Jump to content

Photo

The Dresden Files


  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 17 May 2007 - 16:20

Just läst färdig första boken Stormfront i serien The Dresden Files.

Väldigt underhållandes och full av ation hela tiden,Det er ingen bok vart man skal använde sina hjärnceller direkt ;) men bra var den tyckte jag , så nu det andra boken i serien som vänter. :)

Tyckar ni om dessa böcker ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 19 May 2007 - 16:44

Färdig med andra boken nu , dessa böcker er snabblästa.Också denna var bra, man börjar forstå Dresden lite bättre , hans interna kamp mot den "onda " sida av han.Men han bör lära sig at kommunikere med kvinnorna :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#3 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 17 June 2007 - 09:34

Färdig me sjätte boken nu :)

Böckerna bliver bättre och bättre faktsisk , fast Dresden er lika irriterande :P

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 18 June 2007 - 10:06

Jag planerar att läsa dem framöver. Hittills har jag bara sett TV-serien, och den är ju helt ok, så.. :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 19 June 2007 - 17:53

Präcis :) Det var Chemical som fik mig läse dessa böckar :) Köpte de alla på play.com , rea :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#6 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 25 June 2007 - 21:51

Jag älskar de här böckerna. Nej, allvarligt. Jag är helt besatt... När omslaget för nästa bok (Small Favor, den kommer i december) släpptes satt jag i tio minuter och försökte lista ut bokens handling, och hur omslagsbilden kunde ha med bokens handling att göra... besatt, som sagt!

Böckerna blir bara bättre och bättre, dessutom. Dead Beat, Proven Guilty och White Night har alla varit fenomenala. Och då är de här böckerna egentligen bara popcornunderhållning - det är inte ofta oseriösa men underhållande böcker av det här slaget är fenomenala. Det är lite smått imponerande.
Dead Beat-spoiler (7:e boken) zombie-T-rexen var väl ungefär det bästa som någonsin hänt i någon bok? Så coolt!

Och Peak, läs dem nu. :)


ETA: Ooops! "Small Favor" kommer ut i mars/april nästa år, inte i december i år... jag tänkte på nästa Codex Alera-bok, Jim Butchers high fantasyserie. Är det någon som har läst dem? De är riktigt, riktigt bra. Senaste boken, "Cursor's Fury" (bok 3), var helt enkelt grym. George R. R. Martin-grym. You know what I'm sayin'?

Edited by Restless, 26 June 2007 - 10:11.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#7 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 14 July 2007 - 20:44

Tack för tipset , ahr inte läst Codex Alera-böcakrne.

Har just läst boken om zombie-T-rexen rätt häftigt ja :lol:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#8 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 18 July 2007 - 16:49

The Codex Alera är lite annorlunda än TDF. Tavi är en helt underbar huvudkaraktär, tycker jag.

Dead Beat hade väldigt många roliga repliker också :D "It gets kind of zen after a while... Life is a journey. Time is a river. The door is ajar." och "Polka will never die!!", till exempel :D
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#9 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 18 July 2007 - 20:08

Läst sista boken som er publicerat nu.

Dresden blir alt mörkare i tonen , fast hans snabba replikker är kvar ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#10 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 May 2011 - 15:54

För ett par dagar sedan började jag att läsa den första boken (Storm Front) i Jim Butchers svit om Harry Dresden. Tidigare har jag sett tv-serien och den fick mig att köpa några av böckerna. Men sedan samlades allt på hög i vanlig ordning.

Jag måste säga att boken är väldigt lättläst och mycket underhållande. Jag har väl läst 6-7 kapitel än så länge och redan har jag fått extra allt. Det är något med sättet som boken är skriven på, en viss lekfullhet infinner sig och det märks att författaren hade trevligt medans hans skrev boken och att det smittar av sig på den som läser.

Bäst än så länge är det lilla porträtt av Harry Dresden som har målats upp. Han verkar vara rätt egen av sig om man säger så, men det är ju bara bra. Det känns som att han personlighet kan komma att skapa rätt mycket dramatik framöver. Inte minst sagt när det gäller relationer.

