Jump to content

Photo

Resident Evil


  • Please log in to reply
110 replies to this topic

#101 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 April 2011 - 15:11

Nu har de presenterat nästa spel i serien, Resident Evil: Operation Raccoon City för Xbox 360 och Playstation 3.

Spelet kommer att utspela sig 1998. Man kommer att kunna spela ett gäng Umbrella Elitsoldater (USS) med uppgift att städa undan bevis över vad som verkligen hände under den T-Virus outbreak som hände 1998 i Raccoon City. Det betyder att inte bara skjuta alla zombies och monster utan även alla överlevande samt Amerikanska Armen (US Spec Ops).
Man kommer också att kunna spela US soldater (US Spec Ops) vars uppgift är att döda monster, rädda folk och stoppa USS.
Spelet är utvecklat av skaparna bakom SOCOM-serien och kommer vara ett liknande Squad-based shooter. USS-teamet kommer att bestå av Vector, Beltway, Bertha och Spectre som alla kommer ha olika uppgifter beroende på vem du väljer att spela. Man kommer också ha ha möjligheten att manipulera fiender (t ex can USS locka Zombies att anfalla US trupperna) eller skada dem.
Det kommer att vara ett mycket mörkare och smutsigare spel än de tidigare. Dessutom så har man möjlighet att ändra utgången. T ex så möter man vissa karaktärer från de tidigare spelen och har möjlighet att döda vissa av dem (t ex Leon s. Kennedy).
Spelet kommer också ha vissa RPG element. T ex så får man XP när man dödar fiender som man sedan kan låsa upp nya abilities med.

Den sak som de flesta har reagerat dåligt på är att det här spelet kommer mer handla om att skjuta med stora vapen och med mycket (om inte oändligt med) ammo.

En sak som jag blir genast glad över är att det åter igen handlar om Zombies! Jag tycker det hela låter intresant.

Källa

Teaser
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#102 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 January 2012 - 22:17

Resident Evil 6 ska komma redan 20 November i år och de karaktärerna man kan spela ska återigen vara Chris Redfield och Leon S. Kennedy. Alltså verkar det inte bli fanfavoriterna Claire Redfield eller Jill Valentine den här gången heller.

Ryktena säger att spelet ska pressenteras snart, kanske redan idag.

Nu undrar jag givetvis om det här är den helt nya början som de snackade om innan, som skulle vara lika stor som skillnaden mellan RE3 och RE4 med en helt ny story, eller kommer de göra en 3:e avslutande del om de rymdparasit kontrollerade Las Plagas innan de går vidare?


Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#103 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 January 2012 - 07:49

Trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=BmC1lZeQad4&list=PL4D3EC66BC0B06F27&index=5&feature=plpp_video


De har visst gjort reklam rätt länge på den här hemsidan, bara det att ingen verkar ha fattat. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#104 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 January 2012 - 21:10

Lite nytt info dyker upp på lite olika ställen.

Spelet utspelar sig 10 år efter Raccoon City och ska vara överväldigande stort med horder av fiender och skräcken ska vara spelets fokus. Det här är också deras största satsning i spel-seriens historia och det5 har aldrig jobbat så många på ett vRE spel innan som på RE6.
Den 3:e nye karaktären är en spelbar karaktär, alltså spelar man inte bara Leon och Chris. Vad han heter är ännu okänt men han ska vara släkt med en Resident Evil karaktär.

Monstret med el-krafterna heter Javo och verkar vara en av huvudfienderna i spelet. Och Zombies verkar äntligen vara tillbaka efter att ha varit borta i de 2 senaste spelen, men de är långt ifrån de ända fienderna.

Varje karaktär kommer ha en companion som följer med dem.
Leon S. Kennedy har agent Helena Harper.
Chris Redfield har en ännu okänd BSAA agent.
Och den nye 3:e karaktären har Sherry Birkin, som nu har blivit en aning äldre sedan Resident Evil 2.

Edited by Crusader, 21 January 2012 - 00:35.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#105 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 March 2012 - 02:23

Resident Evil: Umbrella Chronicles HD är påväg till PS3 med Move suport! Resident Evil: Umbrella Chronicles HD kommer att innehålla Umbrella Chronicles och uppföljaren Darkside Chronicles, tidigare Wii exlusiva.
Release i Juni på Playstation Store.

http://www.youtube.com/watch?v=tJC9J5u0OTY&feature=youtu.be

Där försvann 2 av mina orsaker att köpa Wii. :P

Edited by Crusader, 14 March 2012 - 02:31.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#106 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 September 2012 - 15:39

Clueless Gamer: Conan O'Brien Reviews Resident Evil 6!
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#107 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 15 September 2012 - 18:08

Conans spelrecensioner är så jäkla roliga :thumbsup:

Winter is Coming


#108 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 September 2012 - 22:51

Efter att ha spelat en del i spelet nu så kan jag bara säga: Hah! Jag gissade rätt. Du får lära dig att tro som jag. Posted Image


Haha! Efter att spelat klart spelet så får du lära dig att du har fel. Alltid har du fel Crusader! Ha!

Ehum...

Envisas du fortfarande med att den gammle gubben INTE är Spencer? :P


Jag tycker dock femman var lite tråkigare än tidigare delar: dels får du inte spela Jill alls, dels så är det inte längre Survival Horror. Det finns till och med ett Gears of War-ögonblick i spelet och handlingen är alldeles för bombastiskt och episk. Jag vill ha ett Resident Evil som är betydligt mer low-key.

Håller med om att det var lite väl episkt. Håller också med om att det är förmycket action. Visseligen tyckte jag det redan i RE4 men här så ska man verkligen skjuta alla fiender och har tillräkligt med ammo för det. Tacka vet jag de första 4 spelen då man måste vara sparsam med ammo och undvika fiender. Dessutom saknar jag Zombies.
Börjar närma mig slutet och en sak jag reagerar på är förklaringen på varför Jill har blont hår. Någon form av mution medans hon var fast i tanken. Så typiskt Japanskt. Hade det inte varit enklare att hon bara hade färgat sitt hår? Att hon har blekare hy ska också ha med det att göra


Nu kommer snart Resident Evil 6 och jag har en liknande reaktion som du hade med 5:an. Ingen Claire (som är min favorit) eller Jill utan Leon och Chris IGEN. Tycktre att det hade passat att iallafall ha med de 4 huvudkaraktärerna (Chris, Jill, Leon, Claire) i det här spelet samt gärna Rebecca och Barry. Barry verkar de inte vilja ha med då han kunde dö i förstan spelet (vilket är orsaken han's namn aldrig nämns i Resident Evil 3) och samma med Rebecca. Varför kan de inte bara strunta i den delen av första spelet och göra det canon att alla klarade sig? Kunde de återuppliva Wesker så kan de väl göra samma sak här.

Edited by Crusader, 28 September 2012 - 02:11.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#109 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 September 2012 - 04:05

Har nu testat Resident Evil 6 demot som Leon lite kort. Kontrollen är i grund samma som i RE4-5 men lite känsligare. Tar en liten stund att vänja sig.
Andra saker jag reagerar på är att zombies (YAY!) försvinner bara när man dödat dem och på ett betydligt sämre sätt än fienderna i RE5. LIte tråkigt när man är van vid att kroppar ligger kvar i moderna spel. Men jag antar att de inte kunde låta dem ligga kvar för någon anledning. Man kan heller inte skjuta zombies innan de blir aktiva. T ex hittade en jag som satt på golvet och jag kunde inte skjuta bhenne fören hon reste sig för att anfalla mig. Och när zombiesarna dör så exploderar deras huvud vilket jag inte tycker om.
En annan mindre sak jag reagerade på är att karaktärerna böjer sig inte ner när de plockar upp saker. En liten strunt sak igentligen som saknar betydelse.

En sak jag blev mäst överaskad över är att man kan inte pausa spelet. Vill man at en kiss paus eller liknande så får man försäkra sig att man är någonstanns säkert för det går inte att pausa alls.

En sak jag uppskattade är att man kan spela vilken av karaktärerna man vill direkt från början. Inget tvång att klara spelet först som det var i RE5.
En annan sak är att man har en snabb knapp för hälsa. Viket jag tycker är bra då det lätt blir bökigt att öppna menyn och använda First Aid Spray i stridens hetta. Man equiptar det i menyn. Men menyerna är lite enklare den här gången då man kan röra sig medans man änvänder den och kan snabbt hoppa ur den genom att sikta med ens vapen om det skulle behöva.
Hela meny systemet är som en mobiltelefon och ens item slots är som appar. En intresant tanke.

Zombiesarna är som zombies ska vara. Långsamma och stönande men de kan använda enkla tillhyggen och det kan vara så att det finns mer avanserade som kan göra mer. Hur som helst så är jag nöjd att zombies äntligen är tillbaka!

En annan sak som är annorlunda är att man får skill points när man dödar fiender så jag antar att spelet har ett level system eller liknande också.

Spelet är också uppenbart mer koncentrerat på Survival Horror är RE5. Mörka korridorer (och jag menar verkligen mörka) och inga mängder med ammo.
Men det ska påpekas att jag bara testat början av Leon's campain nu. Det finns 4 campaines med sammanlagt 7 spelbara karaktärer. Så jag har förstått det så är det rätt olika varandra. Leon's är mer som klassiska Resident Evil medans Chris' är mer action som i RE5. En annan har sedan mycket action och coola moves medans den sista är mer av en Sneak 'em up med pussel.

Nu är det här ett demo så mycket kan ändras innan release. Förhoppningsvis kommer de ändra på lite av de sakerna jag ogillade. Men jag gillade vad jag såg. Så jag kommer nog köpa spelet vid release ändå. :P Ska testa mer imorgon. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#110 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 September 2012 - 19:07

Har nu testat Chris' campain och jag hade verkligen inte väntat mig att det skulle vara så annorlunda Leon's.
Chris' är som en blandning av Gears of War och Call of Duty. Ett krigsspel med andra ord, där man skjuter muterade fiende soldater och stöter på gigantiska jättar. Där ska man ta skydd och bekämpa fiender som skjuter tillbaka samtidigt som man ska ta sig vidare.
Kontrollen är den samma men utöver det så är allt annorlunda. Tillochmed HUD:en är totalt annorlunda.

Om Leon's campain fick mig att bli sugen på att spela så hade den här raka motsattsen av effekt. Det här är hur jag inte vill att ett Resident Evil ska vara. Jag hade väntat mig att Chris' campain skulle ha action och mycket sjutande liknande Resident Evil 5 men jagt kunde aldrig vänta mig att det skulle vara så här mycket. Visst är det kul att spela sådana spel men det är inte det jag vill ha när jag vill spela Resident Evil. Det känns som att de inte har kunnat komma överens om hur ett Resident Evil spel ska vara och därför delade upp RE6 i 4 totalt olika delar.

Jag ska sedan testa Wesker Jr.'s campain och se hur det är. De säger att det ska vara som en blandningt mellan Chris' och Leon's. Och där kommer det nog hänga på om jag köper spelet nu eller väntar för även om Leon's var riktigt bra och kul så räcker det kanske inte om de andra är så totalt annorlunda. Sedan beror det på hur långa de olika campains är. 4 stycken i ett och samma spel får en att undra om varje är en 4:e del så långt som de tidigare spelen också. Fast Capcom har sagt att varje campaine kommer vara ca 70-80% långt som Resident Evil 5 så det borde bli ett gigantiskt spel.

Edited by Crusader, 30 September 2012 - 19:10.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#111 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 October 2012 - 02:26

Nu har jag även testat spela Jake Muller's campain och den var som en blandning mellan Leon's och Chris'. Typ som Resident Evil 5. Som Leon's fast med Chris' fiender. (Leon's verkar vara den ända med Zombies)
Jag uppskattar att de inte har försökt göra Sherry Birkin sexig. Det hade bara känts fel med tanke på att sist man såg henne så var hon bara 12 år gammal.
HUD'en ser mer ut som den Leon har. Kanske för att visa olikheterna?
Precis som Leon's så är det väldigt mörkt. Man ser knappt var fienderna är utom när de skjuter eller kommer nära. Lite som med DOOM3.

Det känns verkligen som att Capcom inte vet vad fans vill ha och att det här är ett ända stort test för att se vilket de gillar bäst.
Jag är fortfarande osäker på om jag ska förboka spelet eller vänta. En del av mig vill det (mycket pga Leon's campain) medans en annan del vill plocka upp ett av de klassiska spelen igen eller spela igenom remaken av Resident Evil 1 vilket jag aldrig gjorde.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif