Jump to content

Photo

Monopol förnyas


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#26 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 April 2008 - 12:38

Att kalla Vinslöv för stad är imho att överdriva. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#27 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 April 2008 - 14:42

Om han därborta tog åt sig så mycket över Fiskrens post, som är harmlös, varför inte skriva inlägg här och fråga vad som menades. Som om vi skulle ha hittat dit och läst alla inlägg där :rolleyes: nu är det ju bara tack vare Walker som vi fått reda på det ett halvår senare :lol:

Sak samma, jag kommer i alla fall inte skaffa den nya utgåvan av Monopol. Är så nöjd med min gamla spelplan (som ligger och samlar damm någonstans) :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#28 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 30 April 2008 - 18:18

Hum... Såg först först nu att jag använt ordet "arbetsförmåga" - och det kan man ju faktiskt få till att lukta lite brunskjorta :blush:

Fast jag kommer nog fortsätta att glatt gå förbi Vinslöv på väg till fängelset :)

Nänä låt inte Vinslövarna vinna nu.

Finns ingen "brunt" över ditt inlägg, istället argumenterar du för din sak (Orginal-Monopol) på ett vettigt och resonerande sätt.
Det är inte som att du gjorde en Peter Wahlbeck och propagerar för att orten Ullared borde brännas ned...eller hur?

Ett inlägg kan du väl lägga på gästboken när självaste ordföranden anklagar dej för att vara Nazist, du förtjänar en ursäkt Fiskrens. ;)

http://www.dopingkon...hp?page=foralla

Scifinytt VS Vinslöv

Rond1..

Edited by Walker, 30 April 2008 - 18:20.


#29 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 01 May 2008 - 11:11

Fiskrens strikes back. Bravo :thumbsup:

Dessvärre missuppfattade jag Ordförandens namn som Målle när det ska vara Månne...vilket du skrev deras gästbok:whistle:
Ska bli spännande att se om vi får någon motreaktion från Vinslöv..

#30 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 01 May 2008 - 12:37

Hehe, tack för supporten. Såg till att rätta den missen, så att de åtminstone inte har det enkla att ge sig på. :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#31 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 May 2008 - 17:01

De anklagar dig för att göra påhopp. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#32 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 May 2008 - 18:00

Scifinytt VS Vinslöv

Rond1..

:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#33 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 01 May 2008 - 18:54

Hehe, tack för supporten. Såg till att rätta den missen, så att de åtminstone inte har det enkla att ge sig på. :)

Hahaha, det var precis vad som hände..men han (JackAhl) nöjde sig inte med det inlägget. :rolleyes:

Hallå, eller? Det var ju inlägget i Sci-Fi Nytts forum som var den utlösande faktorn. Hoppa på en spelversion av Monopol på det viset, det är rena psykningen. Vet hut! Månne vill alla väl, det är ju en av grundsynerna i VPF att inte förhäva sig på någons bekostnad. Kommer det mini-Hitlers och snackar skit får dom på moppe. I huvudsak på Tomos.
Vinslöv for Capitol!


Mitt "Vinslöv-alias" gjorde ett inlägg och frågade vad som var värst;

1 att av misstag stava fel på ordförandens namn
2 anklaga någon för nazism pga kritik mot nya Monopol

Förtjänar inte Fiskrens en ursäkt av eder ledare...


Scifinytt VS Vinslöv
2-1
:D

Edited by Walker, 01 May 2008 - 18:55.


#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 May 2008 - 19:20

Jag gick på kanske lite väl starkt men kalla Fiskrens för mini-Hitler gjorde mig bara förbannad.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 May 2008 - 19:24

Var försiktig nu bara pojkar så det inte går för långt...

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 02 May 2008 - 01:39

Tror nog inte att dessa Vinslöv dyrkare är helt i avsaknad av ironi...även om det är att korsa vissa gränser så tycker jag nog inte man bör ta det fullt så allvarligt.

Vissa inslag på deras hemsida är ju rätt roliga!! (Kommer jag bli stämplad som femtekolonnare nu?)

"Forumbattle", ett helt nytt begrepp, kom ihåg var ni hörde det först!

Edited by Jazzdevil, 02 May 2008 - 01:43.


