Jump to content

Photo

Hawaii Five-O (2010)


  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 August 2008 - 18:55

CBS Books New 'Hawaii Five-O' - 'Criminal Minds' producer writing update of classic cop show - Zap2it

CBS is reaching back into TV history again, this time looking to update its classic cop show " Hawaii Five-O."

"Criminal Minds" executive producer Ed Bernero is working on an update of the series, which ran from 1968-80 and made the signature line "Book 'em, Danno" into a national catchphrase. Bernero, a big fan of the old "Five-O," says he won't try to reinvent the show: "We will try to keep as much of the original show as possible," he tells The Hollywood Reporter.

That means that the iconic theme music will stay, with possibly a few tweaks. The main character will be Chris McGarrett, who's following the footsteps of his father Steve (Jack Lord in the original) as head of a Hawaii state police unit. And, like the original, the show would shoot on location in Hawaii.

"Hawaii Five-O" is the second old-school police procedural CBS has put into development recently. The network is also working on a new version of "The Streets of San Francisco" with writers Sheldon Turner and Robert Port.

Bernero is also working on two other projects for CBS. "Washington Field" centers on agents in the Washington, D.C., field office of the FBI and is being developed with the bureau's cooperation. The second is a drama about the bureau's fugitive apprehension unit, led by a female agent whose father is on the lam.


Trodde det var en ReMake först. Men så var det visst inte.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 August 2008 - 19:34

En fortsättning.. :D

Nå, jag har ju inte direkt sett mycket av originalet, men titelmusiken är ju bra så det är bra att de behåller den:

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 August 2008 - 22:04

Catchigt intro.

Jag tror att jag sett ett par avsnitt av gamla serien, men är inte säker.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 August 2008 - 22:09

Gick väl på femman eller nåt för jättelänge sedan, har jag för mig.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 13 August 2008 - 00:47

Tyvärr det går inte. Det var en helt annan kultur på den tiden då serien gjordes. Runt den tiden tyckte väl folk att serien
var häftig när det inte fanns några moderniteter som idag. Av den orsak upplever jag gamla tv-serier
som mysiga.
Dom fick agera på ett helt annat sätt när man idag har modernare metoder att tillgå med.

Så många nya moderniteter skulle nog inte ske om jag väntar till jag blir 80 år för att se den.
Tiden är alldeles för liten för serien ska bli mysig.

Så man betraktade serien då den gjordes är en stor skillnad hur man betraktar den idag.

#6 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 13 August 2008 - 08:12

Introt gillar jag verkligen, hoppas de inte ändrar allt för mycket i nya. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 August 2008 - 12:25

Undrade vad detta var för serien tills jag hörde och såg introt. Är sätt säker på att jag sett ett och annat avsnitt av originalet. Återstår att se om denna nyversion kan vara något att se.

#8 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 13 August 2008 - 12:36

Har vaga minnesbilder av att sett ngt avsnitt av detta. Vad jag minns är det en traditionell polisserie av samma typ som Kojak, Columbo, Jack and the Fat Man, Magnum, Miami Vice etc och jag vet inte om det kan ses som nåt "nytänkande", men för alla som är trötta på procedurals så är det säkert en välkommen omväxling. ;)

I övrigt håller jag med Supertreck. Det kan vara kul att se som en nostalgitripp, men i övrigt borde man låta gravade hundar ligga. :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#9 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 March 2010 - 13:37

Flera namn man känner igen som kommer vara med i nya serien.

James Marsters Takes on Hawaii Five-0 - TV News at IGN

Buffy/Angel alum joins remake pilot.


March 13, 2010 - CBS crime procedurals are big mainstream hits, but hardly the kind of shows that resonate with the geek culture. However, the new CBS pilot Hawaii Five-0 is certainly getting geek attention, thanks to the fanboy-friendly cast involved.

With Grace Park (Battlestar Galactica) and Daniel Dae Kim (Lost) both among the main cast, the latest Comic-Con friendly actor to take a notable role is Buffy the Vampire Slayer / Angel alum James Marsters, who has now revealed, via his official Facebook page, that he will appear in the pilot, "as the nemesis of lead character Jack McGarrett (Alex O'Loughlin)."


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#10 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 March 2010 - 13:40

Herregud, allt gräver de då upp :D Har bara något svagt minne av att sett lite av den någon sen nattimme när kraven inte var så höga...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 March 2010 - 19:16

Grace PArk? Daniel Dae Kim? James MArsters? Dammit. Nu måste jag ju se serien. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 March 2010 - 19:25

Håller med om det. Tidigare fanns det inte en enda anledning att se den, nu finns det åtminstonde tre :D

Winter is Coming


#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 March 2010 - 16:24

Orginalet var riktigt coolt, introt, musiken av The Ventures och sen givetvis Jack Lord som ägde. Intressanta skådisval här också. Får väl se om jag kommer kolla upp det här.

Edited by super85, 21 March 2010 - 16:25.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 23 March 2010 - 08:03

Jag minns att Max Weinberg 7 en gång lirade introt på Late Night with Conan O'Brien och Conan retades med dem för att de använde en piccoloflöjt. Det och repliken "Book'em Danno" är i stort sett allt jag känner till om Hawaii Five-O. Men visst, ju fler TV-serier som är filmade på Hawaii, dess bättre. :D

Edited by SwedishSuperhero, 23 March 2010 - 08:04.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#15 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 May 2011 - 13:36

Premiär på TV4 torsdagen den 19/5 klockan 21.00.

TV4, Torsdag 19/5, 21:00-22:00

Hawaii five - 0

Amerikansk actiondramaserie från 2010. Örlogskapten Steve mcGarret återvänder till Hawaii för att undersöka sin fars mord. På plats får han i uppdrag att leda en egen polisstyrka på ön något han motvilligt accepterar. Tillsammans med sina handplockade medarbetare sätter han igång med att hitta sin fars mördare. Säsong 1. Del 1 av 24.


Edited by Piranhaconda, 09 May 2011 - 13:48.


#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 May 2011 - 12:29

Remake av den klassiska serien. Någon som såg första avsnittet?

Mitt första intryck var löjligt överdriven actionserie men också löjligt underhållande. Ibland är det trevligt med serier som inte försöker vara mer än de är. Det är rätt ovanligt med rena actionserier nuförtiden, saker ska vara så kompliserade. Därför är det kul med en dum actionserie utan större hjärna (eller handling). Får se om den fortsätter så.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 May 2011 - 14:56

Ja, det var en ganska enkel handling, ett enkelt motiv med en man som ska hämnas sin döde far. Fast jag gillade actionscenerna, den kändes ganska "gritty" och det man fick veta om huvudpersonerna gjorde att jag gillade dem i alla fall. Alltid kul att se Grace Park igen, och som jag skrev i Crusaders status så var Scott Caan riktigt lovande. Huvudrollen var väl åt det lite blekare hållet, dock.
*Hockey och superhjältar*

#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 May 2011 - 15:22

Jag retade mig faktiskt lite på hur huvudkaraktären helatiden satte dem i fara genom att ta extrema risker och vara oförsiktig. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 May 2011 - 15:26

Menar du nu han som blev ledaren?
*Hockey och superhjältar*

#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 May 2011 - 17:49

Jepp.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 June 2011 - 20:58

Aah, så fick de sitt namn. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 June 2011 - 21:26

Hawaii 5-0 fortsätter att vara en ganska korkad B-action-serie egentligen. Men trots det fortsätter jag att bli underhållen, och även om jag ofta tappar fokus på vad själva avsnittets intrig är så följer jag snacket mellan Danno och ledaren (glömmer hans namn hela tiden) och Dannos privatliv med stort intresse. Intromusiken och Scott Caan gör mycket av serien för mig!

Förresten, herrarna Ortman och Kurtzi verkar har smak för B-action? De har ju skrivit Transformers 1 och 2 också, sne lyckades de i och för sig bra med Star Trek å andra sidan.
*Hockey och superhjältar*

#23 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 June 2011 - 21:32

Jag håller med. Intro musiken gör mycket och sätter stämningen. Och det är skönt med lite korkad B-action ibland då det är rätt sällsynt i TV-serier nuförtiden. Men visst rullar man på ögonen ibland. :P
Som tur är så gör dte inget att man missar ett avsnitt heller som jag gjorde med förra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#24 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 02 June 2011 - 21:45

Javisst är det lite så, korkad B-action har också sin charm så att säga! Och precis, du lär inte slita ditt hår av att missa något avsnitt. Men jag undrar när de tar upp tråden med Mc... (men vad heter bossen nu igen...?) och hans döda far. Sen Grace Park...jag minns henne som ganska bra i BSG, men här är hon ju riktigt usel. :)
*Hockey och superhjältar*

#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 June 2011 - 21:53

Med tanke på att de aldrig hittade hans kropp så lär han komma tillbaka. Det var det första jag misstänkte med när han föll i vattnet. :P

Jag tycker inte att Grace Park spelar dåligt. Hon spelar bara en totalt annan typ av karaktär som hon kanske inte riktigt har kommit in i ännu.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif