Jump to content

Photo

Bottenlista på superhjältar


  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#26 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 June 2004 - 20:30

Heh, lite av en billig Batman-kopia va? Arrowcar. Arrowplane. Arrowcave. :D
*Hockey och superhjältar*

#27 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 19 June 2004 - 22:36

Alla karaktärer från serien X-Statix. Usch, avskyr dom.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#28 The Lord Stryfe

The Lord Stryfe

    Ensign

  • Members
  • 41 posts

Posted 20 June 2004 - 00:33

Vad Ringer gjorde? Utan sin kraftdräkt så gjorde han småringar som han hängde upp och klättrade på. Med dräkten så blev ringarna starka som stål och han kunde kyla dom. Numera kallar han sig Slayback och är MYCKET kraftigare.

P.S. ja, X-Statix är riktigt dåligt. som tur läggs den ner snart.

#29 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 20 June 2004 - 09:15

X-statix är en riktig, riktig dålig serie...bläää
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#30 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 20 June 2004 - 11:29

Ringer är väl död numera?
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#31 The Lord Stryfe

The Lord Stryfe

    Ensign

  • Members
  • 41 posts

Posted 20 June 2004 - 12:41

Han blev skjuten av Scourge i "The Bar with No Name" massakern där dussintals b-skurkar dog som Basilisk, Hellrazor, Steeplejack, Turner D Century, osv. Men sen dök han upp som cyborg och kallde sig Slayback, men han är död nu igen, mosad av Graviton, om jag minns rätt.

#32 wookiee

wookiee

    Senior Captain

  • Members
  • 599 posts
  • Location:Nacka, öster om Söder
  • Interests:Tecknade serier, Star Wars, jamaicansk musik och di gyal dem

Posted 23 June 2004 - 20:39

Okej, den här hjälten hör definitivt inte hemma på min bottenlista - ty jag älskar honom alltför mycket för det - men han är definitivt en av de fånigaste hjältarna som sett dagens ljus ...

Jag talar naturligtvis om Major Bummer, vars underbara tidning bara fick femton nummer på sig innan DC bestämde sig för att lägga ner den (precis när folk började upptäcka dess storhet).

Posted Image

Läs mer om Major Bummers uppgång och fall HÄR, och se för Guds skull till att köpa serien om ni skulle hitta den i reabacken nånstans.

Edited by wookiee, 23 June 2004 - 21:34.

Posted Image

#33 MARVEL COMICS

MARVEL COMICS

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm

Posted 13 February 2006 - 10:34

Jag hatar att säga det, men personligen tycker jag faktiskt att Batman är rätt tråkig.
´´ Leve Stan Lee´´

#34 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 13 February 2006 - 10:49

Om det bara gäller hjältar här är jag ute på hal is. Men X-mens motståndare under tidigt 90-tal (och då menar jag den svenska utgivningen) var över lag ganska töntiga. De där halvrobotarna som såg ut att åka i rullstol, de hete väl Maruders? De var väl inte så lyckade. Sen Avalanche (lite osäker på namn här) med Blob... tja, vem fasen uppfann den figuren??

Men de värsta fiender har jag tyvärr glömt (förträngt) namnen på. Men det var en duo, varav en såg ut som ett stort vitt ägg med glasögon, och dennes kompanjon hade en blå rustning. Tror att jag slutade köpa X-men där ett tag.
I love the smell of napalm in the morning

#35 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 133 posts

Posted 13 February 2006 - 22:21

Jag har för mig att det var någon som hette Toad eller likanande som var ärtt löjlig. Men han var kanske skurk. Likaså var Spot skurk men dock löjlig. Men löjligast var väl ändå den där feta ungen som först var Dr Octopus men gick sedan över till att vara spider-man. Denna unge hade några hemma gjorda armar typ Dr Octopus. Tror han hette spider-kid eller nått liknande.

#36 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 13 February 2006 - 23:01

Minns att jag tyckte riktigt illa om Power Pack. Sen finns det många hjärndöda hjältar som Image slängde ur sig på 90-talet.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#37 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 February 2006 - 16:31

De där halvrobotarna som såg ut att åka i rullstol, de hete väl Maruders? De var väl inte så lyckade.

Det är då dom såkallade Reavers. En av deras 'finaste produkter' är Lady Deathstrike. Men du har rätt, dom e ganska lama och konstiga...

Men de värsta fiender har jag tyvärr glömt (förträngt) namnen på. Men det var en duo, varav en såg ut som ett stort vitt ägg med glasögon, och dennes kompanjon hade en blå rustning. Tror att jag slutade köpa X-men där ett tag.

AAHAAHAA!! :thumbsup: Ägget är Nanny (android skapad av Magneto) och gossen i rustningen är Orphan Maker. Får hålla med om att även dessa är hemskt irriterande skurkar. ;)

Själv skulle jag vilja nominera Shatterstar och Deadpool från X-Force :angry: som några av dom mest irriterande och konstiga karaktärerna i historien.

Sen en av dom mest värdeläsa Spiddeskurkarna var den tråkige Master Of Vengeance som var med i typ 3 nummer av spidde i början av 90-talet. Hade gul å svart dräkt, samt superstyrka från droger han uppfunnit, och elstötar från kretsar i dräkten.

http://www.marvunapp...ix/mastveng.htm

Edited by PredaBot, 16 February 2006 - 12:43.


#38 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 14 February 2006 - 16:52

Det är då dom såkallade Reavers. En av deras 'finaste produkter' är Lady Deathstrike. Men du har rätt, dom e ganska lama och konstiga...



Just det, Reavers hette dem.. Men vilka var nu Maruders igen? Glömmer så snabbt, fast jag läste igen den samtliga utgivningen av X-Men/X-En/Marvel Mutanter i Sverige i somras...

Edited by Ned Flandiddelianders, 14 February 2006 - 17:04.

I love the smell of napalm in the morning

#39 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 February 2006 - 17:25

Det är då dom såkallade Reavers. En av deras 'finaste produkter' är Lady Deathstrike. Men du har rätt, dom e ganska lama och konstiga...



Just det, Reavers hette dem.. Men vilka var nu Maruders igen? Glömmer så snabbt, fast jag läste igen den samtliga utgivningen av X-Men/X-En/Marvel Mutanter i Sverige i somras...

Marauders, (ödeläggarna, tror jag att det betyder på ett ungefär) består av Sabretooth, Arclight, Blockbuster (ohohhoo, ^^ Thor dräpte honom i ett cross-over nummer av hans tidning, då han såg vad han gjort. Rätt åt honom, verkligen en karaktär som e värd att dräpa.), Harpoon, och Scalphunter bland annat.

http://www.mutanthig.../marauders.html

Dom var sammansatt av Sinister (senare visade det sig som sagt att Gambit hade visat dom vilka kloaktunnlar som Morlocks levde i) med det särskilda meningen att utplåna Morlocks, eftersom han ansåg att dom var genetiskt värdelösa till hans experiment, och den fortsatta utvecklingen av mutanter.

#40 T5 2.0

T5 2.0

    Commander

  • Members
  • 227 posts
  • Location:Märsta
  • Interests:Scifi böcker och scifi/fantasy/anime filmer.

Posted 15 February 2006 - 18:01

De tråkigaste hjältarna från DC och Marvel är vädigt lika som ni kommer att märka.
DC - Guardian
Marvel - Captain America

Dom är sååååå omoderna och läskigt korrekta jämt. Alla andra ska älska dom och se upp till dom...blä!!!

#41 Marvel

Marvel

    Ensign

  • Members
  • 42 posts
  • Location:Olofström, Blekinge
  • Interests:Samlar främst på svenska Spindelmannen. Därefter allt med Svenska marvel. Ser ljuset i tunneln, men det går väldigt sakta.<br /><br />Har även en del annat småtrevligt. Såsom Spawn, Witchblade och lite skräck från 70-talet.<br /><br />/Goran

Posted 16 February 2006 - 07:42

Tycker att Hellrazor var en rätt blek figur. Han sköt rakbladsvassa knivar med sina armband. Spider-Man och Black Panther slogs mot honom i en Superseriepocket.

http://www.marvunapp...ix/hellrazo.htm

#42 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 16 February 2006 - 08:29

Jag ogillar starkt de här stora vapen superhjältarna som kom i början av 90-talet, fullkomligt värdelösa imho.
Jag orkar inte ens läsa skräpet.

Jag tycker Thor är en ganska jönsig figur, en sorts låtsasviking som pratar som en engelsk medeltida riddare eller nåt, men man kan väl inte begära att de ska ta reda på nåt innan de skriver skräpet.

Små obetydliga figurer finns det ju massor av ogenomtänkta av så de är inte värda att nämnas.

#43 T5 2.0

T5 2.0

    Commander

  • Members
  • 227 posts
  • Location:Märsta
  • Interests:Scifi böcker och scifi/fantasy/anime filmer.

Posted 16 February 2006 - 16:59

Den ENDA som skrev Thor med känsla var Walt Simonson.
Och jag håller med att de töntiga ubervapen figurerna är ointressanta.

#44 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 February 2006 - 13:58

Den ENDA som skrev Thor med känsla var Walt Simonson.
Och jag håller med att de töntiga ubervapen figurerna är ointressanta.

Personligen tycker jag att Stan Lee och Jack Kirby skrev han som allra bäst. Tvåa blir Simonson, och en annan kille som gjort ett väldigt bra jobb, (han skrev dom sista numren av Thor, Ragnarök..) är Mike Oeming.

#45 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 18 February 2006 - 01:32

Ultimate Thor är den bästa, han krusar inte USA och hänger där för att alla hjältar minsan bor i Amerika.

#46 almostfamous

almostfamous

    Ensign

  • Members
  • 37 posts

Posted 18 February 2006 - 09:19

Thor är ju oftast inte så kul förutom i Ultimatesversionen, men jag tycker nog hans grekiska kollega Herkules är ännu mer ointressant i Marveltappning, och som nån nämnde tidigare - Power Pack är ju rätt hemska. Och Jubilee, stort irritationsmoment i X-Men. Vem kom egentligen på en figur med så fånig superkraft?

Edited by almostfamous, 18 February 2006 - 15:56.


#47 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 February 2006 - 12:31

Thor är ju oftast inte så kul förutom i Ultimatesversionen, men jag tycker nog hans grekiska kollega Herkules är ännu mer ointressant i Marveltappning, och som nån nämnde tidigare - Power Pack är ju rätt hemska. Och Jubilee, stort irritationsmoment i X-Men. Vem kom egentligen på en så fånig superkraft?

Bra fråga, vem var det egentligen som skapade henne? Tror det var Claremont faktiskt.

Hercules får jag hålla med om, han e vanligtvis inte så kul, men hans senaste mini-serie var faktiskt rätt skoj. :)

För övrigt gamle stöten Mark Texeira som gjort Ghost Rider, som tecknade den.

#48 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 18 February 2006 - 15:54

Den där Jubilee är lite som en stand in för Kitty Pyde skulle jag tro.

Ghosr Rider är imho väldigt tröttande med, en brinnade döskalle som hojtar om hämd, hur kul är det i längden.
Och inte för att jag har läst så ycket med figuren men jag har förstått att det saknas riktigt bra storys med figuren, därför blev iaf jag väldigt förvånad att de la tid på att göra en live-action rulle med figuren när så många många hjältar är betydligt intressantare.

Edited by Agentum, 18 February 2006 - 15:57.


#49 almostfamous

almostfamous

    Ensign

  • Members
  • 37 posts

Posted 18 February 2006 - 16:00

Ghost rider var väl ruskigt inne ett tag på nittiotalet så det kan väl vara en orsak till att de satsar på honom. Ingen bra orsak dock, håller med om att han inte är särskilt kul.

#50 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 February 2006 - 16:41

Har alltid haft lite svårt för Daredevil

Winter is Coming