Jump to content

Photo

Skräck Numret 19


  • Please log in to reply
188 replies to this topic

#26 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 02 March 2014 - 13:14

Inget är hugget i sten än. Som Daniel sade, det är The Viktor som är redaktör, och i slutändan som bestämmer.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#27 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 02 March 2014 - 14:54

-Schenström, tack så mycket för ditt förtroende, det var mer än jag behövde.

 

-Sret, se om du kan få ihop din weird western manus och kanske en tecknare som är villig att jobba för dig, jag är säker på att Göta Lejonet är villig om du frågar honom. Ni har fram till mellan september och oktober.

 

-Predabot eller Hämnaren, kan ni tänka er att designa en skräck font av SSS nr 19? Annars kan ni leta efter en public domain font från nätet, det finns gott om det.

 

-Isegrim, hur går det ut med Asfaltsnatten? Eller behöver jag fiska upp någon som kan rita Nox vs Zombies manuset?

 

- Om inte det, finns det någon story med skräcktema för NS? Inte nödvändigtvis med Ghast, Nox eller liknande utan något som kan vara lite mer unikt?

 

- Och när det gäller Ghast som skräck berättare för SSS 19, kan nog funka men jag vill ha mer förslag än bara han. Kanske Nox, Jeanne Nocturne och Ghast som berättar varsin historia samtidigt? Men problemet med det är att om vi får in en ny tecknare eller författare som inte vet så mycket om karaktärerna hur vi än förklarar det via Schenströms  seriebibel. Plus jag har fått in Ola Skogäng själv att bidra med karaktärs skisser och kanske till och med vara med i omslagstävlingen om jag påminner honom inom ett par veckor och se om han är tillgänlig då. Så jag bestämmer mig att vi fokuserar på att skapa en ny figur att använda som referens till tecknare att använda. Och jag sätter deadline på det: 30 MARS.

 

-Och när det gäller artiklar, har jag bestämt för följande: Tre fyra sidor med en intervju med Robert Jonsson, och två fyra sidor lång artikel om den italienska skräckserien Dylan Dog av Andreas Eriksson så att han kan promota den svenska översättningen som han är ansvarig för.

 

- Och när det gäller övriga bidrag från potentiella nya eller återkommande tecknare, ser det torrt ut. Redmalm är osäker men han är villig att delta i omslags tävlingen, men jag behöver mer än det. Alla som känner någon eller några som kan tänka sig göra ett skräckserie, vare sig regelbunden tecknare för SSS eller en ny en, skicka mig dess emails eller profil sidor på varierande sidor från DeviantArt till Facebook så att jag kan kontakta de och fråga om de kan delta. Jag själv ska delta med en serie, men det är lite svårt med tanke på temat jag har tänkt med men jag fixar det.

 

Så var det nåt annat jag har glömt?



#28 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 02 March 2014 - 23:58

Trio_zps689e1216.jpg

Okej, nu har jag givit ut min bidrag till karaktärs skisser för tre möjliga berättare för SSS # 19, kan någon annan säga WHOOP eller ge några andra förslag?



#29 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 03 March 2014 - 06:52

Den till höger gillar jag mest. Det bästa med figurerna är deras huvuden. Kläderna är visserligen vältecknade men ganska vardagliga. Det kanske är medvetet gjort?


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#30 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 03 March 2014 - 15:09

Klart måste de vara vardaglig bekväma när man ska ha en god bok att läsa, komplett med en fin pipa med kubansk tobak och en kanna och kopp med ljuvligt varm mjölkchocklad. Personligen gillar jag när en sagoberättare som ska läsa inför tittaren, läsaren eller en liten grupp innan läggdags vare sig en god saga eller en spökhistoria bara sitter i en mjuk stor fåtölj framför en brinnande brasa bärande i en mysig morgon rock som sagoberättaren i Jim Henson's The Storyteller vilket jag dyrkade när jag var liten istället för Tales from the Crypt där Crypt Keeper ständigt gjorde en massa saker innan och efter avsnittet vilket var lite störande bara för min del.

Jag menar, är det inte mer mysigare så här

1295018.jpg

 

än det här?

CryptKeeper.jpg

 

Personligen så tycker jag att även om TFTC var en bra show, så var Crypt Keeper mer som en TV host än en berättare. Och ja, jag vet att det var säkert poängen med det, men när skräckserien för barn "Are You Afraid Of The Dark?" gjorde det bättre med ungar som berättar spökhistorier runt en lägereld än en rutten mumiedocka med dåliga ordvits då behöver man tänka om på saken.

Plus så har jag redan tänkt ut röster för mina figurer: Tony Jay för Cthulhu, Kathleen Turner för Djävuls biblotekaren och John Hurt för skelettet. 


Edited by DarkPaladin300, 03 March 2014 - 15:45.


#31 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 07 March 2014 - 22:37

Och hur skall man få tag på Göta Lejon, jag har inga som helst medel för att kontakta honom utom från här, men han har ju gått i ide eller något den senaste tiden från den här forumet, och Deviant art vet jag inte hur aktiv han är på.

 

Sedan såg jag att manuset var längre än jag mindes.


Edited by Sret, 07 March 2014 - 22:45.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#32 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 08 March 2014 - 23:26

-Sret, se om du kan få ihop din weird western manus och kanske en tecknare som är villig att jobba för dig, jag är säker på att Göta Lejonet är villig om du frågar honom. Ni har fram till mellan september och oktober.

Jan Hoff har väl också en spökwestern på gång. Känner du till det, Elof?



-Predabot eller Hämnaren, kan ni tänka er att designa en skräck font av SSS nr 19? Annars kan ni leta efter en public domain font från nätet, det finns gott om det.

Tänker du dig att man gör en lite kusligare variant av vår ordinarie logotyp, eller att man utgår från titeln på en typisk skräcktidning och skriver Svenska Superserier med den stilen?



- Och när det gäller Ghast som skräck berättare för SSS 19, kan nog funka men jag vill ha mer förslag än bara han. Kanske Nox, Jeanne Nocturne och Ghast som berättar varsin historia samtidigt? Men problemet med det är att om vi får in en ny tecknare eller författare som inte vet så mycket om karaktärerna hur vi än förklarar det via Schenströms  seriebibel. Plus jag har fått in Ola Skogäng själv att bidra med karaktärs skisser och kanske till och med vara med i omslagstävlingen om jag påminner honom inom ett par veckor och se om han är tillgänlig då. Så jag bestämmer mig att vi fokuserar på att skapa en ny figur att använda som referens till tecknare att använda. Och jag sätter deadline på det: 30 MARS.

Så du tänker att värden ska ingå i varje serie? Annars skulle man ju kunna göra så att de som gör serier får göra sina serier oberoende av sådant, och så lägger vi en sida mellan varje, där värden får avannonsera och påannonsera serierna.



-Och när det gäller artiklar, har jag bestämt för följande: Tre fyra sidor med en intervju med Robert Jonsson, och två fyra sidor lång artikel om den italienska skräckserien Dylan Dog av Andreas Eriksson så att han kan promota den svenska översättningen som han är ansvarig för.

Oj! Mycket på en gång. Kanske inte nödvändigtvis är dåligt i och för sig. Men måhända bör saken diskuteras i redaktionen innan vi bestämmer något.

#33 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 09 March 2014 - 00:01

The Viktor nämnde det efter att jag hade skickat steampunkmanuset till honom, och jag har sagt att jag skall försöka få ihop något annat.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#34 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 March 2014 - 09:21

 

Jan Hoff har väl också en spökwestern på gång. Känner du till det, Elof?

 

Viktor, kolla detta till skräcknumret! Jan Hoff är en legend och det jag sett av hans spökwestern ser grymt ut!


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#35 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 March 2014 - 17:18

Redan gjort, Tfels och han ställer gärna upp. Frågade det så fort jag såg hans skisser på facebook.



#36 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 09 March 2014 - 17:27

Yes!!! :w00t:


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#37 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 09 March 2014 - 17:51

Nu gäller det bara att han svarar mailet...



#38 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 15 March 2014 - 14:34

Okej, en ny idé börjar ta form.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#39 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 15 March 2014 - 19:14

THE VIKTOR APPROVES!!


Edited by DarkPaladin300, 15 March 2014 - 19:15.


#40 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 26 April 2014 - 09:38

För det första så har jag alltid varit emot att bestämma temanummer innan man har en hel hop färdiga serier relaterande till temat. Det förra skräcknumret växte fram naturligt för att ett överskott av skräckserier fanns då.

 

När man säger "Vi vill ha skräckserier", då ställer man krav på folk som ger oss gratis serier för konstens skull.

 

Jag tycker fortfarande att skaffa serier till färgnumret 20 och att få ut det innan 2014 är över är viktigare.

 

Sen så har Viktor inte sagt varför jag lät mig övertalas och varför skräcknumret inte kunde vänta till efter 20. Jag tycker att han borde berätta öppet. Sen så borde han ta sig i nackskinnet och gå över till den här tråden: http://www.scifinytt...e=2#entry265420

 

Vad jag än säger så hoppas jag ändå att det går vägen.

 

För övrigt måste deadline vara mycket tidigare. Jag talar av erfarenhet för långsamtgående medredaktörer...

 

- Använd Napoleon Cross som frontfigur. Dels är han en karaktär som kan knyta samman med tidigare skräcknummer. Vi kan se honom som ett arv från våran avlidne vän Stefan Nagy, och på så sätt så håller vi hans minne vid liv. Gillar dock tanken med skiftande berättare, så kan Nox, Jeanne, Ghast och Napoleon dela på bördan.

- Gillar tanken på en retro-layout och jag kan nog jobba in det. Men jag gör nog SSS-logon bara lite annorlunda.

- Min Förgöraren-epilog kommer att gå i nummer 19, men det blir ingen skräck i den.


Edited by Virtus, 04 May 2014 - 08:36.


#41 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 26 April 2014 - 12:54

Deadline ska alltid ligga tidigt, som Sebastian säger. Därför att det ofta händer oförutsedda saker på vägen som försenar.

 

Kolla med Stefan Nagys familj om ni kan få tillgång till hans fanzinserier. Det finns en del skräck där och en del är skitbra!

 

Angående nr 20 i färg och före årets slut (vilket jag tycker är rätt tänkt) så börjar det bli bråttom där. Om ni behöver en färgläggare, kontakta mig så ser vi vad jag kan bistå med.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#42 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 03 May 2014 - 21:38

När man säger "Vi vill ha skräckserier", då ställer man krav på folk som ger oss gratis serier för konstens skull.

Inget egentligt fel i det dock. Begränsningar = inspiration. Läget är inte att vi kan göra så alltid, men ibland så.



- Använd Napoleon Cross som frontfigur. Dels är han en karaktär som kan knyta samman med tidigare skräcknummer. Vi kan se honom som ett arv från våran avlidne vän Stefan Nagy, och på så sätt så håller vi hans minne vid liv. Gillar dock tanken med skiftande berättare, så kan Nox, Jeanne, Ghast och Napoleon dela på bördan.

Jag tänkte att det blir mest klassiskt om det är bara en värd, men när jag tänker efter kanske du har en fin idé där. Liksom en parad av alla Svenska Superseriers skräckfigurer. Bara man gör det liksom helgjutet, så inte varje sida blir helt oberoende av de andra. Men oavsett om det är en eller flera så föredrar jag att vi använder en redan etablerad skräckfigur från SSS än att vi hittar på en ny. Napoleon Cross kan förstås funka, men om associationerna ska leda till Uncle Creepy så är det ju snarare till exempel Ghast som gäller.



- Min Förgöraren-prolog kommer att gå i nummer 19, men det blir ingen skräck i den.

Ja, det får väl vara okej. Har vi tillräckligt mycket skräck i övrigt kan vi väl finna oss i att det finns med en serie som inte följer temat. Fast du kan förstås alltid rita dit en mumie någonstans i bakgrunden eller något sådant bara för sakens skull. (Ja, jag vet vad du brukar tycka om sådana förslag. Men det är just bara ett förslag. Gör som du vill!) Annars vore det för min del helt okej att lägga skräcken exempelvis i #21 i stället. Men är det viktigt för Viktor att ha det i #19 så kan vi ju ha det...

#43 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 03 May 2014 - 21:54

Glöm för tusan inte nr 20. Färg. 2014. Dags att börja jobba påt.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#44 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 04 May 2014 - 08:34

Jag tänker börja jobba på nummer 20 redan under SIS, sprida ut att artister kan satsa på det i stället om dom inte känner av skräckådran.

 

- Jag är av andra skolan. Inga begränsningar - Fantasin flödar fritt!

- Än en gång så säger Johan både ja, nej och kanske i en väldigt lång text. Jag har redan haft med mumier, varulvar, vampyrer, styckmördare... Det är min serie, och jag gör den som jag vill.



#45 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 04 May 2014 - 09:42

Att starta jobbet vid SIS låter som en bra plan! Sebastian, vill du ha hjälp med färgläggning eller textning till tjugan, säg till. Jag kan även texta eller grålägga nr 19, Viktor.

 

Ni borde kanske göra en liten "broschyr" med info om de kommande numren som ni kan dela ut till tecknare på SIS. Så att de vet vad som är på gång. Och dessutom göra den i ett ex i större format (kanske inplastat?) så att man som besökare kan stå och läsa på plats vid ert bord.


För övrigt har ni 6-700 kr att inkassera efter försäljning till Seriehörnan i gbg. Vill ni ha dem nu eller på SIS?


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#46 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 04 May 2014 - 23:44

Jag kan vänta till SIS.



#47 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 11 May 2014 - 21:19

Jag lägger ned det hela, jag kommer inte fram med något.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#48 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 19 May 2014 - 11:51

Okay! Nu när SIS är äntligen över, jag är 100% procent frisk och klar med min första nummer av LFH, Virtus är säkert i full gång att skicka iväg alla exen till de behovande faktorerna och veckan har börjat med en rejäl ösregn ute, så vore det nu så dags att kanske börja planera nummer 19 på allvar nu. Jag *VET* att jag inte borde pressa på för att jag inte gjort nåt av min del med att lägga ut SSS # 17 och 18 men försök själva att vara sjuk i flera veckor och försöka sätta ihop en serie med en trög dator och photoshop, plus nu är jag helt 100% engaged mode här så nu skriver jag ned allt medan jag kommer ihåg vad vi ska försöka göra här.

 

- Det viktigaste delen just nu för mig, är att komma överens om designen av de berättar karaktärer är okej eller inte. Jag vill att när vi ska försöka rekrytera serier tecknare, bör vi ha referens bilder av de så att tecknaren kan ha med de i samma stil som Creep, Tales of The Crypt eller andra skräckserier från 50 talet. Så vad jag vill veta är om Cthulhu, Biblotekaren och Skelletet är okej eller inte?

 

- Jag ska försöka kontakta Jan Hoff, Ola Skogäng (som var tänkt att göra en skissad illustration), Redmalm och ett par tecknare till jag känner om de har lust att göra bidrag till nummer 19 eller inte. Om det är någon annan som har lust att bidra med nåt, eller om ni känner nån som kan tänka sig att bidra med nåt så är det bara att hojta till.

 

- Sen måste vi diskutera ifall vi ska ha titel fonten och omslaget i samma stil som de gamla skräckserierna eller om det är förmycket och förbryllande.

 

- Sen ska jag kolla med Robert Jonsson (skaparen av skräckrollspelet Bortom) och Andreas Erikson (ansvarige av utgivaren til Dylan DOg i Sverige) om vi ska ha en intervju eller om de ska delta med kanske en artikel eller en novella i stil med Lovecrafts korta noveller.

 

- Och självklart kommer jag att försöka få igång med ett eget bidrag men såklart så kan jag inte bestämma mig vad för serie jag vill göra, ibland vill jag göra en skräckserie utspelad i första världskriget, en serie baserat på samma ton som Tove Jansson (ja skratta om ni vill, men om det är inte skräckfyllt med varelser som kan frysa ned en, elektrifera en, vara hundra femti meter lång eller köttätande växter och för att inte nämna de deppiga tonen böckerna har speciellt i de två sista delarna då vet inte jag) eller en Lovecraftian horror story i Stockholm men då vore det bäst att jag kollar med Daniel Thollin om jag kunde göra en spinoff baserad på hans Tusen Ögon serie. Va tycker ni?

 

Något mer?



#49 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 May 2014 - 00:04

- Det viktigaste delen just nu för mig, är att komma överens om designen av de berättar karaktärer är okej eller inte. Jag vill att när vi ska försöka rekrytera serier tecknare, bör vi ha referens bilder av de så att tecknaren kan ha med de i samma stil som Creep, Tales of The Crypt eller andra skräckserier från 50 talet. Så vad jag vill veta är om Cthulhu, Biblotekaren och Skelletet är okej eller inte?

Jag tycker, som sagt, att vi ska tillvarata en eller flera av de skräckaktiga figurer som redan har en koppling till Svenska Superserier. Att slänga in en helt ny från ingenstans känns inte lika kul.



- Jag ska försöka kontakta Jan Hoff, Ola Skogäng (som var tänkt att göra en skissad illustration), Redmalm och ett par tecknare till jag känner om de har lust att göra bidrag till nummer 19 eller inte. Om det är någon annan som har lust att bidra med nåt, eller om ni känner nån som kan tänka sig att bidra med nåt så är det bara att hojta till.

Jag kom att tänka på att det kanske kunde vara lönt att kika åt Andra Världar. Där är ju skräck en av de inriktningar som anges som de relevanta. Vi kan ju alltid snacka med Anna Vintersvärd och höra om hon har några kontakter att förmedla. Kanske någon skräckskrivare som inte kommit på ännu att det är just seriemanus man ska skriva...



- Sen måste vi diskutera ifall vi ska ha titel fonten och omslaget i samma stil som de gamla skräckserierna eller om det är förmycket och förbryllande.

Det får vi gärna ha för min del, så länge den inte blir svårläst.


 

- Och självklart kommer jag att försöka få igång med ett eget bidrag men såklart så kan jag inte bestämma mig vad för serie jag vill göra, ibland vill jag göra en skräckserie utspelad i första världskriget, en serie baserat på samma ton som Tove Jansson (ja skratta om ni vill, men om det är inte skräckfyllt med varelser som kan frysa ned en, elektrifera en, vara hundra femti meter lång eller köttätande växter och för att inte nämna de deppiga tonen böckerna har speciellt i de två sista delarna då vet inte jag) eller en Lovecraftian horror story i Stockholm men då vore det bäst att jag kollar med Daniel Thollin om jag kunde göra en spinoff baserad på hans Tusen Ögon serie. Va tycker ni?

Allt på en gång! Snusmumriken vs Cthulhu. Vem skulle inte vilja se det?? Och det är faktiskt tovejanssonår i år (hundra år sedan hon föddes, nämligen) så det vore helt rätt. Ja, fast man kanske ska vara lite vag i berättandet. Oy Moomin Characters Ltd kanske inte blir så vänliga annars.

#50 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 22 May 2014 - 10:38

Ja men nu är det så här, att Skogäng vill skissa en av figurerna som jag designade så det skulle bli ännu mer förvirrat för läsaren som helt garanterat kommer att fråga vem denne figur är och varför är inte han med i resten av serien?

Plus, Nummer 19 ska vara en ren homage till alla de skräck serier, böcker och filmer vi har vuxit upp med så jag vill att nummer 19 inte ska ha nån förknippelse till forna superhjältar eller annat (förutom Sebbes Förgöraren för att det är den sista delen av en lång följetång så jag tillåter det för att det blir bara irriterande att hoppa över ett nummer för det).

Det här kommer inte vara bara "Svenska SuperSerier nummer 19" utan snarare SVENSKA SKRÄCK SERIER (och NEJ jag menar inte att vi ska byta titel) med just tre eller fyra berättare av varierande läbbiga motiv som berättar sin saga för läsaren, och inte att ha en grupp superhjältar eller andra figurer som Johnny Mörk eller Napoleon berätta sagor för varandra runt lager elden. Det går liksom inte ihop.

Det vore nästan som att låta The Watcher vars syfte är att utforska och observera alla möjigheter i alla alternativa världar i Marvel Universe bli plötsligt mördad och en huvud motiv för en mordgåta...

27211.jpg

 OH WAIT

 

Dessutom, så vill jag hellre att se just Gentleman Cthulhu med ett glas med konjak stå vid fönstret med utsikt av Ry'leh än typ Nox eller Ghast, de tillhör sin egen universum så låt de vara i sitt eget.