Jump to content

Photo

Firefox


  • Please log in to reply
154 replies to this topic

#26 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 June 2008 - 14:53

Sött värre :)


Mycket! :)

Har nu kommit på vad som buggade så med min FF 3: Foxmarks. <_<


Och det var givetvis jag som rekommenderade det. :(

Sorry!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2008 - 09:38

It's Official: Firefox Downloads Set Guinness World Record - ReadWriteWeb

We already knew that Mozilla had a record breaking day on June 17th when Firefox 3 was downloaded close to 8 million times, despite the download site not working for at least part of the morning. Now, Mozilla has announced that Firefox 3 has indeed made it into the Guinness Book of World Records with 8,002,530 downloads. Mozilla had set itself a goal of only 5 million downloads.

If you participated in the event by downloading Firefox 3 on the 17th (and even if you didn't, but want to pretend you did), you can now also download your own, personalized certificate from the Firefox site.

A number of analysts expect Firefox to capture a 20% market share this month and if the downloads for Firefox 3 are any indication, Mozilla might indeed be getting close to this. Here on ReadWriteWeb, more than 50% of our readers already use Firefox.

Posted Image

While quite a few extensions didn't yet work with Firefox 3 when it was released, most developers have made their plugins compatible with Firefox by now.

Microsoft is expected to release the next beta of its Internet Explorer by August 2008, though the time for the final release isn't quite clear yet. Last month, Opera also upgraded its browser to version 9.5, which garnered a number of favorable reviews.

Varken 'permatabs' eller 'snaplinks' har dock uppdaterats ännu. :( Börjar betvivlar ett de kommer göra det.

Edited by XC, 03 July 2008 - 09:39.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 July 2008 - 18:22

Webbplats: www.scifinytt.se
Har jag besökt webbplatsen tidigare dagar: Ja, 828 gånger

Jag borde skaffa mig en hobby som inte involverar SFN på något vis.


det där var ju ingenting ju. :P

Har jag besökt webbplatsen tidigare dagar: Ja, 1 910 gånger


så många hade jag. :lol:

För mig var det visst bara 308 ggr idag

det är väl inte bara för dagen utan sammanlagt eller? :unsure:


Ökat markant sen sista jag kollade: 4 556 gånger
:lol:
Måste skaffa mig ett liv utanför SFN :whistle:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 July 2008 - 18:25

*ghuuulp* 4 945 gånger... :o

Edited by XC, 09 July 2008 - 18:26.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 July 2008 - 20:41

säger som xc, har minskat för mig bara ca 700 nu.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 July 2008 - 20:49

:upset: GG tänker lämna oss! :upset:













;) :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 09 July 2008 - 20:50

:lol:

never... :hug:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#33 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 July 2008 - 21:00

:lol:

Antar att om man rensar bland kakorna och annat krafs i datorn så nollställs det.

Edited by Georgia, 09 July 2008 - 21:01.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#34 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 July 2008 - 22:05

ökat med ca 130.

upptäckte precis att en viruskontroll körs när man laddar ner en fil mm i FF i filhämtaren. :)

Edited by GaterGirl, 10 July 2008 - 22:06.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 July 2008 - 17:10

*Suck*

Ny version och snaplinks slutar funka igen... hoppas någon lyckas skaka fram ett nytt hack. :( Försökte en gång till och flytta fram maxversion och då fick jag igång det. *yay*

Copy URL+ lyckades jag iaf bumpa maxversion på så det funkar utan problem. :D

BTW, jag är uppe i 7 624 gånger gånger nu... :blush:

Edited by XC, 18 July 2008 - 17:08.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 20 July 2008 - 16:01

Nu har även jag uppdaterat till 3an. Känns som att sidor laddas lite snabbare nu. Sen vet jag inte riktigt om jag gillar den nya designen på knapparna, känns väldigt "vista".

Jag är bara uppe i 622 besök på denna sidan. Men 993 på PJ :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#37 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 July 2008 - 17:12

Hehe. Jag har alltid haft FF inställt med små knappar på verktygsfältet så jag fattade inte först vad folk menade med att bakåt-knappen såg gravid ut. :)

Men det finns ju fler teman, tex Default for FF3.

BTW, just nu så använder jag rein 3.0 - snyggtt och avskalat.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#38 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 20 July 2008 - 18:21

ah, teman.
Har aldrig haft nån större koll på FFs olika add-ons osv. Nu blir jag ju nästan tvungen att leta upp ett tema. Dumma XC ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#39 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 20 July 2008 - 18:29

Nu har även jag uppdaterat till 3an. Känns som att sidor laddas lite snabbare nu. Sen vet jag inte riktigt om jag gillar den nya designen på knapparna, känns väldigt "vista".

Jag är bara uppe i 622 besök på denna sidan. Men 993 på PJ :P


I så är den du installerat redan omodern. Jag har 3.0.1

#40 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 18 January 2009 - 23:56

Nu börjar jar tycka att dom senaste FireFox börjar bli för slöa. På en halvslö dator kan jag ha många
flera sidor öppna i webbläsaren SeaMonkey utan att det blir trögt och hackigt.

SeaMonkey är lika kvick som en av dom första Firefox.
Dagens Firefox är för slaskhalsig och resurskrävande verkar det som.

#41 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 January 2009 - 14:58

Har testat trean ett par gånger och båda gångerna har jag märkt att den tänker till rejält titt som tätt.. misstänker att det har med den nya "awesome bar" att göra. Blir nästan så att den hänger sig eller hackar lite varje gång..lite irriterande..Ingen annan som märkt det? Så jag har faktiskt gått över till att använda Opera istället som jag är helnöjd med.

#42 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 21 January 2009 - 16:09

Har testat trean ett par gånger och båda gångerna har jag märkt att den tänker till rejält titt som tätt.. misstänker att det har med den nya "awesome bar" att göra. Blir nästan så att den hänger sig eller hackar lite varje gång..lite irriterande..Ingen annan som märkt det? Så jag har faktiskt gått över till att använda Opera istället som jag är helnöjd med.


Går det att surfa i falsett? :o

#43 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 21 January 2009 - 16:10

Så jag har faktiskt gått över till att använda Opera istället som jag är helnöjd med.

Opera är suverän. :thumbsup:
Sitter med ver. 10 sedan ett par dagar, men den verkar lite twitchy jämfört med 9.63. Men den får väl gå ett par dagar till...
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#44 Noveau

Noveau

    Commander

  • Members
  • 211 posts

Posted 22 January 2009 - 11:12

Om ni tycker att Firefox segar ner datorn så kan jag helt klart rekommendera att använda AdBlock. Filtren är riktigt enkla att fixa och webläsaren snabbas upp något fruktansvärt på en gammal dator som min (min har sju år på nacken :P ). Dessutom är ju flertalet sidor så överfulla med jobbig blinkande reklam att det knappt går att surfa längre, vilket dock lätt fixas med adblock.

#45 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 January 2009 - 11:19

Awsomebar kan dessutom stängas av med ett enkelt igrepp i about:config:

browser.urlbar.matchOnlyTyped;true
to turn off the awsome bar (Källa)


Själv gillar jag awesomebar nu är jag vant mig - den lilla pausen (som säkert kommer ifrån att jga inte tömmer historiken så ofta som jag kanske borde) kan jag leva med. Gillar och kunna få tillgång till mina bokmärken direkt i adressfältet.

AdBlock är guld. :D Men jag släpper igenom reklam på sidor som jag vill stötta (tex SFN och TVL).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#46 Spacer

Spacer

    Senior Captain

  • Members
  • 591 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 January 2009 - 11:29

Så jag har faktiskt gått över till att använda Opera istället som jag är helnöjd med.

Opera är suverän. :thumbsup:
Sitter med ver. 10 sedan ett par dagar, men den verkar lite twitchy jämfört med 9.63. Men den får väl gå ett par dagar till...

Opera är superb. Gillar snabbvalsfunktionen. :thumbsup: Sitter på 9,63:an fortfarande. Väntar nog att uppgradera till 10 innan den är helt klar. Några stora förändringar i tian?

Tvekade lite att gå över till Opera för att jag använde adblock plus i Firefox och det finns ju inget sånt tillägg till Opera. Fast där finns en blockeringsfunktion där man kan lägga till blockeringar manuellt. Så laddade hem ett script till den så fungerar den som adblock plus. Så det var enkelt och inga problem.

#47 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 July 2009 - 08:39

Då så, nu har jag uppgraderat till 3.5.

PermaTabs har kommit igång igen under namnet PermaTabs Mod (annan utvecklare). CopyURL+ och SnapLinks kunde jag lura igång med att ändra versionsnummer för firefox.

Video från FireFox om några av nyheterna:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#48 Loch Lomond

Loch Lomond

    Lieutenant

  • Members
  • 88 posts

Posted 02 July 2009 - 11:38

Då så, nu har jag uppgraderat till 3.5.

PermaTabs har kommit igång igen under namnet PermaTabs Mod (annan utvecklare). CopyURL+ och SnapLinks kunde jag lura igång med att ändra versionsnummer för firefox.

Video från FireFox om några av nyheterna:


Ingen tvekan om vilket land den mannen kommer från :rolleyes:

Ska uppdatera och testa, hoppas det går snabbare att ladda sidor nu då.

#49 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 July 2009 - 11:51

Jag tycker 3½an är snabbare (eller kanske rappare) än 3an. Google Reader känner jag en stor förändring i.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#50 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 03 July 2009 - 16:12

Jag tycker 3½an är snabbare (eller kanske rappare) än 3an. Google Reader känner jag en stor förändring i.


Tror inte du att det kan bero på vilken hårdvara och drivrutiner man har hur optimerat allt är?
Sen beror ju det på vilken bandbredd bredbandet har och vad för hårdvara internetleveranstörens server
har , och hur optimerad den är för alla slags nätverkskort.

Det innebär att det inte går att fastställa vilken webbläsare som är snabbast när det varierar beroende på
internetleverantörens kompatibilitet och folks drivrutiner och hårdvara i datorn.

Vad tror du?