Jump to content

Photo

X-Men 3


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 07 May 2004 - 19:49

X-Men 3 to Start Filming in June, 2005 Source: Sci Fi Wire Friday, May 7, 2004



Sci Fi Wire caught up with "X-Men" series producer Lauren Shuler Donner who gave an update on the status of the third installment.

She says that filming is targeted to begin in June, 2005 in Vancouver, BC, for a May, 2006 release date. "I just had a conversation with [director]Bryan [Singer] today," Shuler Donner said. "We just started to talk about what the possibilities are. We're pretty sure Wolverine's going to come back."

Shuler Donner added that she's going to push to add Gambit and Beast this time around. "I'm dying to put Beast in. I tried to get Beast in the first one and the second one, but it was always too expensive. So, yeah, I'm really dying to get Beast in, and I'd love to get Gambit in, because he's such a cool guy. And there's some really good casting ideas for Gambit."


Comingsoon

jag vill se den famöse Dark Phoenix eller vad hon hetar LOL

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Frederyck

Frederyck

    Cadet Third Year

  • Members
  • 19 posts

Posted 08 May 2004 - 11:07

Vi har ju alla möjligheter i världen att få se en variant av the Phoenix saga, med tanke på slutet av tvåan! Mmmmmm...

#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 May 2004 - 17:49

Dark Phoenix :wub:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 08 May 2004 - 17:53

Dark Phoenix låter troligt...och jag hoppas det :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 May 2004 - 20:56

Verkar som en enig majoritet här! :D
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 slademan

slademan

    Lieutenant

  • Members
  • 105 posts

Posted 10 May 2004 - 01:34

När det gäller karaktärer så tyckert jag faktiskt inta att man behöver mer karaktärer utan att man borde nöja sig med dom som finns och utveckla dom mer. Cyclops är en sådan karaktär som jag tycker att Singer utveckla mycket mer men som jag också vill se mer av.
__________________________________
Truth, Justice and the American Way

#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 May 2004 - 08:16

Jag håller helt med Slademan här. Jag hoppas också att Cyclops utvecklas mer - det bör ju finnas en stor chans för det om de arbetar vidare med dark Phoenix-.storyn.

Hmm... Vi kanske får se något av Ms. Pryor iofs?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 10 May 2004 - 14:35

Hur många år i X-Men tidnigarna tog det för Scott att utvecklas 30-40+ år? :P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 May 2004 - 19:43

Behöver ju inte göra samma misstag för det... ;)

Fast han har ett rätt skojigt släktträd :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 slademan

slademan

    Lieutenant

  • Members
  • 105 posts

Posted 12 May 2004 - 02:11

Det jag menar om man läser serierna som jag vet att de flesta som har skrivit här gör så vet man att Cyclops inte är något i närheten av den karaktären som han är i filmen. Där han har blivit mer eller mindre ett hinder mellan Jean och Logan kärlek. Det märks väldigt tydligt i ettan där bara väntar sig i slutet att Logan ska får Jean och dom lever lyckliga i alla sina dar. Sedan så uppskattar jag inte att man bara nästan koncentrerar sig på Logan det är ju nästan så man kan kalla filmerna Wolverine och de där andra. Jag förstår att Logan är en väldigt intressant karaktär men jag tycker att det har gjort att andra karaktärer har hamnat i skymundan. Scott är ett exempel men vi har även Storm. Jag menar om man bara har sett filmen så kan du dra upp hela Logans "historia" men vad vet du om Storm? Det man vet om man har sett filmerna är att hennes ögon blir vita om hon använder sina väderkrafter, hon har en konstig brytning, hon är kvinna och hon är svart. Säg en sak till om storm baserat bara på filmerna!

Så sammanfattning: Låt de karaktärer som redan finns i filmerna utvecklas så som Scott och Storm men även Xavier. Inte lika mycket med Logan.

Edited by slademan, 12 May 2004 - 02:22.

__________________________________
Truth, Justice and the American Way

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 May 2004 - 07:42

Jo, jag kan nog helt hålla med dig om att Logan fått en alldeles för stor roll - det är synd eftersom det finns så mycket annat intressant att hämta ifrån Karaktärerna.

Men det är så mycket wolvie-onanerande så tyvärr tror jag det kommer fortsätta vara så till dess att han får sina egna filmer :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«