Jump to content

Photo

Webbläsare a.k.a Browsers


  • Please log in to reply
343 replies to this topic

Poll: Populäraste webbläsaren på SFN!

Vilken webbläsare använder du?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 March 2010 - 12:14

Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari, Opera, Chrome...

Då jag själv jobbar inom webbranschen plus att jag tycker det är intressant med vad som händer inom denna del av världen så tycker jag det känns passande med en samlingsplats där man kan diskutera de olika webbläsarna. Vilken föredrar du? Senaste nytt? Vilken är snabbast? Etc. Vi får väl se om jag är den enda som tycker det är intressant och spännande :lol:

Det som diskuteras mycket idag är hur snabba de är. Framförallt iom Googles Chrome som dök upp som en liten joker och blev en stor succé. Men är den snabbast av dem alla? PC för Alla har gjort ett jättetest och korat en vinnare 2010.

2010-03-12 09:33

Vinnare och förlorare

Opera vinner testet och blir PC för Allas rekommendation för Förvald webbläsare 2010! Den pigga lilla norrmannen vinner flest hastighetstester, vilket märks när du surfar i verkligheten. Webbläsaren ser dessutom riktigt fräsch ut och har flera trevliga finesser. Enda plumpen är att vi inte lyckas logga in med Bankid.

Men marginalen till andraplatsen är liten. Tvåorna Chrome och Safari flåsar Opera i nacken. Snabbheten är det inget fel på där heller. Under vanlig surfning är skillnaden väldigt liten. Safari kan dessutom använda Bankid.

Firefox är inte längre den pigga uppstickaren, utan snarare en mångsidig webbläsare som fungerar nästan överallt på nätet. Dessutom kan du lägga till mängder av funktioner och finesser genom alla de tillägg som finns.

Bjässen Internet Explorer hamnar på efterkälken bland de ”fem stora”. Egentligen finns det ingen anledning att behålla den som din förvalda webbläsare.

Eftersom Internet Explorer inte avinstalleras när du väljer en annan webbläsare kan du alltid falla tillbaka till den om du stöter på någon sajt som trilskas rejält. Kanske någon internetbank eller strömmande filmsajt som bara accepterar Microsofts stolthet.

Grattis, Opera :thumbsup:


Vilken webbläsare föredrar ni?

Som sagt var, jag jobbar inom webbranschen vilket innebär att jag kör alla de stora webbläsarna då sajterna måste testas i dem. Inklusive äldre versioner av IE, men det låter jag bli att gå in på för tillfället...
Jag är totalt beroende av Firefox som har extensions som underlättar mitt dagliga arbete. T ex Firebug (The One and Only) och Web Developer Tools. Helt oumbärligt och det finns ingen annan som kan tävla med dessa extensions i dagsläget. Tro mig, vi har testat. Tyvärr så stressade de fram förra versionen av FF (kan ha varit Google som låg bakom det) vilket ledde till att de toppade listan över 2009 års buggar. Tycker själv att den har blivit mycket segare än tidigare, så jag tror allt att de måste fixa till det så att de kan konkurrera med de andra webbläsarna som är på stark frammarsch.

Privat har jag även där kört Firefox förutom de gånger jag får något ryck och vill testa något annat. De senaste dagarna har jag dock mest kört Safari som är en underbar webbläsare imo. Snabb, ren och enkel. Opera körde jag i helg och den ÄR snabb. Tyvärr var det vissa funktioner som ej fungerade i den så då gick jag över till att testa Chrome. Den är ju snabb även den, men där var det fler funktioner som inte fungerade så jag ledsnade totalt. Den kommer jag nog fortsättningsvis bara att köra för test. Sen förstår jag inte riktigt alla som gillar Googles design... Tycker den är fruktansvärt tråkig överlag.

Edited by Synon, 10 March 2011 - 07:37.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 March 2010 - 13:11

Firefox.

Har för många tillägg som jag är förtjust i för att byta till opera (testat den portabla versionen och den är snabb som Synon säger) eller Chrome (blir för jobbigt och leta ersättningstillägg).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 March 2010 - 16:02

FFs tillägg som är deras (enda) styrka idag. Tyvärr. Men jag tror (hoppas) att de jobbar på en ny, grym version som kan konkurrera med Chrome och Opera. Som sagt var, nu när jag kört Safari och gått tillbaka till FF, då jag för stunden är på jobbet, märker jag hur extremt seg den är i jämförelse.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 12 March 2010 - 17:28

IE8 och Safari. Firefox kraschar hela tiden. lite jobbigt.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2010 - 17:41

Firefox.

Men även Opera ibland och så händer det ju att man ofrivilligt måste använda Explorer på vissa sidor.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 March 2010 - 17:44

IE8 och innan dess IE7 och innan dess IE6 och innan dess IE5 och ja som sagt har varit trogen Internet Explorer i hela mitt liv förutom en period för ca 10 år sen då jag vänsterprasslade med Firefox.

Winter is Coming


#7 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 12 March 2010 - 17:44

Safari. Snyggt, enkelt och snabbt som attan. Behöver aldrig använda annat.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#8 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 12 March 2010 - 18:09

Aha! Jag levde i villfarelsen att Safari var för Mac allenast.:rolleyes:

*tankar hem så jag åxå får prova*
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 March 2010 - 18:34

Glädjande att se att fler använder Safari :thumbsup:
Stämmer bra det dukeofnewyork skriver. Bra där Kizmiaz att du laddar ner den. Berätta gärna sen vad du tycker om den. Själv kör jag ju den via Mac. Men Rick Hunter: vad ska vi göra med dig då? Det här går ju inte. Hur kan vi övertala dig att gå vidare? Forever Xena är halvt förlåten då hon även kör Safari :) Jaså, Georgia du kör även Opera? Vad tycker du om den? Ps. Funkar en sajt bara i IE så dumpa den är mitt råd. Hehe.

Jättekul att ni svarade. Intressant att se vad ni kör för webbläsare och varför. Tillbaka till Rick: varför? :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 March 2010 - 18:47

Kanske för att jag är som hund, trogen livet ut? :P
Ärligt talat så jag vet inte riktigt, förutom nån av de äldre versionerna så har de för mig strulat väldigt lite eller sällan och nästan aldig kraschat. Firefox däremot var det mest knas med. Men det är nog mest en vanesak skulle jag tro. Men jag har aldrig ens testat Opera, Chrome eller Safari.

Winter is Coming


#11 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 12 March 2010 - 18:53

Hmm, efter nå'n kvarts Safari-surfande kan jag väl konstatera att den är snabb. :)
Den plockade in mina Opera-bokmärken utan att knota.

Det första jag saknar är ett trollspö, men det kanske återstår att upptäcka...Posted Image

Hmm, jag provar den väl ett par dagar iaf, så får vi se.
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 March 2010 - 18:55

Hundar är ju söta :) Alltså, du är inte sugen på att testa någon annan? Förlåt, inte meningen att jaga på dig (jo, lite kanske) men jag är bara nyfiken. För IE är ju den som ställer till det för oss som bygger sajter, framförallt äldre versioner, så det är alltid lika intressant att höra vad IE-användarna själva säger. Men det låter på dig som att du är som de flesta som säger att de använder den av gammal vana.

Härligt, Kizmiaz! Keep us updated, please.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 March 2010 - 18:59

Men det låter på dig som att du är som de flesta som säger att de använder den av gammal vana.

Lite så är det nog, eftersom det fungerar bra så har jag inte brytt mig att ändra. Varför laga något som inte är trasigt?

Winter is Coming


#14 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 March 2010 - 19:01

Ja, är du nöjd så är det ju bara att köra på.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#15 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 March 2010 - 19:06

Jag har börjat använda Chrome, eftersom jag ansåg att FF började sega vid uppstart. Sen var den lite trög när den hade laddat många bilder. Saknar dock lite add-ons men det har ju börjat dyka upp i Chrome också.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#16 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2010 - 19:09

Hade Opera som standardläsare förut. Var innan Firefox gjorde sitt intåg och tog över halva världen.
Att jag använde Opera var pga fliksystemet (använde Netscape innan dess) men nu är det tyvärr bara sporadiskt.

Lite svårt att dumpa vissa siter som bara funkar med IE när man vill uppdatera sitt operativsystem :P

Sen måste man ju i alla fall ha alla webbläsare installerade för att kolla hur vissa siter ser ut och beter sig i dom :P

Edited by Georgia, 12 March 2010 - 19:09.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#17 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 March 2010 - 19:15

@GaterGirl: annars är du nöjd med Chrome?

@Georgia: Vilka har du installerade?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#18 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 March 2010 - 19:20

Absolut, jag är nöjd. Jag har tre webbläsare installerade, Chrome, FF och Safari.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#19 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2010 - 19:23

Firefox
Opera
Chrome
IE8

och så Netscape (pga nostalgi ;) )
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#20 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 March 2010 - 19:25

GaterGirl: Men du använder endast Chrome numera alltså? Själv tycker jag det är lite surt av Google att de inte samtidigt fixade en ordentlig version för oss Mac-användare. Gör mig lite anti ärligt talat <_<

Georgia: senaste versionerna då eller?

Kan lägga till att själv har jag hemma endast senaste versionerna av FF, Safari, Opera och Chrome. Men på jobbet har jag...eh...ett gäng till. Har lyckats fixa så jag har IE 4 (!)-8 (Win) och FF 1.x-3.6 (Win). Sedan har jag senaste versionerna av FF (Mac+Win), Opera (Mac+Win), Safari (Mac+Win) och Chrome (Mac+Win).

Edited by Synon, 12 March 2010 - 19:29.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#21 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2010 - 19:31

Georgia: senaste versionerna då eller?

Näää de som kom för två år sen. Vad tror du :lol: Självklart. förutom Netscape då som inte uppdateras längre.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#22 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 March 2010 - 19:34

Japp. Ja, varför släppte de inte en fullständig till Mac samtidigt? Vad är orsaken till det?


@georgia. Jag använde ett add-on till FF kallat IE View som gjorde att man kunde se på tex windows-update sidan i FF och slapp öppna IE, har du provat den?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#23 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2010 - 19:38

Jag har nog haft den installerad förut, inte lätt att komma ihåg alla plug-ins man använder när man installerar om allt. Men det problemet har jag löst nu med ett plug-in som säkerhetskopierar alla andra plug-ins :lol:
Men jag har så att IE öppnas automatiskt när jag kör en WindowsUpdate.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#24 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 March 2010 - 19:41

Bra fråga. Slöhet? Den som är ute nu (om inget hänt nyligen, har ej kollat) är bara en beta-version. Säkert därför den inte fungerar optimalt.

Georgia: senaste versionerna: jaja, måste ju kolla för säkerhetsskull. Man vet aldrig. Du kan ju ha någon webbläsare som bara ligger där och skvalpar. Som Netscape :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#25 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 12 March 2010 - 20:56

Jag lämnar inte min eldiga räv. För beroende av mina extensions. Men jag hoppas också att dom kan speeda upp till nästa uppgradering.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter