Jump to content

Photo

Mockbusters! Den Officiella Asylum/Halcyon-tråden


  • Please log in to reply
204 replies to this topic

#101 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 October 2011 - 10:57



Hur många gånger har Golden Gate-bron förstörts på film? Posted Image


Den nämns bara 6 gånger i den här TVtropes-artikeln. Men det står inget om megahajen där.


#102 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 April 2012 - 19:01

Grimm's Snow White (2012) [US]
VAD? Genierna på Asylum är givetvis inte sena med att haka på Snövit trenden som pågår just nu. Det här är en enkel men underhållande spinn på den klassiska sagan, där man väljer att följa sagan till punkt och pricka - men inte så som man förväntar sig.
VAR? Man har hittat en hel bunt läckra platser att spela in på i Österrike.
HUR? Eliza Bennet gör en helt godkänd insats som den blonda snövit. Faktum är att det är ett bra gäng som man fått ihop, det är kanske inte frågan om folk som samlar priser men de gör helt klart sitt bästa. Den enda som jag tycker kanske inte riktigt levererar är Jane March som den onda drottningen, liksom de övriga är hon inte dålig - men jag hade gärna sett mer utstrålning. Godkända, om än billiga, specialeffekter och ett riktigt tilltalande soundtrack. Gillar man Asylums filmer i stort så kommer man nog ha en del nöje av även denna. Sedan har filmen en kvinnlig regissör - ett plus i kanten givetvis.
NÄR? Givetvis så måste man se både Mirror Mirror och Snow White and the Huntsman för att se vem som är elakaste drottningen i sagovärlden: Charlize Theron eller Julia Roberts.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#103 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 April 2012 - 18:23

Jag får ta och se den filmen med. Dock är den inte prioriterad för tillfället. Vet inte ens om jag har framtidssäkrat den, men det kan jag kolla upp.

Kul att den verkar vara så pass bra trots allt. Asylum är ju ofta bra på att underhålla, om än mest för stunden. Men en del fullträffar får dom allt till och den här verkar vara bättre än medel.

Och det sista du skriver håller jag med om. Mitt förhandstips är den förstnämnda. Men vi får väl se om det stämmer eller ej.

#104 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 June 2012 - 18:07

Transmorphers (2007) [#01] [US]
VAD? Asylum plankar Transformers plansch och gör en robotar-från-rymden-film utan explosioner varannan sekund.

VEM? Eliza Swenson (som vi minns från filmen Dragon) gör en större roll som General Van Ryberg (en scen som f.ö. ursprungligen skrevs för en man).

VAR? En del scener använder Joss Wedons gamla avlagda rekvisita från Firefly och Serenity.

HUR? Jag gillar verkligen storyn, skriven på ett sätt som andas av 80-talets postapokalyptiska filmer från Italien. Cgin är billig och man försöker dölja det med snabba klipp av robotarna (det är väl kanske filmens enda större problem). Men den överraskar på sina ställen med att vara riktigt välskriven och underhållande. Skådespelarna är inte helt ute och cyklar och några av dem skulle vara kul att se i en eller fler produktioner med lite mer påkostade manus och regissör. Man har tagit en del trevliga beslut under produktionen, det är tex väldigt mycket kvinnor inom militären och högsta ledningen - något som skvallrar om att Robotarnas anfall slog hårt mot den manliga befolkningen. Sedan har vi detaljen att Van Rydberg castades inte kastades som man - men fortfarande är gift med en kvinna, att detta presenteras helt utan konflikter i filmen stärker intrycket av att av de 10% som överlevande så var majoriteten kvinnor. Hur den är filmen kan ha knappt två stjärnor och Rob Roy sju på IMDb övergår mitt förstånd (eller filmsmak).

NÄR? Fick en uppföljare i Transmorphers: Fall of Men. En prequel som går in på djupet om när anfallet kom och människan tvingades under jord.


Edited by XC, 04 June 2012 - 18:11.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#105 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 June 2012 - 18:39

Transmorphers: Fall of Man (2009) [#02] [US]

VAD? Människans flykt under jord föregicks givetvis av en invasion. Det här är slutet på början och början på slutet.

VEM? Leigh Scott som skrev och regisserade första filmen fick inte förnyat förtroende (eller också var hen inte intresserad). Shane Van Dyke (som förutom en av huvudrollerna även var inblandad i överraskningen Titanic II) plitade ihop ett manus med aningen vassare dialog än sin föregångare och Scott Wheeler (som jobbat med digitala effekter i Xena bl.a.) regisserar.

VAR? 400 hundra år före händelserna i Transmorphers.

HUR? En rätt ordinär "så gick det till när"-tema men som står stadigt på egna ben trots det, andas av Transformers, V och invasions-filmer från förr. Välskriven med ett par lyckade twister och man lyckas rentutav hålla det hemligt huruvida huvudrollsinnehavaren överlever eller ej. Cgin är bättre här och man får se robotarna mer på riktigt än de snabba klipp i föregångaren. Filmen är f.ö. bra castad, inga prisvinnare kanske men heller inte skådespelare som tar i från tårna så det blir överspel för hela slanten. Det här är en lågbudget film i den övre halvan i sin division, aningen vassare än sin föregångare även om jag personligen kanske föredrar framtidstemat än apokalypstemat. Slutsats? Asylum plankar ytterligare en av Michael Bays planscher och gör vad den senare misslyckades med: en riktigt bra uppföljare.

NÄR? Shane Van Dyke är även manusförfattare för den i dagarna bioaktuella (i begränsad form) Chernobyl Diaries tillsammans med brodern Carey.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#106 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 June 2012 - 17:44

Alien Uprising (2008) [US] #imdb.com, #halcyonpix.com
VAD? En billig rippoff på Alien och Alien 3 mixat med lite fler koncept man känner igen: någonstans i framtiden skall en grupp marinkårssoldater undersöka varför ett fängelse ute i rymden helt plötsligt bröt kontakten.
VEM? Inga kända namn på rollistan vad jag ser, dock kan det vara värt att nämna att filmen distribueras av Halcyon International - som i likhet med The Asylum producerar filmer som för tankarna till mer påkostade produktioner. (Asylum är dock lite mer finstämda på ämnet).
VAR? Fängelseplaneten för dagen heter Rove 12.
HUR? Man får ge produktionen ett poäng för sin ärlighet iaf, så mycket måste jag erkänna: referenserna till Alien och Alien 3 är så tydliga att inte ens jag kan ignorera dem. Produktionen i sig är helt godkänd: rekvisita, fonder och cgi funkar utan problem och ljudmixen är väldigt bra för den här typen av film. Skådespelarna är är inte helt oävna de heller, dialogen har en naturlig rytm som påminner om normala samtal - för det mesta iaf. Dock så finns det problem med manus och troligtvis även regin. Karaktärerna känns lite för tama för temat i filmen - även om jag uppskattar att man valt marinkårssoldater som inte kör på tuff-tuff-tuffare-än-tåget-spåreträlsen. Luckor, ologiskheter och överdramatiskt teknobabble här och där drar ned intrycket och rakt igenom har man problem med att engagera tittaren. Postern är dock rätt snygg (den på IMDb iaf). Jag tror det fanns ett soundtrack också... inte för att jag minns så mycket musik.
NÄR? Med titlar som "The Prometheus Trap ( 2013 )", "Alien Dawn ( 2012 )", "Alien Armageddon ( 2011)", "Battle Ny ( 2010 )" och "Parasitic ( 2010 )" så finns det ju en del kul att välja på ... för oss som ibland roar oss med att döma filmen efter omslaget (för Halcyon är rätt duktiga på omslag/posters).

--
Jag har för mig att Halcyon nämnts här tidigare i tråden, och de verkar satsa på samma typ av filmer som Asylum så jag postar här.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#107 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 September 2012 - 17:59

Street Racer (2008) [US]
[26.09.2012] [SFN]
VAD? Tjugohundratalets åttonde år bjöd på (den underskattade) storfilmen Speed Racer; baserad på den tecknade serien med samma namn. Asylum kunde givetvis inte låta bli att mockbusta den. Resultatet blev Street Racer som (i likhet med alla andra Mockbusters från företaget) inte har mycket att göra med "förlagan". Faktum är att inte ens logotyperna är lika.
VEM? Asylums svar på Andy och Lana Wachowski heter Shane och Carey Van Dyke. I huvudrollen hittar vi Clint Browning som uppenbarligen pluggat Paul Walker inför den här filmen. Alla tre återfinns i flera Asylum-produktioner.
VAR? Mitt i doften av avgaser, bränt gummi och sterilt sjukhus.
HUR? Storyn är en rätt ordinär coming-of-age/redeeming-story utan någon vassare dialog. Street Racing-scenen på slutet för tankarna lite åt the Fast & the Furious men saknar någon riktig fyllighet. Filmen verkar hopfogad av koncept manusförfattarna verkat ha utgått från att den här typen av filmen måste ha: den korrumperade polisen, fadersgestalten som ställer allt till rätta, den töntiga kompisen och en tjej att vinna på slutet. Men man lyckas inte alls få filmen att lyfta, ingen udd i intrigen och ingen oktan i racingscenerna och trots en relativt gedigen produktion så är det hela tiden lite överspel och lite småfånigt.
NÄR? Jag sade en gång på tiden när den här var aktuell att jag skulle hoppa över den och ärligt så var väl kanske den planen inte så pjåkig.

*

Så var det dags igen. Asylum är inte sena än att hoppa på draget efter kommande Speed Racer.

/Film - The Asylum’s Speed Racer knock off Street Racer

Trailer finns via länken. Ser ut att bli bra... Posted Image

The Pitch: The Asylum, a direct-to-dvd production company responsible for producing cheap knock-offs of the latest big budget Hollywood movies (termed “Knockbusters") takes on Speed Racer with a movie that looks more like a film from The Fast and the Furious series. The Asylum’s past titles include: Transmorphers, Snakes on a Train, I Am Omega, Da Vinci Treasure, Temple of the Skulls, HG Wells’ War of the Worlds, AVH: Alien vs. Hunter, Monster (the Cloverfield rip) and Pirates of Treasure Island.


Synopsis:

“After serving time for a tragic accident, in which a young boy is crippled, an illegal street racer finds himself dragged back into the world of high speed competition on the side streets and highways of Los Angeles.”

Posted Image

Jag tror dock jag hoppar över denna. Posted Image


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#108 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 September 2012 - 14:52

Den där filmen har jag också sett en gång i tiden. Men jag minns inte ett skvatt av filmen. Scary. :ph34r: Jag tror att det var strax efter att den kom ut på DVD i sverige. Ser att den är OOP nu. Undrar om den inte var den första Asylum-filmen att släppas på DVD här i landet. Jag tror nästan det.

Men jag erkänner att jag inte skulle ha något emot att se om den. Jag skulle faktiskt vilja se hela Asylums filmotek om jag hade möjlighet.

Edited by Garm, 27 September 2012 - 14:53.


#109 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 January 2013 - 18:32

Svarsomdömme till Crusaders ditto på Mega Piranha:

 

Mega Piranha (2010) [US]

#Genre: Action-Thriller som plankar det mesta.

#Koncept: Muterade rovdjur. Igen. Hajen-ripoff. Igen. Usa är de enda som kan rädda världen. Igen.

#Förväntningar: Löjlig intrig, fåniga plottwists och obegripligt slut. (Baserade på Crusaders utomordentliga omdöme). Röjsågen är nyservad bara för er go' vänner.

#Ögon&Öron-godis: Asylum gör mycket film, billig film och öser på med titlar i samma takt som vandrande pinnar förökar sig. En del funkar rätt bra men många av deras manus borde aldrig fått lämna skrivbordsstadiet. Det här är en av de sistnämnda. Crusader summerade den här som "korkad" och "fånig"; jag kan glädjande nog meddela er att han har helt fel. Den är fullständigt puckad, för att inte säga helt spritt språngande galen. Det här manuset hade väl kanske fungerat i händerna på ett produktionsteam ansvariga för "Scary Movie"-franscisen … men som "seriös" Action-Thriller i b-filmssegmentet? Jag skrattade nog aningen för mycket under filmen för det. Fånigheterna och idiotierna avlöser varandra filmen (där kollaget där Finish "smyger ut" från militärbasen i Venezuela nog toppar det mesta på fånighetsskalan) igenom för att sedan kulminera i den fullständigt ologiska upplösningen som Crusader inte riktigt hängde med i. (Och inte undra på det - jag har svårt jag också att få ihop det att en skadad fisk skulle sätta P för Mega Pirayorna). Skådespelarna försöker piska fram spänning och musiken gör det bästa för att undanstödja dem - men deras hårda arbete till trots så är storyn svårsåld. Dock så är det rätt trevliga miljöer i flod-scenerna och låten som spelas i eftertexterna riktigt klämmig.

#Bäst: Jillian Easton i rollen som reporter på slutet, i en film med ett så löjligt manus så lyckas hon faktiskt övertyga i sin roll. Förtjänar avgjort bättre att sätta tänderna i.

#Sämst: Dialogen som är som hämtad ur en inte helt genomarbetad parodifilm, min absoluta favorit f.ö.:

(Fitch): Någon förföljer oss, håll i er.

(Dr. Monroe): Var?

(Fitch): Klockan sex!

(Dr Monroe): Klockan sex? Va?

(Fitch): Bakom oss.

Sådan renodlad poesi lär inte återfinnas på varken på oscars-, eller guldbaggegalan.

#XC Konstaterar: Crusader utelämnar en av filmens höjdpunkter: det faktum att pirayorna uppe på det tydligen exploderar (med eld och allt) när de kolliderar med något på ytan.

#PS: Eric Forsberg heter regissören och manusförfattaren vars "Lord of the Elves" (aka "Age of the Hobbit") jag omdömmade förra månaden. Det har inte skett några talangmässiga mirakel mellan filmerna,.


Edited by XC, 05 January 2013 - 18:37.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#110 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 January 2013 - 00:51

Är det jag, eller är det med en OVANLIGT massa många SVENSKättlingar i diverse Asylum-produktioner?? Både bakom och framför kameran... Ligger Asylum's huvudkontor i Minneapolis eller??



#111 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 January 2013 - 09:51

Hmm. Nu när du säger det så är det ofta man reagerar på namnen hos Asylum för att de låter svenska (eller skandinaviska). Asylums huvudkontor ligger i Burbank, Kalifornien.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#112 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 January 2013 - 09:28

Oj. Du som vanligtvis brukar vara förlåtande med sådana här filmer. :P Håller dock fullständigt med. Ang. dialogen så tyckte jag mer att det var ett urmjölkat skämt som har använts i för många filmer sedan Indiana Jones and the Last Crusade. Fast hela grejen är ju korkad med tanke på att de bara kunde vara förföljda bakifrån så det funkar ju inte.

Det mäst korkade tyckte jag var att han simmade ut till båten igen efter hans första möte med fiskarna. Jag trodde att det skulle bli något med att han blev fast i djunglen men nej, de bara ignorerade hotet. :duh:


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#113 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 January 2013 - 17:50

Här hade ju du dukat upp för en rejäl omgång med röjsågen, och även om jag hade kunnat förlåta den så hade jag nog inte kunnat låta bli att såga lite.

 

Jag gillade scenen när Fitch ligger på rygg på stranden och sparkar undan pirayor; hög träff på dumhetsskalan.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#114 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 January 2013 - 18:12

 

:P

 

Jag såg filmen för ett tag sedan. Var det någon mer än jag som tyckte att det såg rätt suspekt ut när dom filmade pirayorna när dom simmade under vatten? Just dom scenerna kändes som att det var till en helt annan film. Vet inte om dom var ämnade att ses i 3D eller vad dom höll på med. Det såg bara konstigt ut. För övrigt så kommer jag inte ihåg någonting av filmen.


Edited by Garm, 11 January 2013 - 18:12.


#115 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 January 2013 - 18:18

Så den där fåniga scenen finns på tuben?!? :lol:

 

Asylum och cgi involverande vatten brukar inte vara någon bra combo. Tyvärr.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#116 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 January 2013 - 18:27

Självklart. :P Jag hittade den när jag skulle tipsa dig om filmen vid något tillfälle och då sökte efter ovannämnda scen där pirayorna ser så konstiga ut under vatten.



#117 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 January 2013 - 20:00

Oanvänd? Den var med i den versionen jag såg. Håller med om att det var en väldigt korkad scen men nog också den häftigaste i filmen vilket säger rätt mycket om filmen. :P

 

Håller med om undervattensscenerna. Tänkte exakt samma sak när jag såg den "Det här måste först ha varit tänkt vara i 3D". :D

 

Själv tyckte jag det mäst idiotiska var att de tålde att bli sprängda med atombomber utan att skadas. Då ville jag nästan stänga av. För att inte säga om den urbotat korkade generalen som nog ingen fattade vad han sysslade med.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#118 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 January 2013 - 01:08

Filmen har sin charm, men det vore synd att kalla den bra eller smart. ;)

#119 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 March 2013 - 19:46

Alien Armageddon (2011) [UK/US]
#Genre: Science-fiction.
#Koncept: De lämnade oss åt vårat eget öde, nu kommer de tillbaka med avsikten att söndra och härska.
#Förväntningar: B-film med fånig plott och sönderpiskad stämning. (Är på gott humör idag).
#Ögon&Öron-godis: Det här är bara vad som kan kallas ett Greatest Hits-medley över några av de mest framfångriska science-fiction produktionerna i modern tid. V, Terminator, Stargate SG1 och säkert fler där till . jag tror alla finns med här. Storyn är lite halvgrötig och så här i efterhand så känns det som om man väljer fel väg ett par gånger. Men ändå genom arbetad och trots de halvdanna specialeffekterna (cgin är uppenbarligen cgi) helt OK producerad. Bitvis har man fått tagit beslut som matchar budgeten och det innebär att man t.ex. spenderar lite för lång tid inne i ett och samma rum, men överlag så går det att leva med. Skådespelarna är kanske inga som får miljondollarcheckar kastade efter sig men på ett par ställen lyckas man faktiskt uppvisa något som kan kallas skådespeleri på riktigt. Katharine Lee McEwan spelar kanske över en aning i början av filmen men bygger ändå upp en trevlig kemi med Rochelle Vallese.
#Bäst: Slutet. Jag är en sådan sucker för slut som håller balansen mellan "så levde de lyckliga i alla sina dagar" och "det yttersta offret".
#Sämst: Dialogen är som så många gånger förr en av akilleshälarna. Den funkar överlag men är här och där aningen plastig.
#XC Konstaterar: Sevärd men det finns avgjort mer i konceptet att ge.
#PS: Den här filmen föregås av Nephilim (2007) – som jag givetvis inte sett.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#120 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 May 2013 - 08:13

The Asylum mockbustar givetvis Del Toros Pacific Rim och skänker världen Atlantic Rim:

  • »Synopsis: Giant monsters rise from the depths (or are they aliens from outer space?). Humans build giant mecha with which to defend themselves. A crack team of pilots is assembled, including one contentious, but highly proficient, member. Can he get his shit together in time? Will the individual pilots ever work together as a team? Will there be enough of a budget for there to be more than a few token appearances of the monster(s)? Will the Asylum be sued?« — [Källa]

 

Trailer:

 

Postern är faktiskt rätt snygg f.ö.:

atlantic-rim-poster.jpg


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#121 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 May 2013 - 19:52

Jag trodde de hade slutat med det här tramset och börjat försöka bättra sitt rykte. Uppenbart hade jag fel. Den här verkar tillochmed gå längre. De andra filmerna så var det oftast så att när man väl så filmen så fanns det igentligen inget i handlingen som påminde så värst mycket om Hollywood versionen utan handlade om marknadsföringen. Men om synopsisen stämmer så är det här ju verkligen direkt rip-off av Hollywood filmen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#122 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 May 2013 - 17:30

Asylum är för härliga.. :P

Nån som vet vem det var som gjorde de där tecknade filmerna på VHS som rippade av "Årets Disney-film" iaf förr om åren? (det tenderade till att vara en tolkning av den saga eller bok som Disney bestämt sig för att Disneyifiera det året).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#123 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 17 May 2013 - 18:14

Asylum är för härliga.. :P

Nån som vet vem det var som gjorde de där tecknade filmerna på VHS som rippade av "Årets Disney-film" iaf förr om åren? (det tenderade till att vara en tolkning av den saga eller bok som Disney bestämt sig för att Disneyifiera det året).

Tänker du på Dingo Pictures?



#124 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 May 2013 - 20:04

Efter att ha googlat runt lite så anar jag att det var de här: http://en.wikipedia....s_Entertainment

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#125 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 18 May 2013 - 08:12

Efter att ha googlat runt lite så anar jag att det var de här: http://en.wikipedia....s_Entertainment

Aha, de hade jag glömt bort.