Jag gillar även att författaren väver in mystik och magi samt mycket annan fantastik i handlingen. Det känns inte så uppspaltat utan mer naturligt invävt. Fantasy kan ju lida lite av det ibland, men inte här.

Jag hoppas att boken är fortsatt bra för då ska jag fortsätta med övriga böcker efter den här.

#11 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 02 May 2011 - 15:59

Kul, att du tycker så, :) redan om första böckerna, jag tyckte bok 1-3 var bra men fastnade inte för serien för en bok #4

Enligt mig så blir böckerna bättre efter varje bok, och om du läser tillräckligt snabbt, så kanske du är klar med alla utgivna böcker innan juli, då det är dags för nästa bok i serien att släppas. :)

#12 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 May 2011 - 16:24

Jag köpte en viss Boxed Set #1 så jag har dom tre första böckerna. Så jag får se till att köpa #2 sedan som innehåller bok 4-6.

Kul att fler har läst böckerna och uppskattar dom. Även det att du gjorde så från början men fastnade helt först vid bok 4. Jag har hört samma sak från andra faktiskt, så det verkar ju som att just den boken är något utöver det vanliga i bokväg. Spännande! :)

Jag hoppas att jag ska tycka samma sak och som det känns nu så kan jag tänka mig att även jag tycker att böckerna blir bättre och bättre. Dessutom gillar jag att det redan finns rätt många böcker att tillgå för det är rätt trist när man hittar en svit som man gillar och det tar flera år mellan böckerna. Här är det upplagt för en massa läsande innan jag är ifatt.

Vi får se om jag hinner det innan nästa bok släpps. Det är en riktig bladvändare jag har nu, så det är ju inte omöjligt. :)

Edited by Piranhaconda, 02 May 2011 - 16:25.


#13 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 02 May 2011 - 17:50

Var inte orolig, Jim Butcher har haft en ganska bra takt, med ungeför 1 bok per år i The Dresden Files.

#14 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 May 2011 - 14:22

Det är både bra och tacksamt för oss läsare. Hoppas att böckerna håller samma kvalité för då är det ännu mer imponerande att han klarar av en sådan uppgift.

Du som har läst mer än mig, har du någon favoritbok i sviten? :)

#15 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 03 May 2011 - 15:28

Brukar gilla den senaste boken bäst ;)
Annars gillar jag kanske Small Favor(Bok nr 10) som en småfavorit, och är man verkligen inte fast efter att ha läst Dead Beat(Bok nr 7) så är allt hopp ute. :P

Piranhaconda: Kommentera gärna på det du har läst hittills, alltid kul att höra andra personers åsikter om böckerna och händelserna i de. :)

#16 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 May 2011 - 12:28

Hehe, bra sagt där. ;) Och det är ju ett gott betyg att du gillar böckerna så mycket.

Jag tror att det finns hopp för mig som fastnade direkt. :P

Jag kan kommentera lite. Hittills har jag läst 6 kapitel och det jag gillar är den bakgrundsinformation som man har fått reda på om Harry. Bland annat att han verkar ha dödat sin tidigare flickvän genom en olyckshändelse när han utövade magi om jag tolkade det rätt. Även början när polisen kallar på hans hjälp till mordet som begåtts och hur illa Harry berörs av det. Jag gillar att Harry har känslor och visar dom. Dessutom var det spännande eftersom morden verkar ha varit ganska så brutala och man blev bra nyfiken på vem som kan ha utfört dom.

Sedan så fastnade jag för sättet som man beskrev vad en soulgaze är och hur den går till. När Harry blir upplockad av den lokala Johnny Marcone så blir det ju en liten showdown mellan dom två och jag gillar sättet som Jim Butcher beskrev den scenen på.

En annan sak som jag uppskattar är att man låter mer än en röd tråd löpa genom handlingen och det ska bli spännande att se vad Harry kommer fram till i det andra fallet som han åtog sig, det där han ska försöka att ta reda på vad som hände med Moicas man som mystiskt försvann. Just det att han innan försvinnande hade varit mycket nyfiken på magi och annat kan jag tänka mig har något att göra med hans försvinnande.

Roligaste biten än så länge är nog när han besöker baren. Nu minns jag inte vad föreståndaren heter, men jag tänker på han som sällan pratar med någon och mest svarar Ugh eller något liknande när Harry pratar med honom. Här träffar ju även Harry på Susan och jag skrattade mycket när jag läste hur Harry tänkte kring det hela. Hur Susan lindar Harry runt sitt finger och hur han nu ska gå på dejt med henne. Något som lär kunna bli smått komiskt misstänker jag med tanke på hur Harry beter sig runt kvinnor. Han var ju själv lite orolig att dom inte "bara" skulle äta middag. ;)

Sedan har jag inte kommit längre. Igår hann jag inte med att läsa någonting på grund av andra åtaganden och det var rätt surt. Men jag hoppas kunna ta igen det ikväll. Med råge. ;)

Jag ska försöka att kommentera lite allteftersom jag läser. :)

#17 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 04 May 2011 - 13:27

Kul att läsa alla dina kommentarer ^^
Också intressant vad du tänker om alla händelser. :)

Och namnet du inte kom ihåg är Mac, puben är McAnallys


Ser fram emot fler kommentarer :)

#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 May 2011 - 01:27

Väldigt kul med en till ny till serien. :) Jag är på bok 6 nu men du lär hinna före mig. Jag är extremt långsam med mitt läsande men Dresden Files läser jag ovanligt snabbt ändå för ibland kan man omöjligt lägga ifrån sig den när saker sätter igång som varar över flera kapitel.

De första böckerna är, IMO, de svagaste men det är något jag inte märkte av fören senare. Det är lite som att han först kämpade för att kunna sälja ett par böcker och sedan med 3:e boken inser att han kan göra den långa serien på 22 böcker som han vill. Jim Butcher utvecklar sin stil helatiden vilket gör att när man väl känner att man vet hur han gör saker och hur han utvecklar handlingen så ändrar han plötsligt på alla reglerna och saker händer inte alls som man skulle kunna tro. Det gör att böckerna förbättras helatiden och blir lite annorlunda samtidigt som de fortfarande är Dresden Files som de ska vara. Vilket är bra för ramen han använder i de första 3 böckerna och hur Harry löser svåra problem tröttnade jag snabbt på.

IMO så märks utvecklingen tydligast i bok 3 och 4 där han verkar sätta reglerna för hur resten av serien ska vara och gör vissa ändringar på backstory och karaktärer men inga större grejor som man märker av mer än att det känns som att saker har hänt mellan böckerna som har förändrat saker.
När jag började läsa bok 3 så fick jag kolla efter så att det verkligen var rätt bok för det kändes som att jag hade missat nåt. Det är lite som att han hade drömmar när han skrev de första 2 böckerna och insåg sedan när han skulle skriva 3:e att hans drömmar skulle bli sanna och plötsligt hade så mycket att berätta men inte tålamod att lägga grunden till det först. :P Där blev några :huh: för mig i bok 3 när t ex nya karaktärer dyker upp som igentligen har varit där helatiden men aldrig nämnts tidigare. Lite som i TV-serier när huvudkaraktärens bästa vän plötsligt är med i ett avsnitt av säsong 5 pga att handlingen krävde karaktären men karaktären har aldrig ens nämnts tidigare.
Dock blir han bättre på att planera i förväg sedan. ;)

Iallafall, jag ser också fram emot att höra vad du tycker. :) Och att mina negativa komentarer inte får dig att tro att jag inte gillar serien. Jag älskar den. Och ingen av böckerna är dåliga. Vissa är bara mindre bra skrivna IMO. :D

Edited by Crusader, 06 May 2011 - 01:53.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 May 2011 - 13:50

Tack för hjälpen Magnus. :)

Kul att läsa dina tankar och funderingar kring böckerna Crusader. :) Det märks att du tycker om böckerna riktigt mycket och flera av dom sakerna som du nämner låter intressant och spännande. Jag kanske upplever det på samma sätt när jag fortsätter att läsa böckerna.

Känns tryggt med en författare vars sämre böcker fortfarande är bra.

Givetvis ska jag fortsätta att skriva lite medans jag läser. Kanske inte efter varje kapitel, men jag samlar ihop lite tankar och funderingar under läsandets gång.

#20 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 May 2011 - 12:31

Nu har jag läst några kapitel till och dom var väldigt bra.

Dels så har Harry varit vid huset som Monica och Victor har, där kallar han på Toot för vidare hjälp. Jag gillar beskrivningen man får då Harry berättar hur man fångar en älva (det är väl den rätta beskrivningen av vad en faerie är?). Och samtalet som Harry sedan har med Toot var väldigt roligt. :lol2:

Jag gillade även den efterföljande händelsen när Morgan dyker upp. Spännande att Harry är bevakade av The White Council och att dom verkar tro att Harry är den som dödade Tommy och Jennifer. Det känns ju som att någon försöker att sätta dit honom, frågan är om det är någon i The White Council eller om det är en utomstående fiende. Kanske rent av Victor?

Sedan följer ett helt fenomenalt stycke text där man får veta vem Bianca är. Vampyrer är bra mycket coolare i The Dreseden Files än vad man vanligitvis brukar få vara med om. Hon verkar vara en kraftfull vampyr och henne ska nog Harry undvika att komma i onåd med. Jag gillade även beskrivningen hur en vampyr verkligen ser ut bakom människomasken. Beskrivningen påminner lite om hur Coppola målar upp vampyrer i sin film Dracula från 1992.

Avslutningsvis fick jag stifta bekantskap med Bob. :lol2:. Så roligt det kapitlet var. Jag satt och fnissade gott för mig själv när jag läste hur Bob och Harry retades med varandra.

#21 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 09 May 2011 - 17:17

piranhaconda: Ja i det här fallet men Faerie är ett svårt ord att översätta.

Efterföljande händelse: fortsätter du läsa så får du nog förklaringen till det

Kul att du gillar hur vampyrer beskrivs. :)

Ja, Bob är rolig. ^^


Det är verkligen roligt att läsa dina kommentarer för jag vet precis vad du pratar om. ^^

#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 May 2011 - 12:50

Trevligt att du uppskattar mina tankar och funderingar kring det jag läser. Alltid kul att ha sällskap av någon som har läst boken innan mig. :)

Jag har för mig att jag har stött på andra översättningar av Faerie i böcker, men här kändes det mest troligt att det rörda sig om en älva.

En sak som jag glömde bort att kommentera igår var den där kärleksdrycken som Bob och Harry tillverkade. Det ska bli intressant att se när den används. Det känns som att Harry kommer att göra det, frivilligt eller mot sin vilja, :lol2: och att det inte kan resultera i något annat än mer trångmål för honom. ;)

Edited by Piranhaconda, 10 May 2011 - 12:50.


#23 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 18 May 2011 - 12:17

Så hur går det? Har inte sett några kommentarer här på senaste tiden ;) :)

#24 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 May 2011 - 13:35

Jag tänkte skriva lite redan igår men glömde bort det. ;)

Jag har inte lika mycket tid till att läsa som jag önskar att jag hade, men under helgen så avverkade jag kapitel 10-18 så mycket har hänt sedan senast.

Efter besöket hos Bianca så tog Harry kontakt med Linda Randall. Det var en intressant träff måste jag säga. Hur Harry känner att hon inte är helt ärlig utan vet mer än vad hon säger. Även intressant där hur han mer eller mindre kände sig förförd av henne. Jag uppskattar att det inte bara är en deckare med inslag av fantasy, utan att man även får ett så starkt porträtt om vem Harry är och vad han tycker om och inte tycker om i livet.

Sedan ringer Harry upp pizzerian som hade varit ute vid Victors sommarhus och fick veta en del intressanta saker. Väldigt spännande med den här biten av handlingen eftersom Jim Butcher håller oss på sträckbänken och inte avslöjar för mycket på en gång. Med tanke på vad som händer sedan då han pratar med Monica och hon ber honom sluta upp att göra fler efterforskningar vad som har hänt med Victor. Jag får känslan av att Monica inte alls ville det, utan blev tvingad. Frågan är om det var av Victor eller av någon annan. Victor är ett stort mysterium för mig. Antingen så har han med dödsfallen att göra eller så är det något helt annat. Just nu lutar det åt att Jim Butcher har lagt in hela den här handlingen som ett sidospår för att man ska tro att Victor och kanske även Monica är inblandade i dödsfallen, fast att det sedan visar sig inte vara så. Men det är bara min spekulation.

Jag uppskattar även att man fick veta mer om Harrys relation till Murphy. Mycket kretsar så klart om deras samarbete, men jag undrar om Murphy har mer känslor för Harry än vad som kommer fram. Jag tycker att Jim Butcher hintar lite om det i sitt sätt att skriva. Det var riktigt intressant i ett av dom senare kapitlen när det har skett ett mord till och dom upptäcker Harrys visitkort och hur han väljer att inte säga mer än nödvändigt för att skydda Murphy. Det blir hon inte så glad över och det var lite oväntat att hon sedan går på linjen att behandla Harry som en misstänkt, trots att hon säkert är fullt medveten om att han är oskyldig. Som Harry själv reflekterar över, frågan är om deras relation skadades av det eller ej.

Bäst av allt i dom kapitlen som jag nu har läst är utan tvekan Harrys showdown med den där demonen som tog en form av vad som bäst kunde liknas vid en padda. Det verkade vara ett hiskeligt vidunder och den fighten satt långt inne för Harry. Jim Butcher är helt fenomenal på att skriva så att läsaren rycks med i handlingen och är som en åskådare till vad som händer. Och jag förstod väl att den där kärleksdrycken bara skulle orsaka problem för Harry. Nu var det inte han som drack den, utan Susan. Men det hjälpte ju inte direkt till att hon var mer intresserad av andra saker än att rädda livet på sig själv och Harry. Jag skrattade gott åt dom mer komiska delarna som genomsyrade den mer allvarliga tonen som dessa kapitel hade. Det ska bli intressant även där att se hur deras framtida relation till varandra kommer att vara.

Sedan fick ju Harry veta mer om den eller dom som är ute efter att stoppa honom. Nu är han den eller dom på spåren och det blir spännande att se vad som kommer att hända.


Även spännande att Harry återigen blev överfallen av samma person sedan den tidigare händelsen. Jag gillar hans beslutsamhet när han tar upp jakten och att den leder, ännu en gång, till Marcone. Nu verkar han och Harry ha en gemensam fiende, men uppgörelsen på den där baren gick ju inte riktigt som Harry ville.

Sedan hjälper det ju inte att Morgan har kallat på The White Council och att alla Harry verkar få svårt att förklara sin oskuld för dom. Nu är det en kamp mot klockan för att hitta den som ligger bakom morden och sedan bevisa det.


Så mycket intressant, roligt och spännande har hänt. Jim Butcher skriver väldigt bra och medryckande. Det är svårt att lägga ner boken för att göra annat, men lyckligtvis finns boken vid min sida när jag får en liten stund över bland jobb och andra åtaganden.

Ni som har läst boken innan mig. Lyckades ni någon gång lista ut vem som är den som ligger bakom morden och även vad det är som har hänt med Victor ?

Avslutningsvis måste jag säga att jag skulle vilja ha en sådan där t-shirt som beskrivs i boken och som bär texten. "Easter has been canceled - They found the body".

#25 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 May 2011 - 12:51

Fann du något intressant att läsa Magnus? Missade du min fråga? ;)

Jag har läst ett par korta kapitel till. Nu har jag fått det bekräftat att det finns ett samband mellan dom två olika uppdrag som Harry är ute på. Jag har precis läst det kapitlet där han är på besök hos Monica och just ska få reda på allt som hon vet om vem eller vilka det är som ligger bakom morden och mordförsöket på Harry själv.

Mycket spännande läsning! :thumbsup:

Edited by Piranhaconda, 21 May 2011 - 12:51.