Jump to content

Photo

Thor 3: Ragnarok


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 October 2014 - 03:42

OBS! Filmen har nu fått ett nytt datum pga Spider-Man (2017)! Det nya datumet är 3 November 2017!

 

 

4:e filmen i Marvels Phase 3 var ryktad men jag trodde inte på det.

 

gylfzhwm6n5z2t0mc7xr.jpg

 

De flesta vet nog att Ragnarök är asagudarnas undergång och det här är ingen skillnad. Baserad på serien med samma namn.


Edited by Crusader, 10 February 2015 - 13:44.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 January 2016 - 21:04

Det går starka rykten om filmen nu som jag finner minst sagt oroande om de är sanna. Manuset till "Thor: Ragnarok" (som var sagt skulle bli den mörkaste Marvelfilmen hitils) har visst blivit ratad för att vara för mörk och seriös så regisören, komikern Taika Waititi, skriver just nu om filmen till en action-komedi Road Movie om hur Thor (med rakat huvud) hamnar på Planet Hulk där han råkar på att träffa Hulk som har flytt dit för att komma undan smärtan av att vara människa. Han inser att Hulk är det vapen han behöver för att besegra Hela och Loki så de reser genom stjärnorna för att ta sig till Asgard.
Det hela är lite förvånande eftersom Joss Whedon klart och tydligt sa innan att Planet Hulk inte skulle vara med i den här Fasen av filmer men det kan ju ha förändrats sedan dess.

Nu ska det hela ännu tas med en stor nypa salt men det var när Waititi blev involverad i October, 2015, som det avslöjades att Hulk skulle vara med och Mark Ruffalo har redan sagt att filmen skulle vara en Road Movie och en för några dagar sedan berättade regisören att han vill göra filmen till en rolig Buddy-film om Thor och Hulk, och lägga till mer komik.

Källa


Jag vet inte vad ni tycker men det här är inte den Ragnarök jag hade väntat mig. Visst hade en Thor/Hulk Buddy Action-Komedi varit kul men inte baserad Ragnarök och dessutom blanda in en light-version av Planet Hulk. Det låter också som att de tänker ta karaktären Ragnarök och sätta ihop honom med Thor då beskrivningen av hur Thor kommer tat se ut låter som hur Ragnarök ser ut i serierna (med rakat huvud och skägg). Jag hoppas verkligen att de här ryktena är falska. Men det passar lite in med hur de har gjort med t ex. Civil War och Age of Ultron där de har tonat ner det och lagt till mer humor än vad orginal-berättelsen hade. De första Thor-filmerna tyckte jag var mycket speciella (på ett bra sätt) för deras Fantasy-aktiga och seriösare sätt att göra saker och det finns flera som anser att Thor-filmerna är de bästa just pga det. Det här kan förstöra det rätt ordentligt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 January 2016 - 16:22

Första Thor filmen var rätt rolig, den andra var ungefär lika imponerande som ett avsnitt av en tråkig TV-serie, vidrigaste delen i den andra var dock det där att även en "rolig" sidekick hade en rolig sidekick.

 

Hoppas den tredje blir mer som den första.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight