Jump to content

Photo

Vad spelar du just nu? (V2)


  • Please log in to reply
350 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 April 2010 - 21:25

Call of Duty: World At War
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 April 2010 - 15:01

Saints Row 2
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 15 April 2010 - 17:10

Jag håller på med LEGO: Star Wars The Complete Saga (PS3). Rätt kul, roligaste är att spela Obi-Wan eller Qui-Gon, gillar inte skjutvapnen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#29 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 April 2010 - 23:48

Spelar nu Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction. Riktigt kul även om jag saknar lite från de gammla spelen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 April 2010 - 01:31

Spelar Grand Theft Auto IV.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 April 2010 - 18:47

Dragon Age Origins: Return to Ostagar
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 May 2010 - 21:36

Just nu hoppar jag lite mellan spel:

Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned
Assassin's Creed
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 May 2010 - 00:15

Splinter Cell körde jag nyss igenom på 4-5 timmar. Tänkte spela igenom allihopa innan jag ger mig på Conviction :)

Winter is Coming


#34 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 May 2010 - 22:50

Splinter Cell Pandora Tomorrow var enklare än jag mindes. Nu tänkte jag spela Chaos Theory men det funkar minsann inte på ett Vista 64-bits system :(
Får köra det på min gamla XP burk istället.

Winter is Coming


#35 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 11 May 2010 - 00:12

Jag har av någon anledning fastnat för Smugglers IV efter att ha spelat ett par dagar.

Med sten-sax-påse strider var det lite repetitivt i början tills jag gnetat ihop till ett skepp med hyperrymd-kapabilitet, men nu är hela rymden mitt ostron. :)
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#36 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 May 2010 - 18:26

ALAN WAKE!!! :thumbsup: Äntligen! Och jag säger bara wow!
Det var längesedan jag spelade ett så kusligt spel. Känns verkligen som faran kan komma precis var som helt. Och det hela här så bra gjort. Som när jag var i hus så kunde jag svära på att jag såg någon springa förbi fönstret utanför men det var så hastigt så man undrar lite om man verkligen såg vad man tyckte man såg. Visst, en hel del är såkallade cheap scares med gungor som börjar gunga av sig själv och plötsliga jordbävningar men jag finner ändå en krypande skräck i spelet.
Och spelet är verkligen välgjort. Ett av de mäst välgjorda jag har spelat med en perfekt blandning av äventyr, drama, skräck och action. Upplägget är verkligen som i en TV-serie. Spelet känns verkligen värt hypen. :)
Spelet är verkligen som Twin Peaks blandat med Stephen King, Lovecraft och en gnutta Lost. Underbart! En äventyrs och skräckälskares dröm! :thumbsup:

Edited by Crusader, 15 May 2010 - 18:27.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#37 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 15 May 2010 - 19:00

Morr... Jag är avundsjuk på dig! :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#38 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 16 May 2010 - 00:06

Splinter Cell Double Agent

Winter is Coming


#39 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 May 2010 - 00:16

Borderlands!

Winter is Coming


#40 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 21 May 2010 - 14:55

RED DEAD REDEMPTION!!! :thumbsup: Tidernas freeroam westernspel som får ett gammal GUN fan som jag att gråta av lycka! :wub:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#41 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 21 May 2010 - 17:20

Google Pacman.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#42 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 21 May 2010 - 17:28

Slösade just bort en timme av min dyrbara (nåja) tid på samma sak :)

Winter is Coming


#43 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 25 May 2010 - 14:49

Red Dead Redemption. Som Western-fan är jag kär.

finns en del saker som är lite småstörande, åtminstone till PS3. Lite meck med kontrollerna om man vill exempelvis fortsätta rida framåt, men ändå skjuta. X sitter för tätt intill högra spaken.
Samt att kameran när man rider är lite meckig. Hade gärna sett att den flutit med bättre.

Men i övrigt älskar jag spelet. rider runt med min duster jag fick efter att ha räddat sheriffen i Tumbleweed . Men funderar på att byta till Ponchon bara för att få lite Clintan-vibbar.

Även jag var ett GUN-fan, som tyckte det var väldigt synd att spelet var så kort. Så att ha ett Western-spel med så stort område att bara rida runt i och göra sidouppdrag är helt j*vla UNDERBART!

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#44 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 26 May 2010 - 08:34

Mass Effect 2

Åh vad bra det är! Har än så länge bara lirat primäruppdraget + lite till så jag är medveten om att det är mycket nostalgi i att återse Shepard & Co bakom känslan. Men det är flera saker som gör den här spelserien bättre än Dragon Age redan nu: världen är (aningen) mer originell, dialogsekvenserna blir så mycket bättre när de är i tredjeperson med samtliga repliker talade, striderna har bättre flyt och man kan vara "god" (Paragon) utan att för den delen vara en "wuss". På det hela taget gillar jag mer att Shepard så att säga är en egen person som man "tillfälligt tar kontrollen över", jämför med DA där man mer är ett blankt papper.

Första uppdraget var dock inte lika starkt som i ettan.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#45 Prue

Prue

    Commander

  • Members
  • 174 posts
  • Gender:Female
  • Location:Gnällbälet
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 29 May 2010 - 01:48

För min del är det Dragon Age Origins (PC)och Overlord (PS3) som jag spelar mest nuförtiden.

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."


#46 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 May 2010 - 09:05

För min del är det Dragon Age Origins (PC)och Overlord (PS3) som jag spelar mest nuförtiden.

Vore kul att höra vad du tyckte om dem, framför allt DA:O
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#47 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 May 2010 - 14:56

Prue har skrivit om det här bl.a.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#48 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 May 2010 - 20:42

Hade jag helt helt missat. Tack :). Moderator = totalkoll :P.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#49 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 31 May 2010 - 00:05

Mass Effect de senaste dagarna, klarade det tidigare idag och gick raskt över till ME2. Denna gång med nya val och en egengjord kvinnlig Shepard (en riktigt vacker sådan dessutom :D ). Denna gång ska jag utforska romantiken lite mer då Shepard har många fler partners att välja på än i föregångaren vad jag hört :P
Hoppas de tar Shepards sexliv ytterligare ett steg längre i ME3. Manlig Shepard med en annan man eller kanske lite Krogansex? ;)

Winter is Coming


#50 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 02 June 2010 - 19:41

Klarade av Punisher till PS2 några dagar sedan. Ovanligt kul licensspel , även om lite enformigt ibland. För se om jag orkar prova Marvel: Ultimate Allegiance 2 lite mer snart.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight