Jump to content

Photo

Thor


  • Please log in to reply
221 replies to this topic

#151 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 July 2010 - 09:41

Nu är den tyvärr borttagen på båda ställena.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#152 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 July 2010 - 10:13

Jag gillar vad jag såg!

Trailern finns på moviezines hemsida btw.

Winter is Coming


#153 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 August 2010 - 20:49

How Did Kenneth Branagh Become The ‘Thor’ Director? Kevin Feige Explains…

"He’s a big, giant Thor fan," explained Feige. "He clearly is a very literate guy when it comes to Shakespeare and when it comes to almost anything, including Marvel’s Thor, which was a surprise to us."


Inte visste jag att han var ett jättestort fan av Thor :o
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#154 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 August 2010 - 21:47

Inte jag heller, Branagh verkade inte för mig att vara nått typiskt serietidningsfan precis. Men det är klart en fördel att man är intresserad av den serietidning man ska föra över till film.

Winter is Coming


#155 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 October 2010 - 19:59

Intervju i kommande numret av Empire med Branagh. På sajten lockar de med några citat av honom:

"The issue of tone was crucial, because in the '60s run of comics it does get pretty camp. So the trick was finding a way to make a different kind of superhero - a god - compelling and arresting and not make him too flamboyant," says the former Shakespearean wunderkind.

"The script is an epic adventure with, at the centre, human dynamics. I looked at the relationships and saw brothers, mother, father and sons: the tight royal circle. When you get down to it, this is pure Shakespeare: it's a drama about familial problems concerning thse who possess great power."

"When I came along there had been several strands of development. One kept the movie entirely in the Viking era, and one was more fantastical. I wanted to do something that possibly touched on both. What appealed to me from the myths and comics was a sort of Prodigal Son story - of exile and return. That and the enjoyment of seeing a fish out of water. The notion of Asgardians coming to modern-day Earth was particularly important to me. I actually, coming from the direction of period drama, was the one most resistant to setting it entirely in a historical context."


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#156 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 October 2010 - 21:00

Inte jag heller, Branagh verkade inte för mig att vara nått typiskt serietidningsfan precis. Men det är klart en fördel att man är intresserad av den serietidning man ska föra över till film.

Kan man hoppas på en 4-timmars version, tro? :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#157 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 October 2010 - 21:52

Kör hårt, säger jag. :P

Mycket roligt att höra att Branagh faktiskt läser serier, och att han verkar gillar grundidéen med Marvels Thor, som ju är en sorts superbombastisk shakespeare-inspirerad saga om en hednagud som hamnar i vår moderna värld.

Känns som att det kan bli en riktigt underhållande film faktiskt.

#158 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 October 2010 - 22:15


Inte jag heller, Branagh verkade inte för mig att vara nått typiskt serietidningsfan precis. Men det är klart en fördel att man är intresserad av den serietidning man ska föra över till film.

Kan man hoppas på en 4-timmars version, tro? :P

He he varför inte B)

Winter is Coming


#159 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 November 2010 - 09:27

Kan ingen ta bort "The Mighty" från titeln eller är det bara jag som jämt svischar förbi den då jag letar efter "Thor"? :P

Marvel har släppt de internationella premiärdatumen och till Sverige kommer den 29 april 2011.

Thor - Officiell svensk sajt

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#160 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 November 2010 - 10:39

Done. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#161 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 November 2010 - 19:10

Än en gång får vi premiären en vecka före USA när det gäller Marvels filmer :thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#162 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 November 2010 - 19:39

Tänkte jag inte på! :lol: Så Marvel är populärare i Europa än i USA? Vilka fler Marvel filmer har det gjorts samma sak med?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#163 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 November 2010 - 19:48

Iron Man filmerna någon av X-Men filmerna och Wolverine. Kan ju vara samma dag också men vi ligger ju i alla fall före USA tidsmässigt ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#164 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 November 2010 - 19:55

Äntligen får vi se något före dem. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#165 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 December 2010 - 09:07

Snygg! :thumbsup:

Posted Image

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#166 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 December 2010 - 10:39

TÖFFT! När kommer hi-rez varianten dock?? :)

#167 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 10 December 2010 - 15:00

Vill bara meddela att den officiela trailern till Thor ska komma ut idag... så håll ögonen öppna på nätet. Men ni kanske redan visste detta....

#168 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 December 2010 - 23:23

I väntan på den riktioga trailern så postar jag den här väldigt coola trailern gjord på comic-con klippen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#169 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 December 2010 - 13:42

Nu har trailern kommit


YouTube - Thor Trailer (OFFICIAL MOVIE TRAILER)

http://www.youtube.com/watch?v=JOddp-nlNvQ

Thor trailers and video clips on Yahoo! Movies

Edited by Georgia, 11 December 2010 - 17:39.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#170 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 December 2010 - 23:35

Klart snyggare och bättre klippt trailer än "Green Lantern" trailern tycker jag. Säljer filmen bättre liksom. Och klippen ser bra ut.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#171 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 December 2010 - 00:14

Var inte "Green Lantern" trailern fake?

En sak jag finner rolig är alla som skriker "What did they do to my Thor?!". :D Thors origin är ju rätt gammalt och inget som de flesta unga serieläsare minns. Många verkar tro att den är att han åkte till jorden för att han ville hjälpa människorna. Men det är orsaken han stannade efter att han hamnade på god fot med sin far igen men inte orsaken atrt han kom till jorden till att börja med.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#172 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 December 2010 - 00:44

Var inte "Green Lantern" trailern fake?


Vet inte vad du syftar på riktigt.Man har ju postat den officiella(youtube,apple etc) för flera veckor sedan.Den har ju diskuterats här på forumet i GL tråden.
Det fanns några fanmade trailers typ förra året eller nåt, jag vet inte om du snackar om dem kanske?.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#173 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 December 2010 - 00:53

Jo, så var det nog. Ska kolla den direkt, då. :)

Edit: Kände igen vissa smådelar. Undrar om jag inte har sett en teaser på Bio eller något sådant och bara glömt det. :P

Edited by Crusader, 12 December 2010 - 00:56.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#174 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 December 2010 - 01:48

Eller så såg du det där Entertainment Tonight eller vad programmet nu heter klippet som postades typ några dagar innan trailern kom ut. Som hade små klipp från trailern.



För att återgå till Thor så känns det (efter en trailer) som tonen är ibland rätt nära typ Iron Man filmen. Och de mer seriösa scenerna är (logiskt nog) de mellan Thor och Oden i Asgård, påminner lite om Superman:The Movie med första scenerna på Krypton. Men ja, coolt och underhållande är intrycket. Sen känns det lite, hur ska jag säga "Operatic!" vilket är också rätt logiskt med tanke på att Branagh regissörer och det handlar om Thor.

Edited by super85, 12 December 2010 - 01:55.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#175 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 December 2010 - 16:10

Jajjemen! Helt rätt känsla i dom här klippen. :)

Det ska vara "STÖRRE ÄN LIVET SJÄLVT!!" när man gör en sån här film.

Faktiskt så ser jag redan en väldig massa möjligheter för film nummer 2...! :thumbsup: Om man törs ta lite chanser! Tänker då på Ego, den levande planeten, och kolonisatörer från Rigel bla.

Sen i tredje filmen så blir det väl så storslaget och bombastiskt så det ut-titanar Clash of the Titans själv! Ragnarök... gudarnas skymning.. :upset: Jormungand - Midgard Serpent! Fenris - the wolf! Då dör ju dock alla...

Kan redan se det för mitt inre, hur Chris Hemsworth sitter i mörkret i Avengers Mansion, full krigardress, RDJ stegar in:

"Thor? What are you doin'? Is there a funeral or something?" "The Twilight of the Gods has come, Tony... Ragnarok. The end of all that we know. So yes... "something"."