Jump to content

Photo

The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2


  • Please log in to reply
261 replies to this topic

#51 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 18 January 2006 - 20:15

Jag gillar den också.

Edited by Erika, 18 January 2006 - 20:15.


#52 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 18 January 2006 - 20:54

Jag gillade den mkt bättre vid en andra tittning. Kanske hade jag lite för höga förväntningar när jag såg den på bio. Senare hemma i min DVD-spelare tyckte jag den var riktigt bra. Men slutet har jag fortfarande svårt för.
I love the smell of napalm in the morning

#53 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 January 2006 - 21:18

Kanske de bara lurat Duchovny att provspela för rollen, så har de en liten på video med honom där han skriker, drar sig i håret och sliter av sig skjortan som de kan visa under nån fest. "Tyvärr David, du fick inte rollen, men du var verkligen var verkligen kvällens höjdpunkt i lördags." :evil:

Och en Hulk direkt på DVD låter verkligen illa, måste jag medge. När var det senast en bra film kom ut direkt på VHS/DVD, som inte var tecknad?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#54 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 19 January 2006 - 09:47

Kanske de bara lurat Duchovny att provspela för rollen, så har de en liten på video med honom där han skriker, drar sig i håret och sliter av sig skjortan som de kan visa under nån fest. "Tyvärr David, du fick inte rollen, men du var verkligen var verkligen kvällens höjdpunkt i lördags." :evil:

Och en Hulk direkt på DVD låter verkligen illa, måste jag medge. När var det senast en bra film kom ut direkt på VHS/DVD, som inte var tecknad?

Donnie Darko. Kom ut direkt på DVD/VHS i Sverige.
Fast så e det ju också enda exemplet jag har. Är också bitter över Hulk 2´s utveckling....
I love the smell of napalm in the morning

#55 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 January 2006 - 03:13

Enligt Avi Arad så är inte ryktena sanna,även om de fortfarande håller på och letar regissörer till en HULK 2. Om man klarar av Harry Knowles "Jag är vän med Hollywood-kändisar"-reportage så kan man läsa mer om det här.

http://www.aintitcoo...ay.cgi?id=22216
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#56 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 June 2006 - 16:43

Avi arad har nyligen kommit med ett svårtolkat uttalande om nästa Hulk-film, som tydligen kommer heta The Incredible Hulk. Som han uttrycker det kommer det bli en "do-over", som kommer att vara mer i stil med serietidningarna.

http://www.ifmagazin...sp?article=3045

En del tolkar det som en ny origin-story, andra menar att det är en fortsättning på den förra filmen. För min del hoppas jag på det sistnämnda, tycker det vore onödigt att börja om helt från scratch bara för att Hulk från 2003 inte var exakt som i serierna.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#57 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 11 June 2006 - 18:00

"do over" ordagrant har jag svårt at få till annat än att det är från början igen då.
Och det är han värd med tanke på förra skitfilmen.

Edited by Agentum, 11 June 2006 - 18:00.


#58 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 11 June 2006 - 18:41

Equilibrium var också en direkt till DVD film. Fruktansvärt bra film det också men sådana här filmer som har Marvel bakom sig hamnar aldrig i den kategorin. Den som lever får se. Personligen hoppas jag att dom inte gör en 2:a. Den första filmen sög ordentligt.
"There once was a man from Nantucket..."

#59 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 June 2006 - 18:49

"do over" ordagrant har jag svårt at få till annat än att det är från början igen då.



Bjussar dig på en öl om de gör en ny origin film till Hulken då "orginalet" kom ut 2003.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#60 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 11 June 2006 - 23:11

Ska jag erkänna så måste jag nog säga att det känns jäkligt onödigt med en till origin-film för Hulken. Det var ju bara några år sen som den kom ut, och kommer inte bio-besökarna tycka det är underligt med att han blir Hulk IGEN?

Det är ju inte som med Batman som varit borta från vita duken ett bra tag, och som man inte hade sett nåt origin som så.

#61 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 June 2006 - 23:13

Jag är på Super85:s linje här. Tror knappast att det är en ny origin-film.
*Hockey och superhjältar*

#62 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 12 June 2006 - 00:13

Avi arad har nyligen kommit med ett svårtolkat uttalande om nästa Hulk-film, som tydligen kommer heta The Incredible Hulk. Som han uttrycker det kommer det bli en "do-over", som kommer att vara mer i stil med serietidningarna.

http://www.ifmagazin...sp?article=3045

En del tolkar det som en ny origin-story, andra menar att det är en fortsättning på den förra filmen. För min del hoppas jag på det sistnämnda, tycker det vore onödigt att börja om helt från scratch bara för att Hulk från 2003 inte var exakt som i serierna.


Har det förekommit att filmer följer exakt som det står i boken eller serien?

I så fall har ju alltid Frankensteins monster-filmer varit fel från början.
Det var ju egentligen en kvinna som skrev boken och där nämndes det inte alls
om blixtrar med ström.

#63 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 June 2006 - 00:16

Bara för att någon film följer serierna behöver väl inte alla göra det....
Men Sin City följer serierna till punkt och pricka...
*Hockey och superhjältar*

#64 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 12 June 2006 - 07:16

Bara för att någon film följer serierna behöver väl inte alla göra det....
Men Sin City följer serierna till punkt och pricka...

Och blev imho bland det bästa i seriefilm någonsin.
Angående Hulk filmen så kvittar det egentligen för mig hur de gör, är det mer av samma vara som förra gången så passar jag att se filmen denna gång, den förra gjorde mig mest trött.

#65 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 June 2006 - 14:16

Tycker också att Sin City var fantastisk, men det finns också seriefilmer som inte följer serien exakt och ändå blir bra. T. ex Spider-Manfilmerna, X-Men 1 och 2 samt Batman Begins.
Angående Hulk 2 så får jag se vem som regisserar den innan jag bestämmer mig, men det är ju ändå Hulken. :)
*Hockey och superhjältar*

#66 Dilly

Dilly

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 62 posts

Posted 12 June 2006 - 17:10

Jag instämmer också med att en do-over är överflödig i detta fallet.. Inte för att jag tyckte första filmen är bra.. Men om denna do-overn av Hulk blir lyckad, kommer vi oundvikligt få se do-overs av alla andra misslyckade projekt som Daredevil,Elektra osv... Jag skulle föredra om dom istället försökte ta Hulken i en ny riktning i nya filmen.. Det finns gott om idéer från Peter Davids run som kan göra sig bra i en ny film exempelvis.. :)

#67 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 June 2006 - 17:39

Men om denna do-overn av Hulk blir lyckad, kommer vi oundvikligt få se do-overs av alla andra misslyckade projekt som Daredevil,Elektra osv..



Med Do-over tror jag fortfarande inte att någon ska restarta något. Med största sannolikhet så menar man do over på det sättet att filmen byggs om helt annorlunda,de gör ingen ny origin efter en film. Speciellt inte efter att den första tog ändå hem tillräckligt med pengar att man vill göra en uppföljare. Jag bjuder dig också på en öl (om du är myndig) om de restartar något.


Det finns gott om idéer från Peter Davids run som kan göra sig bra i en ny film exempelvi


Förhoppningsvis inte. Uppföljaren blir med största sannolikhet en ren äventyrs/action-rulle med en massa Hulk smash. Om de nu överhuvudtaget ens får ut den filmen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#68 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 13 June 2006 - 09:15

Det bli ölkväll hör jag :D
Nåväl den som lever får se, vi får öppna varsin öl när och om filmen dyker upp.

#69 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 February 2007 - 10:54

Aint-It-Cool-News hävdar att de fått tag på den nye Bruce Banner. Nämligen...

...Adrien Brody?

Tja, det kanske funkar. Först och främst är han en bra skådis och så är han ju något utav en puny human. Skulle vara intressant att se honom bli riktigt arg.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#70 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 13 February 2007 - 11:18

Erm, glöm att jag skrev något, blandade ihop honom med Adam brody :blush:

Men Han passar nog in bra som Banner, som Dan sa, en bra skådis och "puny human"

Edited by Hofling, 13 February 2007 - 11:19.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#71 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 February 2007 - 13:36

En bra skådespelare de har valt men om han passar rolen... nja tycker jag inte. De skulle ha behållt Eric Bana. Att folk inte gillade förszta filmen var ju inte hans fel. Tvärtom kritiserade han själv att den var för djup och att nästa behövde bli mer popcorn film. Tycker det är rätt förjävligt att de inte ens kontaktade honom. Han har själv sagt att han skulle tacka ja direkt.

Vad hände med David Duchovny föresten? Senast jag hörde så var han jätte involverad i projektet och skulle spela Bruce Banner. (Han är ett stort Hulk fan)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#72 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 February 2007 - 16:43

Adrien Brody skulle vara ett jättebra val. :)
Ett av mina stora problem med Hulk var en del skådespelarinsatser, Bana var mer än lovligt träig och Nicke Nolte spelade över hysteriskt. Och varken David Duchovny eller Eric Bana är IMHO ens i närheten av Brody´s kvaliteter som skådis.
*Hockey och superhjältar*

#73 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 February 2007 - 16:57

Det håller med om att Brody är en mycket bättre skådespelare än dem men det beror också mycket på rollerna. Just den här rollen tycker jag att nån av de andra 2 passar bättre i. Bana var perfekt IMO siom Banner i HULK.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#74 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 February 2007 - 17:02

Det är väl en smaksak, men jag tycker personligen inte att Bana passade som Bruce Banner och gjorde ett blekt intryck. Och jag tror att Adrien Brody skulle passa utmärkt som Bruce. :)
*Hockey och superhjältar*

#75 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 February 2007 - 21:00

Erm, glöm att jag skrev något, blandade ihop honom med Adam brody


Hehe, ja det är lite skillnad. Han hade varit ett riktigt dåligt val. Kanske han skulle passa som Rick Jones, däremot?

Edited by SwedishSuperhero, 13 February 2007 - 21:00.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007