Jump to content

Photo

Avatar


  • Please log in to reply
291 replies to this topic

#26 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 December 2009 - 23:38

Carty: Har man möjligheten att gpå 3D gör man väl det? :unsure:

Rick: Jag går hyfsat ofta på bio, men alltid på vardagar med rabattkort och då kostar det halva priset. Då är det inte så farligt.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#27 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 December 2009 - 23:53

Halva priset med rabattkort? Det visste jag inte ens att det fanns :huh:

Winter is Coming


#28 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 December 2009 - 23:53

Fy för fan. 150 hutlösa kronor vill SF ha för en biljett till Avatar 3D. :angry: Nåja nu är det bokat iaf. Den 19:e ska jag och se spektaklet. :)

150 :blink: Får väl hoppas att du får behålla 3D-glajjorna för det priset? ;)
Du får berätta sen vad du tyckte, både om filmen men framförallt 3D upplevelsen - om det var värt priset eller inte.

Vad gäller priset på biobiljetten tycker även jag att det börjar bli dyrt med tanke på hur ofta det finns så mycket 'orosmoln' i salongen, jag menar man sitter ju inte där själv och får njuta i lugn och ro precis :P

Rick: går du aldrig på bio under vardagarna? ;)

Edited by Synon, 08 December 2009 - 23:54.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#29 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 December 2009 - 00:05

Nää i princip aldrig faktiskt.

Winter is Coming


#30 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 December 2009 - 00:13

Nää i princip aldrig faktiskt.

:o

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#31 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 December 2009 - 00:15

Snart kostar de väl lika mycket som att köpa en dvd och då lär jag aldrig gå bio igen!

Jag tänkte faktiskt samma sak. Nu är det här iofs 3D men det ska ändå inte kosta lika mycket som att köpa filmen. Om man dessutom vill köpa filmen på DVD efteråt har man lagt ut 350+ kr på det hela.

150 :blink: Får väl hoppas att du får behålla 3D-glajjorna för det priset? ;)


Jepp det får man. Jag har två par redan. :) Jag önskar att man kunde få det billigare om man tog med egna glasögon...

Du får berätta sen vad du tyckte, både om filmen men framförallt 3D upplevelsen - om det var värt priset eller inte.

Vad gäller priset på biobiljetten tycker även jag att det börjar bli dyrt med tanke på hur ofta det finns så mycket 'orosmoln' i salongen, jag menar man sitter ju inte där själv och får njuta i lugn och ro precis :P

Will do.

Ja det är en annan faktor som gör att jag går mycket mindre på bio nu för tiden. Betalar man 100 kr för att gå på bio så tycker jag inte att det är för mycket begärt att slippa gapiga tonåringar som inte kan vara tysta under filmen. Dramafilmer ser jag bara på filmfestivaler eller cinemateket nu för tiden där folk vet hur man uppför sig.

Edit: Jag börjar låta mer och mer som en gubbe nu för tiden. Inte undra på att jag kunde identifiera mig med huvudpersonen i Up...

Edited by Wylie Times, 09 December 2009 - 00:18.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#32 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 December 2009 - 00:25

@ gubben Wylie Times :lol:

* Har du använt glajjorna hemma och kollat på en 3D-film? Undrar lite om det funkar bra eller inte? Isåfall får jag väl lov att pallra mig iväg till biografen för en 3D-föreställning så att jag oxå får ett par :)
* Hurra - ser fram emot rapporten! Kommer själv vara bortrest då, men kan tänkas se den sen om du tycker 3D:n är värt priset ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#33 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 December 2009 - 10:05

Halva priset med rabattkort? Det visste jag inte ens att det fanns :huh:


Jupp. Rekommenderar att använda det. Då kan du gå på fyra filmer till priset av två typ. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#34 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 December 2009 - 12:36

* Har du använt glajjorna hemma och kollat på en 3D-film? Undrar lite om det funkar bra eller inte?

Nej man måste väl ha en speciell Tv för att kunna se 3D hemma om jag har förstått saken rätt.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#35 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 December 2009 - 12:55

Nej man måste väl ha en speciell Tv för att kunna se 3D hemma om jag har förstått saken rätt.

Nej, men en film som är gjord i 3D ;) Exempel My bloody Valentine som Georgia och jag såg för några veckor sedan. Eller ok, började se för vi stod inte ut med kvaliteten :) Därför är jag lite nyfiken på om det skulle funka bättre med ett par 'riktiga' glajjor istället för de där billiga papperssakerna som är helt värdelösa.

