Jump to content

Photo

Entropy


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 SoulWarrior

SoulWarrior

    Cadet Second Year

  • Members
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Heby, Sweden
  • Interests:Science-fiction, writing, music, travels, philosophy, meeting friends, Internet...

Posted 29 March 2014 - 11:11

Läs min kortroman "Entropy"!

Kortromanen handlar om en ensam fritänkare vid namn Nina Hessing som lever tillsammans med en dvärgbjörn på månens baksida. Hon har stagnerat i fritänkandet och bestämmer sig för att träffa två märkliga ungdomar,kända för sin märkliga livsstil. De ska till en mässa på en rymdstation, i närheten av Saturnus, för att expandera sina medvetanden...

Men inget blir som Nina trott.

"Entropy" är ett försök att skapa något nytt i genren, ett verk som för bort läsaren, och utmanar konventionella tankar och attityder. Betoningen ligger på innehåll, men även känslor, att skapa ett intellektuellt äventyr, där karaktärerna tar en framträdande plats.

Det är ett väldigt passionerat och personligt verk.

Ladda ner fritt i PDF-format från min blogg: http://noveller.andreasingo.se

#2 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 March 2014 - 15:15

Kan inte du (eller någon annak kunnig person) fixa fram en ePub? Då skulle jag gärna läsa och försöka ge lite feedback.

Det gäller även det mesta som du har skrivit och lagt upp. Läser man med mobil eller platta så är ePub att föredra.

Skulle gärna läsa mer av det du skriver om du kunde fixa det.

Edited by Garm 2.0 (Test User), 29 March 2014 - 15:22.


#3 SoulWarrior

SoulWarrior

    Cadet Second Year

  • Members
  • 12 posts
  • Gender:Male
  • Location:Heby, Sweden
  • Interests:Science-fiction, writing, music, travels, philosophy, meeting friends, Internet...

Posted 23 April 2014 - 23:29

Ok...

Ska tänka på det! :)