Jump to content

Photo

Felet med dagens Spider-man ?


  • Please log in to reply
164 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 June 2006 - 01:27

Jag tror man blir för gammal att orka med att allting förblir det samma. När man blir vuxnare så börjar man törsta efter förändringar och utvecklingar i storyns helhet vilket sällan häner i serier och när de väl händer så tar det inte lång tid innan allt är som vanligt igen.
Men jag tror inte att man tröttnar på serierna och hjältarna för genren. Många vuxna läser t ex avslutnande seriealbum och jag tror det är för att de utvecklas genom historien och har ett slut. Visst, de kan sedan få uppföljare men de bygger vidare på historierna (Oftast med en helt ny story) och utvecklas istället för att bara rabbla samma igen. Och ofta är de superhjältebaserade fast i andra former.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 16 June 2006 - 07:11

Det låter hela tiden som om det här med att identiteten är allmänt känd är nåt nytt, sånt tycker jag de kört med på många figurer för att sedan retconna tilbaka till att de är okända igen zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

#28 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 June 2006 - 11:13

Håller med Super85 här. En hemlig identitet hör förresten till superhjältegenren, och jag har inget intresse av att läsa Spider-Man så som serien ser ut och kanske kommer att se ut. Marvel har verkligen totalt tappat bollen här, om nu de egotrippade serieskaparna som kommer på dessa förändringar vill skriva en sån här historia, varför inte hitta på någon egen seriefigur istället för att förstöra en redan befintlig?

Jag hoppas verkligen att Marvel retconnar allt det här. Så att man kan få läsa Spidde igen.
*Hockey och superhjältar*

#29 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 June 2006 - 11:34

Fast just nu är det väldigt få hjältar som har hemlig identitet längre. (I Marvel) Men jag håller med om att hemlig identitet hör till. Fast i Spider-Man fallet så är det nåt jag velat bli av med länge nu.
Civil War handlar ju om frågan vilket jag tycker är intresant. Ett krig om hurvidar Superhjältar ska få ha hemlig identitet eller inte.
Sen så tror jag att det är rätt verklighets troget att en sådan lag skulle införas om det fanns en massa Superhjältar på riktigt och att en superstrid orsakat hundratals dödsfall (Vilket var vad som skapade lagen). Och att det skulle bli stridigheter mellan dem.
Hurvidar det sedan är bra eller dåligt att serie skaparna gjorden den här stora maffiga storyn som sträcker sig genom hela Marvel världen är ju en annan fråga. Fast att de skulle ha ett hemligt agenda att göra sig av med hemliga identiteter vet jag inte riktigt. De flesta hjältarna i Marvel blev av med dem för många år sedan (En del för över 10 år sedan). Spider-Man var typ en av de sista riktigt kända.

Edited by Crusader, 16 June 2006 - 11:37.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 16 June 2006 - 11:42

Det funkar utan hemlig ID i FF fall tex de är mer utforskare än skurkjägare.

I SM fall är jag djupt besviken, vad tusan håller de på med?
Det här dravlet måste ju staffa sig i längden och de är tvugna att retconna tillbaka till att han är okänd igen.

Visst kanske det är realistiskt att superhjältar mfl skulle registeras en sak som dock är otroligt orealistiskt är att de påstår att USA är först med detta i MU, om den världen liknade vår skulle Sverige och massor av länder redan haft full koll på sina ev. mutanter och annat och snarare hojta om att USA måste ta sitt ansvar och registrera dem.
Ofta är de ju ute och ställer till i andra länder för att sedan försvinna tilbaka till USA.

#31 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 June 2006 - 11:36

Fast just nu är det väldigt få hjältar som har hemlig identitet längre. (I Marvel) Men jag håller med om att hemlig identitet hör till. Fast i Spider-Man fallet så är det nåt jag velat bli av med länge nu.
Civil War handlar ju om frågan vilket jag tycker är intresant. Ett krig om hurvidar Superhjältar ska få ha hemlig identitet eller inte.
Sen så tror jag att det är rätt verklighets troget att en sådan lag skulle införas om det fanns en massa Superhjältar på riktigt och att en superstrid orsakat hundratals dödsfall (Vilket var vad som skapade lagen). Och att det skulle bli stridigheter mellan dem.
Hurvidar det sedan är bra eller dåligt att serie skaparna gjorden den här stora maffiga storyn som sträcker sig genom hela Marvel världen är ju en annan fråga. Fast att de skulle ha ett hemligt agenda att göra sig av med hemliga identiteter vet jag inte riktigt. De flesta hjältarna i Marvel blev av med dem för många år sedan (En del för över 10 år sedan). Spider-Man var typ en av de sista riktigt kända.