#37 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 May 2008 - 13:54

Verkar som att du fick din ursäckt nu, Fiskrens. :) Den där Månne verkar vara en rätt OK typ ändå. ;)
Och han verkade uppskatta mitt inlägg och min felskrivning på filmens titel. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#38 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 02 May 2008 - 17:34

Vissa inslag på deras hemsida är ju rätt roliga!! (Kommer jag bli stämplad som femtekolonnare nu?)

"Forumbattle", ett helt nytt begrepp, kom ihåg var ni hörde det först!


Nä men Quisling eller Judas :lol: ...skämt å sido "fejden" är över. Har varit stor aktivitet på Vinslöv-gästboken under dagen, ScifiNytt har nämts flera gånger!

joggy (Oläst)
Och ingen skugga faller heller över scifinytt! Som filmgenre betraktat, en av de bättre sådana. Kanske inte lika bra som dokumentärfilm, men nästan.

Fiskrens: Ich freude mich sehr! Lycka till i framtiden och varmt välkommen till någon av våra aktiviteter framöver.
I Vinslöv finns det plats för alla sorter.

Inte att förakta med tanke på att de har över 1000 medlemmar, vi borde kanske bjuda in VPF som officellt vän-sida...eller varför inte en gästkrönikör som berättar om Vinslövs storhet, samtidigt som någon av våra skribenter skriver en Buffy-krönika eller nåt.. :)

Bara ett förslag..men det skadar väl inte i reklamsyfte att scifinytt figurerar i andra sammanhang på nätet.

Edited by Walker, 02 May 2008 - 17:37.


#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 December 2008 - 16:38

Nu finns Monopol Sverige ute i affärerna att köpa. :P Nån som tänkt köpa det?

(Hade varit kul om en mod kunde sätta en poll angående den frågan. :) )
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 10 December 2008 - 18:37

Vår svurna "ärkekfiender" ;) på Vinslövs-forumet (Rena Naziforumet :lol: , kom igen ev. Vinslövsläsare, lite humor har ni väl? )
har tydligen införskaffat det redan..

Schema för lördagens Vinslövsdag

Här följer ett prelliminärt schema för dagen. Helt säkert är iallafall att vi startar kl 15:00.

15:00-15: Samling och invigning av dagen. (ev underhållning av Mellan-Kjell)

15:30 -1600: Monopolspelstävling - vem köper Vinslöv först?, prisutdelning, Mellan-Kjell på scen.


http://www.dopingkon...x.php?page=main

#41 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 April 2009 - 17:17

Inte visste jag att det fanns SM och VM i Monopol.
Undra om det är originalutgåvan dom spelar med eller den nya ;)

Henrik blev mästare i Monopol | Inrikes | SvD
Henrik Petersson blev svensk mästare i sällskapsspelet Monopol på lördagen.

Nu väntar VM i Las Vegas i höst.

Det var en blygsam mästare som talade med medierna efter segern i finalen som hölls på Kulturhuset i Stockholm.

- Det var mest tur som låg bakom segern, kanske 70 procent tur och 30 procent kan vi kalla skicklighet, säger Henrik Petersson till TT.

För 24-åringen från Lund var det andra gången gillt. Han deltog även när SM avgjordes 2004, men då blev han utslagen tämligen omgående.

- Jag anmälde mig med några kompisar som en rolig grej för att se vem som skulle komma längst.

Henrik Petersson hade egentligen inga speciella planer på hur han skulle fira vinsten.

- Jag ska hem, ta det lugnt och kurera förkylningen.

Lördagens seger innebär att han kommer att försvara de svenska färgerna när VM i Monopol avgörs i Las Vegas i USA i slutet av oktober. Upp emot 40 länder beräknas delta i VM.

- Jag får väl se till att träna mycket och se till att jag får mycket tur, säger Henrik Petersson.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 April 2009 - 10:48

Inte jag heller, men jag blir inte särskilt förvånad över att det finns heller.

Det finns tydligen mästerskap för allt.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 21 April 2009 - 21:38

Jag råkade halka in på Monopols hemsida.

Denna har jag totalmissat.

Posted Image

MONOPOL SPIDERMAN

Nu kan du spela Monopol med platser från Spider-Man-filmerna. Välj vilken av de kända figurerna du vill vara och köp och sälj de olika platserna från filmen.

Någon som känner sig hugad? Finns även Disney-variant för de yngre. Dock är det väl tveksamt om Vinslöv är med där... ;)
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#44 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 April 2009 - 21:46

:lol:
Skulle nog vara rätt kul att spela det., Spider-Man alltså ;)

Monopol på DVD skulle vara intressant att testa.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#45 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 September 2009 - 12:11

Spela Monopol i hela världen på Google Maps

Publicerat 2009-09-10 15:25


Köp gator och fastigheter runt om i världen och bli rik på hyresintäkter. Det är målet i onlineversionen av spelet Monopol där Google Maps används som spelplan.

Ny Teknik äger nu stora delar av området kring Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm.

Exempelvis Drottning Kristinas Väg, Osquars Backe och Lindstedtsvägen.

Det kommer att göra tidningen rik då hyresintäkter därifrån nu börjar strömma in.

Köpen är gjorda i onlineversionen av Monopol som nu öppnats via webben. Det heter Monopoly City Streets och är utvecklat av företaget Hasbro som också äger det traditionella Monopol.

Spelplanen är hela världen och baserad på Google Maps.

Spelet börjar med att man letar upp en lämplig gata, antingen genom att hitta den på kartan eller via en sökruta.

Efter en enkel registrering får man tre miljoner monopoldollar insatta på sitt konto. För Ny Teknik räckte det till att lägga beslag på ett tiotal gator runt om i huvudstaden.

När man väl köpt en gata kan man börja bebygga den.

Efter ett tag börjar hyresintäkter att strömma in på bankkontot för vidare köp.

Man kan också sälja sina egendomar till banken eller andra spelare om de ger ett bra anbud.

Eftersom det är Monopol så dyker ibland ett ”chanskort” upp. Då kan man exempelvis bli erbjuden att sabotera för andra spelare genom att placera ett kolkraftverk eller fängelse på hans eller hennes gata. Syftet är att göra egendomarna oattraktiva och sänka hyresintäkterna.

Med ett annat chanskort kan man få en bulldozer för att schakta bort fientligt uppförda byggnader.

Spelet är gratis och ska köras fram till 31 januari 2010.


Det klassiska brädspelet Monopol kommer i dag att släppas i en annorlunda version av tillverkaren Hasbro. Monopoly City Streets kommer att använda sig av Google Maps som spelplan.

Monopoly City Streets kommer att öppnas under dagen och pågå fram till slutet av januari 2010. Internetversionen av spelet kommer att vara gratis och fungerar som en pr-kampanj för Hasbros återupplivade version av det gamla brädspelet som heter Monopoly City.

Internetversionen av Monopoly City Streets kommer att finnas tillgängligt på språken engelska, spanska, tyska, franska och holländska.


Spana in den här: http://www.monopolycitystreets.com/

Någon som testat? Har själv ej gjort det, men kastade en blick över axeln på en kollega som gjorde det och det ser riktigt snyggt ut!
PS. Någon fler som tycker det börjar bli lite mkt Google nu :lol:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#46 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 12 December 2009 - 12:33

Här är ytterligare en variant: :lol:

Posted Image
(Klicka på bilden om ni är intresserade)

Edit:Jag hittade ännu mer... :blink:

http://ep.yimg.com/c..._2081_109328743

Hade jag kollat Monopoly's hemsida först hade jag nog inte blivit så överraskad av alla varanter.
Det verkar ju finnas ett Monopol för snart sagt varje framgångsrik sommarfilm. :blink: Och lite till...

Edited by Kizmiaz, 12 December 2009 - 12:56.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#47 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 February 2013 - 20:42

Mera nyheter från Monopol.
Strykjärnet försvinner :upset: :upset:  ^_^

Ärligt talat så har jag aldrig spelat med strykjärnet

 

Och ersätts av en Katt :thumbsup:

Kommer definitivt bli den spelpjäs jag använder om jag spelar nya monopol (den klassiska varianten då)

 

 

Monopol stryker strykjärnet - DN.SE


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#48 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 07 February 2013 - 21:10

Jag tyckte om strykjärnet. :( Önskar att jag köpte den gamla versionen innan uppdateringen - någon här som vill sälja sitt om de har det? :P Nåja ska nog skynda mig att införskaffa spelet innan strykjärnet försvinner!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#49 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 February 2013 - 21:24

Glöm inte att kolla vilka städer som gäller på spelplanen bara :lol:


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#50 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 February 2013 - 00:14

En intressant sak med just Monopol är att 99% verkar spela med fel regler som gör spelet betydligt längre och tråkigare... Jag antar att det är risken med ett famijespel där det gäller att inte göra ungarna för ledsna.. :P

 

http://www.criticalm...lMonopoly1.html


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."