Jump to content

Photo

StarGate SG-1 säsong 1


  • Please log in to reply
447 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 January 2007 - 17:29

Jag hoppas att Stargate visas i sin helhet och inte enbart en eller ett par säsonger. Det öppnar ju upp vägen för fler scifi evenemang om det blir populärt. Synd bara på sändningstiderna. Det är var jag anser den enda akilleshälen här.

Jag tycker 18.00 är en bra tid. Eller menar du att den går varje dag?


Måste komma ihåg att se om filmen igen innan serien börjar. :)

Edited by Crusader, 29 January 2007 - 17:34.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 February 2007 - 13:11

I går såg jag trailern för SG-1 första gången på TV6 :)

Och i kväll börjar det :hurrah:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#28 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 February 2007 - 15:13

Jag såg trailern för nån vecka sen. Rätt rolig faktiskt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#29 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 05 February 2007 - 15:50

I går såg jag trailern för SG-1 första gången på TV6 :)

Och i kväll börjar det :hurrah:


Javisst det ska bli kul. 58 pizzor till dig Georgia :rolleyes:

#30 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 05 February 2007 - 17:59

"styggingen"???.. *lägger ut ett kontrakt på sexans av/påannonspersoner..*

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#31 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 February 2007 - 18:31

"styggingen"???.. *lägger ut ett kontrakt på sexans av/påannonspersoner..*

:lol: ja det var en dålig presentation.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#32 Starbuck

Starbuck

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 157 posts
  • Gender:Female
  • Location:Karlshamn
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 05 February 2007 - 19:11

ja tycker det e bra att den går kl 18, för då krascha den inte me allt annat som ja spela in när ja jobbar kväll :thumbsup:

#33 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 February 2007 - 19:41

01x01 - Children of the Gods

Tyckte det var jättekul när Jack putade Sam genom gaten :lol:

och vad unga alla såg ut :o
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#34 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 05 February 2007 - 20:12

Synd att jag egentligen inte gillar piloten. Efter att ha sett filmen så ryser jag över Jaffa-soldaternas hemska rustning. Dessutom finns det alltför mycket riktigt dålig dialog (ett speciellt). Annars, som fortsättning på filmen funkar det, men jättebra är det knappast.

Betyg 3/10.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#35 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 February 2007 - 20:35

Marie såg kvällens avsnitt. :P

Vilket år är detta ifrån egentligen? 1992? Gammalt ser det ut att vara iaf.

Jag skrattade åt att varje gång den där kobrahuvudshjälmen fälldes tillbaka så ryckte skådisen till för att den var så tung. :lol:

Hette de inte Jaffar de där soldaterna? Jag vet att det stod Jaffa på textremsan, men det lät som att det skulle vara ett 'r' i slutet när Teal'c sa det. Det var ett par konstiga översättningar till har jag för mig...

Många klichéartade scener och replikväxlingar, särskilt med militärerna inblandade. För att inte tala om musiken. Pompös och miltärisk för det mesta. Basen där generalen fanns påminde en hel del om scenografin i Kvinnofängelset också, minus "tegel"-väggarna. ;)

Kanske kan funka som slötittning, men engagerar inte.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#36 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 05 February 2007 - 20:42

Anläggningen skall föreställa en riktig anläggning: http://en.wikipedia....eyenne_mountain

En intressant sak är att det här avsnittet fick 18-årsgräns på DVD/VHS. Antagligen pga nakenscenen i den. Vilket antagligen gjordes eftersom serien började på Showtime (var det väl?) och de kan ju visa lite mer än "vanliga" kanaler...

Och piloten visades 1997 för övrigt.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#37 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 February 2007 - 20:44

Efter att ha sett filmen så ryser jag över Jaffa-soldaternas hemska rustning.

haha, tänke jag på med i filmen är det ju så coola effekter med deras huvudskydd. Men det är klart att ha det så i varje avsnitt är för dyrt för en tv-serie.


Vilket år är detta ifrån egentligen? 1992? Gammalt ser det ut att vara iaf.

1997, samma som Buffys första säsong. ;) Nej inget R på slutet.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#38 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 05 February 2007 - 20:45

Marie såg kvällens avsnitt. :P

Vilket år är detta ifrån egentligen? 1992? Gammalt ser det ut att vara iaf.

Jag skrattade åt att varje gång den där kobrahuvudshjälmen fälldes tillbaka så ryckte skådisen till för att den var så tung. :lol:

Hette de inte Jaffar de där soldaterna? Jag vet att det stod Jaffa på textremsan, men det lät som att det skulle vara ett 'r' i slutet när Teal'c sa det. Det var ett par konstiga översättningar till har jag för mig...

Många klichéartade scener och replikväxlingar, särskilt med militärerna inblandade. För att inte tala om musiken. Pompös och miltärisk för det mesta. Basen där generalen fanns påminde en hel del om scenografin i Kvinnofängelset också, minus "tegel"-väggarna. ;)

Kanske kan funka som slötittning, men engagerar inte.


Tydligtvis så verkar dom gjort det realistisk som inte valde lätt material för hjälmarna.

#39 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 February 2007 - 20:47

En intressant sak är att det här avsnittet fick 18-årsgräns på DVD/VHS. Antagligen pga nakenscenen i den. Vilket antagligen gjordes eftersom serien började på Showtime (var det väl?) och de kan ju visa lite mer än "vanliga" kanaler...

De fyra (fem, kanske) första säsongerna, om jag minns rätt, gick på Showtime. Sen flyttade de över till SCI-FI Channel.

Edited by GaterGirl, 05 February 2007 - 20:50.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#40 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 February 2007 - 21:10

Slötittade på sista halvtimmen idag och det jag tänker främst på är precis som Georgia skrev så vart jag nästan förvånad av hur unga de alla såg ut att vara.

Jack var ju knappt gråhårig alls B)

Winter is Coming


#41 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 February 2007 - 21:31

Såg piloten ikväll och tyckte det var rätt okej. Förmodligen kommer jag fortsätta titta ett tag framöver, men det återstår att se exakt hur länge. Det beror på hur många fler nakenscener de kommer ha. :P Just kidding.

En trailer som jag såg på 6:an förvirrar mig en smula. Nån av soldaterna ligger på en sjukbädd och Jack säger nåt i stil med "Om du inte överlever, kan jag få din stereo då?" Var det en riktigt replik från serien, eller bara Richard Dean Anderson som larvade sig under en tagning? Det verkade inte som att de hade fejkat det heller, det verkade helt äkta. :blink:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#42 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 05 February 2007 - 21:33

Om jag minns rätt: Se nästa avsnitt för förklaring.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#43 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 February 2007 - 21:44

Om jag minns rätt: Se nästa avsnitt för förklaring.

Om jag minns rätt så minns du rätt eller nått ;)

Winter is Coming


#44 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 February 2007 - 22:11

Japp, Peak och Rick har rätt :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#45 couchboy

couchboy

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts

Posted 06 February 2007 - 00:44

Hej allihopa från en som är ny på forumet. När det gäller stargate SG-1 så tycker jag det känns som budgeten blir större desto längre serien går. Allting utvecklas genom den här serien. Både specialeffekter och övrigt.

Visst handlar första säsongen mycket om att möta nya raser och mycket utforskande men den är fortfarande väldigt bra och intressant.

Sen är väl inte jag objektiv eftersom jag sett samtliga avsnitt av både sg-1 och stargate 2 gånger om men ändå :rolleyes:

Jag anser iaf att det som är skönt med den här serien är den självdistans den har till sig själv. Den har både ett djup och humor och visuella effekter som blir bätre å bättre för varje säsong iaf.Humorn är till stor del Rickard Dean Andersson är med och skapar. Många av de one-liners som många kanske tycker bara är kliche men som jag tycker oftast e väldigt roliga, är det han som kommit på själv. Hoppas att ni som inte sett den kan hålla er kvar ett tag så tror jag ni kommer fastna.

Annars är det iofs alltid så att smaken är som baken - delad. :cool2:

#46 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 February 2007 - 01:56

Jag tycker piloten är riktigt bra. Kan ju bero på att jag såg filmen precis innan och var på stort StarGate humör. :P
Visst, de extremt stora och fula rustningarna sabbar endel och fienderna känns inte lika mäktiga som i filmen. Men utöver det, mycket bra och roligt. Massa kliche one-liners som verkligen ger en härlig känsla till serien. Tillskillnad från alla "Allt-ska-vara-nytt"are så gillar jag kliche. Det finns en stor orsak att de är just kliche, för folk gillar de replikerna så mycket och vill oftast höra dem igen. ;)

Herregud vad jag tappade hakan när de klädde av Sha're och man fick se allt. :blink: Är det mycket sånt i serien eller? Det var typ det sista jag väntade mig.

Väldigt kul att de återanvänder den härliga och pampiga musiken från filmen. Det höjer verkligen stämningen. Liksom att de återanvänder karaktärer från den. T ex Kawalsky (Som var lite av en favorit i filmen för mig. Synd bara att han inte kommer vara med så ofta. ) och Ferretti.

En konstig grej är hur de stavade om vissa namn. T ex Sha're (Tidigare Sha'uri) och O'Neill (Tidigare O'Neil).

Ska bli kul att följa. Jag har, som vissa vet, en större tolerans för serier så jag kommer nog gilla den när andra tycker den är dålig. ;)

Föresten, är Roland Emmerich och Dean Devlin inblandad i serien på något vis? Förutom då att ha skapat StarGate universumet, grunden och skrivit/regiserat första filmen?
Iallafall så ser jag fram mot deras 2 kommande StarGate filmer som ska avslutar deras original idee till triologin. Nu när de äntligen har fått rättigheterna till det.
Samt de har sagt att de tänker vara nogranna att inte trampa serien på tårna förmycket samtidigt som de tänker fördjupa mytologin från första filmen. Kanske med Kurt Russell och James Spader. Ska bli kul att se. :D

Jag undrar om någon skulle kunna spoila mig om nåt? Kommer de möta på andra rymdvarelser utom de där parasitvarelserna? (Med rymdvarelser så menar jag då såna som inte ser exakt ut som människor (Med eller utan pung))

Edited by Crusader, 06 February 2007 - 02:40.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#47 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 February 2007 - 06:51

Herregud vad jag tappade hakan när de klädde av Sha're och man fick se allt. :blink: Är det mycket sånt i serien eller? Det var typ det sista jag väntade mig.

Föresten, är Roland Emmerich och Dean Devlin inblandad i serien på något vis? Förutom då att ha skapat StarGate universumet, grunden och skrivit/regiserat första filmen?

Jag undrar om någon skulle kunna spoila mig om nåt? Kommer de möta på andra rymdvarelser utom de där parasitvarelserna? (Med rymdvarelser så menar jag då såna som inte ser exakt ut som människor (Med eller utan pung))

Fråga A säger jag: Nej, det enda nakna i serien.
Fråga B: Nej, de har inget med serien att göra.
Och slutligen C: Ja, det kommer andra utomgjordingar.


En konstig grej är hur de stavade om vissa namn. T ex Sha're (Tidigare Sha'uri) och O'Neill (Tidigare O'Neil).

Vet inte riktigt varför de la till ett L i O'Neil till serien. Ville väl skilja på RDAs tolkning av O'neill mot för Kurt Russell eller nått.

Hej allihopa från en som är ny på forumet. När det gäller stargate SG-1 så tycker jag det känns som budgeten blir större desto längre serien går. Allting utvecklas genom den här serien. Både specialeffekter och övrigt.

Välkommen, hit. :)

Edited by GaterGirl, 06 February 2007 - 06:49.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#48 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 February 2007 - 18:20

:x åt trailern för Stargate: Atlantis.. Varför måste de jämt göra sämst trailers på sexan..

Lite dumt att den startar i Mars också, då bör väl de bara vara på säsong 2 av SG-1 eller nåt.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#49 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 February 2007 - 19:44

Såg kvällens avsnitt också. Eller det mesta av det iaf. De där gou'alds är så äckliga... :urk:

Det tog ett tag innan jag kände igen Alan Rachins, är ju inte van att se honom med hår. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#50 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 February 2007 - 19:51

Avsnitt 2

Introt visas för första gången. På första avsnittet har de ungefär likadant som i filmen. Det var ett tag sedan jag såg detta avsnitt. Vi får reda på lite mer om Goa'ulds. Måste bara säga Daniel och Sams hår, är väldigt lika. Ska nog kalla dem för Wonder Twins i första säsongen. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier