verkar säljas.

Undrar om det finns en samlingsvolym med hela sviten böcker, så man slipper köpa dem var för sig? Borde kolla upp det faktiskt och kanske köpa redan nästa gång det är dags att beställa lite ny litteratur.

Får väl kanske ge den där filmen en chans framöver.

#55 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 April 2012 - 18:02

Av den där trailern att dömma så är det inget jag behöver sätta annat åt sidan för... om jag skall vara ärlig. Men trailers kan ju vara missvisande.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#56 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 April 2012 - 18:08

Men, vad nu. Har du drabbats av smittfebran :P

#57 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 April 2012 - 19:08

Samlingsvolymerna av Liftarens... verkar vara slut på förlagen, men å andra sidan kostar pocketböckerna bara runt 40 :-. Klart läsvärda, läste om de första för sonen för ett tag sedan (något censurerade ;)). Jag håller mig nog borta från TV-serien trots allt, för jag tror jag kan klassa mig som ett "fan" på den punkten... Däremot såg jag till att få tag på Radioteaterns version, och den klart hörvärd. Finns på en internetkanal nära dig :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#58 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 April 2012 - 13:33

Aha, så den finns i pocket med. Så bra och praktiskt. Nu är ju frågan om man förlorar lite på att läsa böckerna översatta, eller om det fungerar lika bra?

Och tack för tipset om Radioteaterns version, den skall jag försöka att leta upp nu på direkten. :)

#59 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 January 2013 - 23:59

har börjat se en ny serie (för mig), Breaking Bad på netflix. Finns än så länge 4 säsonger. har sett 4 avsnitt hittills och jag gillar den.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#60 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 15 January 2013 - 18:10

har börjat se en ny serie (för mig), Breaking Bad på netflix.

 

He, det finns humor, svart humor och så Braking Bad.  ^_^


../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#61 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 14 April 2013 - 17:50

Undrar när Cmore har tänkt visa The Borgias säsong 3. Verkar inte bli dagen efter, som med GoT (iof sänds de samtidigt i USA). Står på deras sida, visas i april.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#62 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 September 2013 - 17:19

Kollade på ett avsnitt av Nikita igår: det var en referens till Doctor Who och Daleks. Birkhoff skrek EXTERMINATE, EXTERMINATE flera gånger medan han avfyrade ett vapen. :D


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#63 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 September 2013 - 22:24

Kul. Vad var det för avsnitt? :)



#64 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 September 2013 - 20:57

Ja, säg det. :P Har sett hela säsong 3 på några dagar, så avsnitten har blandats ihop. Ska ta och se om jag hittar det. ;) Oj var det redan i avsnitt 2.

 

SPOILERS SÄSONG 3

hittade ett klipp på youtube:  youtube.com/watch?v=OFy3vfdAgnw


Edited by GaterGirl, 03 September 2013 - 20:58.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#65 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 September 2013 - 14:53

Tack för hjälpen. Jag ska kolla in det avsnittet lite närmare och även serien i sig. Jag började följa den vid ett tillfälle men sedan släppte jag den på grund av tidsbrist.



#66 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 31 December 2013 - 22:54

Såg säsongsavslutningen av Dexter säsong 6 igår. OJ OJ...

 

Deb ser Dexter döda TRavis, hon som precis medgett att hon älskar DEx, men inte som en bror, vad ska hon tänka nu. Antar att hon inte säger nått till de andra, eftersom det är 2 säsonger kvar men vad vet jag. Dexter som brukar vara så noggrann,  varför ha kyrkan som dödarum, Deb visste ju att han var där. Han var kanske så angelägen att döda så han inte tänkte så långt.

 

Netflix säsong 7 nu!!!!!!


Edited by GaterGirl, 31 December 2013 - 22:54.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#67 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 February 2014 - 20:16

Elementary kommer hädanefter enbart att visas på TV 4 Play. Tack för den fyran. :/
Något positivt iaf: TV 4 Play finns nu även på Apple TV...

http://www.tv4.se/el...45948f8ea000023

Edited by Synon, 25 February 2014 - 20:17.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#68 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 26 February 2014 - 09:41

konstigt val.

 

apropå apple tv: varför finns det MLB och NBA appar men inte NHL. :(


Edited by GaterGirl, 26 February 2014 - 09:41.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#69 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2014 - 13:58

Någon bra engelsk deckare (eller krimserie) som någon kan rekomendera? Helst som utspelar sig ni London. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#70 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 April 2014 - 13:32

The Shadow Line, en av dom bästa miniserierna som jag har sett komma från UK. Någonsin. Välgjord och mycket spännande.



#71 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 April 2014 - 15:58

Minns att du rekomenderade den innan så den har jag redan tänkt se. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#72 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 April 2014 - 19:21

Bra. Hoppas du kommer att uppskatta den.

Jag kom på två tips till.

Edge of Darkness
State of Play

Får se om jag kan komma på någon mer.

#73 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 April 2014 - 18:26

De ser intresanta ut. :) Speciellt den från '85.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#74 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 May 2014 - 01:59

Jag har nu sett de första 4 avsnitten av The Shadow Line och jag måste erkänmna att jag var tveksam när jag såg första avsnittet. Det var lite rörigt och ärligt talat lite tråkigt. Men det blev mycket bättre under avsnitt 2 och mycket mer intresant när Gatehouse kom in i bilden. :P
Så nu efter att ha sett 4:e avsnittet så irriterar det mig att jag måste gå och lägga mig för jag vill se resten också. Verkligen en bra och spännande serie. Välgjord och uppenbart starkt inspirerad av Noir (filmad också på det viset). Visst, jag irriterar mig på hela grejen med att huvudkaraktären har ett barn med en annan kvinna då jag verkligen hatar sådana plotlines då de helt tar bort sympatin för karaktären, IMO och jag tycker det är synd att de ofta ska krångla tills saker på det viset för ett ge ett större "djup".
 
Men som sagt, jag är verkligen tacksam för det förslaget. :) Och jag förstår nu varför du använde Hasser Aro Gatehouse som avatar för han är en cool (med dubbel betydelse) karaktär. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#75 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 May 2014 - 02:21

Nu har jag sett klart serien. En mycket bra och välgjord serie. Fast jag tyckte sista avsnittet var rätt dåligt. Det kändes som att serien byggde upp till något men sedan var sista avsnittet rätt mycket som första, lite rörigt och lite tråkigt och avslutningen gillade jag inte alls även om jag förstår betydelsen med att det hela börjar igen osv. Men det kunde ha gjorts bättre för det kändes som att de inte riktigt visste hur de skulle kunna få till avslutningen och att avsnittet gick på sparlåga. Och hela grejen med att den nya generationen låg bakom upprensningen kändes konstig. Framförallt så var det fel beslut att låta dem ta över för de kändes inte precis som stabila karaktärer som håller sig till regler. Fanns också ett par luckor.

Jag blev iallafall rätt besviken på sista avsnittet efter 5 riktigt bra, spännande och intresanta avsnitt. Jag väntade mig ett riktigt fantastiskt avsnitt där man skulle sitta som på nålar helatiden och såg fram emot upplösningen. Men som sagt, resten av serien var bra även om de kanske överdramatiserade det hela ibland. Som t ex det där med sonen som sprang framför pistolen (som ärligt talat var mammans fel då hon evisades om att de skulle vara där under showdownen) eller när den äldre mannen blir strypt på hotellrummet (som visade sig totalt onödigt då han ändå planerade att bli hittad).

 

Hursomhelst så är jag väldigt tacksam att du rekomenderade serien till mig! :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif