Jump to content

Photo

Bamse och Häxans Dotter


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 November 2016 - 14:07

Nu har vi förärats en fullängdstrailer och ett eget ämne kanske är på sin plats! railern hintar om ett rätt schysst äventyr för hela familen tycker jag det känns som:

 

Jag hade mina betänkligheter om röstera i första filmen, men som jag för övrigt tyckte var riktigt bra.
 
Officiell synopsis:

Lova flyttar in i den mörka skogen alldeles intill Bamse och hans vänner. Det som Lova önskar sig mest av allt är att få kompisar, för det är inte så lätt att vara dotter till en häxa. Samtidigt har Krösus Sork (världens girigaste sork) hittat guld i bävrarnas damm. För att kunna riva dammen och få guldet lurar han Lova att trolla bort Bamse. De tre vännerna måste nu ta sig tillbaka innan Krösus river dammen som kommer att översvämma byn.
Med Bamse borta är det upp till alla barn att hjälpas åt för att stoppa Krösus  - och för att göra det så måste man vara sams.
"Bamse och Häxans dotter" är en äventyrsfilm för barn om hur viktigt det är att hjälpa varandra.

 
Länkar:

 

Den gröne hämnaren nämnde f.ö. den här uppföljaren redan i Bamse och Tjuvstaden-tråden:

Sammanfattningsvis tycker jag hur som helst om den här filmen [Bamse och Tjuvstaden], och ser fram både mot att också se den på svenska (när det nu kan tänkas bli av) och mot att uppföljaren kommer senare i år. Förresten kom det visst en teaser för den här om veckan:

 

 

Och MovieZine meddelar att en tredje film redan ligger på skrivbordet med sikte inställt på 2017.

  • »Världens starkaste björn håller på att bli en filmstjärna att räkna med. 2014 såg vi "Bamse och Tjuvstaden" slå publikrekord. I jul kommer animerade långfilmen ”Bamse och häxans dotter”, och nu kan MovieZine berätta att en tredje film är under produktion.
    ”Bamse och jakten på dunderklockan” siktar på premiär under 2017, förmodligen också lagom till jul.
    Christian Ryltenius står återigen för regi, och manus skrivs av Tovas Tivemark och MovieZines egen Fabian Nordlander, som hörs i podcasten Nörden & Jag.
    Filmens handling beskrivs så här:
    • I jakten på dunderklockorna, den ingrediens som gör Bamse stark, måste Bamse lära sig något viktigt; att bara vara sig själv räcker mycket längre än man tror. Något som även Reinard Räv och Krösus Sork skulle må bra av att förstå.«[Källa]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 November 2016 - 05:20

Inte för att någon hade märkt det, men jag flyttade den här tråden till Filmer: Spoilers fram till premiären. ;)

Den här filmen ska jag givetvis se. Visste inte ens att den var på gång och med en så svår premiär. Än mindre att en tredje är i pipelinen. Trailern för den här var bra och jag fick också känslan av att den verkar erbjuda ett äventyr för hela familjen. Ser man den med ett par knattar så får man säkert en mysig stund tillsammans.

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 November 2016 - 10:57

Ouuups.... Sorry, spoilers skall den givetvis ligga i. :blush:

 

Svår premiär? Du menar Juldagen?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 November 2016 - 18:10

Som sagt, ingen lär ju har märkt det i alla fall med tanke på hur få aktiva som vi är. ;) Det fanns en tid då jag tänkte att man skulle göra om regler och riktlinjer för TV och Film-delen då vi mer och mer ändrar vårat sätt att se på och ta del av dessa medier, men nä. Tror inte att det är så nödvändigt. ;)

Menar snar premiär. Skyller på Googles tangentbord på min mobil som lever sitt eget liv. :P

Edited by Garm, 15 November 2016 - 18:11.


#5 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 23 January 2017 - 13:20

Jag såg den igår på bio. Mitt omdöme är ganska likt det jag hade om föregångaren.

 

Filmen knyter an till de äldre filmerna, men plockar också från serierna diverse figurer som vi aldrig sett på film förr.

Den här gången kommer jag inte att tänka på några specifika referenser till vare sig serier eller tidigare filmer. Knocke & Smocke är med och gör denna gång ingen enda elakhet, vilket på sätt och vis bygger på vad som etablerats i föregående film. Smocke transar tyvärr inte den här gången. Det kanske hade blivit för tjatigt. I alla fall så är det ju ett par saker man kan undra över, med tanke på att de nya filmerna påstås utspelas i samma universum som de gamla: Varför måste farmor sy en ballong av pyamasar när Skalman (enligt vad vi sett tidigare) utan ansträngning kan plocka fram en hel helikopter ut sitt skal? Är det bara för att motivera nakenchocken? (Och följdfrågan blir ju varför det bara är Knocke och Smocke som måste strippa när många andra närvarande högst tydligt har flera lager kläder men inte tar av sig något alls. Ja, nu vet jag i och för sig inte vilken sorts tyg det ena eller andra plagget är gjort av. Och med tanke på att handlingen till ansenlig del kretsar kring magi, så kunde man ju kunna tänka sig någon bakåtsyftning till dylikt i tidigare filmer. Vad hände till exempel med Hia-Hia efter Bamse i Trollskogen? Men för all del, det kanske hade varit att krångla till saker och ting i onödan. Rune brukade ju för övrigt avbilda häxor som människor (typ) men i den här filmen är även häxorna djur. Det verkar vettigt, tycker jag. (Jag vet inte om Rune hade någon särskild symbolik i åtanke med att låta häxor vara människor, eller om det bara var lättare att få dem att se häxlika ut om man utgick från ett mänskligt utseende.) Och då kanske man inte vill locka till funderingar över varför tidigare påstötta häxor och trollkarlar inte är det. Dock kallas djuren för människor vid åtminstone ett tillfälle i filmen. Misstänker att det mest beror på att manusförfattaren inte tänkte sig för. Häxorna är nog de enda nya figurer vi stöter på. Men en del av dem som var med i förra filmen har fått mer utrymme i denna. Annars finns det ju många från serierna som man hade kunnat använda sig av, så lite synd är det allt att det inte utnyttjas. Men det ska förstås passa i handlingen med. Ja, inte nödvändigtvis då att alla som syns till måste påverka intrigen, men även de som syns i bakgrunden måste ju ha skäl att befinna sig där.


 

Men en sak jag saknar från de gamla filmerna är ljudeffekterna. De hade gärna fått behålla dem också. Litegrann i alla fall.

Jag säger samma sak denna gång. Fast det hade förstås varit konstigt att återgå till hur det lät i de gamla filmerna när man ska göra en uppföljare till den liksom nya. Men något litet ljud och oljud hade vi väl kunnat få?!


 

Men som kompensation har de i alla fall fått med Wilhelm-skriket.

Så även denna gång.


 

Hade jag sett den på svenska hade jag säkerligen även klagat på att Olof Thunberg inte är med. Men det klagomålet får jag spara på.

Okej. Nu kommer det: Jag känner mig KRÄNKT!! Och HÅNAD! Var är Olof Thunberg? Varför får inte han vara med?! Ehm... Ja, nu har jag ju alltså inte förhört mig om huruvida han ens vill vara med. MEN ÄNDÅ!!!


 

Handlingen är kanske inte så värstens märkvärdig, men jag tycker om det ändå. Håller liksom, om inte hela vägen, så nästan.

Samma sak denna gång. Inte så märkvärdigt. Lite klyschigt och lite ologiskt här och var. Men det får man väl ta! Det funkar liksom. Jag är förtjust även den här gången. Kanske att förra filmen var aningen bättre, men det får jag nog fundera över innan jag säger bestämt.


 

Bechdel/Wallace-poäng? Nä, det tror jag inte. Har inte tabellfört andelen hanar / honor. Det finns flera av båda, men de flesta är, även om den som har koll på Bamse vet vad de heter, mest bakgrundsfigurer. Vad gäller tjuvarna har de plockat in så många kvinnor de kunnat hitta från serierna (vilket inte är särskilt många) men ingen av dem har någon större roll. Nalle-Maja och farmor är egentligen de enda kvinnliga figurer som har någon större betydelse för handlingen. Jag minns inte om de pratar med varandra, så om de gör det, kan det inte ha varit mycket av det. Kan ju alltid hoppas på att Sjörövare-Jenny dyker upp i en kommande film.

Den här gången klaras testet utan vidare. Två nya kvinnoroller i fokus, och handlingen kretsar i större grad än senast kring barnen, bland vilka fördelningen nog är mer jämn. Att det handlar mer om barnen betyder även att Teddy och Brum får mer utrymme en senast, vilket jag också uppskattar. Men Nalle-Maja är fortfarande så att säga viktigast.
 
 
 

Sammanfattningsvis tycker jag hur som helst om den här filmen, och ser fram både mot att också se den på svenska (när det nu kan tänkas bli av) och mot att uppföljaren kommer senare i år.

 
Och som antytt ovan, tycker jag om denna med. Vad musiken beträffar är den helt okej, men det är ingen av låtarna som genast plockar åt sig en plats som favorit. För övrigt vill jag hävda att det är lite fånigt att förvandla en svamp till ett hus av brädor.



 

Och MovieZine meddelar att en tredje film redan ligger på skrivbordet med sikte inställt på 2017.

  • »Världens starkaste björn håller på att bli en filmstjärna att räkna med. 2014 såg vi "Bamse och Tjuvstaden" slå publikrekord. I jul kommer animerade långfilmen ”Bamse och häxans dotter”, och nu kan MovieZine berätta att en tredje film är under produktion.
    ”Bamse och jakten på dunderklockan” siktar på premiär under 2017, förmodligen också lagom till jul.
    Christian Ryltenius står återigen för regi, och manus skrivs av Tovas Tivemark och MovieZines egen Fabian Nordlander, som hörs i podcasten Nörden & Jag.
    Filmens handling beskrivs så här:
    • I jakten på dunderklockorna, den ingrediens som gör Bamse stark, måste Bamse lära sig något viktigt; att bara vara sig själv räcker mycket längre än man tror. Något som även Reinard Räv och Krösus Sork skulle må bra av att förstå.«[Källa]

Av titeln att döma är den inspirerad av Den sista burken dunderhonung –för alltid! från 1983. Undrar hur nära originalet den kommer att hålla sig. Och att Reinard nämns där... Betyder det att han ska komma tillbaks? Och vem ska i så fall spela honom?

 

 

 

 

Nåväl, angående Bamse och häxans dotter kan jag i alla fall även tipsa om det här klippet, som jag tycker är intressant:

 

 

Hade varit kul att vara med om den påannonserade föreställningen också, men den hände nu i lördags, så ack!



#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 January 2017 - 10:49

Låter rätt positivt (jag gillade tjuvstaden f.ö.)

 

Varför måste farmor sy en ballong av pyamasar när Skalman (enligt vad vi sett tidigare) utan ansträngning kan plocka fram en hel helikopter ut sitt skal?

 
Jag kan hålla med om att det blir lite knasigt ibland när Skalman" kan plocka fram det mesta ur sitt skal" för att sedan plötsligt saknat något vi sett tidigare. Antar att vi helt enkelt får utgå från att helikoptern glömdes v´kvar i det andra skalet. :P

 

Och MovieZine meddelar att en tredje film redan ligger på skrivbordet med sikte inställt på 2017.

  • »Världens starkaste björn håller på att bli en filmstjärna att räkna med. 2014 såg vi "Bamse och Tjuvstaden" slå publikrekord. I jul kommer animerade långfilmen ”Bamse och häxans dotter”, och nu kan MovieZine berätta att en tredje film är under produktion.
    ”Bamse och jakten på dunderklockan” siktar på premiär under 2017, förmodligen också lagom till jul.
    Christian Ryltenius står återigen för regi, och manus skrivs av Tovas Tivemark och MovieZines egen Fabian Nordlander, som hörs i podcasten Nörden & Jag.
    Filmens handling beskrivs så här:
    • I jakten på dunderklockorna, den ingrediens som gör Bamse stark, måste Bamse lära sig något viktigt; att bara vara sig själv räcker mycket längre än man tror. Något som även Reinard Räv och Krösus Sork skulle må bra av att förstå.«[Källa]
Av titeln att döma är den inspirerad av Den sista burken dunderhonung –för alltid! från 1983. Undrar hur nära originalet den kommer att hålla sig. Och att Reinard nämns där... Betyder det att han ska komma tillbaks? Och vem ska i så fall spela honom?

Jag tänkte också på den historien när jag läste titeln. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 24 January 2017 - 15:30

 

 

Varför måste farmor sy en ballong av pyamasar när Skalman (enligt vad vi sett tidigare) utan ansträngning kan plocka fram en hel helikopter ut sitt skal?

 
Jag kan hålla med om att det blir lite knasigt ibland när Skalman" kan plocka fram det mesta ur sitt skal" för att sedan plötsligt saknat något vi sett tidigare. Antar att vi helt enkelt får utgå från att helikoptern glömdes v´kvar i det andra skalet.  :P

 

Ja. Eller det finns ju alltså flera olika förklaringar man skulle kunna hitta på. Men det enklaste är väl kanske att inte tänka så mycket på det. Annars har väl Skalmans matochsovklocka samma dramaturgiska funktion som Bamses dunderhonung, eller rättare sagt återkommande brist på dunderhonung. Proto-Bamse (alltså Teddy) var ju alltid stark, vilket gav Rune fullt upp med att hitta på olika krystade sätt att sätta honom ur spel för att spänningen skulle behållas. När han tröttnat på det la han ner serien och skapade Bamse i stället. Han är ju bara stark ibland. På motsvarande vis så kan ju Skalman också lösa det mesta på sitt sätt, och måste därför somna med jämna mellanrum för att historien inte ska ta slut för fort. Vet faktiskt inte om den grejen förekom redan hos Skalmans motsvarighet i Teddy-serien.

 

På tal om matochsovklockan så har den en viktig funktion även i filmen. Fast på ett rätt ologiskt sätt, skulle jag påstå.

 

Också på tal om matochsovklockan, så verkar i alla fall Hacke Hackspett ha varit före Skalman. Eller ja, det är väl inte en matochsovklocka, utan bara en matklocka, men den kan man se i början av den här filmen:

 

 

I samma film förekommer även en kanin som påstås vara Oswald. Han ser dock annorlunda ut, inte bara mot hur han såg ut i Walt Disneys filmer, utan också mot hur han såg ut i övriga filmer av Walter Lantz. Ehm... Ja, som nämnt annanstans på forumet har jag nyligen tittat igenom alla Oswald-filmer jag lyckats hitta.

 

Men det har kanske inte jättemycket med Bamse att göra.



#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 25 January 2017 - 19:31

Jupp, jag har också läst/hört att Bamse är en helt vanlig björn som bara blir stark ibland beror till stor del på Teddy-serien. Gör man en produkt avsedd för barn blir det kanske lite jobbigt och nästan alltid försätta karaktären i ett läge där den nästan dör. (Av samma anledning har Stålmannen sin kryptonit och Akilles sin häl).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 January 2017 - 22:24

Ja. Akilles har ju fått ge namn att fenomenet. Fast i hans fall var väl poängen också just att han dog till följd av bristen i fråga. Det vill säga, till skillnad från de båda nämnda starkingarna, så är hotet mot hans häl inte precis en återkommande grej i berättandet. Tror jag.



#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 January 2017 - 20:00

Det vill säga, till skillnad från de båda nämnda starkingarna, så är hotet mot hans häl inte precis en återkommande grej i berättandet. Tror jag.

 

:lol: Näe, inte på samma sätt kanske. Men den idén är kanske värd att sälja? :D Kan se en komediserie a la Monte Python där hela världens öde hänger på akilles häl... Varje vecka! :D


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 July 2018 - 16:45

 

 

Och MovieZine meddelar att en tredje film redan ligger på skrivbordet med sikte inställt på 2017.

  • »Världens starkaste björn håller på att bli en filmstjärna att räkna med. 2014 såg vi "Bamse och Tjuvstaden" slå publikrekord. I jul kommer animerade långfilmen ”Bamse och häxans dotter”, och nu kan MovieZine berätta att en tredje film är under produktion.
    ”Bamse och jakten på dunderklockan” siktar på premiär under 2017, förmodligen också lagom till jul.
    Christian Ryltenius står återigen för regi, och manus skrivs av Tovas Tivemark och MovieZines egen Fabian Nordlander, som hörs i podcasten Nörden & Jag.
    Filmens handling beskrivs så här:
    • I jakten på dunderklockorna, den ingrediens som gör Bamse stark, måste Bamse lära sig något viktigt; att bara vara sig själv räcker mycket längre än man tror. Något som även Reinard Räv och Krösus Sork skulle må bra av att förstå.«[Källa]
Av titeln att döma är den inspirerad av Den sista burken dunderhonung –för alltid! från 1983. Undrar hur nära originalet den kommer att hålla sig. Och att Reinard nämns där... Betyder det att han ska komma tillbaks? Och vem ska i så fall spela honom?

 


Jag tänkte också på den historien när jag läste titeln. :)

 


Och här har vi en teaser:

 



#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 July 2018 - 16:04

Hmm. Låter avgjort som om man inspirerats av storyn i tidningarna... Men jag minns inte tillräckligt av serien för att avgöra hur mycket det verkar vara... Ser iaf lovande ut.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 October 2018 - 13:23

...och här har vi en lite längre trailer:

 

 

Tydligen är Reinard tillbaks. Ofrånkomligen med ny röst. Undrar vems.



#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 October 2018 - 17:00

Jo. Magnus Härenstam var väl svårövertalad. :) Den nya rösten låter helt okej iaf, men kan inte säga att jag känner igen den (och det finns ingen information ute än om röstskådespelarna).

 

Tycker det ser fortfarande lovande ut. Intressant f.ö. att Bamse verkar stanna hemma i staden och Skalman och Lille-Skutt åker iväg på egen hand.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 09 October 2018 - 11:41

Jo. Magnus Härenstam var väl svårövertalad. :) Den nya rösten låter helt okej iaf, men kan inte säga att jag känner igen den (och det finns ingen information ute än om röstskådespelarna).

 

Tycker det ser fortfarande lovande ut. Intressant f.ö. att Bamse verkar stanna hemma i staden och Skalman och Lille-Skutt åker iväg på egen hand.

Låter som det är Peter Haber som gör Bamses röst och berättaren måste väl vara Tomas Bolme?



#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 October 2018 - 12:28

Jag kollade av Wikipedia, och de röster som finns listade där för tjuvstaden och häxans dotter så verkar man använda samma röstskådespelare (i den mån det går då) och det är mycket riktigt Tomas Bolme som är berättarrösten och Peter Haber som Bamse. Så samma lär väl här.

 

Lyssnade igenom trailern en vända till, men känner fortfarande inte igen rösten...


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 11 January 2019 - 16:36

Lyssnade igenom trailern en vända till, men känner fortfarande inte igen rösten...

 

Nu har jag fått berättat för mig att det är  som är den nya Reinard. Han har även varit med och spelat en varg i någon av de föregående filmerna.

 

Sett filmen har jag ännu ej, men något finns som påminner om planer om att.



#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 January 2019 - 17:43

Nu har jag fått berättat för mig att det är  som är den nya Reinard.


Namnet har tyvärr fallit bort... :(

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#19 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 11 January 2019 - 19:52

 

Nu har jag fått berättat för mig att det är  som är den nya Reinard.


Namnet har tyvärr fallit bort... :(

 

 

 

Menvafnö! Har Boven varit här med sin letrosug? Nåväl, då försöker jag igen. Han heter Rolf Lydahl.

 

Mer om honom på: 



#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 January 2019 - 13:48

Inget namn jag är superbekant med... Men det blir säkert bra. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)