Varför har du velat bli av med Spiddes hemliga identitet? För mig har alltid mer än hälften av nöjet med att läsa Spider-Man varit att ta del av Peter Parkers privatliv. Och att han är en ganska vanlig kille, med vanliga problem under masken. Nu kan det ju inte vara så längre, om alla vet om vem han är och han bor ihop med superhjältar i en lyxig våning. De har förstört så mycket av vad som var bra och spännande med karaktären...
*Hockey och superhjältar*

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 June 2006 - 13:09

Jag har alltid varit nyfiken på vad som skulle hända när alla fick veta hans identitet (För, som sagt, jag har känt att det har varit meningen att den skulle avslöjas någon gång) och vad för effekt det har på honom och hans liv. Lika bra som serierna har varit när han haft sin hemliga identitet så känns det som att de gjort alla storys som kan göras om hans hemliga identitet. Jag tycker det är dags att gå vidare.
Jag älskade t ex att Faster May fick veta sanningen (Har jag verkligen velat länge) och hoppas att hon får veta det i den kommande Spider-Man filmen också. Och jag hoppas att i en framtida film (Nån av de sista) att han avslöjas för världen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 June 2006 - 13:18

Hmmm, filmerna har visat att hur serien var fungerade alldeles utmärkt. Och allt det som gör Spidde rätt unik som superhjälte - en vanlig, loser-aktig kille som blev hjälte mer eller mindre av en slump och av egna misstag, är borta ur serien nu. Till den grad att det knappt är Spider-Man längre. Och nya läsare borde få chansen att upptäcka Spidde. Därför tycker jag mer att folk som faktiskt inte är intresserade av att läsa eller skriva Spider-Man borde söka sig till någon annan hjälte eller annan sorts serie. Det här är en superhjälteserie somhar hållt i fyrtio år vi pratar om. Serien har klarat sig utmärkt utan dessa förändringar under hela den här tiden, och författare som är så egotrippade att de tror sig vara större än figuren de skriver samt folk som är "vuxna" och mest verkar skämmas över att läsa superhjälteserier har nu lyckats förstöra Spider-Man. Så känns det faktiskt. Det har alltid varit min favoritsuperhjälte, men det finns i stort sett inget kvar av den figuren längre. Så jag hoppas att åtminstone filmerna är trogna, och så länge Sam Raimi, som främst gillar Lee/Ditkos serier gör filmerna, så känns åtminstone det tryggt.
*Hockey och superhjältar*

#34 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 17 June 2006 - 13:26

Jag vet själv inte än hur jag ställer mig till detta, till hemlig eller öppen identitet. Serier måste förnyas och komma med fräscha ideér, men om detta är rätt rikting, det vet jag inte...

Förresten, vad hände med det barnet paret Parker fick under seriens gång på 90-talet? Han blev väl kidnappad om jag inte minns fel (har inte läst om detta sedan det gavs ut här). Har den tråden nystats upp i de amerikanska tidningarna eller? Har inte läst så mkt annat än det som ges ut i Sverige, fast detta känns ju som en stor händelse i Spiddes liv...
I love the smell of napalm in the morning

#35 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 June 2006 - 13:30

De sopade det där under mattan. Hela poängen med klonsagan var att Peter verkade för "gammal" som gift. Därför skulle det avslöjas att Ben Reilly var den riktige Peter, och han skulle ta sitt namn och sin identitet som Spidde. Därmed skulle vi få en "yngre" och singel Spidde igen. Men klonsagan var ett fiasko, och Marvel ville definitivt inte se Peter som en förälder, då det gjorde honom "äldre". Därför är det här bortglömt. Men nu håller Marvel på och skapar fiasko efter fiasko med figuren. Sins Past. the Other. New Avengers. Och nu till sist är hans identitet allmänt känd. "Bra" jobbat, Marvel. :P
*Hockey och superhjältar*

#36 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 17 June 2006 - 13:36

De sopade det där under mattan. Hela poängen med klonsagan var att Peter verkade för "gammal" som gift. Därför skulle det avslöjas att Ben Reilly var den riktige Peter, och han skulle ta sitt namn och sin identitet som Spidde. Därmed skulle vi få en "yngre" och singel Spidde igen. Men klonsagan var ett fiasko, och Marvel ville definitivt inte se Peter som en förälder, då det gjorde honom "äldre". Därför är det här bortglömt. Men nu håller Marvel på och skapar fiasko efter fiasko med figuren. Sins Past. the Other. New Avengers. Och nu till sist är hans identitet allmänt känd. "Bra" jobbat, Marvel. :P

Jag har tänkt på det med ungen länge. Tror du inte att det kommer sparas till en jättesatsning i framtiden där spiddes mutantbarn kommer tillbaka och ställer till hus i helvete? Kändes upplagt för det redan när jag läste storyn.

Ibland undrar jag hur Marvel tänker. Om de under deras första Green Goblin-storys hade i åtanke att kunde återuppliva honom långt senare, eller om han var "död" och och med den klassiska figthen med Spidde av Romita....? Ibland verkar deras storys börja och sluta med lite lösa trådar, för att kunna återknytas decennier senare...(här har jag tänkt till ordentligt.... :lol: )
I love the smell of napalm in the morning

#37 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 June 2006 - 14:01


De sopade det där under mattan. Hela poängen med klonsagan var att Peter verkade för "gammal" som gift. Därför skulle det avslöjas att Ben Reilly var den riktige Peter, och han skulle ta sitt namn och sin identitet som Spidde. Därmed skulle vi få en "yngre" och singel Spidde igen. Men klonsagan var ett fiasko, och Marvel ville definitivt inte se Peter som en förälder, då det gjorde honom "äldre". Därför är det här bortglömt. Men nu håller Marvel på och skapar fiasko efter fiasko med figuren. Sins Past. the Other. New Avengers. Och nu till sist är hans identitet allmänt känd. "Bra" jobbat, Marvel. :P

Jag har tänkt på det med ungen länge. Tror du inte att det kommer sparas till en jättesatsning i framtiden där spiddes mutantbarn kommer tillbaka och ställer till hus i helvete? Kändes upplagt för det redan när jag läste storyn.

Ibland undrar jag hur Marvel tänker. Om de under deras första Green Goblin-storys hade i åtanke att kunde återuppliva honom långt senare, eller om han var "död" och och med den klassiska figthen med Spidde av Romita....? Ibland verkar deras storys börja och sluta med lite lösa trådar, för att kunna återknytas decennier senare...(här har jag tänkt till ordentligt.... :lol: )


Det finns en lååång artikelserie som förklarar spelet bakom scenerna med klonsagan. Det är därför jag vet lite om den. Kan inte länken i huvudet, men googla "Life of Reilly", så lär du få svar på alla dina frågor där. ;)
Att Norman Osborn skulle komma tillbaka var mer en nödlösning eftersom Marvel fegade ur med klonsagan nämligen.
*Hockey och superhjältar*

#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 June 2006 - 14:42

Vilket är verkligen synd. Klon-sagan var nåt av det bästa de gjort. Den var inte så populär när den gick men har fått kultstatus på senare år.

Peter och MJs dotter May har jag också irriterat mig mycket på. Precis som Kermit sa så sopades det under mattan. Nu i senare nummer så har de sagt att Green Goblin dödade barnet men det sista som sågs av det var att Kaine räddade barnet från Green Goblin. Men nu har Kaine klassats som död (Men det visades aldrig i nån serie) och likaså lilla May. Och nu planerar de att göra MJ gravid igen. Suck!
Sen får vi inte glömma Ben Rilley, som var en väldigt populär karaktär. De nämner honom rätt ofta i serierna.
Klon-sagan lämnades över till andra för att avslutas (På ett väldigt dåligt sätt) under bara ett par nummer. Sedan bestämde de sig för att återuppliva Faster May igen istället. Dottern May fanns kvar ett långt tag efter Klon-sagans slut (Antagligen hade de inte bestämt sig om det) innan de tillsist avslutade det.
Jag har alltid velat att dottern May ska återvända (Eftersom hon fick egna serier som vuxen) men så blev det inte och kommer aldrig att bli. Inte fören någon vågar sig på det.
Istället så har de mesat runt med att dra upp en massa hemligheter från peters förflutna som var okända till honom (Och läsarna). Värst av dem var väl att Gwen Stacy hade ett hemligt sexuellt förhållande med Norman Osborn och födde hand barn (Som för någon anledning ser exakt ut som Peter och Gwen).
Jag försöker att sluta hänga upp mig på att Klon-sagan avslutades så uselt dåligt som den gjorde. Men jag blir fortfarande väldigt irriterad över det ibland. Sen dess har serierna rätt mycket gått utför enligt mig.
De har lyckats fixa några bra historier sedan dess (Marvel Knight serierna t ex) men de blir färre och färre.
Iallafall, nu har de med Civil War sagt att Peter Parker är 26 år gammal så nu är de tillbaka där igen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 June 2006 - 14:51

Jag gillade delar av klonsagan. Och hade önskat att de vågade gå hela vägen med den - att låta Ben vara den riktige Peter Parker, låta han ta sitt namn igen och därmed få en singel och därmed "yngre" Peter igen. Men att de skulle nämna Ben mycket i serierna håller jag inte riktigt med om. Det är bara i Millars MK Spider-Man som han nämnts på länge, och det fick också en del uppmärksamhet.

Förresten, det där med MJ gravid igen, var har du fått det där ifrån? Har inte hört något om det.

Men nåja, för mig känns det som att Millars MK Spider-Man var den sista "riktiga" historien med Spider-Man och att Marvel nu har mest totalt sabbat karaktären. :(
*Hockey och superhjältar*

#40 swa

swa

    Ensign

  • Members
  • 46 posts
  • Location:Gotland och Leksand
  • Interests:Film, serier och sport

Posted 17 June 2006 - 16:32

I Civil War 2 så avslöjar ju Peter sin identitet för hela världen! Gaaahhhh! Det är inte sant, en utav dom hemligaste superhjältarna har ju för fan avslöjat för hela världen. Fan just nu känner jag att man borde ta livet av Peter och starta om hela Spdier-man mytologin på nytt. :(
www.MosEisley.se
Allt inom Star Wars

#41 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 17 June 2006 - 19:01

I Civil War 2 så avslöjar ju Peter sin identitet för hela världen! Gaaahhhh! Det är inte sant, en utav dom hemligaste superhjältarna har ju för fan avslöjat för hela världen. Fan just nu känner jag att man borde ta livet av Peter och starta om hela Spdier-man mytologin på nytt. :(

Tjaa, vem vet? Kanske storyn leder till det? Vem skulle kuna lova faster May´s, MJ´s och alla andra av Spider-Mans kära säkerhet från spiddes fiender? Det är ju just därför han under alla dessa år har hållt sin identitet hemlig. (nu har jag inte börjat läsa Civil War än, så jag får väl återkomma med vidare teorier och synpunkter...) Kanske man rebootar Spider-Man en gång för alla....
I love the smell of napalm in the morning

#42 Dilly

Dilly

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 62 posts

Posted 17 June 2006 - 19:38

http://comics.ign.co...3/713070p1.html

Ganska bra spekuleringar över hur Spider-Mans liv ska se ut :)

#43 swa

swa

    Ensign

  • Members
  • 46 posts
  • Location:Gotland och Leksand
  • Interests:Film, serier och sport

Posted 17 June 2006 - 20:37


I Civil War 2 så avslöjar ju Peter sin identitet för hela världen! Gaaahhhh! Det är inte sant, en utav dom hemligaste superhjältarna har ju för fan avslöjat för hela världen. Fan just nu känner jag att man borde ta livet av Peter och starta om hela Spdier-man mytologin på nytt. :(

Tjaa, vem vet? Kanske storyn leder till det? Vem skulle kuna lova faster May´s, MJ´s och alla andra av Spider-Mans kära säkerhet från spiddes fiender? Det är ju just därför han under alla dessa år har hållt sin identitet hemlig. (nu har jag inte börjat läsa Civil War än, så jag får väl återkomma med vidare teorier och synpunkter...) Kanske man rebootar Spider-Man en gång för alla....


Ja precis. Med stora krafter kommer ett stort ansvar, vad är det för ansvar att berätta sin hemlgia identitet för världen? Har någon hjärntvättat spindeln eller?
www.MosEisley.se
Allt inom Star Wars

#44 Agentum

Agentum

    Captain

  • Members
  • 572 posts

Posted 17 June 2006 - 21:45

Klonsagan det bästa Marvel gjort, jag måste säga herregud vad du måste missat bra serier.
Klonsagan var en bra idé som drevs för långt och helt enkelt inte fungerade i längden.

Det är en av de storylines som flest tar upp när det gäller fiaskon av Marvel.

#45 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 June 2006 - 21:52

Folk kan ha olika smak, du vet... :rolleyes:
*Hockey och superhjältar*

#46 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 June 2006 - 03:41

Precis. Jag råkar på att älska Klon-sagan och jag vet många andra som känner samma sak. Och jag så "nåt" av det bästa. Andra favoriter är bland anndra Inferno, Apocalypses återkomst (Första återkomsten, innan han började återvända regelbundet), Zero Tollerance och Onslought.

"Med stora krafter kommer ett stort ansvar" handlar inte om den hemliga identiteten. Det handlar om att göra sitt bästa till sin bästa förmåga och aldrig mindre. Hemliga identiteten är bara som han varit rädd att de han älskar ska bli skadade och det har mer hindrat honom att göra sitt "jobb" än att skydda dem. Så mycket plåga som hemlighetsmakeriet har orsakat honom, ständigt sabbat hans liv. Att han bryter mot ansvaret bara för att han berättar för alla vem han är tycker jag är felaktigt. Han har mer ansvar än att bara skydda faster May och MJ.
Hemliga identiteten har med hans rädslor att göra, inget annat. Jag tycker att folk övereagerar om att han avslöjar den.
Det finns fortfarande Ultimate Spider-Man och den nya remaken. Men original-serierna måste kunna gå vidare. Det blev ett lika stort liv om det när Gwen dog och Harry. Och när de dödade Green Goblin "för gått" (Innan han återvände flera år senare).
Men det blev bra ändå. Detta har jag verkligen längtat efter och jag kan knappt vänta tills jag får läsa vad som händer sedan. :D

Edited by Crusader, 18 June 2006 - 03:51.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#47 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 18 June 2006 - 06:07

Men tänk på alla roliga lässtunder som har orsakats av att Peter tvingats dölja vem han är. Jag kommer att sakna det för det medföljde många skruvade situationer. De går vi miste om nu. Men ok, vi har Ultimate-versionen, som vi snart får kalla "Den Riktiga Spider-man".
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#48 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 18 June 2006 - 09:35

Men ok, vi har Ultimate-versionen, som vi snart får kalla "Den Riktiga Spider-man".


Kanske blir så...även om det verkligen inte är något jag ser fram emot...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#49 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 June 2006 - 10:17

Jag vill ha en serie med Spider-Man som handlar minst lika mycket om en vanlig kille som heter Peter Parker och hans vardagliga problem. Det är halva nöjet. Nu handlar det enbart om superhjälten Spidde, gränsen mellan honom och Peter är utsuddad. Peter lever ett skyddat liv i lyx och är på väg att bli en superkändis. Det är väääldigt långt ifrån vad serien brukade (och borde) handla om. Det är faktiskt så långt att figuren blir mer och mer oigenkännlig. Vad jag inte förstår är vad det här skulle tillföra serien heller. Skurkar som hotar Peters nära och kära i varje nummer? Eller måste han börja tampas med paparazzis nu? Näe, det här är så långt ifrån den Spidde jag "känner" och gillar att jag inte ens har lust att ge det en chans. Om Marvel vill "köra iväg" sina fans så har de verkligen lyckats nu i alla fall.

Dessutom är Ultimate Spider-Man alldeles för dålig för att räknas som "riktiga Spidde". Den serien började lovande, men det var längesen det kom något bra ifrån den. :(
*Hockey och superhjältar*

#50 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 18 June 2006 - 11:26

Jag vill ha en serie med Spider-Man som handlar minst lika mycket om en vanlig kille som heter Peter Parker och hans vardagliga problem. Det är halva nöjet. Nu handlar det enbart om superhjälten Spidde, gränsen mellan honom och Peter är utsuddad. Peter lever ett skyddat liv i lyx och är på väg att bli en superkändis. Det är väääldigt långt ifrån vad serien brukade (och borde) handla om. Det är faktiskt så långt att figuren blir mer och mer oigenkännlig. Vad jag inte förstår är vad det här skulle tillföra serien heller. Skurkar som hotar Peters nära och kära i varje nummer? Eller måste han börja tampas med paparazzis nu? Näe, det här är så långt ifrån den Spidde jag "känner" och gillar att jag inte ens har lust att ge det en chans. Om Marvel vill "köra iväg" sina fans så har de verkligen lyckats nu i alla fall.

Dessutom är Ultimate Spider-Man alldeles för dålig för att räknas som "riktiga Spidde". Den serien började lovande, men det var längesen det kom något bra ifrån den. :(


Där fick du till det! :) Jag håller med om varenda ord...dock kommer jag inte ge upp hoppet, och fortsätta läsa Spider-man...de kan inte låta allt gå helt åt helvete, förhoppningsvis, även om de ändrar allt till det sämre måste serien fortfarande ha vissa kvalitér...annars ger jag också ge upp... :(
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset