Jump to content

Photo

Megamind -


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 May 2010 - 08:09

Här är faktiskt en trailer som jag kollat på och jag tycker filmen verkar vara hur kul som helst!
Först skulle filmen heta Master Mind, men då det blev copyright problem så ändrades titeln till nuvarande.

Posted Image

Posted Image

Regi: Tom McGrath
Röster: Brad Pitt, Will Ferell, Tina Frey, Jonah Hill

imdb.com

Synopsis:
Megamind is the most brilliant supervillain the world has ever known. And the least successful. Over the years, he has tried to conquer Metro City in every imaginable way. Each attempt, a colossal failure thanks to the caped superhero known as 'Metro Man,' an invincible hero until the day Megamind actually kills him in the throes of one of his botched evil plans. Suddenly, Megamind has no purpose. A supervillain without a superhero. He realizes that achieving his life's ambition is the worst thing that ever happened to him.

Megamind decides that the only way out of his rut is to create a new hero opponent called 'Titan,' who promises to be bigger, better and stronger than Metro Man ever was. Pretty quickly Titan starts to think it's much more fun to be a villain than a good guy. Except Titan doesn't just want to rule the world, he wants to destroy it. Now, Megamind must decide: can he defeat his own diabolical creation? Can the world's smartest man make the smart decision for once? Can the evil genius become the unlikely hero of his own story?

Källa Collider

http://www.youtube.com/watch?v=nP3aIjh3dac

Edited by Georgia, 18 September 2011 - 16:20.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 May 2010 - 09:17

Kan vara värd en chans. :) Humorn verkar vara av den där klassiska familje-humorn som förmodas ha något för alla. Den blir lite over the top tycker jag här i trailern.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 May 2010 - 10:37

Tycker det är ganska skönt ibland att se en film som är lättsmält som denna verkar vara. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 May 2010 - 10:39

Jadå, jag har inget emot mer lättsmälta filmer. Jag menade bara att själva humordelen blir lite för mycket i själva trailern. :) Förhoppningsvis så kommer man inte kläcka oneliners hela filmen igenom som det kändes i trailern.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 21 May 2010 - 11:37

Ah, du tänkte så! I see. Nej, det får vi hoppas att de inte gör för det kan nog bli lite tjatigt i längden.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 May 2010 - 17:08

Superman-referenserna duggar tätt B)
Verkar kul i alla fall :)

Winter is Coming


#7 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 02 April 2011 - 23:27

Trevlig liten film det här. :) Vad händer när superskurken till slut lyckas besegra hjälten? Vad gör han då? Vad har han då för syfte? Visst hade man kunnat dyka djupare ner i det än dom gör i filmen men jag tycker ändå att dom gör det på ett roligt och underhållande sätt som håller filmen igenom. Visst är det ganska förutsägbart men som sagt ändå underhållande och riktigt bra röstskådisar som Will Ferrell, Tina Fey och David Cross håller upp filmen. Snyggt animerat också. På sätt och vis är det lite samma grej som i Despicable me men jag gillade den här filmen mer.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 April 2011 - 16:27

Såg den nyligen jag också och jag tyckte också om den! Riktigt rolig emellanåt! Hela filmen fullkomligt osar Superman och när man gör en Marlon Brando imitation så är den komplett :lol: Håller med om att animeringen ser riktigt bra ut men det är ju Dreamworks så varför inte liksom? Röstskådespelarna är riktigt också som sagt. Ett gediget hantverk skulle jag kalla den :)

Winter is Coming


#9 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 April 2011 - 18:15

Ja det är verkligen superman känsla över den. Kul att se just det ur skrukens synvinkel också där Metro Man blir till en odräglig douche bag.

Dreamworks kan ju sina grejer nu och gör mycket underhållande filmer. Det blir inte samma djuplodande kvalitativa filmer som Pixar ofta producerar utan dom går på ren och skär underhållning vilket funkar utmärkt det också. Jag ska försöka gå och se Rio på bio.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#10 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 August 2011 - 14:37

En riktigt underhållande och välanimerad film som mitt i allt det fartfyllda och roliga även bjuder på eftertanke. Vilket jag inte hade förväntat mig. Jag gillar handlingen som jag tycker känns som en frisk fläkt sett till vad dagens animerade filmer brukar handla om. Visst finns det originalitet i fler än den här filmen, men det här är en av få som jag har sett som direkt utgår från vad som händer när hjälten lyckas att besegra fienden och vad som händer med hjälten efter det. Handlingen är som sagt väldigt bra och bjuder förutom detta även på en jäkla massa roliga scener som fick mig att skratta ordentligt och mycket. Röstskådespelarna är fantastiska, sånär som på Brad Pitt som inte var lika vass som dom andra. Annars var det helt enkelt ett genidrag att få med Will Ferrell, Jonah Hill & Tina Fey till filmen. Deras medverkan gjorde den så mycket bättre än vad jag någonsin hade vågat att hoppas på. En av 2010 års bästa animerade filmer helt enkelt.