3D TV är ju under utveckling så...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#36 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 December 2009 - 14:25

Carty: Har man möjligheten att gpå 3D gör man väl det? :unsure:


Inte en aning faktisk. Jag antar att många kanske tänker så. Mitt svar var mer baserat på det faktum att jag vet att det inte finns någon 3D-salong på biografen där du bor och att det då "bara" kostar dig 110:- att se filmen, eller halva priset mån-tor som du påpekade. :)

#37 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 December 2009 - 15:42

Jag skulle inte se den för 110 kronor heller - när det går ned på halva priset däremot då börjar det bli intressant. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#38 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 December 2009 - 17:17


Nej man måste väl ha en speciell Tv för att kunna se 3D hemma om jag har förstått saken rätt.

Nej, men en film som är gjord i 3D ;) Exempel My bloody Valentine som Georgia och jag såg för några veckor sedan. Eller ok, började se för vi stod inte ut med kvaliteten :) Därför är jag lite nyfiken på om det skulle funka bättre med ett par 'riktiga' glajjor istället för de där billiga papperssakerna som är helt värdelösa.

Nej det verkar som man behöver den röd/görna varianten för att se MBV3D hemma på DVD.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#39 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 December 2009 - 00:01

Nej det verkar som man behöver den röd/görna varianten för att se MBV3D hemma på DVD.

Ok, mao ingen idé att köpa hem 3D-filmer <_<

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#40 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 December 2009 - 09:31

Efter 8 recensioner så ligger filmen fortfarande på 100%

http://www.rottentom...s.com/m/avatar/

Looking good.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#41 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 December 2009 - 11:40

Kanske man ska gå och se den här på bio. Hade inte sett något från Avatar innan jag såg trailern på bion innan 2012 började
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#42 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 11 December 2009 - 20:43

Kanske man ska gå och se den här på bio. Hade inte sett något från Avatar innan jag såg trailern på bion innan 2012 började

Kanske klämma in den när du är i hufvudstaden i januari? :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#43 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 December 2009 - 21:18


Kanske man ska gå och se den här på bio. Hade inte sett något från Avatar innan jag såg trailern på bion innan 2012 började

Kanske klämma in den när du är i hufvudstaden i januari? :)

3D FTW. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#44 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 December 2009 - 21:32



Kanske man ska gå och se den här på bio. Hade inte sett något från Avatar innan jag såg trailern på bion innan 2012 började

Kanske klämma in den när du är i hufvudstaden i januari? :)

3D FTW. :)


Låter som en bra idé :D då kan man ju jämföra 3D kvalité mellan bio och DVD.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#45 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 December 2009 - 11:33

Blev inte särskilt imponerad av förhandstitten som jag såg genom Xbox 360 - faktum var att jag tyckte TV-spelet kändes som det hade bättre specialeffekter. Det är inte ett så bra betyg. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#46 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 December 2009 - 13:36

Det är planerat att vi ska gå se denna film i mellandagarna, försökte få det till nästa vecka (innan jul) men det gick inte.
Nu visas ju bara 2D versionen här i Gävle så jag hoppas att Synon fortfarande vill gå och se 3D versionen på bio när jag kommer ner till Stockholm i slutet av januari nästa år.

Ska i så fall bli intressant att kunna jämföra versionerna av filmen plus att man faktiskt sett dom på bio och inte på DVD.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#47 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 December 2009 - 13:57

Yes, Georgia, that's a date ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#48 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 December 2009 - 13:59

kritiker.se snittar den just nu 3.9 med 12 recensioner. Flera sådana lär ju tillkomma så det ska bli intressant vad kritikerkåren enas om till slut. Även plats 22 av 100 av årets bästa filmer baserat på recensioner i svensk media, just nu vill säga.

Edited by Cartman, 18 December 2009 - 14:00.


#49 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 December 2009 - 14:10

Själv brukar jag nonchalera kritikerna helt innan jag sett filmen själv. Tycker det är ganska ointressant vad de säger, vill hellre bilda mig en egen uppfattning först. Vissa recensioner kan jag skumläsa utan att direkt registrera något, samma gäller trailers :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#50 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 December 2009 - 14:32

Jag bryr mig inte heller om vad dom skriver i den mening att det avgör vad jag vill se. Däremot kan jag tycka att det är kul att läsa recensioner när jag sett filmen, för att se vad jag håller med om och inte håller med om. Med kritiker.se tänkte jag mer att det är lite som en svensk Rotten Tomatoes som samlar alla (eller dom flesta) recensioner i svensk media och så får man ett snittbetyg. Inte för att det spelar någon roll egentligen, men lite kul är det att se ett snitt, även om det inte motsvarar ens personliga smak. :)

Edited by Cartman, 18 December 2009 - 14:32.