Jump to content

Photo

John Carter of Mars


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 July 2012 - 16:07

Woola var helt klart bäst! För övrigt så håller jag med om det Wylie skriver. Tack, Wylie, för att jag slapp tänka ut något att skriva själv! :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#27 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 July 2012 - 18:49

Bah. Härmis! :P

Men till bloggen får du allt hitta på nåt eget. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#28 Piankhy

Piankhy

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 14 August 2012 - 10:06

Klarts sevärd. En riktig äventyrsmatiné, visuellt snygg (särskilt i 3D) och hyfsat spännande.

#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 September 2012 - 21:10

John Carter (2012) [US]
VAD? Disney fortsätter sina försök att återuppliva den gamla äventyrs-genren med Edgar Rice Burroughs klassiska Tarzan-i-Rymden-epos.
VEM? Många bekanta ansikten, pinsamt nog så kunde jag inte sätta ett namn på varken Willem Dafoe eller James Purefoy trots att de var mig bekanta.
VAR? Edgar Rice Burroughs version av 1800-talet och Mars.
HUR? Jag är ju alltid pepp på äventyrsfilm och med Disney bakom spakarna så bör man väl inte bli besviken. Eller? Jag gillar storyn, den känns välskriven och har en klassisk ton som genomsyrar den. Den tillåts mogna och man hastar inte igenom storyn till förmån för långa actionscener. Det gillar vi. Väl valda skådespelare - där somliga uppenbarligen är så pass bra att man nätt och jämnt känner igen dem. Väldigt snygg visuellt, jag har nog inte sett så övertygande cgi-karaktärer i en långfilm sedan Avatar. Den enda scenen där cgin inte är så sömlös den borde är en av flygscenerna mot slutet. Men det är förlåtligt: hår är en knivig sak att få till bra optiskt. Avgjort positivt när en film klockar in på 2h (i runda slängar) och man känner att det både räcker till och man vill ha mer.
NÄR? IMDb listar en uppföljare "John Carter: The Gods of Mars" (dock utan releseuppgift) jag kan inte låta bli att sörja en smula av att den troligtvis inte blir av.

Edited by XC, 20 September 2012 - 21:10.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 September 2012 - 15:32

Det där låter ju riktigt positivt. Hoppas kunna se den någon gång. Har väl alltid varit intresserad av att göra det, men sedan hörde man ju inte så mycket positivt om den efter dess release och suget avtog en aning. Men bäst är ju att bilda sig en egen uppfattning.