Jump to content

Photo

Pirates of the Caribbean 4: On Stranger Tides


  • Please log in to reply
92 replies to this topic

#76 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 May 2010 - 09:11

Bara jag som är likgiltig inför 3D-faktorn? :unsure: :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#77 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 May 2010 - 09:24

Har du ingen 3D bio i närheten? ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#78 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 May 2010 - 09:27

Ingen på nära håll nej. Men det hör inte till saken... :P Jag är allergisk mot hyper nämligen. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#79 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 June 2010 - 16:22

Geoffrey Rush tillbaka som Barbossa i nya filmen.


Film news Pirates Of The Caribbean 4 gets Geoffrey Rush | TotalFilm.com

Barbossa will return for the fourquel


Geoffrey Rush is officially returning to reprise his role as Captain Hector Barbossa in the fourth Pirates Of The Caribbean.

Variety report that Rush's Barbossa is "one of the few returning characters" from the previous flicks, with neither Orlando Bloom or Keira Knightley returning to the high seas.

Which sounds perfectly alright to us – we were bored of the Brit duo's storyline by halfway through the first flick and just wanted more Barbossa vs Jack Sparrow action.

Hopefully we'll get that in this fourth adventure.

Pirates Of The Caribbean: On Stranger Tides is being directed by Rob Marshall from a script by Terry Rossio and Ted Elliott. Ian McShane is onboard as the infamous Blackbeard, while Penelope Cruz will play his beautiful daughter.

The flick is set for release on 20 May 2011.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#80 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 13 June 2010 - 11:42

Nu har Pirates 4 fått en undertitel! :)

»At the D23 Disney Fan Expo, Walt Disney Studios unveiled the logo/title for the fourth film in the Pirates of the Caribbean series: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides. No plot details have been revealed.«[Källa]

De tre tidigare filmerna i "Karibiens pirater"-serien har allihop fått svenska undertitlar (även om filmbolaget envisas med att behålla den engelska övertiteln), så det finns väl en hygglig chans att även den här undertiteln kan komma att bli svensköversatt så småningom.
"On stranger tides"... "På märkliga vatten" skulle väl låta ganska bra, tycker jag. Det är ingen direkt översättning ("tide" betyder ju egentligen tidvatten), men nära nog; det ger ungefär samma känsla, vilket är det viktigaste.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#81 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 July 2010 - 15:50

Johnny Depp Promises Zombies And Mermaids For 'Pirates 4′ In His San Diego Comic-Con Non-Appearance » MTV Movies Blog

Johnny Depp is busy shooting "Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides" right now, so he wasn't able to hit up San Diego Comic-Con last week. Not as you'd expect him to anyway. Instead of a proper panel appearance Depp instead recorded a pre-taped message, in 3-D no less, for the crowd gathered at Disney's SDCC panel. There's no footage to see from the movie, but Depp-as-Sparrow is featured hanging out in a lush tropical setting with a mostly full bottle of rum. He proceeds to prepare us all for what to expect from "On Stranger Tides," which hits theaters on May 20, 2011. Zombies and mermaids, apparently. What about zombie mermaids though? I can dream, right? I've embedded the Depp/Sparrow SDCC appearance after the jump, for those who weren't in San Diego to catch it firsthand.

http://www.youtube.com/watch?v=9Qh5LrQNZZg


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#82 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 December 2010 - 23:07

Officiell trailer

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#83 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 December 2010 - 00:00

Alltså, det där ser riktigt bra ut! :thumbsup: Någon mer än jag som fick rysningar i hela kroppen? :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#84 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 December 2010 - 06:59

Nej. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#85 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 20 July 2011 - 15:51

Inte mycket nytt under solen. Den här gången är inte Orlando Bllom och Kiera Knightley med men dom saknas inte direkt heller. Det här har ändå alltid varit the Jack Sparrow show. Problemet med den här filmen är att dom byggt upp den andra och tredje filmen fläskigare och överdriven in i absurdum att det egentligen inte finns något bra sätt att följa upp dom filmerna. Att börja på ny kula som dom i princip gör här känns lite sådär. Men gillar man Pirates filmerna kär man ändå gilla det här också för man får vad man förväntar sig.

Just ja. 3D:n gjorde typ ingenting för filmen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#86 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 August 2011 - 19:49

Såg precis denna också och det jag frågar mig efter är, varför? Fanns väl egentligen inget som motiverade en fjärde film annat än att den var garanterad att dra in runt 900 miljoner dollar så där motbevisade jag väl mig själv. Snyggt hantverk och viss spänning men i princip noll hjärta och intetsägande story. Ian McShane går dock in och briljerar allt och alla. Klass rätt igenom på honom. Annars fortsätter Depp att vifta med svärdet och tala osammanhängande och det går tydligen hem, inte hos mig dock. Jag har tröttnat för länge länge sen.

Winter is Coming


#87 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 24 August 2011 - 20:02

Jag har inte fått tillfälle att se filmen än (gillade dock de första tre), men det jag främst hoppas på är att fler får upp ögonen för Tim Powers genom denna film (eftersom de köpte upp rättigheterna till titeln från honom).

Wikipedia:

Most of Powers's novels are "secret histories": he uses actual, documented historical events featuring famous people, but shows another view of them in which occult or supernatural factors heavily influence the motivations and actions of the characters.


Anubisportarna finns översatt till svenska (underbar bok, hoppas alla läst den).

On Stranger Tides-boken:

http://en.wikipedia...._Stranger_Tides

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#88 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 September 2011 - 21:19

Pirates of the Caribbean: I Främmande Farvatten / On Stranger Tides (2011) [US]
Relativt bra story men som kanske saknar det där lilla extra. Jag vet inte vad det är - filmen är snygg, har bra - fina - miljöer och spanjorerna är ett välkommet inslag. Men det lyfter liksom inte. Penélope Cruz väger upp Johnny Depp riktigt bra men tyvärr är hennes karaktär inte riktigt lika engagerande som Kiara Knightleys "Elizabeth Swann".

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#89 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 25 December 2012 - 10:34

Trött fortsättning som saknar det mesta av föregångarnas charm. Manuset är klent och känns nedsaxat så att åskådaren mest bara har att hänga med utan att riktigt förstå syftet (eller riktigt bry sig för den delen). Mycket av det som lyft de tre tidigare är bortplockat, t ex de flesta charmiga bifigurerna och även huvudfienderna Blackbeard och spanjorerna är bleka kopior av sina föregångare. Det är bara Depp som håller upp sin roll något sånär, de andra känns mest trötta.

Betyg: Dålig
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#90 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 April 2013 - 19:45

Pirates of the Caribbean: I Främmande Farvatten / On Stranger Tides (2011) [#04] [US]
#Genre: Actionäventyr med klassiska övertoner.
#Koncept: Jack är i full färd med att rädda vapendragaren Gibbs undan galgen när han blir tvångsrekryterad från två håll att finna ungdomens källa - helst före spanjorerna.
#Förväntningar: Jag minns den som klart sämsta i serien.
#Ögon&Öron-godis: När jag såg den här första gången så gnällde jag lite över att den inte ville lyfta riktigt, storyn nådde inte riktigt ända fram. Så är det kanske fortfarande, men i bättre perspektiv med de övriga filmerna (då såg jag endast film 1-3 i backspegeln) så måste jag erkänna: den är inte så pjåkig faktiskt. Jag gillar det klassiska med jakten på ungdomens källa (något som man faktiskt letat på riktigt efter genom decennierna) och den här filmen återför äventyr i äventyret. Borta är den genomgående episka nerven, och det är med viss lättnad faktiskt. Jack Sparrow är inte en karaktär som riktigt passar in i ett allt för stort fokus, därför krävs det en del av bifigurerna: Anjelica, Gibbs, Barbossa och Svartskägg – och det funkar riktigt bra. Anjelica är kanske inte någon Elizabeth Swann – men hon har viss potential. Miljöerna är väldigt trevliga, och det är rätt kul att se Jack röja i London. Bra och övertygande special effekter, speciellt effekten på slutet där Svartskägg förgås i en virvelstorm av vatten är riktigt tjusig. Uppe på det ett soundtrack som känns igen, här med extra stöd från den skickliga mexikanska duon Rodrigo y Gabriella.
#Bäst: Är väldigt förtjust i hur man målar upp bilden av ungdomens källa - speciellt detaljen om hur vattnet faller uppåt diggar jag.
#Sämst: En del av mig kan inte låta bli att svära lite över att Svartskägg avpolletteras redan nu.
#XC Konstaterar: Bättre än jag mindes den, vinner mycket på att vara en mer renodlad äventyrsfilm.
#PS: Juli 2015 är det sagt att Karibiens Pirater än en gång bordar biograferna. Inte mycket är känt om filmen - mer än att Johnny Depp fortfarande är intresserad, återstår att se om Cruz också får plats.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#91 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 23 April 2013 - 12:21

#PS: Juli 2015 är det sagt att Karibiens Pirater än en gång bordar biograferna. Inte mycket är känt om filmen - mer än att Johnny Depp fortfarande är intresserad, återstår att se om Cruz också får plats.

 

Jaha, minsann. Undrar om de återknyter till de tidigare filmerna. De där tio åren har ju faktiskt nästan gått sedan trean vid det laget. Fast det kanske inte spelar så mycket roll, med tanke på att det aldrig har tydliggjorts hur lång tid som gått i historien mellan trean och fyran. Men det verkar i alla fall som att Bloom inte är helt ointresserad.



#92 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 April 2013 - 12:48

Lite kluvna känslor där, dels så saknar man givetvis både Bloom och Knightley i 4:an och dels så känns det som om Will/Elizabeth fått ett avslut. Men nog finns det plats för dem i filmerna fortfarande, hade varit kul om de haft iaf små cameos i 4an tex. Vad gäller tiden så är det enda man har att gå efter är att Barbossa ser lite äldre ut, så 4an utspelar sig nog inte direkt efter 3an iaf.


Edited by XC, 23 April 2013 - 12:49.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#93 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 23 April 2013 - 13:11

Jag har sett det påstås att fyran utspelas 1750, men det ger inte så mycket ledtrådar om hur lång tid som har gått, eftersom ingen verkar veta när trean utspelas.