Jump to content

Photo

Star Trek: Renegades


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 August 2015 - 16:20

Pga stor efterfrågan så har de beslutat att släppa piloten på YouTube redan imorgon så du behöver inte vänta så länge. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 August 2015 - 22:52

Försent. Hade man velat fånga in mig så hade man nog allt fått göra piloten tillgänglig för alla redan från början. ;)



#28 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 September 2015 - 21:45

Nån som sett det än? Värt att se?


Winter is Coming


#29 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 September 2015 - 17:07

Nej, det var inte speciellt bra. Tänk fanproduktion fast med en lite större budget och du träffar rätt så mitt i prick. Det finns saker som är bra, t.ex. en del skådespelare, småbitar av handlingen, musiken samt det mesta av datoreffekterna. Men det märks och känns att det är en fanproduktion med allt som det innebär. Jag har normalt sätt inget emot sådant rent generellt vad det än må handla om, jag har sett sådant som är både fantastiskt bra och helt värdeöst. Tycker man om andra Star Trek-fanproduktioner och dessutom tycker om det mesta som har med Star Trek att göra så tycker man väl om även det här. Star Trek ligger mig varmt om hjärtat men själv så är jag lite mera kräsen än att tycka om allt, rakt av. Jag förstår att det var rätt enkelt för CBS att säga nej tack till en officiell serie utifrån att ha sett det här resultatet. Vi får väl se om man fortsätter med Renegades som en webbproduktion genom crowdunding osv, men det är nog inget som jag tänker att följa.



#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 June 2016 - 17:42

CBS har precis pressenterat sina nya guideline för Star Trek fan productioner och de nya reglerna dödar både Star Trek: Renegade och Star Trek: New Voyages.
 
Bla. så får fan productioner inte längre...

1. Använda sig av personal eller skådespelare som någonsin har jobbat på en Star Trek TV-serie/film.
2. Ha "Star Trek" i namnet.
3. Släppas på Blu-ray eller DVD.
4. Vara längre än 15 minuter per avsnitt och max 2 avsnitt per serie (inga fler säsonger eller avsnitt får göras efter det med samma karaktärer).
5. Ingen fundraising över $50000.
 
Mer av det här tragiska bakslaget som just nu dödar alla Star Trek fan productioner hittar ni i Källan!


Källa


Det hela är sjukt. De strängaste fan-regler jag någonsin har sett! Allt jobb och alla pengar som har lagts på de här fan-serierna är nu borta. Renegades är mitt i productionen av sin första säsong och har en massa skådespelare från Star Trek TV-serierna i dem. Och Tim Russ (Tuvok i Star Trek: Voyager) som är hjärnan bakom serien kan aldrig mer producera fan-filmer om Star Trek! Det här är minst sagt tragiskt! :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 June 2016 - 21:17

Nu har de som ligger bakom Star Trek Renegades svarat och sagt att de kommer att fortsätta jobba på serien men tvingas skriva bort alla kopplingar till Star Trek ur manuset och ändra designen till något eget.

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif